Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 49/14 z posiedzenia Komisji Finansów...RM z dnia 24.09.2014

Nr ORr.0012.2.8.2014

PROTOKOŁ Nr 49/14

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej   w Witkowie, odbytego w dniu 24 września 2014r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński    Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka    Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Justyna Dzionek-Przybyszewska  Kierownik Ref. Rozwoju Lokalnego w UGiM
- p.Anita Frańczak    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Edyta Pawlaczyk    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia. Ze swej strony proponował wykreślenie punktu, dotyczącego realizacji funduszu sołeckiego, w związku z nieobecnością pracownika Urzędu zajmującego się tym zagadnieniem. Temat ten zostanie omówiony na kolejnym posiedzeniu.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zapoznanie się z sytuacją mieszkaniową na terenie gminy.
4.Informacja o sytuacji finansowej przedszkoli publicznych oraz o finansowaniu z budżetu gminy przedszkoli niepublicznych.
5.Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
6.Inne sprawy.

Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Informację o sytuacji mieszkaniowej na terenie gminy przedstawiła p.Edyta Pawlaczyk.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Pawlaczyk poinformowała m.in., że w bieżącym roku odbyły się 4 posiedzenia Komisji Mieszkaniowej, wpłynęło 13 wniosków o przydział mieszkań, przydzielono 2 mieszkania komunalne i 3 lokale socjalne. Po zaadaptowaniu budynku przy ul.Nowej (po siedzibie ZGK) na mieszkania komunalne, zamieszkały tam 3 rodziny.
Pani Pawlaczyk udzieliła również odpowiedzi na pytania członków Komisji.


Ad.4.W punkcie tym zapoznano się z informacją dotyczącą planu finansowego Przedszkola Miejskiego „Bajka” oraz dotyczącą dotacji udzielonych przedszkolom niepublicznym.
Uwag nie zgłoszono.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 26 września br.:

a/do wykonania budżetu gminy za I półrocze br. członkowie Komisji nie zgłosili uwag, oceniając go pozytywnie (Regionalna Izba Obrachunkowa wydała na ten temat pozytywną opinię);

b/nie zgłoszono również pytań do proponowanych zmian w budżecie i WPF, z którymi Radni zapoznali się na posiedzeniach Komisji Oświaty i Komisji Rolnictwa;

c/protokolantka poinformowała, że Wojewoda Wielkopolski w ramach nadzoru nad uchwałami unieważnił uchwałę Nr XXXIV/324/2014 z dnia 26 czerwca br., z powodu zastrzeżeń do zapisów o jej wejściu w życie. Zdaniem Wojewody, powyższa uchwała stanowi prawo miejscowe i w związku z tym musi być ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Woj. Wlkp. i wejść w życie 14 dni po jej ogłoszeniu. W tej sytuacji konieczne jest ponowne podjęcie uchwały.
Komisja pozytywnie zaopiniowała ponowny projekt uchwały, ze zmienionym zapisem o wejściu w życie;

d/p.Anita Frańczak omówiła projekt uchwały dotyczący sprzedaży działek zabudowanych, położonych w Małachowie Złych Miejsc.
Przedmiotowy projekt Komisja zaopiniowała pozytywnie;

e/p.Justyna Dzionek-Przybyszewska przedstawiła z tematycznym komentarzem cztery projekty uchwał, dotyczące opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów w Chłądowie, Małachowie Wierzbiczany, Małachowie Złych Miejsc i Mąkownicy.
Przedmiotowe projekty Komisja zaopiniowała pozytywnie;

f/p.Piotr Janowicz omówił dwa projekty uchwał, stanowiące tekst jednolity uchwały o Regulaminie utrzymania czystości i porządku oraz tekst jednolity uchwały dot. odbierania odpadów komunalnych.
Uwag nie zgłoszono, opiniując ww. projekty pozytywnie;

g/protokolantka poinformowała, że w dniu 25 sierpnia br. wpłynęła do Rady Miejskiej skarga p.Agnieszki Jaroszewskiej na działania Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Skarga dotyczyła odmowy przyznania córce skarżącej bezpłatnych obiadów w szkole i została skierowana na posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej, jako Komisję właściwą merytorycznie, do zaopiniowania. Komisja ta wypracowała opinię, że skargę należy uznać za niezasadną.
 Pan Piotr Jóźwik poinformował, że jeszcze do niedawna dyrektorzy szkół dysponowali określoną pulą bezpłatnych obiadów, które w wyjątkowych sytuacjach mogli uczniom przyznać. Po zmianie przepisów dyrektorzy nie mają takiej możliwości, w związku z tym Komisja Oświaty na swym wrześniowym posiedzeniu zgłosiła sugestię, by rozważyć opracowanie specjalnego programu pomocy dla uczniów w zakresie obiadów.


Ad.6.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Marek Sucholas zgłosił   w n i o s e k    o jak najszybsze dokonanie przez zarządców dróg wojewódzkich i powiatowych na terenie gminy, koniecznego przeglądu drzew (dużo suchych gałęzi). W kontekście powyższego wniosku, p.Adam Kowalski poruszył sprawę drzew, rosnących niebezpiecznie blisko jezdni.

- p.Marian Walczak zgłosił   w n i o s e k   o namalowanie „koperty” na jezdni w pobliżu sklepu spożywczego GS, przy Rynku w Witkowie. Z powodu parkujących samochodów osobowych, samochody dostawcze GS mają utrudniony dojazd;

- p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta przedstawił sprawę nakładów usytuowanych na gruncie gminnym na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, a których właścicielem jest Poczta Polska. Gmina ma prawo pierwokupu za kwotę wynikającą z wyceny rzeczoznawcy tj. za 838tys.zł. Potrzebne środki gmina uzyskałaby ze sprzedaży innych obiektów w OW, np. Rybaków, część zostałaby uiszczona w tym roku, pozostałość, w roku przyszłym. Jak dodał p.Zastępca, nakłady są skoncentrowane, mają korzystne położenie.
Członkowie Komisji zaaprobowali powyższą propozycję nabycia nakładów;

- p.Grzegorz Kaźmierczak poruszył sprawę tabliczek z numerami posesji na Rybakach i zwrócił uwagę na pomyłkę na tablicy z numerami posesji w kierunku Huty Skórzeckiej;

- w związku z uwagą p.Adama Kowalskiego o potrzebie wymiany wyszczerbionych krawężników na ul.Strażackiej w Mielżynie, p.Zastępca Burmistrza poinformował, że obecnie nie ma możliwości wymiany, zostanie to rozważone w późniejszym czasie;

- w związku z wykonaną rewitalizacją Rynku w Witkowie dyskutowano m.in. na temat nowych zasad ruchu. Pan Marek Sucholas stwierdził, że w zakończonym etapie prac, można było usunąć fragmenty starego chodnika.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,00.

         Przewodniczący Komisji
         Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz