Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 45/14 z posiedzenia Komisji Oświaty...RM z dnia 26.05.2014r.

Nr ORr. 0012.4.5.2014
PROTOKOŁ Nr45/14

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 maja 2014r. o godz. 11,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika -  Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Wiesława Gąsiorowska Dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy
- p.Ewa Popek koordynator świetlicy środowiskowej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Mielżynie
- p.Anna Skurczyńska koordynator świetlicy środowiskowej w Szkole Podstawowej
W Witkowie
- p.Agnieszka Kozińska koordynator świetlicy środowiskowej w Gimnazjum w W-wie.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych i stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum. Następnie proponował dokonać następujących zmian w projekcie porządku obrad: planowaną na koniec posiedzenia wizję lokalną przeprowadzić wcześniej jako punkt „3”, po czym Komisja udałaby się do siedziby Biblioteki, na spotkanie z Dyrektorem tej placówki. Pozostałe punkty pozostałaby bez zmian.
Powyższe propozycje zaakceptowano jednomyślnie, ustalając porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia.
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Informacja o realizacji „Programu Rozwoju Turystyki i rekreacji na terenie Gminy Witkowo” uchwalonego uchwałą Nr XIX/183/05.
3.Wizja lokalna obiektów sportowych na terenie miasta.
4.Zapoznanie się z informacją o funkcjonowaniu Bibliotek w Gminie Witkowo.
5.Informacja o funkcjonowaniu świetlic środowiskowych (z elementami profilaktyki) na terenie gminy.
6.Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
7.Inne sprawy.

Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Pan Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji zapoznał Komisję z realizacją „Programu Rozwoju Turystyki i Rekreacji na terenie Gminy Witkowo”. Stwierdził m.in., że Program został uchwalony przez Radę Miejską w 2005r. i jest obszernym dokumentem. Zdecydowana większość zawartych w Programie projektów została przez samorząd zrealizowana. Nie zrealizowano trzech aspektów: 1/ podwyższenie standardu wypoczynku na polu namiotowym, a to „najsłabsze” miejsce na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Pan Dyrektor sugerował, by w przyszłym budżecie zaplanować środki na to zadanie (teren należy ogrodzić, wydzielić stanowiska na przyczepy i campery itd.);  2/ posadowienie na plaży sanitariatów z prawdziwego zdarzenia – zadanie to zostanie w najbliższym czasie wykonane, co poprawi stan sanitarny;  3/ wypożyczalnie sprzętu pływającego - celowe byłoby w pilnym trybie ujednolicenie tego systemu. Funkcjonuje 6 wypożyczalni, ich właściciele otrzymali pisma o planowanych zmianach. Ponadto kwestią przyszłościową jest likwidacja lub renowacja starych boisk w OW. Podsumowując realizację Programu, pan Dyrektor stwierdził, że dzięki m.in. Radzie Miejskiej zrealizowano dużo zadań. Osoby przyjeżdżające do OW po raz pierwszy są mile zaskoczeni wyglądem Ośrodka.
Następnie wywiązała się tematyczna dyskusja.
Pan Bogusław Mołodecki stwierdził, że usytuowany przy wjeździe do OW przystanek PKS to obiekt niemal zabytkowy, relikt przeszłości. Ponadto przypomniał, że swego czasu była koncepcja przeznaczenia jednej części terenu na rozrywkę (karuzelę przenieść z centrum), wtedy cały teren byłby przeznaczony pod camping. Odnosząc się do sprawy starych boisk, p.Mołodecki proponował, by do sierpniowego posiedzenia Komisji Oświaty,  sprawdzić, które z tych boisk są wykorzystywane. Celowe byłoby poprawić stan nawierzchni tych boisk w jednym roku.
W związku z uwagą p.Przewodniczącego Komisji, że teren przy Hotelu „Białym” można zagospodarować pod campery pan Dyrektor stwierdził, że nie ma tam mediów i dodał, że tematem należy zająć się kompleksowo.
Pan Przewodniczący Komisji poruszył sprawę plaży. Jego zdaniem prawa strona plaży winna być wolna, stanowić kąpielisko niestrzeżone, a po lewej stronie od mola, winny być usytuowane wypożyczalnie. Wobec tego wypożyczalnię z prawej strony należałoby przenieść na lewą stronę. Poruszył również sprawę dojazdu do OW – potrzebny byłby trzeci pas dla rowerzystów, by mogli bezpiecznie do Ośrodka dojechać.
Następnie w kontekście wykorzystania obiektów sportowych w Witkowie, p.Przewodniczący poruszył sprawę proponowanej przez p.Dyrektora podwyżki opłat, prosząc o jego zdanie na ten temat.
Pan Dyrektor stwierdził, że instruktorzy na własne ryzyko przyjeżdżają by prowadzić zajęcia (np. na sali fitness), więc lepiej gdyby opłaty nie były zbyt wysokie. Chodzi o to, by mieszkańcy całej naszej gminy korzystali z tych obiektów jak najwięcej. Należałoby rozwijać zajęcia fitness, dobrze też by było przywrócić karnet. Następnie pan Dyrektor poruszył sprawę planowanej przez Komisję wizji lokalnej boiska treningowego i Stadionu. Stwierdził, że bieżnia, płyta, ogrodzenie, trybuny bez zadaszeń wymagają kompleksowej odnowy. Korty są przygotowane do użytkowania, ale zainteresowanie jest tylko w określonych miesiącach. W Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie korty o nawierzchni sztucznej funkcjonują 11 miesięcy w roku, więc trzeba rozważyć taką możliwość w Witkowie.
Jak stwierdził p.Przewodniczący, podczas remontu płyty głównej musi być zabezpieczone zaplecze treningowe do szkolenia piłkarskiego. Poinformował również o dobrej współpracy z Prezesem Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia” w tym zakresie.
Pan Roman Popek stwierdził, że położenie Stadionu Miejskiego jest bardzo dobre, ale wymaga nakładów finansowych.

O godz. 11,50 Komisja udała się w teren, dla dokonania zaplanowanej wizji lokalnej obiektów sportowych.

Ad.3.W obecności p.Stanisława Rajkowskiego – Dyrektora Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji Komisja dokonała   w i z j i      l o k a l n e j    płyty głównej Stadionu Miejskiego i boiska treningowego.
Jak poinformował pan Dyrektor, trawa na boisku treningowym została zasiana trzy tygodnie temu. Jesienią zostanie wykonane ogrodzenie.

Członkowie Komisji sugerowali, by wykorzystać wodę z pobliskiego stawu „Kubuś” do nawadniania boiska treningowego i płyty głównej Stadionu. i wykonać przejście na boisko od strony tego stawu. Teren wokół stawu winien też zdaniem Komisji być lepiej zagospodarowany.


O godz. 12,15 Komisja udała się do siedziby Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy przy ul.Powstańców Wielkopolskich w Witkowie, na spotkanie z p.Wiesławą Gąsiorowską – Dyrektorem Biblioteki.


Ad.4.Pan Przewodniczący poinformował panią Dyrektor, że Komisja chciałaby obejrzeć Bibliotekę pod kątem gospodarczym oraz zapoznać się z działalnością kulturalną i oświatową.

Po czym głos zabrała pani Dyrektor. Poinformowała m.in. o sieci bibliotecznej, sytuacji lokalowej, wyposażeniu, zbiorach, liczbie czytelników i wypożyczeń, działalności kulturalno-oświatowej (spotkania autorskie, spotkania z podróżnikami, lekcje biblioteczne, sobotnie poranki w bibliotece, spektakle teatralne, konkursy itp.).
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W swoim wystąpieniu pani Dyrektor poinformowała również, że Biblioteka jak co roku w styczniu włączyła się w organizację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, prowadząc wspólnie z OKSiR-em stoisko z loterią fantową. Chociaż ich losów i fantów jest najwięcej, pracownice Biblioteki nie są dopuszczane do liczenia losów czy ich sprzedaży, co jest dla nich przykre. Rozmawiała na ten temat z Dyrektorem OKSiR-u i może ta sytuacja się zmieni. Pani Dyrektor poinformowała również, że otrzymała od Dyrektora OKSiR-u pismo informujące o organizowaniu IV Festiwalu Nauki i Sztuki. Chciała ustalić ile i jakich prac ma Biblioteka przygotować, ale mimo kilkakrotnych prób telefonicznych, Dyrektora nie zastała. W tej sytuacji zostanie przygotowana wystawa w Bibliotece. Ze spraw gospodarczych, pani Dyrektor poinformowała m.in., że budynek Biblioteki ma 13 lat, drzwi wejściowe wymagają wymiany na nowe. W okresie zimowym jest problem ze śliskimi schodami wejściowymi, należałoby je zmienić np. na pozbruk. Jeśli chodzi o Filię Biblioteki w Kołaczkowie, zgłaszała Burmistrzowi potrzebę wymiany drzwi, drzwi od toalety są wyrwane, okienko nie ma szyby. Okna są dwuszybowe, ale drugie szyby są zbite, potrzebna jest ich naprawa. Jeśli chodzi o plany na przyszłość, internet jest wystarczająco szybki (strona internetowa Biblioteki jest czynna 24godziny na dobę, książki można rezerwować elektronicznie), ale komputery (5szt.) są stare. W związku z uwagą p.Mołodeckiego na temat małego parkingu przy Bibliotece, pani Dyrektor przyznała, że w środy i piątki, gdy Biblioteka jest czynna w późniejszych godzinach, pracownice nie mają gdzie parkować, ponieważ od rana parking jest zajęty przez pracowników Przedszkola.
Jak stwierdził p.Przewodniczący Komisji, Dyrektor Biblioteki i Dyrektor Przedszkola winny powyższy problem spróbować rozwiązać. Następnie zasugerował, by salę na piętrze jeszcze lepiej wykorzystać.
Pani Dyrektor zapewniła, że powyższa sala jest dobrze wykorzystywana.

Pan Przewodniczący Komisji podziękował pani Dyrektor i spotkanie zakończono o godz. 12,55.


Od godz. 13,00 kontynuowano obrady na sali narad w Urzędzie Gminy i Miasta.


Ad.5.Pan Przewodniczący powitał przybyłe na posiedzenie koordynatorki świetlic środowiskowych, funkcjonujących od września 2013r. przy szkołach, po czym oddał im głos.

Pani Ewa Popek – koordynator świetlicy środowiskowej przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Mielżynie poinformowała m.in., że do świetlicy uczęszcza ogółem 37 uczniów, podzielonych na 3 grupy. Dobrze wyposażona świetlica jest czynna w poniedziałki i czwartki, zajęcia prowadzą dwie panie. W ramach zajęć m.in. udziela się uczniom pomocy w odrabianiu prac domowych, rozwija się ich zainteresowania i umiejętności, kultywuje tradycje, prowadzono zajęcia nt. zdrowia, spędzania czasu wolnego, cykl zajęć na temat relacji między kolegami i dorosłymi.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pani Anna Skurczyńska – koordynator świetlicy środowiskowej przy Szkole Podstawowej w Witkowie poinformowała m.in., że na zajęcia zapisanych jest 48 dzieci, średnio codziennie uczęszcza ok.20 dzieci. Dzieci chętnie korzystają z zajęć, a są to m.in. lekcje otwarte, lekcje językowe, zajęcia sportowe i muzyczne. Na zajęciach dzieci otrzymują tez pomoc przy odrabianiu prac domowych.

Pani Agnieszka Kozińska – koordynator świetlicy środowiskowej przy Gimnazjum w Witkowie poinformowała m.in., że na zajęcia świetlicy zapisanych jest 23 uczniów, średnio uczęszcza 14 osób. Celem prowadzonych zajęć opiekuńczo-wychowawczo-terapeutycznych jest szeroko rozumiana profilaktyka oraz wyrównywanie szans na odpowiedzialne i godne życie w społeczeństwie. Zajęcia są urozmaicone, korzystający ze świetlicy mogą też liczyć na pomoc w zakresie odrabiania prac domowych. W ramach funkcjonowania świetlicy zorganizowano 7 wyjazdów, m.in. na kręgielnię, do kina i muzeów, dwie zabawy terenowe, zaaranżowano również wieczorek filmowy. Uczestnicy zajęć zaproponowali wydawanie gazetki.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Członkowie Komisji interesowali się uczestnictwem w zajęciach uczniów dojeżdżających do szkoły (p.Mołodecki, p.Sucholas) i wyżywieniem w czasie zajęć świetlicy (p.Jóźwik).

Jak poinformowały panie koordynatorki, ze świetlicy przy Gimnazjum i świetlicy przy Szkole Podstawowej, dojeżdżający nie korzystają, natomiast korzystają w Mielżynie. Uczęszczający na zajęcia świetlicowe w Szkole Podstawowej i w Zespole Szkolno-Przedszkolnym otrzymują drożdżówki, kanapki, owoce i jogurty, natomiast w Gimnazjum uczniowie korzystają z urozmaiconych podwieczorków np. kanapki, jajka, parówki na ciepło, słodkie piątki. Wszystkie panie zapewniły, że do świetlic mogą uczęszczać wszystkie chętne dzieci, podkreśliły, że podawane posiłki przyciągają uczniów i pozytywnie oceniły funkcjonowanie świetlic. Odnosząc się do kwestii nieuczestniczenia w zajęciach dzieci dojeżdżających, pani Skurczyńska  stwierdziła, że można to rozważyć, znaleźć wolne pomieszczenia i np. w określone dni zaczynać zajęcia wcześniej.

Podsumowując spotkanie, p.Przewodniczący Komisji wskazał na potrzebę wymiany doświadczeń między pracownikami świetlic i poinformował, że wszelkie propozycje związane z funkcjonowaniem świetlic, panie mogą zgłaszać p.Elżbiecie Kiełpińskiej – Sekretarzowi Gminy i Miasta lub p.Stanisławowi Antoszczyszynowi – inspektorowi w Urzędzie Gminy i Miasta. Podziękował paniom za udział w spotkaniu, po czym kontynuowano obrady.

 

Ad.6.Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta, poinformował Komisję o sposobie realizacji wniosków, zgłoszonych na poprzednich posiedzeniach.

 

Ad.7.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował, że w dniu 27 maja br. odbędą się dwa konkursy na dyrektorów placówek oświatowych tj. na dyrektora Gimnazjum i na dyrektora Szkoły Podstawowej. Wpłynęły po dwie kandydatury na każde z tych stanowisk. Po podaniu nazwisk kandydatów i składy komisji konkursowych, p.Paweł Skudzawski zwrócił uwagę na fakt, że na stanowisko dyrektora SP kandyduje skarbnik Kurkowego Bractwa Strzeleckiego, a w składzie komisji konkursowej jest Hetman tego Bractwa. Czy w związku z tym nie obawiamy się o zarzut braku obiektywizmu. Dodał, że wierzy w uczciwość i obiektywizm p.Mołodeckiego, ale plotki nie są gminie potrzebne.
Jak wyjaśnił p.Mołodecki, w komisji jest osiem osób, więc jeden głos nie przesądza wyniku. Jest w komisji przedstawicielem samorządu, więc analogicznie jak w przypadku np. rady pedagogicznej, samorząd może wskazać jak ma głosować.
Pan Gadziński dodał, że każdy członek komisji podpisuje oświadczenie o braku powinowactwa i pokrewieństwa z kandydatami na dyrektorów;

- p.Bogusław Mołodecki przedstawił skierowany do Rady Miejskiej wniosek p.p.Sylwii i Grzegorza D. z Chłądowa o udzielenie pomocy w ich trudnej sytuacji mieszkaniowej.
Jak poinformował p.Marian Gadziński, pani Sylwia D. była u niego w tej sprawie i w rozmowie przytoczyła przykłady udzielonej w przeszłości przez Radę pomocy. Były to jednak przypadki losowe, takie jak np. pożar. Rodzina korzysta w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej z możliwych form pomocy. Rodzina mieszka w prywatnym, wynajmowanym budynku, co też ogranicza możliwości udzielenia pomocy.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,55.

        Przewodniczący Komisji
               Piotr  Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz