Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł Nr 38/13 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z dnia 14.XI.2013r.

Nr ORr.0012.1.11.2013


PROTOKOŁ Nr 38/13

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 14 listopada 2013r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyły:

- p.Elżbieta Kiełpińska  Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Ewa Skrzypska   Dyrektor Przedszkola Miejskiego „Bajka”

 

Otwarcia posiedzenia Komisji dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek posiedzenia, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Kontrola Przedszkola Miejskiego w Witkowie w zakresie dożywiania i placów zabaw.
4.Kontrola sposobu rozpatrywania skarg wpływających  do Urzędu Gminy i Miasta. 
5.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia został przyjęty, po indywidualnym odczytaniu przez członków Komisji.


Ad.3.Informację na temat dożywiania dzieci w Przedszkolu Miejskim „Bajka” przedstawiła p.Ewa Skrzypska – Dyrektor Przedszkola.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Dyrektor poinformowała m.in., że ogółem dożywianych jest 289 dzieci, w tym 139 w Przedszkolu przy ul.Powstańców Wlkp. i 150 w Przedszkolu przy ul.Jasnej. Odpłatność rodziców za dożywianie wynosi dziennie 5,-zł i w kwocie tej mieszczą się koszty produktów żywnościowych do przygotowania trzech posiłków: śniadania, obiadu i podwieczorku. Godziny posiłków są stałe, personel Przedszkola stara się, by dzieci zjadały wszystko co zostaje na dany posiłek wyłożone. Dostawców produktów żywnościowych, koniecznych do przygotowania posiłków, wybrano w formie zapytania o cenę (najkorzystniejsze oferty). Do Oddziału Zamiejscowego w Kołaczkowie uczęszcza 28 dzieci, ale dzieci nie są dożywiane, przynoszą własne śniadanie i otrzymują herbatę, za którą rodzice płacą 3,-zł. Jeśli chodzi o wyposażenie, ostatnio zakupiono nowy sprzęt do Przedszkola na ul.Jasnej, za kwotę 16tys.zł. Środki pochodziły ze specjalnego Programu, realizowanego przez Miejsko-Gminny Środek Pomocy Społecznej. W kontekście spraw dożywiania dzieci, pani Dyrektor poruszyła sprawy remontowe. Zgodnie z zaleceniami Sanepid-u, konieczny jest remont w kuchni i magazynie w budynku przy ul.Jasnej, ale środków zabrakło i prace zostaną wykonane w 2014r. przez gminę.

Pan Przewodniczący Komisji pytał o menu (nie słyszał od rodziców żadnej krytycznej uwagi na ten temat), o korzystanie z dożywiania przez osoby dorosłe i poruszył sprawę dowożenia dzieci do Przedszkola na ul.Jasnej. Praktycznie nie ma tam parkingu, a możnaby wykorzystać na ten cel teren przy wejściu, kosztem trawnika.
Jak wyjaśniła pani Dyrektor, menu układają intendentki wspólnie z szefową kuchni, dekadowo tj. na 10 dni. Menu w Przedszkolu przy ul.Jasnej jest inne niż w Przedszkolu przy ul.Powst.Wlkp. Jadłospis jest codziennie wywieszany, więc rodzice mają możliwość zapoznawania się z nim. Personel sporadycznie korzysta z obiadów, których cena wynosi dla nich 5,50zł. Jeśli chodzi o miejsca postojowe, podjęto działania w tym kierunku (m.in. wykonano chodniczek) i pracownicy Przedszkola nie będą musieli parkować od frontu budynku. Resztę działań planuje się wykonać w 2014r. Przy ul.Powstańców Wlkp. jest parking, ale parkują tam nie tylko rodzice przywożący i odwożący dzieci, ale też samochody dostawcze, co powoduje pewien problem.
W związku z pytaniami p.Eugeniusza Czaplickiego pani Dyrektor poinformowała, że po upływie miesiąca, stosuje się odpisy należności za żywienie, w przypadku nieobecności dziecka w poprzednim miesiącu. Inne koszty niż tzw. „wsad do kotła”, (np. utrzymanie pracowników i budynków), ponosi gmina. 

Nawiązując do kwestii parkowania przy ul.Powstańców Wlkp., p.Roman Popek poruszył problem parkowania na sąsiedniej ulicy Wiejskiej, przy której usytuowana jest Przychodnia Zdrowia. W związku z tym, że pacjenci nie chcą parkować na niedalekim parkingu przy ul.Powstańców Wlkp., na ul.Wiejskiej brakuje miejsc postojowych.
 
Do spraw dożywiania dzieci Komisja nie zgłosiła zastrzeżeń.

Ustalono,że w końcowej części posiedzenia, Komisja dokona oględzin placu zabaw Przedszkola przy ul.Powstańców Wlkp.


Ad.4.Informację o sposobie rozpatrywania skarg wpływających do Urzędu Gminy i Miasta, przedstawiła p.Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta. Poinformowała, że w bieżącym roku wpłynęła tylko jedna skarga, na działania Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej. Skarga dotyczyła opłaty rezerwacyjnej za miejsce na targowisku miejskim. Ponieważ zgodnie z obowiązującymi przepisami skargę rozpatrywała Rada Miejska (skargi nie uwzględniono), sprawa ta jest Radnym znana.

Zastrzeżeń i uwag nie zgłoszono.

 

Ad.5.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- w związku z poruszoną przez p.Eugeniusza Czaplickiego sprawą przeciągającej się w czasie budowy sieci kanalizacyjnej w Ruchocinku, o co usilnie zabiega w imieniu swoich wyborców, wywiązała się dyskusja na temat oczekiwań mieszkańców co do zrealizowania różnego rodzaju zadań;

- p.Roman Popek poruszył sprawę braku oświetlenia terenu z tyłu bloków przy ul.Gnieźnieńskiej (świecą tylko lampy przy wejściach do klatek schodowych);

- p.Roman Popek zgłosił wniosek,by wystąpić do Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich o ustawienie na ul.Poznańskiej znaku ograniczającego tonaż pojazdów na tej ulicy (np. do 10 czy 12 ton);

O godz. 11,10 Komisja udała się do Przedszkola przy ul.Powstańców Wlkp.,w celu dokonania kontroli placu zabaw.
W kontroli uczestniczyła p.Ewa Skrzypska – Dyrektor Przedszkola.

Podczas oględzin placu zabaw stwierdzono, że teren jest zadbany, piaskownica przykryta specjalną folią. Jak wyjaśniła pani Dyrektor, piasek w piaskownicy jest wymieniany raz w roku, piaskownica jest przykryta, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie wymogami. Celowe byłoby zwiększenie liczby tzw. „kiwaków” o dwa dodatkowe, ponadto przydałyby się zadaszone altanki typu ogrodowego. Pani Dyrektor poruszyła również sprawę siedzisk kubełkowych przy huśtawce wahadłowej. Wygodniejsze byłyby siedziska odpinane, ale nie można samodzielnie dokonać takiej zamiany, bo nie otrzymano by atestu. Na 2014r. zaplanowano w wydatkach Przedszkola zakup wieży na plac zabaw przy ul.Jasnej. Oświetlenie placów zabaw przy ul.Powst. Wlkp. i przy ul.Jasnej jest wystarczające, ale lampy na obydwu placach wymagają odnowienia.
 
Podsumowując kontrolę placu zabaw przy Przedszkolu Miejskim „Bajka” Komisja pozytywnie oceniła utrzymanie tego terenu. Komisja popiera sugestię pani Dyrektor, by zwiększyć liczbę urządzeń zabawowych (np. zakup dwóch „kiwaków” i zakup altanki typu ogrodowego).


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 11,40.


         Przewodniczący Komisji
               Henryk  Mucha


Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz