Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 47/14 z posiedzenia Komisji Finansów...RM z dnia 24.06.2014

Nr ORr.0012.2.6.2014

PROTOKOŁ Nr 47/14

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej   w Witkowie, odbytego w dniu 24 czerwca 2014r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Jagielska  Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
- p.J.Dzionek-Przybyszewska Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego w Urzędzie GiM
- p.Barbara Kałużna  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Sylwia Mietlicka  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Marcin Pośpiech  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Łukasz Misiewicz  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku obrad.
Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad czerwcowej sesji Rady Miejskiej.
4.Sprawdzenie postępu prac inwestycyjnych.
5.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3.W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 26 czerwca br.:

a/p.Elżbieta Jagielska – Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie przedstawiła najważniejsze części projektu „Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych”, po czym poinformowała m.in., że do projektu można zgłaszać uwagi i poprawki, które przekaże firmie, która przedmiotowy projekt opracowała. Jest to druga Strategia (pierwsza obejmowała lata 2007-2013), dokument  w gminie obowiązkowy. Cena opracowania obecnego projektu wynosi 3.900,-zł (pierwszy projekt był znacznie droższy).
Pan Łukasz Grabowski pytał, czy omawiana Strategia nie powinna być uchwalona w 2013 roku.
Jak wyjaśniła pani Kierownik, teoretycznie można było ją uchwalić w ubiegłym roku, ale przeszkodziły w tym jej długa niedyspozycja oraz finanse. Ponadto długo też trwało m.in. opracowywanie ankiet. Pani Kierownik zapewniła, że ciągłość działań w omawianym zakresie jest zachowana.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

b/p.Elżbieta Jagielska przedstawiła projekt uchwały dotyczący kryterium dochodowego uprawniającego do pomocy i nie żądania zwrotu dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania. Pani Kierownik wyjaśniła m.in., że istnieje konieczność podwyższenia powyższego kryterium, dla świadczeń niepieniężnych (rzeczowych), przepisy w zakresie dożywiania uległy zmianie.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały;

c/protokolantka poinformowała, że w ostatnim czasie wpłynęły do Rady Miejskiej dwie skargi na działania Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. W dniu 21 maja wpłynęła skarga p.p.Doroty Bielawskiej, Izabeli Konior i Janusza Bielawskiego, natomiast w dniu 12 czerwca br. skarga p.Ryszarda Kowalskiego. Przewodniczący Rady skierował obydwie skargi do zaopiniowania przez Komisję Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej, jako Komisję właściwą merytorycznie, a zatem pozostałe Komisje ze skargami jedynie się zapoznają, bez konieczności wydania opinii. Po powyższym wprowadzeniu, protokolanta odczytała skargę p.Kowalskiego, natomiast z treścią skargi p.p.Bielawskich i z załączonymi do niej dokumentami, członkowie Komisji zapoznali się indywidualnie.
Pani Elżbieta Jagielska – Kierownik M-G Ośrodka Pomocy Społecznej udzieliła na temat skarg następujących wyjaśnień: Pan Kowalski od 8 lat przebywa w Domu Pomocy Społecznej w Skubarczewie. Otrzymuje zasiłek stały (nieco powyżej 500,-zł), z czego część przeznaczana jest na jego utrzymanie w DPS. Skarżący okresowo przejawia wolę powrotu do domu na terenie gminy Witkowo, ale nie ma możliwości i warunków na ten powrót. Gdyby jednak, teoretycznie, wrócił, zasiłek zostałby zweryfikowany (dochody jego rodziny – m.in. z gruntu rolnego, zostałyby ponownie przeliczone). Pan Kowalski nie zwracał się do Ośrodka Pomocy Społecznej z pytaniem, czy po powrocie do domu będzie otrzymywał zasiłek.
Skarżący p.Janusz Bielawski nie dostarczył wszystkich dokumentów, niezbędnych do otrzymania zasiłku rodzinnego, mimo upływu czasu wyznaczonego przez OPS na to uzupełnienie. W tej sytuacji w styczniu br. wydano decyzję, o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia. Skarżący nie odwołał się od tej decyzji, ale zażądał wydania oryginałów wszystkich dokumentów, m.in. wniosku. Dokumentów nie wydano, informując skarżącego, że jako strona postępowania administracyjnego, ma prawo wglądu w dokumentację i mogą mu być wydane uwierzytelnione kserokopie. Pan Bielawski nie przyjął jednak tego do wiadomości, nie wystąpił o wydanie kserokopii i napisał do Sądu w Słupcy i do Prokuratury. Sąd skierował pismo według właściwości, natomiast Prokuratura postanowieniem z dnia 26 maja br. odmówiła wszczęcia dochodzenia. Po odczytaniu uzasadnienia odmowy wszczęcia ww. dochodzenia, pani Kierownik poinformowała w dalszej wypowiedzi, że p.Bielawski w późniejszym czasie zażądał ustnie wydania kserokopii dokumentów i je otrzymał. Następnie pani Kierownik odczytała protokoł odbioru przez p.Bielawskiego potwierdzonych kserokopii.
Nawiązując do ww. protokołu odbioru p.Łukasz Grabowski zwrócił się do pani Kierownik z pytaniem, czy obciążono skarżących za zużyty na sporządzenie kserokopii papier.
Jak wyjaśniła p.Kierownik, OPS nie prowadzi działalności gospodarczej, nie ma możliwości by przyjąć pieniądze za sporządzenie kserokopii. Jednak taka sytuacja jak w tym przypadku, tj. bardzo duża liczba skserowanych dokumentów, zdarza się wyjątkowo.
Pan Piotr Jóźwik poruszył kwestię oryginałów pytając, czy instytucje nie powinny po obejrzeniu oryginałów zwracać je zainteresowanym, zostawiając w dokumentacji kserokopie.
Pani Kierownik wyjaśniła, że OPS postępuje właśnie w taki sposób, ale w tym przypadku p.Bielawski żądał wydania wszystkich dokumentów, które OPS posiada na temat pomocy udzielonej tej rodzinie.
W związku z pytaniem p.Adama Kowalskiego czy rodzina p.Bielawskich obecnie korzysta z pomocy OPS, pani Kierownik udzieliła twierdzącej odpowiedzi;

d/p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta zapoznała członków Komisji z proponowanymi zmianami w budżecie i w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
Uwag nie zgłoszono;

e/p.Skarbnik przedstawiła pozytywną, bez uwag i zastrzeżeń (nie licząc nieistotnych błędów) opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej na temat sprawozdania z wykonania budżetu gminy i miasta za 2013r.
Po czym zapoznano się z pozytywną opinią RIO nt. wniosku Komisji Rewizyjnej, którego kserokopię Radni otrzymali przed posiedzeniem Komisji.
Pan Łukasz Grabowski proponował, by dokonać analizy wykonania w szczególności wydatków budżetowych za 2013r. w związku z czym przystąpiono do analizy. Pani Skarbnik omówiła ważniejsze pozycje budżetowe oraz strukturę wydatków wg działów.
W związku z pytaniem p.Grabowskiego, p.Skarbnik poinformowała, że informacje o dotacjach dla Biblioteki, określono w załączniku do sprawozdania.
Komisja jednogłośnie pozytywnie oceniła wykonanie budżetu za 2013 rok;

f/p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza przedstawił projekty następujących uchwał:
1/projekt uchwały o tygodniowym wymiarze godzin zajęć nauczycieli pedagogów, psychologów i logopedów.
W projekcie proponuje się podwyższenie tygodniowego wymiaru godzin z 20 do 24 godzin, co zostało pozytywnie zaopiniowane przez Związek Nauczycielstwa Polskiego (opinia nie jest wiążąca). W okolicznych gminach omawiany wymiar jest różny;
2/projekt uchwały dot. opłat za korzystanie z publicznych przedszkoli.
Opłaty nie ulegają zmianie (1,-zł za każdą godzinę zajęć powyżej 5 godzin), ale uchwała winna być podjęta w związku ze zmianą przepisów;
3/projekt uchwały dot. zasad ustalania wymiaru etatu i godzin ponadwymiarowych nauczycieli nauczających przedmiotów w różnym wymiarze godzin.
Przedmiotowy projekt opracowano na prośbę dyrektorów szkół, którzy prosili by znowelizować obowiązującą w tym przedmiocie uchwałę z 2003r.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe trzy projekty uchwał;

g/p.Łukasz Misiewicz omówił projekt uchwały zmieniającej uchwałę z 2013r. o opłatach za zajmowanie pasa drogowego. W projekcie proponuje się 80% upustów opłat w przypadku urządzeń sieci telekomunikacyjnej, na okres 5 lat. Pan Misiewicz poinformował również o „kosmetycznych” zmianach, które proponuje się dokonać w §1 projektu uchwały.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały;

h/p.Barbara Kałużna omówiła dwa projekty uchwał:
1/ projekt uchwały dot. zmiany uchwały o opłacie targowej.
Handlujący wielokrotnie wnioskowali o obniżenie opłaty „za sprzedaż artykułów przemysłowych i pozostałych z samochodu lub straganu” z 23,-zł do 21,-zł, uzasadniając to tym, że w innych gminach opłata ta jest niższa. Pan Burmistrz przychylił się do ich wniosku i proponuje obniżyć opłatę w powyższym zakresie, do wysokości 21zł;
2/projekt uchwały dot. zmiany uchwały o opłacie rezerwacyjnej za korzystanie z targowiska miejskiego.
Handlujący wnioskowali, by nie pobierać opłaty rezerwacyjnej w okresie zimowym. Po rozważeniu tego wniosku p.Burmistrz proponuje odstąpienie od omawianej opłaty w styczniu.
Projekty powyższych uchwał Komisja zaopiniowała pozytywnie;

i/p.Sylwia Mietlicka omówiła projekt uchwały dotyczący nadania nazwy ulicy w Witkowie (między ul.Piwną a ul.Zacisze). Projekt przygotowano w związku z wnioskiem dwóch przyszłych mieszkańców tej ulicy o nadanie nazwy „ul.Rumowa”. Przedmiotowa ulica stanowi drogę prywatną, dlatego zgodnie z obowiązującymi przepisami, konieczna jest zgoda wszystkich ośmiu współwłaścicieli drogi. W chwili obecnej dostarczono już wszystkie oświadczenia w tej sprawie.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały;

j/p.Marcin Pośpiech omówił sześć projektów uchwał, dotyczących opracowania (lub zmiany) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów w Dębinie, Małachowie Wierzbiczany, Chłądowie i Witkowie.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowe projekty.


Ad.4.Informację o zaawansowaniu prac inwestycyjnych przedstawiła p.Justyna Dzionek-Przybyszewska Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego.
Pytano m.in. o referencje wykonawców, o nadzór nad większymi remontami, o planowane terminy zakończenia poszczególnych prac, o naprawy ulic powiatowych., o zakresy prac.
Odpowiedzi udzieliła pani Kierownik.

 

Ad.5.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Grzegorz Kaźmierczak zgłosił następujące  w n i o s k i   i  uwagi:
1/ w n i o s e k  o zamontowanie tablic informacyjnych (dojazdowych) o numerach nieruchomości w Skorzęcinie-Rybakówce i w Gaju (na Żeleźnicę);
2/ w n i o s e k   o dokonanie na terenie zapasowego parkingu przed OW, oprysku na chwasty;
3/ w n i o s e k  o wymianę zniszczonej wiaty przystankowej w Gaju (w kierunku na Żeleźnicę);
4/ w n i o s e k    o usunięcie ściętych gałęzi w Sokołowie, przy drodze powiatowej;
5/ zwrócił  uwagę na zaniedbany przystanek w Ćwierdzinie (zarośnięty chodnik) i sugerował, by utrzymanie tego terenu zabezpieczyć ze środków funduszu sołeckiego;
- p.Łukasz Grabowski zgłosił   w n i o s e k   o ustawienie wiaty autobusowej dla dzieci oczekujących na autobus szkolny, w Małachowie Szemborowice (przy budynku wielorodzinnym);

- p.Adam Kowalski poruszył następujące sprawy:
1/zwrócił uwagę na dziury w jezdni w Mielżynie, ponadto słupy energetyczne wymagają wymiany, choć Zakład Energetyczny uważa, że są w dobrym stanie;
2/pytał, kiedy zostanie skończony Pomnik w Mielżynie i sugerował uhonorowanie powstańców;
3/sugerował, by mieszkańcy wykorzystali na cele wsi materiały, pozyskane z rozbiórki starych chodników.
Pan Zastępca Burmistrza poinformował, że w piątek zostaną dokonane oględziny ubytków w jezdni. Zakończenie prac przy Pomniku w Mielżynie planowany jest na 1 września br. Co do ww. uhonorowania – zgłębi temat. Materiał z rozbiórki starych chodników to gruz, słabe kostki, ale rozezna się jeszcze w tej sprawie z wykonawcą;

- p.Marek Sucholas poruszył sprawę braku nagłośnienia na hali widowiskowo-sportowej przy ul.Czerniejewskiej.
Jak poinformował p.Zastępca Burmistrza, w tym roku zadanie to zostanie wykonane;

- obecny na posiedzeniu dziennikarz „Głosu Witkowa” poinformował o wybitych szybach w wiacie przystankowej w Chłądowie i o zniszczonej wiacie w Ruchocinku.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,50.

         Przewodniczący Komisji
           Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz