Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 43/14 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z dnia 23.04.2014r.

Nr ORr.0012.1.4/2014

PROTOKOŁ Nr 43/14

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 23 kwietnia 2014r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Tomasz Nowak     Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Stanisław Antoszczyszyn  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.


Otwarcia posiedzenia Komisji dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Kontrola działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie za 2013r.
3.Kontrola wydanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
4.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Pan Tomasz Nowak – Kierownik ZGK przedstawił Komisji następujące dokumenty:

1/zestawienie sprzedaży i kosztu własnego za 2012 rok;
2/zestawienie sprzedaży i kosztu własnego za 2013r.;
3/informacja dot. kosztów Wydziału Gospodarki Mieszkaniowej za 2013r.;
4/informacja dot. wykonanych remontów i modernizacji mieszkań komunalnych administrowanych przez ZGK – w 2013r.;
5/informacja dot.
6/dane dotyczące liczby budynków komunalnych, liczby najemców, zadłużenia najemców wobec ZGK, spraw przekazanych do egzekucji;
7/dane dotyczące gospodarki odpadami.
Powyższe dokumenty stanowią załączniki do niniejszego protokołu.

W tematycznym komentarzu pan Kierownik poinformował m.in., że rok 2012 zakończył się ogólnym ujemnym wynikiem finansowym (- 60.435,-zł), natomiast rok 2013 zakończono ogólnym wynikiem dodatnim (+ 270.162,-zł). Nie wszystkie jednak rodzaje działalności osiągnęły dodatni wynik, np. wywóz nieczystości płynnych, czy energia. W styczniu 2012 rok opracowano nowy schemat organizacyjny firmy. W wyniku połączenia dwóch wydziałów, osiągnięto pewne oszczędności. Odnowiono wejście do siedziby Zakładu i wykonano nową elewację, zaopatrzono pracowników w odzież roboczą z nazwą firmy, opracowano stronę internetową Zakładu. Z zaplanowanych zadań nie wykonano zadaszenia SBR na oczyszczalni ścieków, ale wprowadzono cykl 12-godzinny, są znaczne oszczędności na energii elektrycznej, częściej są czyszczone pompy i ogólnie oczyszczalnia lepiej funkcjonuje. Jeśli chodzi o wodę, jest 3500 odbiorców wody. W wyniku rezygnacji z comiesięcznych odczytów liczników (wprowadzono odczyty co dwa miesiące), powstały oszczędności. W 2013 roku zmieniono metodę rekultywacji składowiska odpadów. Składowisko jest szczelne, będzie rekultywowane do 2018 roku. Zmiany w przepisach o gospodarce odpadami okazały się dla ZGK korzystne, a administrowanie składowiska pozostało w Zakładzie. W 2013 roku wykonano remonty i modernizacje administrowanych przez ZGK mieszkań komunalnych na ogólną kwotę 121.710,-zł. Jest 39 budynków komunalnych i 4 budynki wspólnotowe, a liczba najemców wynosi 153. Zadłużenie najemców wobec ZGK na dzień 31 grudnia 2013r. wynosiło 131.766,-zł. Na opłaty komornicze i sądowe wydano w 2013r. 4.600,-zł, 15 spraw przekazano do egzekucji.
Podsumowując informację o działalności ZGK w 2013 roku, pan Kierownik stwierdził, że w 2013 roku poczyniono wiele nakładów inwestycyjnych, był to rok dużych zmian i oszczędności.

Członkowie Komisji pytali m.in. o stawki czynszu, o liczbę posesji które nie podpisały umów na wywóz nieczystości stałych, o ujęcie wody na ul.Cmentarnej, o przypadki podłączenia posesji do kanalizacji burzowej, uzasadnienie dodatniego wyniku finansowego na koniec 2013 roku, liczbę pracowników.
Udzielając odpowiedzi na powyższe pytania, pan Kierownik poinformował m.in., co następuje: określone przez Burmistrza stawki czynszu wynoszą 3,50zł/m2 (w mieście), 2,50zł/m2 (na wsiach) i 1,-zł/m2 za lokale socjalne. Informacje na temat niepodpisanych umów na wywóz śmieci posiada Urząd Gminy i Miasta. W mieście znajdują się 3 studnie, z których dwie są uruchomione, a jedna – rezerwowa. Z pewnością są przypadki podłączeń do tzw. „burzówki”, ale ZGK nie ma prawnych możliwości działań egzekucyjnych w tym zakresie. Dodatni wynik finansowy Zakład zawdzięcza m.in. nowej ustawie „śmieciowej” i oszczędnościom. Liczba pracowników zmniejszyła się niejako w sposób naturalny (m.in. przejścia na emeryturę), obecnie jest 50 pracowników i jest to liczba wystarczająca. Pracownicy skorzystali na tych zmianach, bo więcej zarabiają.

W podsumowaniu kontroli, Komisja pozytywnie i bez zastrzeżeń oceniła działalność Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie.


Ad.3.Informację o wydanych zezwoleniach na sprzedaż alkoholu przedstawił p.Stanisław Antoszczyszyn.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Jak ustalono, w 2013 roku wydano 69 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, w tym 58 na sprzedaż w punktach handlowych i 11 w punktach gastronomicznych. Na koniec roku 2013 ze sprzedaży omawianych napojów wpłynęła do budżetu gminy kwota 272.934,-zł, tj. o 5.139,-zł mniej niż w 2012 roku. Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej z września 2001r., limit punktów sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 4,5% wynosi 80, a faktycznie jest ich 57.

W podsumowaniu kontroli, zastrzeżeń do zgłoszono.


Ad.4.W punkcie tym nikt głosu nie zabrał.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,30.


      Przewodniczący Komisji
            Henryk  Mucha

Protokołowała:
Anna Kwapich

drukuj pobierz pdf    

wstecz