Nr ORr.0012.2.1.2014
PROTOKOŁ Nr 42/14
z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 stycznia 2014r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji
Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Anita Frańczak inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Łukasz Misiewicz inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.
Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Informacja o realizacji uchwały Nr XXV/246/2013 w sprawie ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych.
4.Informacja nt. przekształcenia wieczystego użytkowania w prawo własności.
5.Inne sprawy.
Ad.1.Jak wyżej.
Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.
Ad.3.Informację o realizacji uchwały Nr XXV/246/2013 dotyczącą stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych przedstawił wraz z tematycznym komentarzem p.Łukasz Misiewicz. Poinformował m.in., że w 2013 roku przedmiotowa opłata została zwiększona. W 2013 roku wydano 114 decyzji, w tym 45 lokalizacyjnych. Kwota przypisów będzie sukcesywnie wzrastać.
W związku z pytaniem p.Łukasza Grabowskiego, czy gmina pobiera opłaty za wywieszanie ogłoszeń np. wyborczych, p.Misiewicz udzielił przeczącej odpowiedzi. Jak dodał p.Tomasz Radacz, na słupach ogłoszeniowych ogłoszenia można wywieszać bezpłatnie, natomiast np. na przystankach wywieszać nie wolno.
Ad.4.Informację na temat przekształcenia wieczystego użytkowania w prawo własności przedstawiła p.Anita Frańczak. Poinformowała m.in., że gmina jest właścicielem 145 nieruchomości oddanych w wieczyste użytkowanie (mieszkalne i letniskowe). Mimo wysokiej, bo 90% bonifikaty dla nieruchomości mieszkaniowych, spada zainteresowanie przekształceniem.
Ad.5.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
- p.Łukasz Grabowski zgłosił następujące w n i o s k i:
1/ wniosek o naprawę lampy oświetlenia ulicznego w Małachowie Złych Miejsc, przy posesji pana Dygi;
2/ wniosek o zamontowanie lampy oświetlenia ulicznego przy posesji Państwa Rożyk i Państwa Gbur w Małachowie Kępym.
- p.Grzegorz Kaźmierczak zgłosił w n i o s e k o zdjęcie przez Zakład Energetyczny starych lamp oświetlenia ulicznego, np. w Ćwierdzinie i Gaju;
- p.Tomasz Radacz zgłosił następujące w n i o s k i:
1/ wniosek o uruchomienie lampy oświetlenia ulicznego przy ul.Nowej (teren po ZGK);
2/ wniosek: Firma układająca sieć gazową, uszkodziła asfalt na zjeździe z ul.Północnej na ul.Osiedlową, powstał garb, który należałoby naprawić, gdy warunki pogodowe na to pozwolą;
- zapoznano się z pismem Gminy Kostrzyn o Halowym Turnieju w miejscowości Gułtowy, w dniu 22 lutego br.
Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 10,35.
Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak
Protokołowała:
H.Koźniewska