Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 47/14 z posiedzenia Komisji Rolnictwa...RM z dnia 18.06.2014

Nr ORr.0012.3.6.2014


PROTOKOŁ Nr47/14

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 18 czerwca 2014r. o godz. 10,00 w sali  narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyła p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta: p.p.Barbara Kałużna, Sylwia Mietlicka, Marzena Polak, Marcin Pośpiech, Łukasz Misiewicz, Piotr Janowicz.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia i spytał o ewentualne uwagi.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad czerwcowej sesji Rady Miejskiej.
4.Zapoznanie się z realizacją uchwały Rady Miejskiej o Gminnym Programie Ochrony Środowiska.
5.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 26 czerwca br.:

a/p.Halina Rzepecka omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta  i zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Udzieliła również odpowiedzi na pytania członków Komisji, dotyczące m.in. ściągalności opłaty za odbiór odpadów stałych, zwiększenia środków na oświetlenie uliczne, zmniejszenia środków na Projekt „Z nauką w przyszłość”;

b/do otrzymanych wcześniej sprawozdania z wykonania budżetu za 2013 rok, bilansu i informacji o stanie mienia komunalnego, nie zgłoszono uwag. Po czym zapoznano się z pozytywną Opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej na temat ww. sprawozdań. Po krótkiej dyskusji Komisja jednogłośnie pozytywnie oceniła wykonanie budżetu za 2013 rok;

c/p.Barbara Kałużna omówiła projekty następujących uchwał:
1/o zmianie uchwały z listopada 2013r. o opłacie targowej. Obecnie w przypadku sprzedaży artykułów przemysłowych z samochodu lub straganu, obowiązuje opłata targowa w wysokości 23,-zł. Na prośbę handlujących na targowisku, proponuje się obniżenie tej stawki do wysokości 21,-zł. Pani Kałużna przekazała członkom Komisji materiał pomocniczy zawierający dane o wysokości opłat targowych w sąsiednich gminach i poinformowała, o ile zmniejszą się wpływy do budżetu, jeśli Rada uchwali proponowaną, mniejszą stawkę opłaty;
2/o zmianie uchwały z grudnia 2003r. o opłacie rezerwacyjnej na targowisku miejskim. Obecnie opłata rezerwacyjna jest uiszczana przez cały rok, ale handlujący proszą, by w okresie zimowym tej opłaty nie pobierać. W projekcie uchwały p.Burmistrz proponuje zrezygnować z poboru opłaty w styczniu (wpływy do budżetu byłyby o ok. 3tys.zł mniejsze).
Projekt uchwały dotyczący zmniejszenia wysokości opłaty targowej do 21,-zł zaopiniowano pozytywnie (przy 2 głosach przeciwnych).
Projekt uchwały dotyczący opłaty rezerwacyjnej zaopiniowano pozytywnie (przy 1 głosie wstrzymującym się);

d/p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekt uchwały dotyczący nadania nazwy ulicy w Witkowie. Projekt przygotowano w związku z wnioskiem dwóch przyszłych mieszkańców tej ulicy o nadanie nazwy „Rumowa”. Przedmiotowa ulica stanowi drogę prywatną, dlatego zgodnie z obowiązującymi przepisami, konieczna jest zgoda wszystkich ośmiu współwłaścicieli drogi. Jeśli do dnia sesji nie wpłyną takie pisemne zgody, uchwała nie będzie mogła być podjęta.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

e/Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały dotyczący podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do pomocy – w zakresie programu dotyczącego dożywiania;

f/protokolantka poinformowała, że w maju br. wpłynęła skarga p.p.Doroty Bielawskiej, Izabeli Konior i Janusza Bielawskiego, a w czerwcu – skarga p.Ryszarda Kowalskiego. Skargi dotyczą działań Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie. Zgodnie z dyspozycją p.Przewodniczącego Rady, opinię na temat zasadności przedmiotowych skarg wypracuje Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej, jako Komisja właściwa merytorycznie.
Następnie członkowie Komisji zapoznali się z treścią powyższych skarg i załączoną do nich dokumentacją;

g/p.Marcin Pośpiech przedstawił projekty sześciu uchwał dotyczących przystąpienia do opracowania (lub zmiany) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów w Dębinie, Chłądowie, Witkowie i Małachowie Wierzbiczany.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe projekty;

h/p.Łukasz Misiewicz przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę z 26 kwietnia 2013r. o stawkach opłat za zajmowanie pasa drogowego. Proponowana zmiana wprowadza obniżone o 80% stawki, w przypadku umieszczania w pasie drogowym urządzeń sieci telekomunikacyjnej. Pan Misiewicz poinformował również, że w projekcie uchwały, który Radni otrzymali przed posiedzeniem Komisji, proponuje się (zgodnie z sugestią radcy prawnego Urzędu) dokonać zmiany zapisu dotyczącego okresu obowiązywania omawianych obniżonych stawek. Po rozdaniu członkom Komisji poprawionego projektu uchwały, p.Misiewicz wyjaśnił, że nie jest to zmiana merytoryczna, ale typu „kosmetycznego”.
Komisja  pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały;

i/zapoznano się z projektem Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2014-2021;

j/p.Marzena Polak przedstawiła projekty następujących uchwał:
1/projekt uchwały dotyczący opłat za korzystanie z publicznych przedszkoli;
2/projekt uchwały dot. tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli pedagogów, psychologów i logopedów;
3/ projekt uchwały dot. zasad ustalania wymiaru etatu i godzin ponadwymiarowych nauczycieli nauczających przedmiotów w różnym wymiarze godzin.
Pani Polak poinformowała, że podjęcie pierwszej uchwały jest konieczne ze względu na zmiany wprowadzone ustawą z czerwca 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw.
Drugi z projektów został przesłany do zaopiniowania przez ZNP, choć opinia w tej sprawie nie jest wiążąca. Obowiązująca w tym przedmiocie uchwała z 2010r. określa wymiar godzin pedagogów, psychologów i logopedów w wysokości 20 godzin tygodniowo, a proponuje się podwyższenie do 24 godzin.
Trzeci z projektów przygotowano z związku z koniecznością znowelizowania obowiązującej w tym przedmiocie uchwały z czerwca 2003r. Ponadto w związku z sugestią zgłoszoną przez dyrektorów szkół, proponuje się wprowadzić jedną zmianę.
Po udzieleniu odpowiedzi na liczne pytania członków Komisji, pozytywnie zaopiniowano trzy powyższe projekty uchwał.


Ad.4.Informację o realizacji uchwały Rady Miejskiej o Gminnym Programie Ochrony  Środowiska przedstawił z tematycznym komentarzem p.Piotr Janowicz.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W dyskusji członkowie Komisji pytali m.in. o sprawę odbioru nieużywanych leków (p.Henryk Mucha) i sprawę badania gleb (p.Eugeniusz Czaplicki).
Jak wyjaśnił p.Janowicz, przepisy na temat odbioru nieużywanych leków nie są jasne, do końca nie wiadomo czyj to jest obowiązek. Zwrócono się do aptek w tej sprawie, ale tylko apteka na ul.Poznańskiej zdeklarowała omawianą zbiórkę, wobec czego zakupiono dla tej apteki pojemnik na nieużywane leki. Jeśli chodzi o badanie gleb, co roku w budżecie gminy rezerwuje się na ten cel kwotę 2tys.zł (forma dopłat).


Ad.5.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Piotr Janowicz przedstawił wniosek p.Waldemara R. z Ćwierdzina o wyrażenie zgody na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

- p.Grzegorz Kaźmierczak interesował się funkcjonowaniem Niepublicznej Szkoły i Niepublicznego Przedszkola w Gorzykowie.
Informacji udzieliła p.Marzena Polak;

- p.Adam Kowalski pytał kiedy zostaną połatane dziury na drogach w Mielżynie i zgłosił następujące wnioski:
1/ w n i o s e k  o naprawę zepsutej studzienki deszczowej w Mielżynie na ul.Szkolnej (między posesją p.M.Łukowskiego, a posesją p.Kościów);
2/ w n i o s e k  o zwiększenie liczby worków na odpady segregowane, dla posesji w których mieszkają rodziny wielopokoleniowe;

- protokolantka poinformowała, że Sołtys i Rada Sołecka Jaworowa zapraszają Radnych na Festyn Rodzinny, planowany na dzień 5 lipca br. o godz. 16,00.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,50.


         Przewodniczący Komisji
              Ireneusz  Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz