Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 50/14 z posiedzenia Komisji Finansów...RM z dnia 22.X.2014

Nr ORr. 0012.2.9.2014
PROTOKOŁ Nr50/14

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej   w Witkowie, odbytego w dniu 22 października 2014r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Tomasz Nowak   Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Anna Kwapich   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Barbara Kałużna   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

 

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Informacja o realizacji funduszu sołeckiego.
4.Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad sesji październikowej.
5.Zapoznanie się z sytuacją finansową Zakładu Gospodarki Komunalnej.
6.Zapoznanie się z sytuacją finansową OKSiR-u – finansowe podsumowanie sezonu letniego.
7.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Informację o realizacji funduszu sołeckiego przedstawiła p.Anna Kwapich. Poinformowała m.in., że fundusz w ogólnej wysokości 291.744,-zł wykonano w 95%, pozostały głównie środki na imprezy mikołajkowe. Trwają prace na parkingu w Wiekowie i budowa budynku gospodarczego w Ruchocinku. To ostatnie zadanie, realizowane jest ze środków funduszu sołeckiego i częściowo ze środków budżetu gminy. Mieszkańcy są zadowoleni z funduszu, a dzięki wykonanym pracom, sołectwa pięknieją.

Pan Adam Kowalski zwrócił uwagę na fakt, że w zebraniach wiejskich na których uchwala się fundusz sołecki dla danego sołectwa,  uczestniczy mało mieszkańców.
 
Pan Łukasz Grabowski wyraził zdanie, że opłaty za energię i za wodę, nie powinny być opłacane z funduszu sołeckiego.
Zdania na powyższy temat były podzielone.

 

Ad.4.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 24 października br.:

a/p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła z uzasadnieniem, proponowane zmiany w budżecie i w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
Zastrzeżeń nie zgłoszono;

b/p.Barbara Kałużna poinformowała, że ogłoszone przez Ministra Finansów stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych wzrosły o wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych tj. o 0,4%. Burmistrz proponuje pozostawić bez zmian stawki podatków i opłat, z wyjątkiem tych stawek podatku od nieruchomości, które przyjmowaliśmy maksymalne. Podatek rolny musi być uchwalany co roku, nawet jeśli stawka nie ulegnie zmianie. Następnie członkowie Komisji posługując się przygotowanym przez p.Barbarę Kałużną materiałem pomocniczym w formie zestawienia stawek podatkowych obowiązujących w 2014r., stawek maksymalnych na 2015r. oraz propozycji Burmistrza na 2015r. – wypracowali propozycje stawek podatku od nieruchomości na 2015r., przyjmując propozycje stawek proponowane przez p.Burmistrza. Odnośnie podatku rolnego, wywiązała się krótka dyskusja. Pan Przewodniczący Komisji zaproponował (tak jak Burmistrz) pozostawienie stawki tak jak w bieżącym roku, tj. w wysokości 45,-zł.
Za powyższą stawką głosowało 3 Radnych, 2 było przeciwnych.
W związku z tym, że w opłacie targowej, opłacie miejscowej i podatku od środków transportowych przyjęto propozycję p.Burmistrza pozostawienia tych stawek na 2015 rok bez zmian, będą obowiązywać w tym zakresie dotychczasowe uchwały;

c/Komisja pozytywnie zaopiniowała dwa projekty uchwał dotyczące przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów w Mielżynie i Małachowie Wierzbiczany;

d/pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały dotyczący oceny aktualności studium i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Witkowo i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Zgodnie z przepisami, ww. ocena musi być dokonana raz na kadencję;

e/pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały dotyczący funkcjonowania Zespołu Interdyscyplinarnego do Spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.

 

Ad.5.Pan Tomasz Nowak – Kierownik ZGK poinformował o sytuacji finansowej Zakładu. Poinformował m.in. że Zakład zatrudnia 46 pracowników, w tym 13 w administracji. Obecnie wszystkie Wydziały mają wynik finansowy dodatni (globalnie na plusie jest więcej środków niż w latach ubiegłych). Z uwagi na trudności ze zbytem odpadów selektywnych (brak firm które by te odpady przerobiły i cena spadła), ta część działalności jest na minusie. W związku z zaleceniami Sanepid-u, konieczne będzie przeprowadzenie remontu części budynku Zakładu. Jeśli chodzi o mieszkania komunalne, którymi administruje ZGK, to jest 30 lokatorów, którzy nie płacą ani czynszu a ni innych opłat, mimo podejmowanych przez Zakład działań. Zaległości w gospodarce mieszkaniowej wynoszą 150 tys. zł.

W tematycznej dyskusji poruszono m.in. temat mieszkań socjalnych, temat przydomowych oczyszczalni (p.Grzegorz Kaźmierczak) i wywozu śmieci od właścicieli domków letniskowych i z terenu Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Pan Piotr Jóźwik sugerował, by dla osób które nie płacą czynszów, wybudować budynki (czy murowane baraki), o niskim standardzie.
Ustosunkowując się do powyższych spraw, pan Kierownik stwierdził m.in., że wywóz nieczystości z przydomowych oczyszczalni nie jest wskazany, bo to mocny ładunek i mógłby „zabić” bakterie oczyszczalni ścieków. Winno się to wywozić na duże oczyszczalnie, ale należałoby przeliczyć, ile dziennie możnaby takich nieczystości bezpiecznie przyjąć na miejscową oczyszczalnię. W Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie jest inaczej niż na innych terenach rekreacyjnych, nie obowiązuje tu ustawa „śmieciowa”. Gdyby ZGK chciał przejąć zbiórkę odpadów z OW, konieczne byłoby zatrudnienie dodatkowych osób na soboty i niedziele, z czym wiążą się koszty i najprawdopodobniej mogłoby się to nie kalkulować.

Podsumowując temat, p.Przewodniczący Komisji stwierdził, że jak wynika z przedstawionych danych, sytuacja ZGK jest dobra i Zakład jest dobrze zarządzany. Po czym podziękował panu Kierownikowi za współpracę z Komisją.

 

Ad.6.Pan Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie, przedstawił sytuację finansową OKSiR-u według stanu na dzień 16 października br. oraz finansowe podsumowanie sezonu letniego. Poinformował m.in., że na 2014 rok Ośrodkowi przyznano z budżetu gminy dotację przedmiotową w wysokości 675tys.zł, z czego otrzymano dotychczas kwotę 585tys.zł. Dochody z bazy noclegowej wyniosły 221tys.zł (zatrudniano 2 recepcjonistki), z pola namiotowego – 234tys.zł (zatrudniano 3 recepcjonistów), przychód z dzierżaw – 155tys.zł. Ogółem OKSiR uzyskał przychód w wysokości ponad 600tys.zł (poza dotacją), a to oznacza bardzo dobrą sytuację. Jeśli chodzi o koszty, np. na funkcjonujący w OW punkt medyczny wydano 37tys.zł, a na kąpielisko strzeżone – 63tys.zł. W zakresie kultury gros środków z kwoty 80tys.zł stanowią wynagrodzenia instruktorów. Na bieżącą działalność Zespołu „My Młodzi” przeznaczane są środki w wysokości 10tys.zł, na bieżącą działalność Modelarni – 6tys.zł. W zakresie sportu i rekreacji, ok. 60tys.zł to wydatki osobowe. Na usługi wydatkowana jest kwota 25tys.zł, na Klub Sportowy „Vitcovia” (media) – 6tys.zł. W organizowanych przez OKSiR zajęciach sportowo-rekreacyjnych uczestniczyło 140 przedstawicieli młodzieży.
W dyskusji nad działalnością OKSiR-u, p.Adam Kowalski pytał czy wystarcza środków na prowadzoną działalność i poruszył sprawę Orlików na wsiach sugerując, że pracownicy OKSiR-u winni prowadzić na nich zajęcia.
 
Jak poinformował pan Dyrektor, OKSiR opiera się na zatrudnianiu osób z naszego terenu. Obecnie trudno jest znaleźć instruktorów, którzy dysponowali by czasem na prowadzenie zajęć, ale znajdzie środki na ten cel.

 

Ad.7.W punkcie tym p.Adam Kowalski zgłosił   w n i o s e k     o utwardzenie rozwidlenia drogi Ruchocin – Ruchocinek (z drogi gminnej na drogę powiatową).

 

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,50.


        Przewodniczący Komisji
        Grzegorz Kaźmierczak


Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz