Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 48/14 z posiedzenia Komisji Finansów...RM z dnia 27.08.2014

Nr ORr. 0012.2.7.2014

PROTOKOŁ Nr 48/14

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej   w Witkowie, odbytego w dniu 27 sierpnia 2014r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Tomasz Nowak    Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Justyna Dzionek-Przybyszewska  Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego UGiM
- p.Anita Frańczak    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek obrad w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Informacja Zakładu Gospodarki Komunalnej o realizacji zaplanowanych remontów w budynkach gminnych.
4.Informacja o realizacji spłaty zaciągniętych kredytów i pożyczek.
5.Informacja o realizacji zaplanowanych inwestycji.
6.Zapoznanie się z pismem Zarządu Województwa Wlkp. dot. projektu uchwały Sejmiku Woj.Wlkp. w sprawie utworzenia Powidzkiego Parku Krajobrazowego (zmiana granic).
7.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia, przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Pan Tomasz Nowak – Kierownik ZGK poinformował, że ZGK administruje 153 lokalami komunalnymi (mieszkalnymi) i 5 lokalami użytkowymi. Z tytułu czynszów wpływa kwota ok. 290tys.zł, z czego na remonty przeznacza się ok. 140tys.zł. Około 30 rodzin zalega z płatnością czynszów, na ogólną kwotę ok. 139tys.zł. Po działaniach komornika część osób zaczęła czynsz regulować, ale niestety nie wszyscy. W 2014 roku planuje się na remonty kwotę 126tys.zł (i 10tys. rezerwa środków), z czego wydano do tej pory 83tys.zł. Po powyższym tematycznym wprowadzeniu, p.Kierownik poinformował o realizacji remontów, wykonanych w poszczególnych budynkach i lokalach komunalnych.

Pan Przewodniczący Komisji zwrócił się do p.Kierownika z prośbą o zainteresowanie się budynkiem komunalnym w Gaju, który jest w złym stanie technicznym.

Odnosząc się do przedstawionej przez p.Kierownika informacji stwierdzono, że wykonano dużo remontów. Wskazano ponadto na celowość wybudowania przez gminę mieszkań socjalnych.


Ad.4.W punkcie tym zapoznano się z informacją o realizacji spłaty zaciągniętych kredytów bankowych.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Ustalono, że ewentualne pytania w powyższym temacie, członkowie Komisji zgłoszą na kolejnym posiedzeniu.


Ad.5.Pani Justyna Dzionek-Przybyszewska poinformowała Komisję o realizacji zaplanowanych w budżecie gminy i miasta inwestycji.
W związku z pytaniem p.Przewodniczącego Komisji, p.Dzionek-Przybyszewska poinformowała, że odrestaurowany wiatrak w Kamionce jest uziemiony i ma zamontowany system alarmowy, ale oświetlenia jeszcze nie wykonano.

W kontekście realizowanych inwestycji i remontów, p.Przewodniczący wskazał na celowość dokonania oględzin remontu Szkoły Podstawowej w Witkowie, przy odbiorze technicznym.


Ad.6.Protokolantka poinformowała, że pod koniec lipca br. został przesłany do Przewodniczącego Rady Miejskiej projekt uchwały Sejmiku Województwa Wielkopolskiego w sprawie utworzenia Powidzkiego Parku Krajobrazowego (zmiana granic), z prośbą o uzgodnienie i zajęcie stanowiska. Po zapoznaniu się z treścią projektu p.Przewodniczący wspólnie z p.Burmistrzem zdecydowali, że w przedmiotowej sprawie nie zostanie zwołana sesja nadzwyczajna, Radni zostaną zapoznani z treścią projektu na sierpniowych posiedzeniach Komisji. Zgodnie z ustawą o samorządzie województwa, jeśli organ nie zajmie stanowiska w terminie 30 dni od dnia doręczenia, projekt uważa się za uzgodniony. Po powyższym wprowadzeniu, protokolantka omówiła proponowane w projekcie uchwały zmiany granic Powidzkiego Parku Krajobrazowego. Jeśli chodzi o gminę Witkowo, projekt przewiduje włączenie do obszaru Powidzkiego Parku Krajobrazowego gruntów rolniczych i leśnych położonych niedaleko Kamionki oraz stutrzydziestoletni drzewostan mieszany leżący na terenie Leśnictwa Skorzęcin.

Pan Łukasz Grabowski stwierdził, że projekt powyższej uchwały winien być skonsultowany z całą Radą Miejską, Radni powinni wcześniej się z nim zapoznać, bo teraz, po upływie 30 dni, sprawa jest bezprzedmiotowa.
Pan Przewodniczący Komisji poruszył sprawę terenów NATURA 2000. Mieszkańcy monitują, że w Gaju, od strony Gaju, zdjęto tablicę „NATURA 2000” .

Poproszony na posiedzenie p.Piotr Janowicz poinformował, że nic mu na powyższy temat nie wiadomo, być może tablicę zdjął ktoś samowolnie. Poinformował również, że na stronie internetowej można się zapoznać z dokładnymi granicami terenów „NATURA 2000”. Odnosząc się do kwestii granic Powidzkiego Parku Krajobrazowego, p.Janowicz posługując się mapą pokazał Radnym, jak przebiegać będą zmienione granice Parku.

 

Ad.7.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- protokolantka poinformowała, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, na dwa miesiące przed końcem kadencji, radni winni złożyć oświadczenie majątkowe. Ponieważ kadencja rozpoczęła się 21 listopada 2010r., przedmiotowe oświadczenia należy złożyć teoretycznie do 21 września br., ale z uwagi dni wolne od pracy (weekend), najpóźniej 19 września br.;
- protokolantka poinformowała, że wpłynęła do biura Rady informacja Burmistrza Gminy i Miasta o wykonaniu budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej za I półrocze br. W najbliższych dniach Radni otrzymają te informacje drogą elektroniczną bądź na nośniku pamięci;

- zapoznano się z pismem p.Doroty B. z Witkowa o przyspieszenie przydziału mieszkania komunalnego, z uwagi na trudną sytuację lokalową rodziny;

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek mieszkańców ulicy Szampańskiej, o nieodpłatne przejęcie przez gminę drogi, stanowiącej obecnie drogę wewnętrzną.
Po krótkiej dyskusji powyższy wniosek zaopiniowano negatywnie.
W kontekście ww. wniosku p.Przewodniczący Komisji pytał o omawianą swego czasu sprawę odszkodowania za drogę, dla p.Andrzeja N. z Witkowa.
Pani Frańczak udzieliła wyjaśnień, po czym wywiązała się dyskusja na temat inwestowania środków publicznych w prywatne grunty i grunty Wspólnot Mieszkaniowych oraz nt. służebności gruntów;

- p.Adam Kowalski zgłosił:
1/ w n i o s e k   o wystosowanie do zarządcy drogi wojewódzkiej pisma, o dokonanie przeglądu drzew rosnących w pasie drogowym od Mielżyna do Witkowa (dużo suchych drzew). Zdaniem p.Radnego, takiego przeglądu należałoby dokonać również w pasach dróg gminnych;
2/ w n i o s e k    o zebranie pobocza przy drodze wojewódzkiej w Ruchocinie;
3/ w n i o s e k   o rozważenie zakupu przez gminę kamizelek odblaskowych dla uczniów (od 1 września noszenie kamizelek będzie obowiązkowe);

- p.Grzegorz Kaźmierczak zgłosił    w n i o s e k   o wykonanie zatoczek przy drogach wojewódzkich (nie wszędzie są);
- p.Łukasz Grabowski zgłosił    w n i o s e k  o nawiezienie żużlu w Małachowie  Wierzbiczany, do posesji p.Kaczmarka.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,00.

  
        Przewodniczący Komisji
          Grzegorz Kaźmierczak 


Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz