Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 37/13 z posiedzenia Komisji Rolnictwa...RM z dnia 5.07.2013r.

Nr ORr.0012.3.7.2013

PROTOKOŁ Nr37/13

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie z udziałem Prezesów Kółek Rolniczych, Sołtysów, Przewodniczących Zarządów Osiedli, działaczy Gminnego Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych, odbytego w dniu 5 lipca 2013r. o godz. 10,00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Uczestniczący w posiedzeniu Sołtysi i zaproszeni goście – zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek   Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka    Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Marek Biadasz    Prezes SKR w Witkowie
- p.Tomasz Nowak    Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Iwona Gruszczyńska-Budzik   pracownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Piotr Janowicz    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Łukasz Misiewicz    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym poinformował, że Prezes GS z ważnych, niezależnych od niego powodów w posiedzeniu nie będzie uczestniczył, wobec czego planowany punkt „3”, zostaje z porządku wykreślony. Poinformował również, że porządek posiedzenia zostanie poszerzony o punkt dotyczący gospodarki odpadami, a sprawy te przedstawi Kierownik ZGK.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku obrad.
2.Informacja dotycząca przygotowania Spółdzielni Kółek Rolniczych w Witkowie do kampanii żniwnej w 2013r.
3.Informacja na temat realizacji Funduszu Sołeckiego.
4.Omówienie spraw związanych z organizacją Gminnych Dożynek – Witkowo 2013r.
5.Informacja na temat nowych przepisów w zakresie gospodarki odpadami.
6.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Informację dotyczącą przygotowania Spółdzielni Kółek Rolniczych w Witkowie do kampanii żniwnej przedstawił p.Marek Biadasz – Prezes Spółdzielni.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Uwag nie zgłoszono.

 

Ad.3.Omawiając Fundusz Sołecki w 2013r. p.Burmistrz stwierdził m.in., że jest on dobrze realizowany, wykonano go już w około 70%. Następnie p.Burmistrz przedstawił sprawę Funduszu Sołeckiego na 2014 rok. Wyraził zdanie, że priorytetem na kolejny rok winny być zadania związane z podniesieniem estetyki terenów ogólnodostępnych na wsiach, nasadzeniem lub wycinką krzewów, organizacją imprez integrujących społeczność wiejską. Zadania winny być doprecyzowane, bo od tego zależy zaklasyfikowanie danego zadania w budżecie gminy. Ogólna kwota Funduszu na 2014 rok będzie większa: w br. wynosi 256tys.zł, a na 2014r. – 291tys.zł. Po podaniu przybliżonych kwot Funduszu dla poszczególnych Sołectw, p.Burmistrz stwierdził, że jest bardzo zadowolony z oddolnej inicjatywy mieszkańców w zakresie wprowadzenia Funduszu. To duży sukces, Sołectwa decydują o zadaniach i kolejności ich realizacji, a zgodnie z obowiązującymi przepisami, muszą to być zadania własne gminy. 


Ad.4. Pan Burmistrz poinformował, że planowane na 25 sierpnia br. Dożynki Gminne odbędą się na targowisku, a rozpoczną się mszą św. o godz. 12,00. Po czym poruszył sprawę wyboru starostów Dożynek.
Proponowano panią z Odrowąża i pana z Ćwierdzina.
Następnie p.Burmistrz przedstawił sprawę konkursu wieńców żniwnych.
Zaakceptowano propozycję pozostawienia bez zmian składu Komisji Konkursowej ds. oceny wieńców żniwnych i wysokości nagród w konkursie jak w roku ubiegłym. Omawiając pozostałe pozycje programu Dożynek p.Burmistrz zwrócił się do Sołtysów z prośbą o wsparcie loterii fantowych przez mieszkańców wsi.
 

Ad.5.Pan Tomasz Nowak – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej przedstawił sytuację w zakresie wywozu odpadów komunalnych. Stwierdził m.in., że na terenie gminy Witkowo niewiele się zmieniło, z uwagi na to że przetarg wygrała firma ALKOM, która już wcześniej śmieci wywoziła, a ZGK będzie podwykonawcą. Osobom które zadeklarowały zbiórkę śmieci w sposób nieselektywny, pozostawiono terminy wywozu śmieci jak do tej pory. Natomiast osoby deklarujące segregację, za ok. 2 tygodnie otrzymają worki foliowe. Wcześniejsze zamówienie worków przed rozstrzygnięciem przetargu było niecelowe. Do czasu dostarczenia omawianych worków, pan Kierownik prosił, by mieszkańcy gromadzili odpady w swoich workach. Zgodnie z ustalonym harmonogramem, wywóz śmieci zmieszanych i śmieci segregowanych odbywać się będzie tego samego dnia. W dniu wywozu śmieci, kubły i worki winny być wystawione przed posesją, co ułatwi ich odbiór.
Następnie p.Kierownik udzielił odpowiedzi na liczne pytania uczestników posiedzenia, a p.Iwona Gruszczyńska-Budzik pracownik ZGK rozdała Sołtysom materiały informacyjne dotyczące segregacji i wywozu nieczystości.
Pan Burmistrz poinformował, że zgodnie z Regulaminem zostaje wprowadzony system workowy, w związku z czym przy ulicach i placach nie będzie już pojemników na odpady segregowane. Nowej ustawie nie podlegają użytkownicy działek letniskowych. Następnie p.Burmistrz zwrócił się do Sołtysów z prośbą o dostarczenie mieszkańcom druków nowych deklaracji, w związku ze zmianą stawek. Deklaracje winny być złożone do końca lipca br.
W związku z pytaniami uczestników posiedzenia p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta wyjaśniła, że należność za wywóz nieczystości jest podatkiem, więc do wpłat z tego tytułu nie są doliczane opłaty bankowe.


Na tym zakończono część posiedzenia z udziałem zaproszonych gości.

 

Ad.6.W punkcie tym p.Łukasz Misiewicz przedstawił wniosek p.Jerzego S. ze Skorzęcina o zamontowanie progu zwalniającego na tzw. Rybakówce.
W wyniku krótkiej dyskusji Komisja negatywnie odniosła się do przedmiotowego wniosku, sugerując ustawienie znaku ograniczenia szybkości do 30km/h.

Pan Burmistrz zwrócił się do Sołtysów z prośbą, by deklarowali swój udział w Pikniku Sołtysów w Sompolnie. Wyjazd na Piknik nastąpi w dniu 13 lipca br. o godz. 17,00.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 11,55.


        Przewodniczący Komisji
             Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H.Koźniewska

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz