Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokol 36/13 z posiedzenia Komisji Rolnictwa..RM z dnia 21.06.2013r.

Nr ORr.0012.3.6.2013

PROTOKOŁ Nr 36/13

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 21 czerwca 2013r. o godz. 10,00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek   Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka    Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Tomasz Nowak    Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.: Sylwia Mietlicka, Barbara Kałużna, Piotr Janowicz, Łukasz Misiewicz, Marcin Pośpiech


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku obrad.

Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji czerwcowej.
4.Inne sprawy.
5.Wizja lokalna składowiska odpadów i oczyszczalni ścieków.

Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 27 czerwca br,.: 

a/p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2013r. oraz udzieliła odpowiedzi na pytania członków Komisji. Poinformowała również, że jeśli Rada Powiatu podejmie na wtorkowej sesji uchwałę o dotacji dla naszej gminy, na sesję Rady Miejskiej przygotuje Autopoprawkę do zmian w budżecie gminy.
Następnie pani Skarbnik omówiła wynikające ze zmian w budżecie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej. W związku z pismami Regionalnej Izby Obrachunkowej na temat uchwał Rady Miejskiej z marca i z kwietnia br. o WPF, pani Skarbnik podkreśliła, że są to pisma informacyjno-instruktażowe i nie mamy obowiązku się do uwag zastosować. Gdyby uwagi były istotne, RIO wszczęłoby postępowanie nadzorcze i uchyliłaby uchwały w całości lub w części, a nic takiego nie miało miejsca, ponieważ uchwały są poprawne, zostały podjęte zgodnie z prawem. Jednak pewne uwagi uwzględniła w przedstawionym dzisiaj projekcie zmian w WPF.
Komisja pozytywnie odniosła się do zmian w budżecie i zmian w WPF;

b/w związku z tym, że Radni już wcześniej otrzymali sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012r, informację o stanie mienia i bilans za 2012r., p.Przewodniczący Komisji zwrócił się do członków Komisji z pytaniem, czy są pytania do tych dokumentów.
Pytań i uwag nie zgłoszono.
Pani Skarbnik poinformowała, że Regionalna Izba Obrachunkowa wydała pozytywną i bez zastrzeżeń opinię o sprawozdaniu z wykonania budżetu. Treść tej opinii została umieszczona w BiP.
Komisja jednogłośnie (w czasie głosowania 1 Radny nie był obecny na sali obrad);

c/p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekt uchwały o nadaniu nazwy ulicy w Witkowie. Poinformowała m.in., że chodzi o drogę prywatną, prostopadłą do ul.Osiedlowej. Jej współwłaściciele zgłosili kilka propozycji nazwy, ale najwięcej ich głosów uzyskała propozycja „Zacisze”.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie;

d/p.Piotr Janowicz poinformował, że mieszkańcy gminy złożyli 11.647 deklaracji, w których większość zadeklarowała segregowanie odpadów. Deklaracje jeszcze wpływają, ale na obecną chwilę należy przyjąć, że 1100 osób deklaracji nie złożyło. Uczestnicząca w przetargu firma złożyła ofertę na kwotę 108tys.zł, a ponieważ z danych szacunkowych obliczonych na podstawie złożonych deklaracji wynika mniejsza kwota, środków zabraknie i konieczne jest podwyższenie uchwalonych przez Radę opłat.
Pan Burmistrz poinformował, że w przypadku nie złożenia deklaracji, gmina może administracyjnie narzucić ten obowiązek. Kwestia ściągalności to odrębna sprawa. W gminie jest zameldowanych ok. 13.600 mieszkańców, ale fizycznie na terenie gminy przebywa mniej osób. Aby pokryć koszty związane z gospodarką odpadami na terenie gminy, opłaty musiałyby wynosić 8,-zł za odpady segregowane i 11,-zł za niesegregowane, choć obecnie trudno jest określić całkowite koszty, bo nie wiadomo jakie deklaracje złożą ci którzy tego obowiązku jeszcze nie wypełnili. Gdyby w grudniu 2012r. Rada Miejska uchwaliła realne stawki opłat, być może więcej osób zadeklarowałoby segregowanie. W związku z uwagą p.Grzegorza Kaźmierczaka na temat upustów dla rodzin wielodzietnych, p.Burmistrz stwierdził, że rozważano taką opcję.
Pan Paweł Skudzawski podniósł kwestię ważności przetargu w sytuacji, gdy oferent złożył wyższą ofertę niż wynika to z uchwalonych przez Radę stawek.
Wyjaśnień na powyższe udzielił p.Burmistrz, informując m.in., że istnieje teoretyczna możliwość dopłaty z budżetu gminy.
W dalszej dyskusji zgłoszono propozycje opłat odpowiednio 7,-zł i 11,-zł oraz 7,-zł i 12,-zł.
Za opłatami w wysokości 7,-zł i 11,-zł głosował 1 Radny, 2 było przeciwnych, 5 wstrzymało się od głosu. Propozycja ta nie została przyjęta. Za opłatami w wysokości 7,-zł i 12,-zł głosowało 3 Radnych, 2 było przeciwnych, 5 wstrzymało się od głosu, wobec tego ta propozycja została przez Komisję przyjęta;

e/p.Piotr Janowicz przedstawił projekt uchwały dotyczący m.in. terminu płatności opłaty za odbiór odpadów komunalnych. W projekcie uchwały proponuje się ustalenie terminu zapłaty do 15 dnia każdego miesiąca (w poprzedniej uchwale było – do 10 dnia każdego miesiąca) oraz zmienia się numer konta, na który tych opłat należy dokonywać (specjalnie wydzielone konto).
Nawiązując do treści projektu uchwały, p.Grzegorz Kaźmierczak poruszył kwestię wyboru banku, w którym ww. konto jest założone (jego zdaniem BS jest drogi).
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

f/p.Tomasz Nowak – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w odniesieniu do skargi złożonej na jego działania przez p.Stanisława Starczewskiego, stwierdził, że jego zdaniem skarga jest niezasadna, ZGK przyjął od skarżącego opłatę rezerwacyjną na stanowisko handlowe nr 72, na okres 1 miesiąca, co jest zgodne z regulaminem..
Komisja uznała, że przedmiotowa skarga jest niezasadna i nie powinna być przez Radę Miejską uwzględniona;

g/p.Marcin Pośpiech przedstawił projekt uchwały dotyczący Lokalnego Programu Rewitalizacji dla miasta Witkowo na lata 2013-2020.
Przedmiotowy projekt został przez Komisję zaopiniowany pozytywnie;

h/p.Marcin Pośpiech omówił projekt uchwały zmieniający uchwałę z 2003r. dotyczącą uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów w Witkowie.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt;

i/Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały dotyczący odpłatności za usługi opiekuńcze, proponując jednak zmienić zapis §2 ust.2. W projekcie zapis ten przewiduje, że osoby które ukończyły 100 lat mogą korzystać z usług opiekuńczych nieodpłatnie, a Komisja proponuje, by obniżyć tę granicę wieku, do 90 lat.


Ad.4.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
- p.Piotr Janowicz przedstawił wnioski o wyrażenie zgody na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków: wniosek p.Sylwestra S. - działka w Ostrowitym Prym.; wniosek p.Justyny Z. z Ruchocinka, wniosek p.Jerzego B. z Wiekowa.
Powyższe wnioski zostały przez Komisję zaopiniowane pozytywnie;

- p.Łukasz Misiewicz przedstawił:
1/wniosek p.Jana S. z Witkowa o wyrażenie zgody na parkowanie samochodów ciężarowych przy kościele w Witkowie (przy klombie) jedynie do 15 minut. Parkujące w tym miejscu ciężkie samochody utrudniają wnioskodawcy wjazd na własną posesję.
W związku z planowaną rewitalizacją Rynku, stwierdzono, że przedmiotowy wniosek powinien być rozpatrzony w późniejszym terminie, w ramach tej rewitalizacji;
2/wniosek p.Adama Z. o wyznaczenie na parkingu przy Ogródku Jordanowskim (ul.Poznańska), dwóch miejsc dla osób niepełnosprawnych tj. jedno od ul.Polnej, jedno od ul.Poznańskiej.
Komisja proponowała wyznaczenie jednego miejsca, od ul.Poznańskiej;

- p.Przewodniczący Komisji poinformował, że inkasent opłaty od posiadania psów prosił o możliwość przedstawienia Komisji sprawy ściągalności tej opłaty, ale z jakiegoś powodu nie mógł dziś na posiedzenie przybyć. W związku z tym przedmiotową sprawę przedstawi  p.Barbara Kałużna. Pani Kałużna poinformowała jak wygląda procedura ściągalności omawianej opłaty. Po otrzymaniu od inkasenta wykazu osób które opłaty nie uiściły, wykaz ten jest weryfikowany i do osób które mają obowiązek opłatę uiścić, wysyłane są przypomnienia o obowiązku uiszczenia tej opłaty. W wyniku tych przypomnień dużo osób zgłasza się do Urzędu i składa oświadczenie, że już psa nie mają lub że przysługuje im zwolnienie ze względu na wiek powyżej 65 lat. Dla osób które w dalszym ciągu nie dokonały wpłaty opłaty, wszczyna się postępowanie w celu wydania decyzji określającej. Decyzja taka stanowi dopiero podstawę do wszczęcia postępowania egzekucyjnego. Koszty wysyłki upomnień i pism o wszczęciu postępowania o ściągalności, są duże w stosunku do wysokości opłaty. Kontrola mieszkańców czy mają obowiązek uiszczania omawianej opłaty byłaby trudna. Dla orientacji pani Kałużna poinformowała, że w 2012 roku wpłynęła z tytułu opłaty od posiadania psów 7.105,-zł, w tym kwota wpłacona przez inkasenta to 4.955,-zł, wynagrodzenie inkasenta to 40% zainkasowanych przez niego wpłat. Pani Kałużna przytoczyła również różne publikacje na temat celowości i sensu uchwalania tej opłaty;

- członkowie Komisji zgłosili następujące wnioski:
1/wniosek p.Łukasza Grabowskiego o nazwanie (przy najbliższej okazji) jednej z nowych ulic Witkowa imieniem „Leona Byttnera”, pierwszego Burmistrza, który tworzył zręby samorządu w 1990r.;

2/wniosek p.Grzegorza Kaźmierczaka o zakup dla potrzeb Komisariatu Policji testera do badania obecności narkotyków we krwi;

3/wniosek p.Łukasza Grabowskiego o wystosowanie do zarządcy drogi pismo, o załatanie drogi w Małachowie Z.M. na skrzyżowaniu i przeczyszczenie przepustu drogowego naprzeciw posesji Sołtysa (między torami kolejowymi, a drogą wojewódzką);

4/wniosek p.Mariana Marciniaka o wyczyszczenie przepustu drogowego na drodze powiatowej w Gorzykowie (przy figurze);

5/wniosek p.Adama Kowalskiego. Przy drodze wojewódzkiej w Ruchocinie położono dwie płyty betonowe, ale brakuje kostki lub betonu do skraju jezdni.

 

Ad.5.O godz. 12,30 Komisja udała się w teren, dla dokonania wizji lokalnej oczyszczalni ścieków w Witkowie.
W wizji uczestniczył Kierownik ZGK - p.Tomasz Nowak i Kierownik Wydziału Wodociągów i Kanalizacji w ZGK – p.Marian Walczak.
Dokonano oględzin oczyszczalni, w tym m.in. SBR, zagęszczacza, sita oczyszczającego i prasy.
Pan Kierownik ZGK poinformował Komisję, że dla prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni konieczne byłoby nowe urządzenie – prasa do osadów.

Komisja zrezygnowała z dokonania oględzin składowiska odpadów.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,40.

         Przewodniczący Komisji
              Ireneusz Kwapich


Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz