Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 39/13 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z dnia 13.12.2013r.

Nr ORr.0012.1.12.2013


PROTOKOŁ Nr39/13

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 13 grudnia 2013r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyły:

- p.Marian Gadziński    Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Tomasz Nowak    Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej


Otwarcia posiedzenia Komisji dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Kontrola ściągalności przez ZGK opłat za korzystanie z mieszkań komunalnych, tj. za energię, wodę, czynsz itp.
4.Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
5.Opracowanie planu pracy Komisji na okres od stycznia 2014r. do listopada 2014r.
6.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.
 

Ad.3.Pan Tomasz Nowak – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej przedstawił informacje dotyczące ściągalności opłat za korzystanie z mieszkań komunalnych, których ZGK jest administratorem. Pan Kierownik poinformował m.in., że ZGK administruje 148. mieszkaniami, które znajdują się w 39 budynkach komunalnych i 4 budynkach Wspólnot Mieszkaniowych. Na koniec listopada br. zadłużenie wynosi 126 tys.zł. Mieści się w tym m.in. ok. 50 tys.zł zadłużenia z tytułu czynszów, ok. 30 tys.zł z tytułu wywozu szamb, ok. 18 tys.zł za energię elektryczną i ok. 1,7 tys.zł za wywóz śmieci. Odsetki od zadłużenia wynoszą 23 tys.zł. Jest 30 najtrudniejszych dłużników. Jeśli chodzi o energię, sytuacja powinna się zmienić, ponieważ umowy na dostawę energii, zostały przepisane, zawarte bezpośrednio z najemcami. Niewielki procent najemców korzysta z energii na kartę. W celu ściągnięcia zaległości, ZGK odnawia wnioski komornicze, a od listopada ściągnięcie należności od 11 największych dłużników powierzono innemu komornikowi, z Gniezna. Koszty komornicze i sądowe wyniosły w tym roku 4,6 tys.zł.

Następnie wywiązała się dyskusja.
Pan Eugeniusz Czaplicki pytał, czy dłużnicy zwracali się do Kierownika o umorzenie lub rozłożenie należności na raty i czy stosowane były umorzenia zaległości bądź odsetek.

Pan Kierownik poinformował, że ww. 30 największych dłużników nie wnioskowało ani o umorzenie, ani o rozłożenie na raty, czują się bezkarni. Zgłaszają się w zasadzie tylko ci, którzy mają zaległości w opłatach za wodę, z obawy, że dostęp do wody zostanie im odcięty. Kwota 126 tys.zł to suma wieloletnich zadłużeń. Umorzeń zaległości może dokonywać tylko Burmistrz, Kierownik ZGK nie ma do tego uprawnień. Jednak w ostatnich 11 miesiącach, żadnych umorzeń nie było. Pan Kierownik dodał, że omawiane zaległości nie przedawniają się. Podjął próbę, by jeden z najemców odpracował zaległe opłaty, ale niestety po jednym dniu pracy, najemca z tej formy uregulowania należności zrezygnował.

Pan Czaplicki zwrócił uwagę na fakt, że istniejące zadłużenie jest duże i rodzi patologię. Część bowiem zobowiązanych płaci swoje należności mimo trudności finansowych, a inni się z nich śmieją, bo czują się bezkarni.

W związku z pytaniem p.Przewodniczącego Komisji czy osoby wyeksmitowane z mieszkań wojskowych do mieszkań komunalnych w Ruchocinku regulują czynsz, pan Kierownik stwierdził, że nie sprawdzał takich przypadków.

Pan Marek Biadasz wskazał na celowość kupna baraków i lokowania tam osób uporczywie niepłacących należnych opłat.

Jak stwierdził pan Kierownik, koszt baraku to ok. 10tys.zł, ale decyzja w takiej sprawie należy do gminy. Niestety odbiór społeczny takich spraw jest negatywny, są to trudne tematy.

Korzystając z obecności pana Kierownika poruszono także sprawę spływu opłat za wywóz nieczystości stałych, sprawę segregowania śmieci, sprawę przekształcenia ZGK w spółkę i sprawę nowych przepisów w zakresie administrowania składowiskiem nieczystości.
Pan Kierownik poinformował m.in., że obecnie mniej jest tzw. dzikich wysypisk śmieci. Akcja zbiórki segregowanych śmieci na Osiedlu Nr 5 zostanie powtórzona. Za sprzedaż segregowanych odpadów Zakład uzyskał ok.1.500,-zł, to niedużo, ponieważ cena tych odpadów jest na rynku niska, ale segregowanie jest obowiązkowe. Sprawa przekształcenia ZGK zeszła na dalszy plan, decyzje w tej sprawie będą podejmowane przez gminę. W związku ze zmianą przepisów, od końca stycznia ZGK nie będzie mógł administrować składowiskiem śmieci w Chłądowie. Wobec tego gmina ogłosiła przetarg w tym zakresie, a jego rozstrzygnięcie planowane jest na dzień 17 grudnia br.

W podsumowaniu kontroli, Komisja pozytywnie oceniła działania Zakładu Gospodarki Komunalnej w zakresie ściągalności opłat za korzystanie z mieszkań komunalnych.


Ad.4.Informację o sposobie realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza. Poinformował m.in., że w wyniku realizacji wniosku OKSiR zatrudnił od października br. osobę z wykształceniem turystycznym, na stanowisku koordynatora. Na jednym z posiedzeń Komisji przedstawiono rozliczenie półkolonii zorganizowanych na terenie miasta i gminy. Wniosek dot. oznakowania drogi w Ruchocinku, przekazano do Powiatowego Zarządu Dróg. Sołtysowi Wiekowa przekazano ustną informację, że realizację takich zadań jak np. zamontowanie piłkochwytów, należy zaplanować w funduszu sołeckim. Ułożenie płytek (poz-bruku) na przystanku autobusowym przy świetlicy wiejskiej w Wiekowie, zostanie wykonane w styczniu lub na wiosnę. W związku z wnioskiem o ograniczenie tonażu samochodów na ul.Poznańskiej, wystosowano pismo do zarządcy drogi i przeprowadzono rozmowę na ten temat z Kierownikiem Janem Sochą. Wniosek ten może być rozpatrzony dopiero po załatwieniu sprawy zmiany kategorii dróg. Temat wyrównania nawierzchni Stadionu zostanie rozpatrzony w późniejszym terminie. Pan Gadziński poinformował ponadto, że bardzo dużo wniosków mieszkańcy wsi zgłosili na niedawnych zebraniach wiejskich. Dotyczyły one różnych spraw, m.in. oznakowania drogowego i będą rozpatrywane na wiosnę.
W nawiązaniu do wniosku dot. oznakowania drogi w Ruchocinku, p.Eugeniusz Czaplicki zwrócił uwagę, że chodzi o drogę gminną, a nie powiatową.


Ad.5.Pan Przewodniczący Komisji przedstawił przygotowany przez siebie projekt planu pracy Komisji na okres od stycznia 2014r. do końca kadencji, z tematycznym komentarzem.
W wyniku analizy poszczególnych pozycji ww. projektu i zgłoszonych przez członków Komisji propozycji, wypracowano plan pracy Komisji, który zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej do zatwierdzenia, na sesji w dniu 27 grudnia br.


Ad.6.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- podsumowano dokonane przez Komisję na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy kontrole wykorzystania przez społeczeństwo obiektów sportowych takich jak: hala sportowa przy Gimnazjum, Stadion Miejski, korty, kompleks ORLIK 2012, hala widowiskowo-sportowa, kompleks boisk w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Stwierdzono, że boiska do piłki nożnej, siatkówki, koszykówki, piłki ręcznej, tenisa ziemnego, tenisa stołowego, siatkówki plażowej, S.A. oraz pięć hal sportowych są dla amatorów wyposażone dobrze. Uwagi Komisji są następujące: w zakresie piłki nożnej, najmłodszych piłkarzy oceniono bardzo dobrze. Zawodnicy pod opieką trenerów robią postępy i dobrze rokują. Grupy które uprawiają takie dyscypliny jak aerobik, ćwiczenia ruchowe, ćwiczenia rozwojowe i ćwiczenia specjalistyczne, prezentują się bardzo dobrze. Gorzej wygląda zainteresowanie takimi dyscyplinami jak siatkówka, piłka ręczna, koszykówka, tenis ziemny i stołowy, lekkoatletyka. Praktycznie brak jest zainteresowania tymi dyscyplinami.
Informacje na temat wykorzystania obiektów sportowych, stanowią załączniki do niniejszego protokołu;

- p.Eugeniusz Czaplicki zgłosił  wniosek, o zamontowanie tablic prowadzących typu U-3, przy drodze Witkowo-Ruchocinek, zgodnie z załączonym szkicem (2 znaki kierujące na Głożyny i 2 znaki kierujące na Witkowo);

- p.Przewodniczący Komisji pytał, kiedy będzie można korzystać z nowego sprzętu na sali fitness.
Jak poinformował p.Zastępca Burmistrza, Dyrektor OKSiR-u zaproponował dwa rozwiązania: zatrudnić na godziny instruktora lub wydzierżawić salę. Decyzja nie została jeszcze podjęta.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,00.


         Przewodniczący Komisji
               Henryk  Mucha


Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz