Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 38/13 z posiedzenia Komisji Rolnictwa...RM z dnia 23.09.2013r.

Nr ORr. 0012.3.8.2013

PROTOKOŁ Nr38/13

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 23 września 2013r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Gadziński  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Mariusz Masłowski  Komendant Komisariatu Policji
- p.Stanisław Rajkowski  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Justyna Dzionek-Przybyszewska Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego w Urzędzie
     Gminy i Miasta
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.: Marzena Polak, Piotr Janowicz, Marcin Pośpiech.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, zaakceptowano porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń.
3.Zapoznanie się z informacją Komendanta Komisariatu Policji z przebiegu sezonu turystycznego.
4.Informacja Dyrektora OKSiR-u dot. przebiegu sezonu turystycznego.
5.Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
6.Zapoznanie się z realizacją Gminnego Programu Ochrony Środowiska.
7.Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
8.Inne sprawy.

Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Protokoły z dwóch poprzednich posiedzeń przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.i Ad.4.Informacje o przebiegu sezonu turystycznego przedstawili kolejno: p.Mariusz Masłowski – Komendant Komisariatu Policji i p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji.

Komentując przebieg sezonu letniego, p.Komendant stwierdził m.in., że zadaniem Policji było zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, ale też w Witkowie i Niechanowie. Jeśli chodzi o Ośrodek w Skorzęcinie, w najbardziej newralgicznych godzinach, policjanci byli na miejscu. W okresie sezonu na terenie OW miało miejsce jedno utonięcie młodego człowieka i jedno zdarzenie na placu zabaw. Wszczęto 45 postępowań przygotowawczych, skierowano 15 wniosków o ukaranie. Poszkodowani zgłosili 14 kradzieży, szczególnie telefonów. Policjanci przy wsparciu Komendy Powiatowej kontrolowali trzeźwość kierowców, u kilku osób ujawniono posiadanie substancji niedozwolonych (odurzających i psychotropów). Podsumowując sezon, pan Komendant stwierdził, że aura była wyjątkowo sprzyjająca, a działania Policji właściwe. W związku z pytaniem p.Grzegorza Kaźmierczaka, czy nie należałoby „wrócić” do Sezonowego Posterunku Policji, p.Komendant udzielił twierdzącej odpowiedzi, ale podkreślił, że stanowisko Komendanta Powiatowego Policji jest takie, że działania Policji są właściwe, a liczba policjantów na terenie OW była znaczna.
(informacja Komendanta stanowi załącznik do niniejszego protokołu).

Informując o minionym sezonie letnim, p.Dyrektor poinformował m.in., że OKSiR sprawował nadzór nad wieloma kwestiami. Kąpielisko strzeżone, które jest jednym z największych w Wielkopolsce, działało dobrze, bez żadnych wypadków, było wyposażone w sprzęt zgodnie z obowiązującymi wymogami. Wiążą się z tym określone koszty, ale jest to konieczne. Całodobowo zapewniano pomoc medyczną, a jest to potrzebne szczególnie w weekendy, gdy liczba wypoczywających jest bardzo duża. Dla zapewnienia bezpieczeństwa zatrudniono ochroniarzy z firmy ochroniarskiej. Jeśli chodzi o usługi komunalne, to nie tylko firma wywożąca śmieci, ale również pracownicy OKSiR-u dbali, by teren OW był utrzymany w porządku i czystości. Dużym wyzwaniem było dostarczenie dla użytkowników OW energii elektrycznej, ponieważ jest jeszcze dużo przestarzałych urządzeń elektrycznych. W okresie sezonu nie było jednak przestojów czy przerw w dostawie prądu. Wprawdzie zepsuła się głowica, ale było to już po sezonie letnim. W okresie sezonu OKSiR zorganizował kilkanaście imprez kulturalno-sportowych dla mieszkańców Witkowa i dla turystów. Pan Dyrektor stwierdził również, że Ośrodek cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem ludzi w różnym wieku i różnych mentalnie. Jest to miejsce bezpieczne, miejsce gdzie ludzie się bawią, a losowe przypadki zdarzają się wszędzie. Stwierdził, że wypadek na karuzeli media niepotrzebnie „rozdmuchały”. Podsumowując miniony sezon pan Dyrektor stwierdził, że głównie dzięki sprzyjającej aurze, miniony sezon był jednym z lepszych i pod każdym względem był udany. Liczba korzystających z OW świadczy o tym, że Ośrodek jest prowadzony dobrze. Podziękował Komendantowi i wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób OKSiR-owi pomogli.
(Informacja Dyrektora OKSiR-u stanowi załącznik do niniejszego protokołu).

Następnie wywiązała się dyskusja. Pan Grzegorz Kaźmierczak zwrócił się do Dyrektora z pytaniem, czy jest zadowolony z pracy pracowników ochrony (słyszał różne opinie na ten temat), p.Eugeniusz Czaplicki pytał czy sprawdził się nowy parking i nowy wyjazd z OW, a p.Henryk Mucha pytał czy sprawdził się wyciąg wodny.
Udzielając odpowiedzi na powyższe pytania, pan Dyrektor stwierdził m.in., co następuje: trudno ocenić pracę ochroniarzy. Na terenie OW jest 2 km dróg wewnętrznych, więc każda liczba ochroniarzy może być za mała. Miało miejsce kilka zdarzeń i pracownicy ochrony zawsze tam byli. Podejmowane przez nich działania były poprawne i nie ma podstaw by ich pracę oceniać negatywnie. Spotykał się z tymi pracownikami i uczulał ich na określone sprawy. Jeśli chodzi o zapasowy parking i dodatkowy wyjazd, to rozwiązały one wcześniejsze problemy. Usytuowany przy pomoście wyciąg wodny sprawdził się, było zainteresowanie tą formą rozrywki, choć to trudne i nie tanie, ale jest to kolejna atrakcja Ośrodka. Pan Dyrektor poinformował również członków Komisji, że po zakończeniu każdego sezonu ma przemyślenia i uwagi, które przekazuje w rozmowie Burmistrzowi na początku października. Pan Dyrektor poinformował ponadto o koniecznej zmianie prawa lokalnego, chodzi np. o interpretację zakazu spożywania alkoholu w miejscach publicznych.
Nawiązując do ww. zakazu, pan Komendant przytoczył przepisy prawne regulujące tę kwestię i również wskazał na potrzebę doprecyzowania tych przepisów przez Radę Miejską.


Ad.5.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad wrześniowej sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 27 września br.:

a/p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej i zmiany w budżecie gminy.
W związku z pytaniem p.Grzegorza Kaźmierczaka o ściągalność opłaty z tytułu odbioru nieczystości, pani Skarbnik wyjaśniła, że gmina co miesiąc przekazuje firmie wywożącej śmieci 108tys.zł. Obecnie trudno ocenić jak wygląda ściągalność opłaty, dane są weryfikowane, po zaksięgowaniu wszystkich wpłat poda informację na ten temat. 
Do proponowanych zmian w WPF i zmian w budżecie uwag nie zgłoszono.
Następnie pani Skarbnik omówiła ogólne dane dotyczące wykonania budżetu za I półrocze br. Regionalna Izba Obrachunkowa wydała w tym temacie pozytywną opinię.
Uwag nie zgłoszono, oceniając wykonanie budżetu za I półrocze pozytywnie;

b/p.Marcin Pośpiech omówił projekt uchwały o miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów w Gaju i w Ostrowitym Prymasowskim. Plan dotyczy terenów zabudowy letniskowej, zieleni i dróg dojazdowych. Po wyjaśnieniu poruszonej przez p.Grzegorza Kaźmierczaka kwestii 100m pasa ochronnego, dyskutowano na temat wysokości opłaty planistycznej.
Propozycji w tym zakresie nie ustalono.
W nawiązaniu do ww. opłaty, p.Eugeniusz Czaplicki prosił, by na jednym z kolejnych posiedzeń, poinformować Komisję o wysokości wpływów z tytułu tej opłaty, z ostatnich lat.
Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie;

c/p.Justyna Dzionek-Przybyszewska poinformowała, że na wniosek gminy Witkowo o wspólną realizację zadania polegającego na budowie kanalizacji deszczowej i ścieżki rowerowej, Powiat Gnieźnieński podjął stosowną uchwałę. Obecnie Rada Miejska winna podjąć uchwałę o przyjęciu tego zadania do wspólnej realizacji i o przyjęciu dotacji. W budżecie gminy na realizację omawianego zadania będzie łącznie z dotacją kwota 400tys.zł. Gmina posiada już dokumentację i został przeprowadzony przetarg na wykonanie tego zadania.
W kontekście powyższego zadania, p.Henryk Mucha poruszył kwestię nadzoru budowlanego. Sugerował, by wykonać nie za wysokie krawężniki, ponieważ słyszał złe opinie na temat zbyt wysokich krawężników, wykonanych przez gminę w ramach innego zadania.
Pan Eugeniusz Czaplicki nie podzielił stanowiska p.Muchy i poinformował, że słyszał na temat przytoczonego przez p.Muchę zadania dobrą opinię.
Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie;

d/p.Marzena Polak poinformowała, że w związku z likwidacją Szkoły Podstawowej w Gorzykowie, konieczny jest nowy podział gminy na obwody szkolne. Obecnie istnieje Szkoła Podstawowa w Witkowie i Szkoła w Mielżynie (w ramach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego), wobec czego w opracowanym projekcie uchwały, podzielono obszar gminy na dwa obwody.
W kontekście powyższej sprawy, p.Łukasz Grabowski pytał o powstałą na bazie Szkoły Publicznej, Niepubliczną Szkołę w Gorzykowie.
Jak wyjaśniła pani Polak, nie ma wielu informacji na temat powstałej Szkoły, ponieważ gmina nie jest już dla tej placówki organem prowadzącym. Prowadzące Szkołę Stowarzyszenie zwróciło się do gminy o przyznanie dotacji.
Projekt uchwały dotyczący sieci publicznych szkół podstawowych i granic ich obwodów, został przez Komisję zaopiniowany pozytywnie.


Ad.6.Informację o realizacji Gminnego Programu Ochrony Środowiska przedstawił z tematycznym komentarzem p.Piotr Janowicz..
W nawiązaniu do treści informacji, p.Grzegorz Kaźmierczak pytał o wyniki przeprowadzonej przez Urząd kontroli nasadzeń.
Jak poinformował p.Janowicz, 30% osób nie wykonało obowiązku nasadzeń.


Ad.7.Informację o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnim okresie, przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

W kontekście powyższej informacji p.Henryk Mucha wyraził ubolewanie, że nie zaaprobowano zgłoszonego przez niego wniosku o uporządkowanie sprawy wieszania ogłoszeń i afiszy, które są rozwieszane wszędzie, również na drzewach.

Stwierdzono,że umieszczanie ogłoszeń na drzewach winno być karane. Wszelkie ogłoszenia należałoby wieszać tylko w miejscach do tego przeznaczonych.
Jak stwierdził p.Gadziński, podejmowano działania w tym zakresie, ale jest to trudne.

Pan Grzegorz Kaźmierczak przypomniał, że swego czasu zgłosił wniosek dotyczący nowych granic obszaru NATURA 2000.
Pan Gadziński obiecał, że przygotuje na środę mapę ww. terenu.


Ad.8.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Janowicz przedstawił wniosek p.Waldemara K. o wyrażenie zgody na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków na działce w Chłądowie i wniosek p.Marcina Sz. o wyrażenie zgody na budowę przydomowej oczyszczalni na działce w Ćwierdzinie. Pan Janowicz wyjaśnił, że jest opracowany projekt kanalizacji dla wsi Chłądowo, ale trudno obecnie określić, kiedy zadanie to będzie realizowany. Jeśli chodzi o Ćwierdzin, na ten teren nie ma opracowanego projektu kanalizacji.
Po krótkiej dyskusji, Komisja pozytywnie zaopiniowała obydwa wnioski;

- p.Marcin Pośpiech przedstawił:
1/wniosek pana Z. o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki o pow. ca 640m2 w Mielżynie. Ponieważ Starostwo nie wyraziło zgody na budowę budynku mieszkalnego na podstawie decyzji o warunkach zabudowy (IIIa klasa gruntu), wnioskodawca odwołał się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Komisja stwierdziła, że jeśli SKO nie uwzględni ww. odwołania, wniosek o opracowanie miejscowego planu należy zaopiniować pozytywnie;
2/wniosek p.Barbary W. z Małachowa o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zaopiniowano pozytywnie;

- p.Zastępca Burmistrza poinformował,że Fundacja „POMOST” zwróciła się do gminy o wyrażenie zgody na sprzedaż nakładów (domków) usytuowanych w OW w Skorzęcinie. Jest to duży obiekt, 1500 m2 zabudowy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, gminie przysługuje prawo pierwokupu.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

- p.Zastępca przedstawił wniosek pani B. ze Swarzędza, o przedłużenie umowy dzierżawy terenu w OW w Skorzęcinie.
Proponowano przedłużyć umowę na rok;

- p.Marian Marciniak pytał o grunt szkolny w Gorzykowie (swego czasu dzierżawili go nauczyciele).
Jak wyjaśnił p.Zastępca, zostanie ogłoszony przetarg;

- p.Paweł Skudzawski pytał o dojście do ulicy Magnoliowej.
Pan Zastępca poinformował, że Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 5 im.Lotnictwa Polskiego wspólnie z przedstawicielami Ogrodów Działkowych „szukają” rozwiązania;

- w związku z uwagą p.Adama Kowalskiego,że na zebraniu wiejskim w Mielżynie zgłoszono szereg wniosków, p.Zastępca poinformował, że po zakończeniu wszystkich zebrań wiejskich zostanie sporządzony wykaz wniosków, jakie zostały na tych zebraniach zgłoszone;

- p.Adam Kowalski zgłosił w n i o s e k, by przeanalizować kwestię rozwiązania komunikacyjnego, jakie zastosowano na skrzyżowaniu ul.Gnieźnieńskiej z ul.Dworcową i ul.Armii Poznań. Ponadto zwrócił uwagę na fakt, że umieszczony od strony Gniezna znak informujący o ww. rozwiązaniu, zasłania rosnące tam drzewo.

- p.Adam Kowalski zgłosił  s u g e s t i ę, by dokonać prezentacji funkcjonowania fotoradaru;

- p.Łukasz Grabowski przedstawił pisemną prośbę Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie – Wydział Leśny – Katedra Ochrony Lasu i Ekologii w Warszawie, o wypełnienie elektronicznej ankiety nt. ochrony przyrody w lasach państwowych;

- dyskutowano na temat rozwiązania kwestii parkowania na ul.Wiejskiej (sprawa ta była poruszona na czerwcowej sesji).
Ustalono, że na październikowym posiedzeniu Komisja zapozna się z koncepcją w tym zakresie, przygotowaną przez Urząd GiM.


  Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,10.

        Przewodniczący Komisji
             Ireneusz Kwapich

 

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz