Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 49/14 z posiedzenia Komisji rewizyjnej RM z dnia 26.08.2014

Nr ORr.0012.1.10.2014

PROTOKOŁ Nr 49/14

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 sierpnia 2014r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński   Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Anna Pawluk   Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Lotnictwa Polskiego
     (do 31 sierpnia 2014r.)
- p.Bernadetta Nowak   Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Lotnictwa Polskiego
     (od 1 września 2014r.)
- p.Małgorzata Napierała   Wicedyrektor Szkoły Podstawowej im. Lotnictwa
     Polskiego
- p.Tomasz Deskowski  Wicedyrektor Szkoły Podstawowej im. Lotnictwa
     Polskiego
- p.Anita Frańczak   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Hanna Rakowska   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

 

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych i stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum. Po czym zaproponował, by w ramach punktu dotyczącego kontroli remontów i inwestycji, dokonać w początkowej części posiedzenia kontroli remontu w Szkole Podstawowej im. Lotnictwa Polskiego w Witkowie, przed punktem dotyczącym kontroli przetargów.
Proponowane zmiany zaakceptowano, ustalając porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia,  stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Kontrola działalności Burmistrza Gminy i Miasta, głównie w zakresie realizacji inwestycji.
3.Kontrola przeprowadzonych w 2014r. przetargów (m.in. z zakresu obrotu nieruchomościami). Analiza wybranego zamówienia publicznego.
4.Informacja o realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję.
5.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.

O godz.9,50 Komisja udała się do Szkoły Podstawowej im. Lotnictwa Polskiego w Witkowie, w celu dokonania zaplanowanej kontroli w budynku szkolnym „A”. Kontrolę rozpoczęto o godz. 10,00.


Ad.2.W kontroli uczestniczyła p.Anna Pawluk – dotychczasowy Dyrektor Szkoły oraz p.Bernadetta Nowak, która przejmie obowiązki Dyrektora od 1 września br. Ponadto Wicedyrektorzy: p.Małgorzata Napierała i p.Tomasz Deskowski.

Jak poinformowała pani Pawluk, remontu jeszcze nie zakończono, trwają prace m.in. przy wymianie wykładziny podłogowej, którą dostarczono do szkoły stosunkowo późno, bo dopiero w sierpniu. Wykonawca zapewnia jednak, że prace remontowe zostaną zakończone w terminie i deklaruje, że jeśli będzie taka potrzeba, prace będą wykonywane w niedzielę. Zakres remontu w budynku „A” (dawna siedziba Szkoły Podstawowej Nr 2), obejmuje wymianę wykładzin podłogowych, przebudowę dwóch sal, remont łazienki, wymianę grzejników. Natomiast w budynku „B”  zmieniono przeznaczenie sal i je odświeżono, prace te są na ukończeniu.
W nawiązaniu do wymienianej wykładziny, p.Nowak poinformowała, że w okresie jesienno-zimowym uczniowie będą chodzić po szkole w zmienianym obuwiu (na wzór kapci).
Po powyższym tematycznym wprowadzeniu, członkowie Komisji wspólnie z ww. pracownikami Szkoły, dokonali oględzin remontowanych części budynku „A”.

Stwierdzono m.in., że w jednej z sal na parterze budynku trwa wymiana wykładziny podłogowej. W wyniku dokonanej przebudowy dwóch sal, zostały one powiększone. Prace te zdaniem Komisji wykonano starannie, sale wyglądają estetycznie. W części piwnicznej m.in. urządzane są sanitariaty.

W podsumowaniu kontroli Komisja nie zgłosiła zastrzeżeń, a jedynie wyraziła obawy, czy wykonawca remontu zdąży zakończyć prace przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Panie Dyrektorki zapewniły, że szkoła będzie przygotowana na rozpoczęcie nowego roku szkolnego, w razie potrzeby do ostatnich prac zaangażują się osobiście.

W kontekście przygotowań szkoły do rozpoczęcia nowego roku szkolnego, p.Przewodniczący Komisji poruszył m.in. sprawę struktury organizacyjnej, sprawę dojazdów uczniów do szkoły i sprawę dożywiania.
Odpowiedzi udzieliły p.Anna Pawluk, p.Bernadetta Nowak oraz p.Małgorzata Napierała.

Od godz.10,40 kontynuowano obrady na sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta.

Poproszono na posiedzenie p.Burmistrza Gminy i Miasta i Komisja dokonała kontroli jego działalności, głównie w zakresie realizacji inwestycji.

Pan Burmistrz poinformował na wstępie, że w bieżącym roku realizowanych jest bardzo dużo zadań inwestycyjnych, na które zaplanowano w budżecie gminy prawie 7 mln zł. Następnie w oparciu o załącznik inwestycyjny do budżetu gminy i miasta na 2014r. p.Burmistrz poinformował o stopniu realizacji poszczególnych zadań, według działów klasyfikacji budżetowej. Poinformował m.in. o bardzo dobrym zaawansowaniu zadań drogowo-ulicznych i chodnikowych, stosunkowo dobrej jakości wykonawstwa i dobrych cenach. Pan Burmistrz zwrócił również uwagę na fakt, że w ostatnich latach przybyło w mieście terenów zielonych, chodników, terenów powojskowych, powstały nowe osiedla. W związku z tym, zakres prac w zakresie utrzymania terenów, jest zdecydowanie większy niż np. 20 lat temu.
W nawiązaniu do realizowanych remontów i inwestycji, p.Przewodniczący Komisji poinformował p.Burmistrza, że w początkowej części dzisiejszego posiedzenia, Komisja dokonała kontroli realizacji remontu w Szkole Podstawowej w Witkowie. Prace jeszcze trwają, ale już widać, że po ich zakończeniu będzie bardzo ładnie, estetycznie, bez porównania ze stanem dotychczasowym.
Jak poinformował p.Burmistrz, jakość kładzionej w Szkole Podstawowej wykładziny podłogowej jest bardzo dobra, z tzw. „wysokiej półki”. Pan Burmistrz zwrócił również uwagę, że w zakresie oświaty, oprócz budynków Szkoły Podstawowej, wyremontowano Przedszkole Miejskie (budynek przy ul.Jasnej ) i zostanie wykonany parkan przy Szkole Podstawowej. W jego ocenie poziom wykonania prac jest bardzo dobry.

Następnie dyskutowano na temat m.in. zagospodarowania terenu przy wiatraku w Kamionce, o rewitalizacji Rynku w Witkowie, nagłośnieniu hali sportowo-widowiskowej przy ul.Czerniejewskiej, intensywnym wywozie żwiru z miejscowych żwirowni.
Pan Przewodniczący Komisji poruszył sprawę niedostatecznego oświetlenia ścieżki prowadzącej na teren Ogródków Działkowych (w kierunku ul.Wojska Polskiego) oraz sprawę wykonania przejścia (skrótu) przez Ogródki Działkowe.
Do powyższych spraw odniósł się p.Burmistrz (może wystarczy nowa oprawa i skręcenie lampy, a skrót przez Ogródki – wydaje się niecelowy).
Pan Roman Popek wskazał na znajdujący się w centrum miasta zaniedbany teren przy ul.Armii Poznań i ul.Czerniejewskiej (chwasty z posesji utrudniają przechodniom przejście chodnikiem) i poruszył problem tirów, jeżdżących ul.Poznańską.

Podsumowując kontrolę, Komisja pozytywnie oceniła działalność Burmistrza             w zakresie realizacji inwestycji, remontów i w zakresie innych, bieżących zadań.

 

Ad.3.Pani Hanna Rakowska zapoznała Komisję z wykazem przetargów (których było 17) i zapytań ofertowych (15), ogłoszonych w 2014 roku.
Przedmiotowy wykaz stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W trakcie analizy danych dotyczących poszczególnych zamówień publicznych, pani Hanna Rakowska udzielała odpowiedzi na pytania członków Komisji. Na prośbę p.Przewodniczącego Komisji, p.Rakowska przedstawiła członkom Komisji rysunek sprzętów, jakie zostaną zakupione jako wyposażenie siłowni dla dorosłych, na terenie Placu Zabaw przy ul.Poznańskiej w Witkowie i poinformowała o ich cenie.
Pan Eugeniusz Czaplicki zwrócił uwagę na fakt, że przy halach sportowych na terenie miasta znajdują się dobrze wyposażone siłownie, w związku z tym urządzenie siłowni na ww. Placu Zabaw uznał za nie do końca celowe. Pozostali członkowie Komisji pomysł ww. siłowni ocenili pozytywnie.
Do ogłoszonych przetargów i zapytań ofertowych zastrzeżeń nie zgłoszono.

Następnie p.Anita Frańczak poinformowała, że w br. odbyły się 3 przetargi z zakresu obrotu nieruchomościami, a mianowicie: 2 kwietnia – przetarg na wydzierżawienie nieruchomości przy ul.Dworcowej w Witkowie; 10 kwietnia – przetarg na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej przy ul.Kosynierów Miłosławskich w Witkowie i 21 sierpnia – przetarg na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej przy ul.Cmentarnej w Witkowie. Po omówieniu powyższych przetargów, p.Frańczak przedstawiła obowiązującą w zakresie przetargów procedurę i poinformowała, że przygotowywane są 2 dalsze przetargi, na sprzedaż dwóch lokali.
Zdecydowano dokonać kontroli przetargu na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej przy ul.Cmentarnej.
Przetarg ogłoszono w dniu 27 czerwca br.
W ramach kontroli Komisja zapoznała się z dokumentacją przetargu, w tym m.in.: z uchwałą Nr XXX/288/2013 Rady Miejskiej w Witkowie z dnia 27 grudnia 2013r. w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnej w Witkowie; z mapą usytuowania działki nr 538/1; operatem szacunkowym wyceny wartości rynkowej nieruchomości; decyzją z dnia 16.08.br. o warunkach zabudowy działki.
Do dokumentacji zastrzeżeń nie zgłoszono.


Ad.4.Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował o realizacji wniosków, zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach. Większość wniosków została zrealizowana. Wykonano m.in. następujące zadania: zamontowano znaki drogowe w Ruchocinku, uporządkowano przystanki autobusowe (niestety co pewien czas chuligani wybijają szyby), wyrównano drogi gminne, wykoszono tatarak przy Stawie „Kubuś” (stosowanie chemicznych preparatów jest zabronione), dokonano przeglądu boisk sportowych. Wykonawca boisk w Ruchocinku i Mielżynie zobowiązał się interweniować u producenta w sprawie wymiany piłkochwytów, w ramach rękojmi.
Następnie wywiązała się dyskusja na temat Stawku „Kubuś” i na temat boiska sportowego w Ruchocinku.
Stwierdzono m.in., że po skoszeniu przy „Kubusiu” tataraku, widoczne są śmieci i proponowano uzupełnić wodę. Odnośnie boiska w Ruchocinku, p.Eugeniusz Czaplicki poinformował, że wykonawca boiska w wyniku dokonanego przeglądu potwierdził, że zardzewiałe piłkochwyty podlegają wymianie, po czym wystąpił w tej sprawie do producenta. Na razie nie ma odpowiedzi.


Ad.5.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- protokolantka:
1/poinformowała, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, na dwa miesiące przed końcem kadencji, radni i burmistrzowie zobowiązani są do złożenia oświadczeń majątkowych. Ponieważ kadencja rozpoczęła się 21 listopada 2010r., termin złożenia ww. oświadczeń upływa 21 września br. Z uwagi jednak na weekend, termin ten upłynie w dniu 19 września ;
2/poinformowała, że do biura Rady Miejskiej wpłynęła informacja Burmistrza o wykonaniu budżetu i WPF za I półrocze br.. Radni otrzymają przedmiotowe informacje drogą elektroniczną lub na pendrive. Ponadto Radni  mogą się zapoznać z wersją papierową powyższych dokumentów, w biurze RM;

- p.Eugeniusz Czaplicki zgłosił  w n i o s e k  o odtworzenie rowu w Ruchocinku, od sklepu w kierunku figury i poprzecznego rowu (ok. 150m);

- p.Marian Marciniak zgłosił   w n i o s e k   o naprawę zarwanej płytki chodnikowej i poluzowanych płytek przy posesji p.Nowickiego w Gorzykowie (powstała niebezpieczna dziura);

- p.Roman Popek zgłosił  w n i o s e k   o naprawę lub wymianę pokruszonych płytek chodnikowych przy ul.Armii Poznań;

- p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę trwających prac przy ul.Żwirki i Wigury w Witkowie. Z powodu braku zgody kilku mieszkańców (choć to grunt gminny), pewnego odcinka nie wykonano. 


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,15.


         Przewodniczący Komisji
                Henryk  Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz