Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 38/13 z posiedzenia Komisji Finansów...RM z dnia 22.10.2013r.

Nr ORr. 0012.2.9.2013

PROTOKOŁ Nr 38/13

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej   w Witkowie, odbytego w dniu 22 października 2013r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Stanisław Rajkowski   Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Krystyna Witczak   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Sylwia Mietlicka   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Edyta Pawlaczyk   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Łukasz Misiewicz   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, porządek posiedzenia przyjęto w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zapoznanie się z sytuacją finansową Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji – finansowe podsumowanie sezonu letniego.
4.Zapoznanie się z sytuacją mieszkaniową na terenie gminy.
5.Informacja o realizacji Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy i Miasta.
6.Informacja o realizacji uchwały dotyczącej aktualizacji Strategii zrównoważonego rozwoju Gminy i Miasta.
7.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Pani Krystyna Witczak poinformowała,że z tytułu wjazdu na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, gmina uzyskała wpływy w wysokości brutto 513.530,-zł (o 26.000,-zł więcej niż w 2012r.). Po odjęciu podatku VAT kwota netto wynosi 475.498,-zł. Do obsługi systemu wjazdowego do OW Gmina zatrudniła 6 pracowników stałych i dodatkowo 2 osoby na weekendy, w razie potrzeby. Wynagrodzenia tych osób wraz z pochodnymi wyniosły 48.100,-zł. Z tytułu dzierżawy gruntu wpłynęło do budżetu gminy 1.430.763,-zł brutto (po odjęciu podatku VAT – 1.164.442,-zł). Podsumowując powyższe dane pani Witczak stwierdziła, że sezon był finansowo dobry, choć trudny z uwagi na problemy np. ze szlabanami.

W nawiązaniu do ww. wpływów p.Łukasz Grabowski pytał o elektroniczny system wjazdowy w kontekście wyeliminowania zatrudnienia pracowników obsługi.
Jak wyjaśniła pani Witczak, system wjazdowy nie jest samoobsługowy. W poprzednich latach gmina zatrudniała do poboru opłaty wjazdowej 16 osób, obecnie jest ich mniej.

W związku z uwagą p.Piotra Jóźwika o celowości zamontowania trzeciej bramki wyjazdowej, pani Witczak stwierdziła, że obecne rozwiązanie w tym roku sprawdziło się, więc nie planuje się dalszej modernizacji.

Następnie finansowe podsumowanie sezonu letniego przedstawił p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji. Poinformował m.in., że na finanse OKSiR składa się dotacja przedmiotowa z budżetu gminy (700tys.zł) i środki które OKSiR wypracuje. Np. przychody z pola namiotowego które wyniosły 310tys.zł, przychody z bazy noclegowej – 244tys.zł, wpływy z dzierżaw – 166tys.zł. Dotacja z budżetu gminy przeznaczona jest głównie na utrzymanie hali sportowej i innych obiektów sportowych oraz zabezpieczenie sezonu letniego. Dzięki m.in. udanemu sezonowi letniemu, finanse OKSiR-u są w bardzo dobrym stanie, a to pozwala na szeroką gamę zajęć kulturalno-rozrywkowo-oświatowych. Prowadzone są m.in. zajęcia muzyczne, plastyczne, taneczne, cykliczne zajęcia warsztatowe (plenerowe), rozgrywki sportowe chłopców i dziewcząt (koszykówka), rekreacja dla dzieci i młodzieży, wyjazdy na basen. Zaplanowano również mecze na hali sportowej, z udziałem klubów sportowych m.in. z Gniezna. W kontekście omawianych spraw finansowych, pan Dyrektor wskazał na konieczność podniesienia standardu niektórych obiektów sportowych i poinformował, że uwagi i sugestie w tym temacie przekazał Komisji Rewizyjnej.

Następnie wywiązała się tematyczna dyskusja.
Pan Grzegorz Kaźmierczak poruszył sprawę występujących w przeszłości problemów z siecią energetyczną w Ośrodku Wypoczynkowym.
Pan Dyrektor stwierdził, że sprawa sieci energetycznej to poważna sprawa w przypadku skupiska kilkunastu tysięcy ludzi i przedsiębiorstw. Dlatego stosuje co roku stosowny odpis i udaje się funkcjonowanie sieci bez zakłóceń. Z większym zapotrzebowaniem na energię wiążą się również prowadzone na terenie Ośrodka rozbudowy domków letniskowych. W sezonie letnim nie było wyłączeń energii. Jeśli chodzi o płatności za energię, to są opóźnienia, ale OKSiR daje sobie z tym radę. W stosunku do dużych odbiorców energii stosuje się zaliczki.

Pan Łukasz Grabowski zwrócił się do pana Dyrektora ze słowami podziękowania za organizację zajęć dla mieszkańców Małachowa. Ponadto pytał jak układa się współpraca z Kurkowym Bractwem Strzeleckim.
Pan Dyrektor przypomniał, że Strzelnica jest usytuowana na hali, którą OKSiR administruje. W rozmowie z Hetmanem Bractwa p.Bogusławem Mołodeckim uzgodnili, że zostanie zawarte porozumienie co do korzystania z sali. Uzgodniono również, że pan Bąk będzie na Strzelnicy prowadził bezpłatne zajęcia dla dzieci i młodzieży.

Pan Piotr Jóźwik poinformował, że od 1 października br. liczbę godzin UKS dla poszczególnych  szkół określa Dyrektor OKSiR i pytał, czy młodzież gra w piłkę siatkową.
Pan Dyrektor stwierdził, że piłka siatkowa jest na topie. W ciągu ostatnich dwóch lat seniorzy uczestniczą w Powiatowej Lidze Piłki Siatkowej. A kwestia gry młodzieży w siatkówkę – to przemyślenie na przyszłość.

Pan Jóźwik poruszył również sprawę drużyny Młodzików, grającej w ramach UKS Organizator – OKSiR Witkowo. W związku z  przejściem drużyny do Klubu Sportowego „Vitcovia”, Okręgowy Związek Piłki Nożnej w Poznaniu każe sobie płacić, uznając to jako przejście zawodników do innego Klubu. Można tych opłat uniknąć, zawierając porozumienie OKSiR z Klubem „Vitcovia” i należy to załatwić.

Następnie pan Dyrektor poruszył sprawę pracowników OKSiR-u. Od czasu objęcia przez niego obowiązków dyrektora, liczba pracowników jest taka sama (na sezon zatrudniane są dwie dodatkowe osoby). Jest to zbyt mało, więc podjął decyzję o zatrudnieniu od 1 października br. osoby z odpowiednim wykształceniem i z doświadczeniem. Jej zadaniem będzie koordynowanie spraw sportowych. W związku z uwagą p.Jóźwika, że OKSiR ma określoną strukturę organizacyjną, pan Dyrektor poinformował, że w tej strukturze jest przewidziane stanowisko koordynatora ds. kultury i koordynatora ds. sportu.


Ad.4.Ad.5.Informację o sytuacji mieszkaniowej na terenie gminy oraz informację o realizacji Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy i Miasta przedstawiła p.Edyta Pawlaczyk. Poinformowała m.in., że zarządzeniem Nr 31/2013 Burmistrz zmienił stawki czynszów za komunalne lokale mieszkalne. W Witkowie czynsz ten wynosi 3,50zł/m2, a na terenach wiejskich – 2,50zł/m2. W lokalach usytuowanych w budynkach należących do wspólnot mieszkaniowych, w których decyzją wspólnoty realizowane są zadania związane z termomodernizacją lub inne znaczące inwestycje, czynsz wynosi 4,10zł/m2. W 2013r. do rejestru potrzeb mieszkaniowych zostały wpisane 4 rodziny, obecnie w przedmiotowym rejestrze umieszczone są 74 rodziny. W tym roku przydzielono 6 lokali mieszkalnych, w tym 3 lokale socjalne, 2 lokale komunalne i 1 mieszkanie tymczasowe. Powołana przez Burmistrza Komisja Mieszkaniowa odbyła w br. 4 posiedzenia.
Realizując Wieloletni Program Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy i Miasta, w celu zwiększenia liczby gminnych lokali komunalnych postanowiono zaadoptować i zagospodarować na cele mieszkalne budynek przy ul.Nowej (dawna siedziba ZGK). Na ogłoszenie o przeznaczeniu 3 ww. lokali do adaptacji na cele mieszkalne, odpowiedziały 3 rodziny, z listy oczekujących na przydział mieszkań. Rodziny te będą mogły zasiedlić te lokale po ich wyremontowaniu we własnym zakresie.

Pan Piotr Jóźwik wyraził stanowisko, że w budynkach komunalnych powinien być utworzony fundusz remontowy. Osoby które nie płaciłyby podwyższonego w związku z tym funduszem czynszu, winny mieć przydzielone mieszkania socjalne.

Pan Ireneusz Kwapich stwierdził, że należałoby podzielić mieszkania według ich standardu, na komunalne i socjalne i zróżnicować czynsze.
Pan Grzegorz Kaźmierczak wskazał na potrzebę pobudowania mieszkań socjalnych.


Ad.6.Pani Sylwia Mietlicka przypomniała, że w grudniu 2012 r. Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia do aktualizacji Strategii zrównoważonego rozwoju Gminy i Miasta Witkowo. Od tego czasu m.in. w czerwcu przygotowano Raport z osiągnięcia wyznaczonych celów i zadań jednostki, określonych w Strategii oraz opracowano Wykaz najważniejszych przedsięwzięć i działań samorządu wynikających z założeń strategii w latach 2001-2013. Następnie p. Mietlicka omówiła harmonogram dalszych działań dotyczących aktualizacji Strategii. Poinformowała również, że do końca października zostanie zaktualizowany Raport o stanie Gminy i Miasta Witkowo, który stanowił będzie podstawę opracowania diagnozy w poszczególnych obszarach działania gminy. W dalszej części posiedzenia omówiono poszczególne etapy aktualizacji strategii tj. etap analizy SWOT, wyznaczenia celów, określenia sposobu monitorowania opracowanej strategii oraz proces konsultacji społecznych projektu już opracowanego dokumentu. W związku z faktem, iż aktualizacja dokumentu strategicznego jest procesem uspołecznionym, zostaną powołane Zespoły, w których również będą mogli uczestniczyć Radni. Uchwalenie opracowanego dokumentu planowane jest na czerwiec 2014r.   


Ad.7.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
- p.Łukasz Grabowski poruszył sprawę zmienianych przepisów prawnych i w tym kontekście zgłosił  w n i o s e k,  by na listopadowe posiedzenie Komisji Finansów przygotować i przedstawić: 1/ informację na temat sytuacji Ogrodów Działkowych na terenie gminy, w świetle nowych przepisów; 2/ informację na temat realizacji w naszej gminie nowych przepisów prawnych dotyczących dodatków energetycznych dla osób w trudnej sytuacji materialnej;

- w związku ze zgłoszonym na sesji czerwcowej przez mieszkankę ulicy Wiejskiej problemem parkowania na tej ulicy, p.Łukasz Misiewicz wyjaśnił, co następuje: jest to droga jednokierunkowa, więc możliwe jest parkowanie pojazdów wzdłuż krawężnika (jak to jest praktykowane obecnie) i ustawienie znaku z tabliczką informującą o sposobie parkowania. W nawiązaniu do propozycji zgłoszonej w tym temacie przez p.Tomasza Radacza na wrześniowym posiedzeniu Komisji Finansów p.Misiewicz stwierdził, że zniwelowanie skarpy na ul.Powst.Wlkp. i urządzenie tam parkingu jest niemożliwe z uwagi na to, że skarpa jest wysoka, a ponadto rośnie tam 8 drzew, które w przypadku realizacji tej propozycji musiałyby być usunięte.
W dalszej dyskusji p.Marian Walczak proponował rozważyć rozbudowę parkingu przy budynku Przedszkola usytuowanego przy ul.Powst.Wlkp.
Powyższa propozycja spotkała się z akceptacją pozostałych członków Komisji, wobec czego Komisja zgłosiła  w n i o s e k  o rozbudowę ww. parkingu na terenie Przedszkola. Stwierdzono, że stworzy to możliwość parkowania w tym miejscu samochodów przez wszystkich pracowników Przedszkola i rodziców i pozyskania w ten sposób dodatkowych miejsc parkowania na ul.Wiejskiej, dla pacjentów Przychodni;

- p.Adam Kowalski zgłosił  w n i o s e k (ponowny),by przy Pomniku Powstańców Wlkp. w Mielżynie umieścić znak informujący o tym Pomniku (kiedyś taki znak był tam umieszczony);

- zapoznano się z pismem Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul.Płk. Hynka 20 w Witkowie, zawierającym propozycje do budżetu gminy na 2014r.;

- p.Łukasz Grabowski poinformował,że 30 października br. od godz. 13,00 do godz. 14,00 będzie dyżurował z Posłem na Sejm RP i Radnym Rady Powiatu.


   Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 11,45.
        
         Przewodniczący Komisji
           Grzegorz Kaźmierczak


Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz