Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 41/14 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z dnia 27.02.2014r.

Nr ORr.0012.1.2.2014

PROTOKOŁ Nr 41/14

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 27 lutego 2014r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Elżbieta Kiełpińska  Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Tomasz Deskowski  Zastępca Dyrektora Szkoły Podstawowej w Witkowie
    im.Lotnictwa Polskiego
- p.Magdalena Kazecka  Kierownik świetlicy szkolnej w ww. SP w Witkowie


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Kontrola Szkoły Podstawowej w Witkowie im.Lotnictwa Polskiego w zakresie:
a/dowożenia uczniów do szkoły;
b/dożywiania uczniów;
c/organizacji czasu wolnego w okresie ferii zimowych;
d/przeciwdziałania narkomanii.
4.Kontrola sposobu rozpatrywania skarg wpływających do Urzędu Gminy i Miasta.
5.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Pan Przewodniczący powitał p.Tomasza Deskowskiego – Zastępcę Dyrektora SP w Witkowie, który przybył na posiedzenie w zastępstwie Dyrektora Szkoły – p.Anny Pawluk oraz p.Magdalenę Kazecką – Kierownika świetlicy szkolnej.

Po czym przystąpiono do kontroli w zaplanowanych tematach.
Dowożenie uczniów do szkoły.
Pan Deskowski poinformował m.in., że ogółem dojeżdża do szkoły autobusami 251 uczniów (24 dzieci dowożą rodzice), godziny dowozu są bez zmian, zgodnie z wykazem przekazanym przez gminę na początku roku szkolnego. Autobusy nie mają większych spóźnień.
Szczegółowy wykaz liczby uczniów dojeżdżających do szkoły z poszczególnych miejscowości, stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W tematycznej dyskusji pytano m.in. czy rozważano późniejsze godziny dowozu, czy godzina odwozu dzieci z Ruchocinka zawsze jest taka sama tj. 6,56. Poruszono też sprawę dowozu dzieci spoza danego obwodu szkolnego. Jak wyjaśnił p.Deskowski, przygotowane przez Urząd Gminy i Miasta godziny dowozu nie są z dyrektorami szkół konsultowane, ale oczywiście późniejsze godziny byłyby dla nich lepsze. Godzina odwozu dzieci z Ruchocinka zmienia się co dwa lata. Zmieniona ustawa o oświacie wprowadziła rekrutację uczniów spoza danego obwodu szkolnego, w związku z czym Burmistrz Gminy i Miasta wydał zarządzenie określające wzory dokumentów dotyczących tej rekrutacji. Dyrektor szkoły może przyjąć dziecko spoza obwodu, jeśli dysponuje miejscami, ale dowóz w takiej sytuacji musi zapewnić rodzic. Pan Deskowski wyjaśnił również kwestię liczebności oddziałów i zasad tworzenia dodatkowych oddziałów (wg nowych przepisów).
W kontekście zmienionej ustawy, p.Eugeniusz Czaplicki poruszył kwestię uczniów z Ruchocinku, których duża liczba jest dowożonych do szkół w Witkowie, choć faktycznie obwód szkolny dla Ruchocinka to Zespół Szkolno-Przedszkolny w Mielżynie.
Powyższe wywołało dyskusję m.in. na temat rekrutacji. Pan Deskowski wyjaśnił m.in., że prawo nie działa wstecz (choć jeszcze nie wiadomo do końca jaka będzie interpretacja w tym zakresie), ale uczniowie pierwszych klas muszą omawianą rekrutację przejść.

Dożywianie uczniów.
Pan Przewodniczący Komisji wyjaśnił, że często mowa jest w telewizji że dzieci w Polsce są niedożywione i dlatego rozmawiał na ten temat z dyrektorami i nauczycielami miejscowych szkół, również z rodzicami. Zastrzeżeń nie zgłasza, ale temat dożywiania w poszczególnych szkołach zaplanowano w planie pracy Komisji Rewizyjnej.
Następnie p.Magdalena Kazecka przedstawiła członkom Komisji sytuację w omawianym zakresie w Szkole Podstawowej (informacja stanowi załącznik do protokołu). Poinformowała m.in., że zainteresowanie obiadami jest duże, w styczniu i w lutym br. korzystało z dożywiania 217 uczniów, a w marcu br. – 220 uczniów. W liczbie tej mieści się 69 obiadów finansowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, 10 – z puli Dyrektora, a pozostałe obiady opłacają rodzice. Wszystkie wnioski uczniów zostały rozpatrzone pozytywnie, natomiast wnioski 7 nauczycieli na chwilę obecną rozpatrzono negatywnie, z uwagi na dużą liczbę dożywianych dzieci. Szkoła zatrudnia 3 kucharki (w tym jedną na 2/3 etatu). Kuchnia została przez samorząd zmodernizowana, technicznie jest w stanie wydawać 250 obiadów, ale „brakuje rąk do pracy”, przydałaby się jeszcze ¼ etatu.
Pan Roman Popek poruszył problem dzieci z rodzin o trudnej sytuacji materialnej bądź uzależnionych od alkoholu. Obiad w szkole często jest dla nich jedynym posiłkiem w ciągu dnia.
Jak poinformował p.Deskowski, w ramach specjalnego Programu Agencji Rynku Rolnego, uczniowie otrzymują owoce.

Organizacja czasu wolnego w okresie ferii zimowych.
Pan Deskowski poinformował m.in., że głównym organizatorem i koordynatorem organizacji czasu wolnego w okresie ferii był Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji. Harmonogram zajęć na poszczególne dni ferii ustalono wspólnie z nauczycielami wf. Ze strony szkoły udział wzięli nauczyciele wf: p.Jan Nowaczyk, p.Czesław Nowaczyk i p.Andrzej Maciuga. Zaplanowano m.in. gry zespołowe, grę w tenisa, wyjazd na basen. Zajęcia odbywały się od godz. 9,00 do godz. 13,00, cieszyły się jednak umiarkowanym zainteresowaniem.
Następnie wywiązała się dyskusja na temat malejącego zainteresowania dzieci ruchem, choć jak podkreślił p.Deskowski, baza sportowa szkoły znacznie się poprawiła, są więc możliwości uprawiania różnych sportów. Jako jedną z przyczyn małego zainteresowania uczniów ruchem, p.Marek Biadasz podał fakt, że uczeń musi na zajęciach wf zaliczyć określone normy.
Wyjaśnień na temat podstawy programowej udzielił p.Deskowski.
Informacja nt. organizacji czasu wolnego w okresie ferii – stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Przeciwdziałanie narkomanii.
Pan Tomasz Deskowski poinformował m.in., że wszystkie działania polegające na przeciwdziałaniu narkomanii wynikają z programu profilaktycznego i programu wychowawczego szkoły. I semestrze roku szkolnego 2013/2014 rozpoczęła swą działalność Świetlica środowiskowa (z elementami profilaktyki). W ramach profilaktyki działaniami obejmuje się całą społeczność szkolną. Oprócz wszelkich zajęć pozalekcyjnych, sportowych, kółek zainteresowań itp., prowadzone są zajęcia socjoterapeutyczne i zajęcia warsztatowe „Szkoła dla rodziców i wychowawców” finansowane z Gminnego Programu Profilaktyki. Szkoła włączyła się również do konkursu „Uzależnieniom mówimy nie”, zorganizowanego przez Bibliotekę Publiczną Miasta i Gminy. W szkole nie zauważono przypadków odurzenia i nie było też przypadku odesłania do ośrodka uzależnień. W związku z pytaniem p.Marka Biadasza, p.Deskowski poinformował, że w szkole organizowane są spotkania z policjantami, na temat bezpieczeństwa.
Informacja na temat przeciwdziałania narkomanii – stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Korzystając z obecności p.Deskowskiego na posiedzeniu, p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę stanowisk na rowery (obecnie leżą na ziemi).
Jak poinformował p.Deskowski, zlecono wykonanie tych stanowisk Zakładowi Gospodarki Komunalnej.

Podsumowując powyższą kontrolę, Komisja pozytywnie oceniła działania Szkoły Podstawowej w zakresie dowożenia uczniów do szkoły, dożywiania uczniów, organizacji czasu wolnego w okresie ferii zimowych i w zakresie przeciwdziałania narkomanii.


Ad.4.Informację o sposobie rozpatrywania skarg wpływających do Urzędu Gminy i Miasta przedstawiła p.Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta. Poinformowała, że w 2013 roku wpłynęły do Urzędu dwie skargi. Pierwsza dotyczyła opłat rezerwacyjnych na targowisku miejskim, a druga – zabiegów pielęgnacyjnych drzew na ul.Braci Łukowskich. Pierwszą skargę rozpatrywała Rada Miejska (skargę oddalono), druga skarga została załatwiona drogą elektroniczną, skarżąca otrzymała informacje o sposobach wykonywania ww. zabiegów drzew, przez jednostki organizacyjne na terenie gminy.

Zastrzeżeń i uwag nie zgłoszono.

Ad.5.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Eugeniusz Czaplicki prosił o informacje (np. na kolejnym posiedzeniu), o modernizacji remizy strażackiej w Witkowie;

- p.Marian Marciniak zgłosił wniosek o uporządkowanie przystanku PKS przy stawie w Gorzykowie (potłuczone szyby).


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 11,40.


         Przewodniczący Komisji
               Henryk  Mucha

Protokołowała:
Anna Kwapich

drukuj pobierz pdf    

wstecz