Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 47/14 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z dnia 5.06.2014

Nr ORr.0012.1.8.2014

PROTOKOŁ Nr 47/14

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 5 czerwca 2014r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczył p.Krzysztof Szkudlarek – Burmistrz Gminy i Miasta.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych i stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum. Po przyjęciu protokołu z poprzedniego posiedzenia, kontynuowano procedurę absolutoryjną.

Zgodnie z uzgodnieniem dokonanym na poprzednim posiedzeniu, poproszono na posiedzenie p.Krzysztofa Szkudlarka – Burmistrza Gminy i Miasta.

Na prośbę p.Przewodniczącego Komisji o ogólne uwagi i ocenę realizacji budżetu gminy, p.Burmistrz stwierdził m.in., co następuje: budżet 2013 roku to kolejny, realizowany przez nas budżet. Po opracowaniu projektu budżetu i jego przyjęciu przez Radę, w ciągu roku dokonywane były zmiany, a na koniec roku, podsumowanie jego realizacji. Budżet 2013 roku wynoszący przeszło 35mln zł, to jak sądzi, nie jest mały budżet. Realizowaliśmy wydatki na zadania bieżące i majątkowe, a im więcej środków uda się dodatkowo pozyskać i przeznaczyć na wydatki majątkowe tym lepiej, bo powiększamy majątek komunalny (gminny). Natomiast im większy majątek, tym teoretycznie mieszkańcom gminy lepiej się żyje i mogą z tego majątku korzystać. Realizację budżetu 2013 roku p.Burmistrz ocenił pozytywnie. Jak stwierdził w dalszej wypowiedzi, wykonano szereg zadań inwestycyjnych, m.in. wodociągi, kanalizację, drogi, ulice, ekologiczne kotłownie, tereny zielone. To co zakładaliśmy, udało się zrealizować. W ramach budżetu 2013r. trzeba też było przygotować zadania na następny rok, zapoczątkować prace, których realizację zaplanowano na 2014 rok, jak np. Centrum Kultury, jedna z większych inwestycji kubaturowych. Znaczącymi w omawianym budżecie były wydatki na oświatę, bo aż 44%. Gmina posiada duże szkoły, ma bardzo dobrą bazę oświatową i bardzo dobrą bazę sportową. Ale oprócz efektów pracy samorządu, są też inwestycje realizowane przez inwestorów z zewnątrz, wynik długoletnich rozmów, dyskusji i sugestii. Przykładem efektu takich rozmów jest zgazyfikowanie całego Witkowa i przeprowadzanie modernizacji sieci energetycznej, budowa sieci szerokopasmowej, a są to potężne pieniądze. Odnosząc się do realizowanego w ramach budżetu gminy funduszu sołeckiego, pan Burmistrz stwierdził, że jest zadowolony z jego realizacji i z dużej aktywności sołectw.
 
Następnie wywiązała się tematyczna dyskusja, w której m.in. wskazano na dbałość wspólnot mieszkaniowych i właścicieli posesji na Osiedlu Nr 5 o wygląd bloków i budynków (p.Mucha), pytano o wysokość subwencji oświatowej w kontekście kosztów na oświatę (p.Popek), poruszono kwestię braku miejsc w przedszkolach (p.Czaplicki) i kwestię utrzymania świetlic wiejskich ze środków funduszu sołeckiego (p.Czaplicki). Odnosząc się do bazy sportowej, p.Przewodniczący Komisji podzielił zdanie p.Burmistrza że baza jest bardzo dobra, ale jego zdaniem gorzej wygląda sytuacja z wynikami sportowymi, praktycznie funkcjonuje 1 sekcja. Pan przewodniczący wskazał ponadto na konieczność utworzenia na bazie szkół grupy tanecznej lub wokalnej, której występy uświetniałyby imprezy gminne.
Ustosunkowując się do powyższych pytań i kwestii, p.Burmistrz wyjaśnił m.in., co następuje: teren Osiedla Nr 5 to obecnie wizytówka miasta, odnowione bloki, place i tereny zielone. W 2013 roku Gmina otrzymała z budżetu państwa subwencję oświatową                   w wysokości 8,2 mln zł, ale są to niewystarczające środki na oświatę, a wydano 12,5 mln. zł, nie licząc przedszkola. W roku ubiegłym i obecnym zwiększyliśmy liczbę oddziałów przedszkolnych, powstaną również dwa kolejne przedszkola niepubliczne. Świetlice wiejskie są różne, więc różne też są koszty ich utrzymania. Odnośnie utworzenia grupy tanecznej lub wokalnej p.Burmistrz wyraził zdanie, że winna ona działać nie na bazie szkół, ale OKSiR-u. Takie grupy są, ale efekty małe.

Korzystając z obecności p.Burmistrza na posiedzeniu, dyskutowano na temat potrzebnych i planowanych inwestycji w najbliższych latach takich jak np. nitka kanalizacji   w Dębinie, stylowe lampy oświetlenia ulicznego na ul.Warszawskiej, odnowa Rynku od strony przystanku PKS.

Podsumowując spotkanie z panem Burmistrzem, p.Przewodniczący stwierdził, że budżet 2013 roku został wykonany wzorowo, choć nie bez trudności, z pewnością więc ocena Komisji będzie dobra.

Dziękując Komisji za spotkanie, p.Burmistrz stwierdził m.in., że bez trudności nie ma dobrego budżetu i podkreślił, że ubiegłoroczny budżet zrealizowano tak dobrze również dzięki Radzie Miejskiej.


Następnie przystąpiono do ustalania brzmienia pierwszej części wniosku absolutoryjnego.

U s t a l o n o, że kolejne posiedzenie na którym Komisja ustali ostateczne brzmienie wniosku absolutoryjnego, odbędzie się w dniu 10 czerwca br. o godz. 11,00.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,10.


         Przewodniczący Komisji
                Henryk  Mucha


Protokołowała:
H.Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz