Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 46/14 z posiedzenia Komisji Finansów...RM z dnia 28.05.2014r.

Protokoł 46/145Nr ORr. 0012.2.5.2014

PROTOKOŁ Nr 46/14

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej   w Witkowie, odbytego w dniu 28 maja 2014r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński   Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Tomasz Nowak   Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Anita Frańczak   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Hanna Rakowska   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Marcin Pośpiech   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Informacja o zaplanowanych pracach remontowych w budynkach gminnych, administrowanych przez ZGK.
3.Informacja o przygotowanych i odbytych przetargach.
4.Informacja o sprzedaży mienia komunalnego.
5.Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
6.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Informację o pracach remontowych w budynkach komunalnych, administrowanych przez ZGK, omówił z tematycznym komentarzem p.Tomasz Nowak – Kierownik ZGK. Poinformował m.in., że ogółem jest 153 lokali komunalnych, usytuowanych w mieście jak i na wsiach. Przypis roczny z czynszów wynosi ok. 300tys.zł ale koszty utrzymania są znaczne, więc na remonty z własnych środków ZGK może przeznaczyć ok. 150tys.zł. W bieżącym roku wydano na remonty już 110tys.zł, w tym mieści się dotacja z budżetu gminy w wysokości 60tys.zł na remont dachu budynku przy ul.Park Kościuszki. Pan Kierownik omówił ważniejsze prace remontowe wykonane w tym roku i plany w tym zakresie do końca roku.

W dyskusji poruszono m.in. sprawę niewpłaconych przez mieszkańców opłat za wywóz nieczystości, sprawę mieszkań socjalnych i rezerwy mieszkań.
Jak wyjaśnił pan Kierownik, z tytułu niewpłaconych opłat za odbiór odpadów, ZGK ma 5 tys.zł zadłużenia. Wyjaśnił również kwestię dodatków mieszkaniowych w kontekście regulowania opłat za odpady, czynsz itp. Dzięki działaniom komorników, większość dłużników zaczęła opłacać czynsz, w miarę swoich możliwości. Obecnie są dwa wolne mieszkania (w Ruchocinku i Witkowie) i planuje się dokonać jednej eksmisji.


Ad.3.Pani Hanna Rakowska poinformowała Komisję o przeprowadzonych w tym roku 11 przetargach i 13 zapytaniach ofertowych. Dwa przetargi nie zostały jeszcze rozstrzygnięte, otwarcie ofert nastąpi w kolejnych dwóch dniach.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
 
W nawiązaniu do przetargu na wywóz nieczystości, członkowie Komisji przypomnieli, że swego czasu wskazywali na potrzebę ustawienia pojemników na odpady tzw. „dzwony” i czy zostało to w specyfikacji przetargu uwzględnione, tj. czy zostaną te pojemniki dodatkowo ustawione.
Poproszony na posiedzenie p.Piotr Janowicz poinformował, że specyfikacja przetargu została przygotowana tak jak w poprzednim przetargu, na tych samych zasadach. Ustawienie „dzwonów” wiązałoby się z wcześniejszą zmianą uchwalonego przez Radę Miejską regulaminu, w którym przyjęto system workowy. Na wsiach jest jednak możliwość ustawienia tzw. „gniazd”. Część mieszkańców deklaruje segregację, firma nie zgłaszała z segregacją problemów.


Ad.4.Informację o sprzedaży mienia komunalnego przedstawiła z tematycznym komentarzem p.Anita Frańczak.


Ad.5.Informację o sposobie realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

W nawiązaniu do powyższej informacji, p.Przewodniczący Komisji poinformował o zniszczonych, niebezpiecznych słupach energetycznych.
Pan Gadziński poinformował, że w związku ze złym stanem technicznym słupa energetycznego w Mielżynie, wystosowano w tej sprawie pismo do Zakładu Energetycznego. Po czym odczytał odpowiedź w tej sprawie, z której wynikało, że zdaniem ZE stan techniczny słupa jest dobry, nie stwarza niebezpieczeństwa, nie będzie więc wymieniany.

Pan Marek Sucholas zwrócił uwagę, że w obecnym czasie zarządca dróg wojewódzkich winien przejrzeć drzewa przy drogach wojewódzkich.

Pan Przewodniczący Komisji poinformował p.Gadzińskiego, że na posiedzeniu Komisji Rolnictwa, zgłosił wniosek o dokonanie remontów dróg powiatowych.
Pan Gadziński poinformował, że Powiat Gniezno ma budżet w takiej wysokości jak 5 lat temu, ale oczywiście pewne prace będą wykonywane.

Na prośbę p.Grabowskiego, p.Zastępca Burmistrza poinformował o odbytych w dniu wczorajszym konkursach: na dyrektora Gimnazjum w Witkowie i na dyrektora Szkoły Podstawowej w Witkowie, po czym wywiązała się krótka dyskusja na temat m.in. upublicznienia wyników głosowania komisji konkursowych i na temat obowiązującej procedury.


Ad.6.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Marcin Pośpiech poinformował o wniosku Spółki CREWIDE z Nakła nad Notecią, o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Małachowie Złych Miejsc, przy granicy z Gminą Niechanowo. Z wnioskiem o opracowanie tego planu z przeznaczeniem terenu pod elektrownię wiatrową, wystąpił (za pośrednictwem Spółki) p.Eugeniusz W. z Arcugowa.
W tematycznej dyskusji na powyższy temat stwierdzono, że celowe jest wstrzymanie się z podjęciem decyzji w powyższej sprawie, do czasu opracowania i wejścia w życie nowych przepisów o zasadach lokalizacji elektrowni wiatrowych;

- p.Marcin Pośpiech przedstawił wniosek p.Tomasza Sz. z Witkówka o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu, z przeznaczeniem pod budowę elektrowni wiatrowej.
Komisja nie wyraziła opinii, proponując wstrzymać się z podjęciem decyzji, podobnie jak w przypadku wniosku Spółki CREWIDE.
Pan Pośpiech poinformował, że przygotuje na sesję czerwcową projekty uchwał o przystąpieniu do opracowania miejscowych planów (wnioski w tych sprawach były Radnym przedstawione na wcześniejszych posiedzeniach);

- zapoznano się ze skierowanym do Rady Miejskiej wnioskiem p.p.Sylwii i Grzegorza D. z Chłądowa, o udzielenie pomocy w ich trudnej sytuacji mieszkaniowej.
Stwierdzono, że rodzina korzysta z możliwych w ich sytuacji form pomocy w Ośrodku Pomocy Społecznej, a Rada nie ma prawnych możliwości, by udzielić dodatkowej pomocy. Zwrócono też uwagę na fakt, że rodzina mieszka w prywatnym budynku, co ogranicza możliwości pomocy.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,35.


         Przewodniczący Komisji
          Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz