Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 36/13 z posiedzenia Komisji Oświaty...RM z dnia 26.08.2013r.

Nr ORr.0012.4.8.2013

PROTOKOŁ Nr 36/13

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 sierpnia 2013r. o godz. 11,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta oraz w biurze Kierownika Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika -  Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Anna Pawluk   Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie
- p.Stanisław Rajkowski  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Marzena Polak   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez uwag, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zapoznanie się z protokołem kontroli, przeprowadzonej przez Kuratorium Oświaty w Szkole Podstawowej Nr 3.
4.Inne sprawy.
5.Zapoznanie się z funkcjonowaniem Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Wizja lokalna Ośrodka, w tym boisk sportowych.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Pani Anna Pawluk – Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie przypomniała, że przedstawi protokoł z kontroli Kuratorium Oświaty w Poznaniu, w związku z wnioskiem p.Przewodniczącego Rady Miejskiej. Po czym odczytała przedmiotowy protokoł, komentując i wyjaśniając niektóre jego zapisy. Po zakończeniu odczytywania, pani Dyrektor poinformowała, że na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 28 czerwca br. dokonano zmian w Statucie Szkoły, uchwałą Rady Pedagogicznej wprowadzono dwie zmiany zgodnie z zaleceniami pokontrolnymi. Ujednolicony Statut został opracowany przez cztero-osobowy Zespół. W związku z pytaniem p.Bogusława Mołodeckiego, pani Dyrektor poinformowała, że kontrola trwała kilka godzin, protokoł pokontrolny pisany był w Kuratorium w Poznaniu.


Ad.4.Korzystając z obecności pani Dyrektor Pawluk, pytano o prowadzone w Szkole Podstawowej Nr 3 remonty (m.in. świetlicy szkolnej). Po udzieleniu przez panią Dyrektor odpowiedzi, p.Bogusław Mołodecki zgłosił   w n i o s e k,   by „odciąć” cieplik od budynku „A” Szkoły i zaplanować przejście na ogrzewanie gazowe.
Następnie p.Mołodecki poruszył kwestię terenu za szkołą, pytając czy to boisko czy plac budowy. Jak stwierdził, należy to określić, bo w razie np. wypadku, mogą być problemy.
Jak wyjaśniła p.Marzena Polak, jest to teren zielony, boisko.
Pani Dyrektor poinformowała, że jest to zielone boisko, będą je wykorzystywać, ale nie na przerwy w lekcjach, a na zajęcia zorganizowane.
W kontekście powyższej sprawy, p.Roman Popek stwierdził, że celowe byłoby ustawienie na ww. terenie zielonym kilku zraszaczy.

W punkcie tym poruszono również następujące sprawy:

- protokolantka poinformowała, że Regionalna Izba Obrachunkowa stwierdziła nieważność części uchwały Nr XXVI/261/2013 dotyczącej dotacji dla niepublicznych przedszkoli;

- członkowie Komisji zapoznali się z zaproszeniem na Festyn Rekreacyjno-Sportowy w Jaworowie, w dniu 14 września br.


O godz. 11,50 Komisja udała się na teren Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, dla dokonania wizji lokalnej starych boisk sportowych i zapoznania się z funkcjonowaniem Ośrodka.

 

Ad.5.Wspólnie z p.Stanisławem Rajkowskim – Dyrektorem OKSiR-u dokonano wizji lokalnej następujących starych boisk sportowych, z masy bitumicznej:

I.Boisko do gry w siatkówkę.
Stwierdzono, że należałoby zlikwidować studnię głębinową, sąsiadującą z terenem boiska.

II.Boisko przy Campingu „Mieszko”.

III.Boisko przy „Beście”.

IV.Boisko przy Alei Leśnej.

V.Boisko przy PSK.

O godz. 13,10 Komisja udała się do biura Kierownika Ośrodka Wypoczynkowego, gdzie omówiono wyniki ww. wizji i zapoznano się z funkcjonowaniem Ośrodka.

Podsumowując ww. wizję lokalną, Komisja sprecyzowała wniosek,by zaplanować nałożenie na stare boiska usytuowane na terenie Ośrodka Wypoczynkowego (z których korzystają wypoczywający), np. akrylową nawierzchnię, a teren wokół wysypać ziemią, by w czasie opadów deszczu nie gromadziła się woda.

Pan Dyrektor OKSiR-u przedstawił informację o funkcjonowaniu Ośrodka Wypoczynkowego w sezonie letnim 2013, w następujących zakresach:

Utrzymanie czystości Ośrodka.
Dokonująca wywozu nieczystości firma ALKOM, wywiązywała się ze swoich obowiązków bardzo dobrze. Było rekordowo dużo śmieci i dużo turystów, w soboty i niedziele opróżniano pojemniki na śmieci trzy lub cztery razy dziennie. Pan Dyrektor wyraził niezadowolenie jedynie z faktu, że użytkownicy Ośrodka wyrzucają do pojemników na śmieci wszystko, nawet stare tapczany. Jesienią należałoby dopracować prawo lokalne, by można było bardziej restrykcyjnie wymagać w tym zakresie.
W związku z powyższą informacją Dyrektora, p.Piotr Jóźwik zgłosił wniosek,by zorganizować w OW punkt zbiórki wielkogabarytowych śmieci.
Stwierdzono, że niestety gruz i inne śmieci nadal wywożone są do lasów, ponieważ mieszkańcy nie chcą za ich wywóz płacić.

Bezpieczeństwo na plaży.
Bezpieczeństwo na plaży jest dobrze zabezpieczone. Kąpieliskiem zajmuje się siedmiu ratowników, a punkt medyczny czynny jest całodobowo. Poza jednym utonięciem w Zatoce, nie było śmiertelnych zdarzeń losowych.

Bezpieczeństwo publiczne. Monitoring.
Bezpieczeństwo na terenie Ośrodka zapewniają Policjanci i czterech pracowników Ochrony. Monitoring jest bez zmian. Poza zdarzeniem na karuzeli, nie było innych nieszczęśliwych wypadków. Zakłócanie ciszy nocnej ma miejsce szczególnie przy fontannie i molo, ale w tym sezonie było odczuwalne w mniejszym stopniu. Problemem jest spożywanie alkoholu w miejscach publicznych. Prowadzone przez patrole policyjne rozmowy i pouczenia dawały efekt, ale jak stwierdził p.Dyrektor w dalszej wypowiedzi, na dłuższą metę sami musimy w drodze uchwały określić w jakich miejscach Ośrodka, alkoholu nie można spożywać.
Nawiązując do ostatniej uwagi pana Dyrektora, p.Bogusław Mołodecki zgłosił  s u g e s t i ę, by zaktualizować w tym zakresie Regulamin Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.
W kontekście spraw związanych z bezpieczeństwem publicznym, pan Dyrektor zwrócił się do uczestniczących w posiedzeniu przedstawicieli lokalnych gazet z zarzutem, że opisując funkcjonowanie OW piszą najczęściej o bijatykach, pijaństwie itp., co tworzy nieprawdziwy obraz Ośrodka. A przecież nie ma oficjalnych zgłoszeń o zakłócaniu porządku. Biorąc pod uwagę tak dużą liczbę osób wypoczywających na terenie Ośrodka, sytuacja jest dobra. Nieprzerwanie jest duże zainteresowanie Skorzęcinem, czego nam inne Ośrodki zazdroszczą.
Pan Roman Popek stwierdził, że na terenie Ośrodka musi być Policja, bo sami pracownicy Ochrony to za mało. Podjęta kilka lat temu decyzja o likwidacji Sezonowego Posterunku Policji, była złą decyzją ówczesnego Komendanta Powiatowego Policji.  Pan Popek poruszył również sprawę ruchu na Alei Handlowej (przez 17 lat wjazd do centrum był niemożliwy, zamykany słupkami).
Jak wyjaśnił pan Dyrektor, aleja plażowa jest wyłączona z ruchu, a centrum i śródmieście otwarte. W weekendy 90% pojazdów kierowanych jest na obwodnicę, ruch kołowy jest zminimalizowany.
Pan Marian Walczak podzielił zdanie p.Popka co do ochrony. Czterech pracowników ochrony to zbyt mało na tak duży obszar.
Po krótkiej dyskusji na temat monitoringu, w której m.in. wskazano na potrzebę montowania profesjonalnych kamer, p.Bogusław Mołodecki zgłosił  s u g e s t i ę,  by stworzyć na terenie OW system monitoringu.

Działalność kulturalna i sportowo-rekreacyjna.
W okresie letnim OKSiR był organizatorem (lub współorganizatorem) wielu imprez w ramach Letniej Sceny Plenerowej, organizowano też przedstawienia teatralne, w Amfiteatrze na Orlej Górze. Można mówić o sukcesie, ponieważ zainteresowanie było bardzo duże. 
Pan Piotr Jóźwik poruszył sprawy wypożyczalni sprzętów i prowadzonej działalności przez niektóre podmioty bez wymaganej zgody. Zgłosił  s u g e s t i ę,  by zagospodarować lewą stronę plaży w OW (akwen niestrzeżony), usytuować tam wypożyczalnie sprzętu i ustawić np. pomost czy pomosty, po czym oddać je w dzierżawę.
Jak stwierdził pan Dyrektor, jeśli będą instrumenty prawne i faktyczne, można powyższe sprawy jesienią uporządkować. Działania w tym kierunku były już wcześniej podejmowane.

Podsumowując funkcjonowanie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, pan Dyrektor stwierdził, co następuje: na temat funkcjonowania OW rozmawia z Burmistrzem i Radnymi, samorząd dużo środków przeznacza na Ośrodek. Zdecydowana większość turystów uważa Ośrodek Wypoczynkowy za rewelacyjny, dużo turystów powraca, a to świadczy o tym, że im się podoba. Mankamenty oczywiście są, co wiąże się z tym, że na terenie Ośrodka przebywa bardzo dużo ludzi, ponadto można mówić o pewnym „zdziczeniu” obyczajów”. Sezon letni 2013 był udany, pogoda bardzo dopisała, wszyscy winni być zadowoleni, samorząd również. Jeśli chodzi o system wyjazdowy, w tym roku było zdecydowanie lepiej. Gorzej było przy wjeździe, ale wynika to m.in. z tego, że na wjeździe ludzie pytają o różne sprawy lub wjeżdżają na teren OW po raz pierwszy i nie wiedzą jak działa system, a to zabiera czas. Odnosząc się do urządzonych w tym roku miejsc postojowych przed terenem OW, pan Dyrektor stwierdził, że się to sprawdziło. Turyści się przyzwyczaili, nie narzekali, chociaż od tego miejsca do Ośrodka trzeba przejść nieco ponad kilometr.Zgłosił sugestię,którą członkowie Komisji poparli, by wykonać kładkę dla pieszych z ww. miejsc postojowych do OW. Jak proponował p.Przewodniczący Komisji, można wykonać trasę rowerowo-pieszą.
W dalszej wypowiedzi pan Dyrektor stwierdził, że jest dyrektorem mobilnym, jest tam gdzie to w danym czasie potrzebne. OKSiR zatrudnia tylko pięcioro pracowników, więc łatwo sobie wyobrazić, ile mają pracy. Pan Dyrektor wskazał również na potrzebę zajęcia się sprawą sieci energetycznej, a na zakończenie swej wypowiedzi, podziękował wszystkim za pomoc w realizacji zadań.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,00.


         Przewodniczący Komisji
              Piotr  Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz