Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokol 35/13 z posiedzenia Komisji Rolnictwa..RM z dnia 28.05.2013r.

Nr ORr. 0012.3.4.2013

PROTOKOŁ Nr35/13

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 28 maja 2013r. o godz. 12,00 w sali  narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Stanisław Rajkowski  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Mariusz Masłowski  Komendant Komisariatu Policji
- p.Tomasz Nowak  Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Stanisław S.  autor skargi na Kierownika ZGK

 

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia. Poinformował również, że z inicjatywy Burmistrza, w dniu dzisiejszym odbędzie się spotkanie z planistkami, opracowującymi projekt Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zapoznanie się z informacją o przygotowaniu OKSiR-u do sezonu letniego.
4.Zapoznanie się z informacją Komendanta Komisariatu Policji dotyczącą zabezpieczenia porządku publicznego w OW w Skorzęcinie w okresie sezonu letniego.
5.Inne sprawy.
6.Wypracowanie opinii na temat skargi na działania Kierownika ZGK.
7.Informacja nt. funkcjonowania składowiska odpadów w Chłądowie i oczyszczalni ścieków w Witkowie.
8.Dokonanie oględzin składowiska odpadów i oczyszczalni ścieków.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Pan Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie przedstawił informację na temat przygotowania Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie do sezonu letniego.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Dyrektor poinformował m.in. o dokonanej naprawie i konserwacji urządzeń, zabezpieczeniu infrastruktury publicznej do ogólnego pożytku, o dyżurach medycznych, o ratownikach wodnych, o imprezach sportowych i kulturalnych.
Członkowie Komisji interesowali się sprawą modernizowanego wjazdu na teren OW i sprawą ochrony terenu OW przez strażaków.
Wyjaśnień udzielił pan Dyrektor.

 

Ad.4.Pan Mariusz Masłowski – Komendant Komisariatu Policji w Witkowie przedstawił informację na temat przygotowania Komisariatu do zabezpieczenia porządku publicznego w okresie sezonu letniego.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Komendant poinformował m.in., że dwóch funkcjonariuszy ukończyło kurs na sprzęcie wodnym. Wszyscy funkcjonariusze będą zaangażowani do zapewnienia bezpieczeństwa w OW, ma zapewnienie wsparcia z Wydziału Prewencji i Wydziału Ruchu Komendy Powiatowej. Jednak miasto Witkowo i inne niż Skorzęcin wsie, nie pozostaną bez nadzoru Policji.
Pan Henryk Mucha pytał o sprawę łodzi obsługiwanej przez OSP Witkowo i poruszył sprawę podawania danych osobowych przy zgłaszaniu telefonicznej interwencji, p.Paweł Skudzawski stwierdził, że widoczne są wspólne patrole Policji i Żandarmerii.
Ustosunkowując się do powyższych spraw, pan Komendant stwierdził, że bardzo pozytywnie ocenia działania strażaków w OW i to zarówno na wodzie jak i na lądzie. Jeśli chodzi o patrole, pojawiają się również w tych miejscach, o których Radni czy mieszkańcy mówią na sesjach i przy innych okazjach. W trakcie sezonu będzie możliwość rozmów, by na bieżąco reagować na określone zjawiska. Policja jest po to, by pomagać, interesanci nie czekają na jego dyżur od poniedziałku do poniedziałku. Jeśli chodzi o telefoniczne interwencje, dyżurnemu funkcjonariuszowi należy podać swoje dane osobowe, ale z zastrzeżeniem by tych danych dalej nie ujawniać i nie zgłaszać się do zgłaszającego sprawę. Wszystko zależy jednak od rodzaju zdarzenia.


Ad.5.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- zapoznano się z pismem Spółdzielni Mieszkaniowej w Kołaczkowie odnośnie spraw związanych z gospodarką odpadami wg nowych zasad;

- zapoznano się z pismem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu nt. uwag do treści uchwały Nr XXIV/243/2013 z 27 marca br. (Wieloletnia Prognoza Finansowa);

p.Grzegorz Kaźmierczak zgłosił wniosek o wyznaczenie na terenie gminy punktu zbiórki odpadów toksycznych, takich jak np. po środkach ochrony roślin czy po rozpuszczalnikach.
Powyższy wniosek wywołał dyskusję na temat utylizacji odpadów, odpadów które można wrzucać do ogólnego pojemnika na śmieci.

 
Ad.6.Pan Łukasz Grabowski – Zastępca Przewodniczącego Komisji odczytał treść skargi, złożonej przez p.Stanisława S. na działania Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej. Skarga dotyczyła odmowy przyjęcia opłaty rezerwacyjnej za stanowisko handlowe na targowisku miejskim.
Następnie p.Przewodniczący udzielił głosu p.Tomaszowi Nowakowi – Kierownikowi ZGK, w celu ustosunkowania się do stawianych w skardze zarzutów. Pan Kierownik wyjaśnił, co następuje: na sesji w dniu 26 kwietnia br. Rada Miejska uchwaliła nowy Regulamin targowiska, w którym m.in. ustalono wydzielenie stanowisk pod sprzedaż ryb. Pan S. zgłosił się do niego w maju, w sprawie rezerwacji stanowiska handlowego nr 72, ale ZGK nie mógł przyjąć opłaty rezerwacyjnej, ponieważ zgodnie z nowym Regulaminem, stanowisko nr 72 jest przeznaczone na sprzedaż warzyw, natomiast na sprzedaż ryb zostały wyznaczone stanowiska w innym  miejscu.
Pan Stanisław S. stwierdził, że rezygnuje ze sprzedaży ryb, o czym Kierownika już poinformował. Następnie poinformował o trudnościach w pozyskaniu zgody od Burmistrza, na korzystanie na targowisku z energii elektrycznej (nie otrzymał odpowiedzi na pismo w tej sprawie) i o blokowaniu omawianego stanowiska przez handlujących na sąsiednich stanowiskach, co trwało około miesiąca i interweniowała Policja.
Jak wyjaśnił p.Kierownik, na podłączenie stanowisk handlowych do energii wymagana jest zgoda Burmistrza, a pan S. takiej zgody nie ma, więc korzystanie przez niego z tej energii byłoby nielegalne. Umowa na stanowisko nr 72 została już podpisana, a skoro pan S. chce się przekwalifikować na sprzedaż warzyw, to może na tym stanowisku zostać, może je zarezerwować i będzie to zgodne z Regulaminem. Pan Kierownik poinformował również, że do końca maja Zakład podpisuje umowy z wszystkimi handlującymi (ok. 200 umów), jeśli będzie mniej handlujących niż stanowisk, poda informację o wolnych miejscach. W związku z pytaniem Radnych, pan Kierownik przyznał, że omawianej sytuacji Regulamin targowiska nie uwzględnia. Zgodnie z regulaminem stanowisko 72 przeznaczone jest na sprzedaż warzyw, ale skoro pan S. się przekwalifikował na warzywa, to jego zdaniem ma prawo je dalej zarezerwować.
Na pytanie p.Przewodniczącego Komisji, pan Stanisław S. przyznał, że takie rozwiązanie sprawy go satysfakcjonuje.


Ad.7.Pan Tomasz Nowak – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej poinformował o funkcjonowaniu składowiska odpadów w Chłądowie i oczyszczalni ścieków w Witkowie. Poinformował m.in., że składowisko będzie eksploatowane do 2015r. Wtedy zostanie zamknięta druga kwatera i teren zostanie zrekultywowany. W lipcu 2012r. Starostwo podjęło decyzję o zamknięciu pierwszej kwatery i była to dla gminy niekorzystna decyzja. Udało się jednak złagodzić określone w decyzji wymagania, podjęto odpowiednie działania w tym kierunku i w styczniu br. Starostwo wydało nową decyzję, korzystniejszą dla gminy finansowo i z dłuższym terminem wykonania. Ostatnio popsuł się kompaktor, ale przy normalnej eksploatacji składowiska cena składowania odpadów jest wystarczająca. Cena składowania śmieci jest konkurencyjna, więc prowadził rozmowy z sąsiednimi gminami (np. Niechanowem), by wozili śmieci na „nasze” składowisko. W związku z pytaniami członków Komisji, pan Kierownik poinformował, że osoby prywatne nie mogą wozić odpadów na składowisko. W przypadku większej ilości śmieci (np. gruz po remoncie), właściciel posesji winien zgłosić się do ZGK, który podstawi odpowiednie kontenery i śmieci wywiezie. Jednak cena za tego rodzaju wywóz jest jego zdaniem zbyt niska. Przed sezonem letnim, użytkownicy domków w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie wyrzucają np. stare meble, które ZGK zmuszony jest wywieźć na składowisko. Jest to możliwe, bo na składowisku jest jeszcze sporo miejsca. Teoretycznie możnaby zlecić pracownikowi ZGK segregowanie tego typu odpadów, ale wymagałoby to dużo czasu. Odnośnie oczyszczalni ścieków, pan Kierownik poinformował, że oczyszczalnia funkcjonuje 11 lat, na obszarze 3ha. W okresie zimowym przepustowość ścieków wynosi do 1800m3 na dobę, a w okresie letnim – do 2400m3 na dobę. SBR pracują na zmianę, po pół roku. W listopadzie 2012r. mówiło się, że jest zbyt mała przepustowość, więc w br. Zakład otrzymał dotację z budżetu gminy w wysokości 100tys.zł na przykrycie trzeciego SBR, ale okazało się, że przepustowość jest wystarczająca. Jest natomiast inny problem – duża awaryjność starej prasy, która nie jest w stanie osuszyć osadu. W związku z tym przygotuje wniosek do Burmistrza, z prośbą by ww. 100tys.zł przeznaczyć na zakup prasy. Nowoczesne prasy nie wymagają całodobowej kontroli. Następnie p.Kierownik poruszył sprawę zagęszczacza, który nie spełnia swojej roli, nie sprawdza się szczególnie w okresie zimy. W przypadku nowej prasy, zagęszczacz nie będzie potrzebny. 
Pan Łukasz Grabowski poruszył sprawę jakości, przepustowości i temperatury ścieków, a p.Adam Kowalski – zgłosił problem Strugi Bawół (co jakiś czas przy Strudze nie można przejść z powodu ohydnego zapachu). Problem był przez niego zgłaszany już za poprzedniego Kierownika ZGK, ale Sanepid nie zareagował odpowiednio.
Wyjaśnień na powyższe udzielił pan Kierownik. Zapewnił, że woda z oczyszczalni ścieków jest odpowiednia do podlewania, zwraca na to uwagę, jest wprost wyczulony, by ścieki były dobrze oczyszczone.


O godz. 13,40 p.Przewodniczący Komisji ogłosił przerwę w obradach, dla odbycia spotkania roboczego na temat Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
Zapis przebiegu spotkania, został sporządzony odrębnie, w formie notatki służbowej. 

Przerwa trwała do godz. 15,30, po czym kontynuowano posiedzenie Komisji.


Ad.8.Ustalono, że planowane na dzień dzisiejszy oględziny składowiska odpadów i oczyszczalni ścieków, zostaną dokonane na czerwcowym posiedzeniu Komisji.

 

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,40.

        
         Przewodniczący Komisji
             Ireneusz  Kwapich


Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz