Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokol 32/13 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z dnia 13.05.2013r.

Nr ORr.0012.1.5.2013


PROTOKOŁ Nr32/13

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 13 maja 2013r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Anita Frańczak   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przyjęto protokoł z poprzedniego posiedzenia, po indywidualnym zapoznaniu się z jego treścią.

Następnie kontynuowano procedurę absolutoryjną.

Zgodnie z ustaleniem dokonanym na poprzednim posiedzeniu, zapoznano się z treścią  dwudziestu czterech zarządzeń, zmieniających budżet w trakcie roku budżetowego. Komisja stwierdziła, że wprowadzone przez Burmistrza zmiany były zgodne z ustawą o finansach publicznych i z upoważnieniami udzielonymi przez Radę. Zarządzenia dotyczyły przesunięć między rozdziałami w ramach działu i pomiędzy paragrafami wydatkowymi, w ramach rozdziałów.
Również zgodnie z ustaleniem z poprzedniego posiedzenia, pani Skarbnik przedstawiła kwoty udziałów w podatku dochodowym, w latach 2011, 2012 i 2013 (przedmiotowe zestawienie stanowi załącznik do niniejszego protokołu).
Udziały od osób prawnych wykazują tendencję wzrostową. W 2012r. Minister Finansów zwiększył gminie plan dot. osób fizycznych o ponad 600tys.zł w stosunku do udziałów z 2011r., konieczne było korygowanie tego planu w ciągu roku budżetowego.

Kontrola wydatków.
Stwierdzono, że planowane wydatki wykonano w granicach od 88,4% (pozostałe wydatki bieżące) do 100% (dotacje na wydatki majątkowe). 
Następnie dokonano analizy wykonania wydatków w poszczególnych działach i rozdziałach klasyfikacji budżetowej, począwszy od Działu 010 „Rolnictwo i Łowiectwo”.
Zastrzeżeń nie zgłoszono.

Dotacje udzielone z budżetu gminy.
Na posiedzeniu w dniu 14 grudnia 2012r. i posiedzeniu w dniu 26 lutego 2013r. kontrolowano wykonywanie przez Burmistrza obowiązku nadzoru nad rozliczaniem dotacji celowych udzielonych z budżetu gminy w 2012r. Szczegółowej kontroli poddano wtedy wybrane dotacje, a mianowicie: dotację dla OKSiR-u w Witkowie i dotację dla OSP w Skorzęcinie. Nieprawidłowości nie stwierdzono.

Wydatki majątkowe.
Wydatki majątkowe stanowiły w budżecie 15% ogólnej kwoty wydatków.
Podczas analizy wydatków majątkowych w poszczególnych działach, p.Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na niskie wykonanie zadania „Chodniki …” (65,4%) w dziale „Transport i łączność”.
Wyjaśnienia udzielone przez panią Skarbnik, Komisja uznała za wystarczające.
Pan Roman Popek poruszył sprawę kontynuacji zadania budowy Centrum Kultury.
Ustalono zwrócić się do p.Burmistrza na jednym z kolejnych posiedzeń, z prośbą o udzielenie informacji na ten temat.

Następnie Komisja analizowała „Informację z realizacji inwestycji w 2012 roku” oraz „Informację z wykonania przedsięwzięć w ramach funduszu sołeckiego w 2012 roku”, stanowiące części składowe sprawozdania z wykonania budżetu.
W trakcie roku budżetowego (sierpień 2012r.) Komisja dokonała kontroli zaawansowania prac przy termomodernizacji budynku byłej Szkoły Podstawowej Nr 2 i prac przy budowie boisk sportowych przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Mielżynie i w Ruchocinku. Zastrzeżeń nie zgłoszono.
W kontekście drugiej z tych informacji, wywiązała się dyskusja na temat realizowanego w gminie Witkowo funduszu sołeckiego. Fundusz sołecki wykonano w 90,6% na kwotę 219.582,35zł, co pani Skarbnik określiła jako dobre wykonanie. Poinformowała również, że wystąpiono do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu z wnioskiem o zwrot z budżetu Państwa części wydatków gminy wykonanych w ramach funduszu sołeckiego za 2012r. w wysokości 30%. W związku z uwagą p.Eugeniusza Czaplickiego i p.Mariana Marciniaka na temat niezadowolenia mieszkańców sołectw z faktu, że niewykorzystane przez dane Sołectwo środki omawianego funduszu pozostają w budżecie gminy, wywiązała się dyskusja. Stwierdzono, że jest niesprawiedliwe, że nie ma możliwości zmiany przeznaczenia funduszu w ciągu roku budżetowego. Należałoby wnioskować w tej sprawie o zmianę przepisów. 

Następnie omówiono sprawę zakończonych inwestycji w kontekście środków trwałych. Pani Skarbnik poinformowała, że zakończone w 2012r. inwestycje, zostały przyjęte na stan środków trwałych, konto 011 „Środki trwałe.”
Po czym Komisja zapoznała się z drukami OT, dotyczącymi przejęcia zakończonych inwestycji do ewidencji środka trwałego. Sprawdzono m.in. druk OT Nr 2/12 z listopada 2012r. dot. przejęcia do ewidencji środków trwałych remontu świetlic wiejskich i urządzeń placów zabaw oraz druk OT Nr 9/12 z listopada 2012r. dot. przejęcia do ewidencji zakupionych urządzeń do sali fitness.
Zastrzeżeń nie zgłoszono.

Przychody i rozchody.
Przychody i rozchody wykonano w 100%. Przychody stanowiły wolne środki. W trakcie roku budżetowego spłacano raty dwóch pożyczek i raty dwóch kredytów. Spłaty następowały terminowo.

Komisja zapoznała się z załączonymi do sprawozdania z wykonania budżetu sprawozdaniami, m.in. z wykonania planu finansowego instytucji kultury tj. Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy i Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji.
Uwag nie zgłoszono.

Rozpatrzenie informacji o stanie mienia komunalnego.
Komisja zapoznała się z informacją o stanie mienia komunalnego i wysłuchała tematycznego komentarza p.Anity Frańczak. Pani Frańczak poinformowała m.in., że wartość mienia komunalnego wg stanu na dzień 31 grudnia 2012r. wynosiła 133.597.323,30zł. Wartość mienia w stosunku do roku ubiegłego wzrosła o 2,87 %. Miało to związek m.in. z budową hali widowiskowo-sportowej, budową parkingów przy świetlicach wiejskich, urządzeniem boisk sportowych. Po przedstawieniu warunków udzielania i wysokości bonifikat od ceny sprzedaży lokali mieszkalnych stanowiących zasób mieszkaniowy gminy (uchwała Nr XXIX/261/10), pani Frańczak poinformowała, że w 2012 roku nie sprzedano żadnego lokalu komunalnego, w związku z czym nie udzielono bonifikaty na podstawie uchwały. Odnośnie użytkowania wieczystego pani Frańczak poinformowała, że na dzień 31 grudnia 2012r. gmina była właścicielem 150 działek w Witkowie i innych miejscowościach gminy oraz w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, na których ustanowiono użytkowanie wieczyste. 99 użytkowników wieczystych płaciło opłaty roczne z tytułu użytkowania wieczystego na łączną kwotę 73.917,62zł brutto. Pozostałych 51 użytkowników opłaty uiściło za cały okres użytkowania wieczystego tj. za 99 lat, w momencie ustanowienia użytkowania wieczystego. Ostatnia aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy, została dokonana w roku 2007 (garaże) i 2008 roku (pozostałe). Na koniec roku 2012 odnotowano zaległość z tytułu omawianych opłat w wysokości 16.158,06zł. Do każdego z dłużników wysłano po trzy upomnienia. Na dzień 31 marca br. na poczet tej zaległości wpłynęła kwota 3.390,40zł. Zgodnie z obowiązującą ustawą o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego we własność wydano w 2012 roku 8 decyzji dotyczących przekształcenia nieruchomości położonych w Witkowie i Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Sześciu użytkownikom wieczystym na ich wniosek udzielono na podstawie uchwały Rady Miejskiej bonifikaty od odpłaty w wysokości 90%. Zgodnie z uchwałą, bonifikaty dotyczyły nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi.
W związku z nowelizacją  ustawy o przekształceniu rozszerzającą katalog podmiotów uprawnionych do wystąpienia z żądaniem przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, w 2012 roku skorzystało z tego uprawnienia dwóch użytkowników wieczystych (osoba prawna i użytkownik działki letniskowej). Następnie pani Frańczak poinformowała o sporządzanym co roku planie zagospodarowania mienia komunalnego. Na podstawie przedmiotowego planu sporządzana jest informacja o planowanych dochodach z majątku gminy. Na rok 2012 zaplanowano dochody w wysokości 2.431.200,-zł, z czego 590.000,-zł to dochody z planowanej sprzedaży nieruchomości. Z tytułu posiadania majątku komunalnego Gmina uzyskała w 2012 roku dochody w wysokości 2.713.540,29zł, z czego 467.801,18zł to dochody uzyskane ze sprzedaży mienia. Zaległości w opłatach za korzystanie z mienia komunalnego na dzień 31 grudnia 2012r. wynosiły: 58.748,34zł z tytułu dzierżawy gruntów w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie,  5.842,38zł z tytułu dzierżawy gruntów pod garażami, 2.422,80zł z tytułu dzierżawy gruntów rolnych, 7.149,38zł z tytułu dzierżawy gruntu pod lokalami, 8.514.42zł z tytułu najmu lokali użytkowych. Do wszystkich dłużników wysłano średnio po 3 upomnienia. Na dzień 31 marca 2013r. powyższe kwoty zaległości uległy zmniejszeniu.
W ramach gospodarowania mieniem komunalnym, w trakcie roku budżetowego Komisja dokonała kontroli utrzymania i stanu technicznego świetlic wiejskich w Ruchocinku, Kamionce, Skorzęcinie, Kołaczkowie i Jaworowie. Utrzymanie świetlic oceniono pozytywnie. Dokonano również kontroli utrzymania mieszkalnych budynków komunalnych w Ruchocinku (kwiecień 2012r.) , a zgłoszone uwagi przekazano Burmistrzowi.
W podsumowaniu analizy informacji o stanie mienia, Komisja nie zgłosiła zastrzeżeń.
 
Ustalono,że kolejne posiedzenie Komisji odbędzie się w dniu 3 czerwca br. Komisja dokona kontroli m.in. przetargów i bilansu.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,15.


         Przewodniczący Komisji
               Henryk  Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz