Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 45/14 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z dnia 7.05.2014r.

Nr ORr.0012.1.6.2014

PROTOKOŁ Nr 45/14

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 7 maja 2014r. o godz. 11,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Barbara Kałużna   inspektor
- p.Ilona Wasiewicz-Majchrzak  inspektor.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym kontynuowano procedurę absolutoryjną.

Zgodnie z ustaleniem dokonanym na poprzednim posiedzeniu, p.Barbara Kałużna i p.Ilona Wasiewicz-Majchrzak przedstawiły realizację podatków i opłat lokalnych za 2013 rok oraz informację o umorzeniach tych należności.
Przedstawione informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
W tematycznej dyskusji członkowie Komisji interesowali się m.in. powodami dokonanych umorzeń, sprawą wywieszania wykazu umorzonych kwot, sprawą gromadzenia dokumentacji  po wpłynięciu wniosku o umorzenie, podatkiem od środków transportowych. W kontekście podatku od posiadania psów, p.Przewodniczący Komisji interesował się kosztami wyłapywania bezpańskich psów i ich pobytu w schroniskach dla zwierząt.
Wyjaśnień udzieliła pani Kałużna.
W związku z pytaniem p.Eugeniusza Czaplickiego o zaległości w podatku rolnym od osób fizycznych, pani Wasiewicz-Majchrzak poinformowała, że do końca kwietnia br. wpłynęła z tytułu tych zaległości kwota 87.023,69zł. Podkreśliła, że do wszystkich zalegających wysyłane są upomnienia i wystawiane są tytuły wykonawcze.
Pan Marek Biadasz wyraził zdanie, że gmina winna mieć możliwość ściągnięcia zaległych podatków z dopłat rolniczych.

Podsumowując analizę podatków i opłat, Komisja oceniła ściągalność tych należności jako bardzo dobrą, ponieważ wpływy z tego tytułu wyniosły 98,6%. Łączna kwota dokonanych umorzeń podatków i opłat wyniosła 16.811,50-zł. Jest to zaledwie 0,3% ogólnego wymiaru podatków i nie stanowi znacznego uszczerbku dla dochodów gminy w 2013 roku (dla porównania – w 2012r. kwota ta wynosiła 35.455,-zł). Do wszystkich zalegających z płatnościami wysłano upomnienia.

Następnie Komisja analizowała „Informację z realizacji inwestycji w 2013 roku” stanowiącą część składową sprawozdania z wykonania budżetu.
W trakcie roku budżetowego (sierpień 2013r.) Komisja dokonała w terenie kontroli wykonanych remontów i inwestycji. Kontrolowano system wjazdowy do Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie (zamontowanie dodatkowych szlabanów), wyremontowane domki letniskowe w tym Ośrodku, wybudowany parking przed OW, Park przy ul.Słowackiego w Witkowie po rewitalizacji oraz urządzoną w Szkole Podstawowej w Witkowie świetlicę szkolną. Zastrzeżeń nie zgłoszono.

Następnie omówiono sprawę zakończonych inwestycji w kontekście środków trwałych. Pani Skarbnik poinformowała, że zakończone w 2013r. inwestycje, zostały przyjęte na stan środków trwałych, konto 011 „Środki trwałe.”
Po czym Komisja zapoznała się z drukami OT, dotyczącymi przejęcia zakończonych inwestycji do ewidencji środka trwałego. Sprawdzono m.in. druk OT Nr 23 z 14 sierpnia 2013r. dotyczący przejęcia do ewidencji środków trwałych wodociągu w miejscowości Królewiec, Malenin, Wiekowo i Mąkownica i druk OT Nr 24 z 30 grudnia 2013r. dotyczący przyjęcia do ewidencji wodociągu w Witkowie na ul.Cmentarnej, Północnej i Czerniejewskiej. Powstały w wyniku ww. inwestycji majątek, przekazano Zakładowi Gospodarki Komunalnej dokumentami nr PT Nr 2 z dnia 30 grudnia 2013r. i PT Nr 5 z dnia 30 grudnia 2013r.
Zastrzeżeń nie zgłoszono.

Po zapoznaniu się z „Informacją z wykonania przedsięwzięć w ramach funduszu sołeckiego w 2013 roku”, wywiązała się dyskusja na temat realizowanego w gminie funduszu sołeckiego. Fundusz sołecki wykonano w 96% na kwotę 245.781,24zł, co uznano za wysokie wykonanie.

W dalszej części posiedzenia Komisja zapoznała się z informacją dotyczącą realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, informacją dotyczącą Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, informacją o działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, sprawozdaniem o dodatkach mieszkaniowych, sprawozdaniami szkół i przedszkola dotyczącymi wykonania planów finansowych.

Odnosząc się do treści informacji o działalności Ośrodka Pomocy Społecznej, p.Eugeniusz Czaplicki pytał co kryje się pod określeniem „schronienie”, ujętym w tabeli „Zasiłki i pomoc w naturze” w poz.2.
Jak wyjaśniła w rozmowie telefonicznej p.Elżbieta Jagielska – Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, powyższe określenie oznacza pobyt w schronisku dla bezdomnych, przy czym jeden dzień pobytu liczy się jako jedno świadczenie, których było 845.

W nawiązaniu do planów finansowych szkół, pani Skarbnik podkreśliła, że wykonano je w blisko 100%. Niewykorzystane środki zwrócono na rachunek gminy.
Uwag nie zgłoszono.

Następnie zapoznano się z informacją o wykorzystaniu środków otrzymanych w formie dotacji podmiotowej przez Bibliotekę Publiczną Miasta i Gminy (instytucje kultury) oraz informacjami z wykonania planów finansowych instytucji kultury tj. Biblioteki Publicznej i Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji. Informacje te zostały załączone do sprawozdania z wykonania budżetu.
Zastrzeżeń nie zgłoszono.
W trakcie roku budżetowego (sierpień 2013r.) Komisja dokonała kontroli w zakresie wydatkowania przez Bibliotekę środków z budżetu gminy, w formie dotacji. Zastrzeżeń nie zgłoszono.


Ustalono,że kolejne posiedzenie odbędzie się w drugiej połowie maja. Komisja dokona kontroli m.in. przetargów, bilansu i mienia komunalnego.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,00.


         Przewodniczący Komisji
               Henryk  Mucha


Protokołowała:
Anna Kwapich

drukuj pobierz pdf    

wstecz