Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 37/13 z posiedzenia Komisji Oświaty...RM z dnia 24.09.2013.

Nr ORr. 0012.4.9.2013

PROTOKOŁ Nr37/13

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 24 września 2013r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika -  Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński   Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Jagielska   Kierownik M-G Ośrodka Pomocy Społecznej
- p.Justyna Dzionek-Przybyszewska Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego w UGiM
- p.Marzena Polak   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Stanisław Antoszczyszyn  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji.Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia (z propozycją zmiany kolejności omawiania  punktu „3”, „4” i „5”).
Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zapoznanie się z funkcjonowaniem Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Witkowie – dożywianie, organizacja wypoczynku dzieci w okresie letnim, pomoc potrzebującym.
4.Zapoznanie się z informacją dotyczącą dowozu dzieci do szkół podstawowych i gimnazjów.
5.Zapoznanie się z wydatkami w oświacie w 2013r.
6.Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji wrześniowej.
7.Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
8.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Informację o funkcjonowaniu Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła z szerokim tematycznym komentarzem p.Elżbieta Jagielska – Kierownik Ośrodka.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W nawiązaniu do spraw wypoczynku letniego dzieci i młodzieży, p.Bogusław Mołodecki zwrócił się do pani Kierownik z pytaniem, dotyczącym wyjazdu na kolonie w Lądku Zdroju, z jakich rodzin były to dzieci.
Jak wyjaśniła pani Kierownik, Ośrodek typował dzieci tylko z rodzin, w których była taka potrzeba.
W związku z pytaniem p.Marka Sucholasa, pani Kierownik poinformowała, że w sprawach ww. typowania OPS nie współpracuje ze Świetlicą Środowiskową.


Ad.4.Sprawy związane z dowozem uczniów do szkół omówił p.Zastępca Burmistrza.Poinformował m.in., że na ogłoszony przez gminę przetarg w tym zakresie wpłynęło 10 ofert. Ogółem jest dowożonych 630 uczniów, a suma długości tras wynosi ok. 500km. Delegacja rodziców dzieci z Ruchocinka zgłaszała, że autobus odwożący dzieci po zajęciach szkolnych jest przeładowany, ale w związku z powstaniem nowego oddziału przedszkolnego w Mielżynie, liczba dowożonych zwiększyła się (rano nie ma problemu, ponieważ są dwa kursy). Gmina nie ma jednak obowiązku dowozu dzieci w wieku 3, 4 i 5 lat. W związku z powyższym z tym problemem zwrócił się do Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie z prośbą o przedstawienie wykazu dzieci i sugerował sposoby rozwiązania powstałego problemu. Pani Dyrektor zastosowała jedno z rozwiązań (rozłożyła część dzieci na drugi, późniejszy kurs), ale rodzice nadal są niezadowoleni. Pan Zastępca wyraził nadzieję, że po uruchomieniu w szkołach wszystkich planowanych kół zainteresowań, sytuacja ulegnie poprawie.

Pan Piotr Jóźwik pytał o liczbę uczniów dowożonych z Ruchocinka do szkół w Witkowie, dodając że to absurd, ponieważ dla dzieci z Ruchocinka obwodem szkolnym jest Zespół Szkolno-Przedszkolny w Mielżynie.
Jak poinformowała p.Marzena Polak,z Ruchocinka do szkół w Witkowie dowożonych jest 30 dzieci. Pan Zastępca dodał, że sytuacja ta trwa od czasu likwidacji Szkoły Podstawowej w Ruchocinku.
 
Pan Bogusław Mołodecki stwierdził, że od przyszłego roku szkolnego, należy zakończyć ww. dowozy do szkół w Witkowie, zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej o obwodach szkolnych.


Ad.5.Pani Marzena Polak zapoznała Komisję z  wydatkami w oświacie, wg stanu na dzień 31 sierpnia br.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W kontekście omawianych spraw finansowych w oświacie, pani Polak poinformowała, o ustalonej od 1 września br. wysokości dotacji na przedszkolaki - 414,-zł. Dotyczy to dzieci zarówno w przedszkolach publicznych jak i niepublicznych, z tym że dotacja dla niepublicznego przedszkola w Gorzykowie, będzie  mogła być przekazana dopiero od stycznia 2014r.


Ad.6.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 27 września br.:

a/p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej i w budżecie.
W nawiązaniu do zmian w budżecie, p.Bogusław Mołodecki poruszył sprawę kosztów pobytu dzieci w przedszkolach i sprawę dotacji dla placówek niepublicznych.
Powyższe wywołało krótką dyskusję m.in. na temat powstawania nowych przedszkoli niepublicznych.
Innych spraw nie zgłoszono, proponowane zmiany w WPF i w budżecie zaopiniowano pozytywnie;

b/wykonanie budżetu gminy i miasta za I półrocze br. Komisja oceniła pozytywnie;

c/p.Marcin Pośpiech omówił projekt uchwały o miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów w Gaju i w Ostrowitym Prymasowskim. Plan dotyczy terenów zabudowy letniskowej, zieleni i dróg dojazdowych.
Proponowano następujące opłaty planistyczne: dla terenów letniskowych – 30%, dla terenów zieleni i terenów dróg – 1%.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

d/p.Justyna Dzionek-Przybyszewska poinformowała, że na wniosek gminy Witkowo o wspólną realizację zadania polegającego na budowie kanalizacji deszczowej i ścieżki rowerowej, Powiat Gnieźnieński podjął stosowną uchwałę. Obecnie Rada Miejska winna podjąć uchwałę o przyjęciu tego zadania do wspólnej realizacji i o przyjęciu dotacji. W budżecie gminy na realizację omawianego zadania będzie łącznie z dotacją kwota 400tys.zł. Gmina posiada już dokumentację i został przeprowadzony przetarg na wykonanie tego zadania.
Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie;

e/p.Marzena Polak poinformowała, że w związku z likwidacją Szkoły Podstawowej w Gorzykowie, konieczny jest nowy podział gminy na obwody szkolne. Obecnie istnieje Szkoła Podstawowa w Witkowie i Szkoła Podstawowa w Mielżynie (w ramach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego), wobec czego teren gminy podzielono na dwa obwody.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.


Ad.7.Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta przedstawił realizację wniosków, zgłoszonych w ostatnim czasie przez Komisję.
W kontekście przedstawionych wniosków p.Zastępca poinformował, że ze względu na zmianę przepisów, Świetlica Środowiskowa nie będzie funkcjonować w dotychczasowej formie. Od 1 października będą funkcjonować w każdej placówce oświatowej świetlice środowiskowe - pozalekcyjne zajęcia świetlicowe z elementami profilaktyki. Będą również dyżury psychologa w wyznaczone dni w Witkowie i w Mielżynie (po dwie godziny).

Odnosząc się do wniosku Komisji o likwidację studni głębinowej sąsiadującej ze starym boiskiem do siatkówki w OW w Skorzęcinie, proponowano, by wobec dużych kosztów takiej likwidacji, rozważyć zmianę ogrodzenia i umniejszenie ogrodzonego terenu.
 
Ad.8.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Marcin Pośpiech przedstawił:
1/wniosek pana Z. o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki o pow. ca 640m2 w Mielżynie. Ponieważ Starostwo nie wyraziło zgody na budowę budynku mieszkalnego na podstawie decyzji o warunkach zabudowy (IIIa klasa gruntu), wnioskodawca odwołał się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Zaistniała sytuacja związana jest ze zmianą ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych. Zmiana ustawy ma skłonić gminy do opracowywania miejscowych planów. 
Komisja stwierdziła, że opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tak małego obszaru, to duży koszt;
2/wniosek p.Barbary W. z Małachowa o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (sytuacja podobna do powyższej).
Stwierdzono, że należy poczekać na rozstrzygnięcie ww. Kolegium;

- w związku z zainteresowaniem p.Mariana Walczaka jednostkowymi kosztami ogrzewania budynków gminnych (np. Przedszkola) gazem, p.Marzena Polak przedstawiła zestawienie kosztów ogrzewania gazem budynków gminnych w 2012r.
Sugerowano sporządzenie w przyszłości zestawienia dla budynków gminnych, które przez cały rok były ogrzewane gazem;

- p.Zastępca Burmistrza poinformował, że Fundacja „POMOST” zwróciła się do gminy o wyrażenie zgody na sprzedaż nakładów (domków) usytuowanych w OW w Skorzęcinie. Jest to duży obiekt, 1500 m2 zabudowy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, gminie przysługuje prawo pierwokupu.
Proponowano nie skorzystać z prawa pierwokupu i wobec tego pozytywnie zaopiniowano powyższy wniosek;

- p.Zastępca przedstawił wniosek pani B. ze Swarzędza, o przedłużenie umowy dzierżawy terenu w OW w Skorzęcinie.
Komisja negatywnie zaopiniowała powyższy wniosek i proponowano ogłosić przetarg na wydzierżawienie tego terenu;

- p.Roman Popek zgłosił  w n i o s e k   (ponowny),o utworzenie w OW w Skorzęcinie Sezonowego Posterunku Policji, poruszył również sprawę rowerów zakupionych przez gminę dla Policji.
W dyskusji jaka wywiązała się na powyższe tematy,poruszono m.in. sprawę braku monitoringu i sprawę efektów pracy Policji. Jak stwierdził p.Skudzawski, z informacji przedstawionej przez Komendanta Komisariatu Policji na posiedzeniu Komisji Rolnictwa wynika, że w okresie sezonu letniego było w OW więcej policjantów niż w czasie gdy funkcjonował Sezonowy Posterunek;

- p.Piotr Jóźwik zgłosił  w n i o s e k  (w imieniu Komisji),by przydzielić pracownikowi hali sportowej przy ul.Czerniejewskiej, służbowy telefon, by osoby zainteresowane halą, mogły również w godzinach popołudniowych uzyskać telefoniczne informacje (po godz. 15,00 OKSiR jest nieczynny);

- p.Piotr Jóźwik zgłosił  w n i o s e k, by zakazać wejścia na salę fitness osobom, które nie  dokonały opłaty;

- protokolantka poinformowała,że Komisja Rewizyjna na swym posiedzeniu w dniu 17 września br. zgłosiła wniosek o zatrudnienie koordynatora (np. w ramach struktur OKSiR) ds. organizacji imprez sportowych i kulturalnych. Postanowiono również zwrócić się do Komisji Oświaty o poparcie przedmiotowego wniosku.
W krótkiej dyskusji Komisja pozytywnie odniosła się do powyższego wniosku;

- na prośbę p.Bogusława Mołodeckiego,p.Stanisław Antoszczyszyn poinformował o kosztach organizacji kolonii profilaktycznych w Lądku Zdroju. Z kolonii skorzystało 41 dzieci w wieku od 12 do 15 lat (wytypowanych przez M-G  Ośrodek Pomocy Społecznej), pod opieką 4 opiekunów. Ogólny koszt wyniósł 34.818,-zł (w tym m.in. 570,-zł ubezpieczenie, 2.729,-zł koszty przejazdu). Trzem opiekunom zapewniono bezpłatny pobyt i wyżywienie.
Pan Mołodecki sugerował,by na przyszły rok zorganizować wypoczynek w grupie mieszanej, dla ich integracji tj. część dzieci z gminy Witkowo, część z gminy Lądek Zdrój.
Pan Piotr Jóźwik poparł powyższy pomysł, ale wyraził zdanie,że takie integracyjne kolonie winny się odbyć nie w Lądku Zdroju, ale w innej miejscowości.


   Na tym posiedzenie zakończono – o godz.13,30.


        Przewodniczący Komisji
              Piotr  Jóźwik


Protokołowała:
H.Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz