Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 48/14 z posiedzenia Komisji Rolnictwa...RM z dnia 23.09.2014

Nr ORr.0012.3.7.2014

PROTOKOŁ Nr 48/14

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 23 września 2014r. o godz. 10,00 w sali  narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński    Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka    Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski   Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Mariusz Masłowski   Komendant Komisariatu Policji w Witkowie
- p.Justyna Dzionek-Przybyszewska  Kierownik Ref. Rozwoju Lokalnego w UGiM
- p.Anita Frańczak    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
4.Zapoznanie się z informacją Dyrektora Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji oraz informacją Komendanta Komisariatu Policji z przebiegu sezonu letniego.
5.Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad wrześniowej sesji Rady Miejskiej.
6.Informacja o kontroli nasadzeń drzew na terenie Gminy i Miasta Witkowo.
7.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował członków Komisji o sposobie realizacji wniosków, zgłoszonych na posiedzeniach w ostatnich miesiącach.

W tematycznej dyskusji, p.Eugeniusz Czaplicki i p.Grzegorz Kaźmierczak sugerowali, by zamontować lampy w tych miejscach, gdzie nie ma piątej linki (np. w Wiekowie). Koszty takiego zadania są znaczne, ale lampy są potrzebne. Być może uda się pozyskać dofinansowanie.


Ad.4.Informację o przebiegu sezonu turystycznego przedstawili kolejno: p.Mariusz Masłowski – Komendant Komisariatu Policji i p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji.

Komentując przebieg sezonu letniego, p.Komendant stwierdził m.in., że zadaniem Policji było zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, ale też w Witkowie i Niechanowie. Sezon letni 2014 w OW był odpowiednio zabezpieczony pod kątem bezpieczeństwa, nad którym czuwało czterech funkcjonariuszy oddelegowanych z prewencji, pięciu funkcjonariuszy oddelegowanych z Komisariatu w Gnieźnie, w soboty i niedziele funkcjonariusze z Komendy w Poznaniu, ponadto trzech funkcjonariuszy z Komisariatu w Witkowie. Zaangażowanie tak dużych sił i środków, przyniosło efekty. Funkcjonariusze interweniowali 193 razy, kontrolowali trzeźwość kierowców, nałożono też wiele mandatów, a u 3 osób ujawniono posiadanie substancji niedozwolonych (odurzających i psychotropowych). W okresie sezonu na terenie OW miały miejsce 3 utonięcia.

Pan Paweł Skudzawski poruszył sprawę radaru. Poinformował, że jak mu wiadomo, w jeden upalny dzień lata Komendant Straży Gminnej w Niechanowie nałożył 930 mandatów (w oparciu o zapisy radaru), a w gminie Witkowo rzekomo nie opłaca się takiego radaru zamontować, choć radar „nic nie kosztuje”.
Powyższe wywołało dyskusję, w której zdania na temat celowości zamontowania radaru, były podzielone.
Pan Skudzawski i p.Adam Kowalski zgłosili   s u g e s t i ę,   by rozważyć powyższą sprawę na terenie naszej gminy.

Pan Adam Kowalski poruszył sprawę spożywania alkoholu w miejscach niedozwolonych, w kontekście nałożonych przez Policję mandatów. Dodał, że m.in. na molo dużo było pustych butelek.
Jak wyjaśnił pan Komendant, miejsca w których obowiązuje zakaz spożywania alkoholu, określa ustawa i stosowna uchwała Rady Miejskiej. Oprócz mandatów, policjanci udzielali też pouczeń, ale oczywiście nie wyeliminowano w 100% spożywania alkoholu w miejscach niedozwolonych.
       
Informując o minionym sezonie letnim w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor OKSiR-u przyznał, że w tym roku liczba funkcjonariuszy Policji była znacząca. Policja nie jest w stanie wyeliminować wszystkich negatywnych zjawisk, ale działania prewencyjne zdały egzamin. Do pomocy Policji były patrole Ochrony (od 2 do 4 funkcjonariuszy) w godzinach między 22 a 6. Jeśli liczba funkcjonariuszy Policji będzie się zwiększała, może się ktoś zastanawiać nad celowością zatrudniania pracowników Ochrony, ale były przypadki, że w danym momencie potrzebne były jednoczesne działania Policji i Ochrony. Pan Dyrektor podkreślił, że obydwa ogniwa są potrzebne. Poinformował, że na terenie Ośrodka umieszczono 10 tablic o zakazie picia piwa w miejscach publicznych i to przynosi efekty, choć zjawiska nie wyeliminuje. Problemem jest potłuczone szkło.  Następnie pan Dyrektor poinformował o zmodernizowanym monitoringu, o zatrudnieniu ratowników wodnych i medycznych oraz odniósł się do przypadków utonięć stwierdzając, że miały one miejsce poza kąpieliskiem, a ich przyczyną był brak rozwagi. Poinformował również, że system wjazdowy do OW funkcjonował dobrze, druhowie OSP ze Skorzęcina i 2 druhów OSP z Witkowa pomagali w kierowaniu ruchem. Do badanego przez Sanepid stanu sanitarnego wody, nie było uwag. Jako zarządzający Ośrodkiem, czterokrotnie wprowadził zakaz wjazdu na teren OW, z powodu kompletu samochodów. Ważną kwestią do rozważenia jest utrudniony dojazd karetek pogotowia, sprawa kładki dla pieszych za budynkiem na wjeździe do OW, modernizacja pola namiotowego, poprawa estetyki zadaszonych straganów handlowych. Inwestowanie w Ośrodek jest konieczne, turyści są wymagający i oczekują lepszego standardu. Następnie pan Dyrektor poinformował o zorganizowanych na terenie Ośrodka imprezach kulturalnych i sportowych. Jako ciekawostkę pan Dyrektor podał, że w sezonie odwiedzili Ośrodek turyści ze 170 powiatów oraz turyści 9 narodowości. Świadczy to o popularności i atrakcyjności Ośrodka. W podsumowaniu swego wystąpienia, pan Dyrektor ocenił miniony sezon jako dobry, zarówno dla OKSiR-u jak i dla handlowców. Jednak po 13 sierpnia nastąpił drastyczny spadek zainteresowania turystów, m.in. dlatego, że pogoda nie była już tak upalna.

Nawiązując do przedstawionej przez p.Dyrektora informacji, p.Adam Kowalski pytał, na jakiej podstawie Dyrektor podjął decyzje o czasowym zamknięciu Ośrodka.
Jak wyjaśnił p.Dyrektor, druhowie OSP wyposażeni są w krótkofalówki. Poza tym on osobiście patroluje Ośrodek melexem, a ma doświadczenie w wizualnej ocenie „zagęszczenia” samochodów. Dodał, że wyznaczenie miejsc postojowych na terenie całego Ośrodka, jest nierealne, nie ma też wpływu na parkowanie na poboczach dróg.

Pan Grzegorz Kaźmierczak wskazał na konieczność lepszego oznakowania drogi do OW, ponieważ kierowcy spoza terenu gminy błądzą niekiedy po wsi Skorzęcin lub po Rybakówce.
Pan Dyrektor zapewnił, że zostaną postawione dodatkowe tablice.


Ad.5.W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 26 września br. :

a/p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta i zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
W nawiązaniu do realizacji budżetu, p.Eugeniusz Czaplicki pytał o refundację wydatków w związku ze zrealizowanym przez gminę funduszem sołeckim.
Jak poinformowała pani Skarbnik, decyzją Wojewody przyznano gminie ww. refundację w wysokości 73.734,-zł.
Pan Czaplicki sugerował, by na przyszłość kwoty omawianej refundacji przeznaczyć na tereny wiejskie.
Sugestia ta wywołała krótką dyskusję, w której stwierdzono m.in., że na tereny wiejskie przeznaczane są kwoty dużo wyższe niż ww. refundacja;

b/zapoznano się z pozytywną opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej na temat informacji o wykonaniu budżetu gminy i miasta za I półrocze br.
Do wykonania budżetu uwag nie zgłoszono, opiniując je pozytywnie;

c/p.Justyna Dzionek-Przybyszewska omówiła z tematycznym komentarzem projekty czterech uchwał, dotyczących przystąpienia do opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów w Mąkownicy, Małachowie Złych Miejsc, Małachowie Wierzbiczany i Chłądowie.
Przedmiotowe projekty zaopiniowano pozytywnie;

d/protokolantka poinformowała, że Wojewoda Wielkopolski w ramach nadzoru nad uchwałami unieważnił uchwałę Nr XXXIV/324/2014 z dnia 26 czerwca br., z powodu zastrzeżeń do zapisów o jej wejściu w życie. Zdaniem Wojewody, powyższa uchwała stanowi prawo miejscowe i w związku z tym musi być ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i wejść w życie 14 dni po jej ogłoszeniu. W tej sytuacji konieczne jest ponowne podjęcie uchwały.
Komisja pozytywnie zaopiniowała ponowny projekt uchwały, ze zmienionym zapisem o wejściu w życie;

e/p.Piotr Janowicz omówił dwa projekty uchwał, stanowiące tekst jednolity uchwały o Regulaminie utrzymania czystości i porządku oraz tekst jednolity uchwały dot. odbierania odpadów komunalnych.
Uwag nie zgłoszono, opiniując ww. projekty pozytywnie;

f/p.Anita Frańczak omówiła projekt uchwały dotyczący sprzedaży nieruchomości zabudowanych, położonych w Małachowie Złych Miejsc.
Przedmiotowy projekt został przez Komisję zaopiniowany pozytywnie;

g/protokolantka poinformowała, że w dniu 25 sierpnia br. wpłynęła do Rady Miejskiej skarga p.Agnieszki Jaroszewskiej na działania Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Skarga została skierowana na posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej, jako Komisję właściwą merytorycznie, do zaopiniowania. Komisja ta wypracowała opinię, że skargę należy uznać za niezasadną. Po zapoznaniu członków Komisji z treścią skargi, protokolantka odczytała wyjaśnienia p.Elżbiety Jagielskiej - Kierownika M-G Ośrodka Pomocy Społecznej.
Następnie wywiązała się dyskusja.
Pan Łukasz Grabowski wyraził zdanie, że skarżąca winna być poproszona na posiedzenie, by Radni mieli możliwość jej wysłuchania..
Jak poinformowała protokolantka, Komisja Oświaty po zapoznaniu się z treścią skargi i wysłuchaniu wyjaśnień Kierownika OPS nie miała wątpliwości, które wymagałyby dodatkowych wyjaśnień przez skarżącą.
Pan Paweł Skudzawski stwierdził, że jest to kolejna skarga w której jest mowa o niemiłym traktowaniu w Ośrodku Pomocy Społecznej, należy więc się nad tym zastanowić.


Ad.6.Pan Piotr Janowicz przedstawił informację o komisyjnej kontroli nasadzeń drzew na terenie Gminy i Miasta.
Pan Paweł Skudzawski wyraził zdanie, że Radni nie powinni uczestniczyć w kontrolach np. wycinki drzew, a jedynie pracownicy Urzędu i np. pracownicy ZGK.
Pan Eugeniusz Czaplicki i p.Adam Kowalski pozytywnie ocenili obowiązek dokonywania nasadzeń, z tym że zdaniem p.Kowalskiego, kontrole winny być dokonywane również w późniejszym czasie, np. 2 lata po wycince.
W związku z pytaniami członków Komisji, p.Janowicz wyjaśnił, że w wyjątkowych przypadkach, gdy dana osoba nie ma możliwości dokonania nasadzeń, można od tego obowiązku odstąpić. Poinformował również, że co roku wysyłane są pisma do zarządców dróg, w sprawie koniecznej wycinki suchych gałęzi i drzew.


Ad.7.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
- na prośbę p.Pawła Skudzawskiego, zapoznano się z informacją o ściągalności opłat z tytułu odbioru nieczystości stałych od mieszkańców gminy;

- p.Grzegorz Kaźmierczak zgłosił    w n i o s e k    o wycięcie krzewów przy drodze powiatowej Skorzęcin-Wiekowo i przy drodze Skorzęcin-Piłka;

- p.Adam Kowalski zgłosił  w n i o s e k    o utwardzenie zjazdu z drogi wojewódzkiej na drogę powiatową, w Mielżynie, w kierunku na Ruchocinek;

- p.Ł u k a s z    G r a b o w s k i   zgłosił następujące wnioski:
1/w n i o s e k    o wybudowanie bezpiecznego przejścia dla pieszych w Małachowie Złych Miejsc, w kierunku przystanku autobusowego;
2/ w n i o s e k   o budowę przejścia dla pieszych w Małachowie Złych Miejsc, przez drogę wojewódzką (przy sklepie);
3/ w n i o s e k    o budowę placu zabaw w Małachowie Wierzbiczany, przy świetlicy wiejskiej;
4/ w n i o s e k    o załatanie dziury w Witkówku, na tzw. „obwodnicy”;
5/ w n i o s e k   o zamontowanie lampy w Małachowie Złych Miejsc, przy posesji p.Danielczyka;
6/ w n i o s e k     o poprawę stanu nawierzchni drogi gminnej w Małachowie Szemborowice, w stronę posesji p.Sadowskiego;

- p.Eugeniusz Czaplicki zgłosił   w n i o s e k   (ponowny), by wystąpić do Powiatu, o ustawienie lustra przy drodze w Ruchocinku, obok figury;

- p.Marian Marciniak zgłosił    w n i o s e k ,  by odbierać od rolników plastikowe opakowania (siatki) po okrągłych snopkach.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,35.

         Przewodniczący Komisji
              Ireneusz  Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz