Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokol 34/13 z posiedzenia Komisji Oświaty...RM z dnia 15.05.2013r.

Nr ORr.0012.4.5.2013


PROTOKOŁ Nr34/13

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 15 maja 2013r. o godz. 12,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika -  Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Wiesława Gąsiorowska  Dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy
- p.Stanisław Rajkowski   Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Krystyna Żok   wychowawczyni w Świetlicy Środowiskowej
- p.Agnieszka Kozińska   wychowawczyni w Świetlicy Środowiskowej
- p.Małgorzata Łączna   wychowawczyni w Świetlicy Środowiskowej


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Informacja o realizacji „Programu Rozwoju Turystyki i Rekreacji na terenie Gminy Witkowo”, uchwalonego uchwałą Nr XIX/183/05 z dnia 18 lutego 2005r.
4.Spotkanie z wychowawcami Świetlicy Środowiskowej w Witkowie.
5.Zapoznanie się z informacją o funkcjonowaniu Bibliotek w gminie Witkowo.
6.Inne sprawy.
7.Wizja lokalna kompleksu sportowego przy Szkole Podstawowej Nr 3 oraz hali sportowej przy Gimnazjum.


Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Pan Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie przedstawił realizację „Programu Rozwoju Turystyki i Rekreacji na terenie Gminy Witkowo”, uchwalonego przez Radę Miejską w 2005r. Pan Dyrektor poinformował m.in., co następuje: Program obejmuje szeroki wachlarz zagadnień, wyznaczonych do realizacji. Zdecydowana większość zadań została zrealizowana, natomiast pewna część zadań jest w trakcie realizacji. Od 2012r. stała się ważna sprawa usprawnienia wjazdu na teren Ośrodka Wypoczynkowego. Planuje się w tym celu wykonanie w br. dwóch wyjazdów z terenu Ośrodka. Również ważna jest kwestia miejsc postojowych. Jak przypomniał pan Dyrektor, Ośrodek ma ponad 50 lat, pod kątem urbanistycznym i architektonicznym nie jest przystosowany do dzisiejszych realiów. Nie ma możliwości zwiększenia liczby miejsc postojowych na terenie Ośrodka, dlatego planuje się urządzenie takich miejsc poza terenem Ośrodka, 1km od bramy wjazdowej, sprawa ta jest zaawansowana. Jest to najtrudniejszy i najpilniejszy problem do rozwiązania. Kolejną ważną sprawą jest pole namiotowe, które ma bardzo niski standard. W najbliższych latach należy zdecydować o jego modernizacji lub oddaniu jakiemuś podmiotowi do użytkowania. Obecnie na polu namiotowym są cztery stanowiska z pełnym „spustem” do kanalizacji.

Następnie wywiązała się dyskusja.

Pan Przewodniczący Komisji stwierdził, że do sierpniowego posiedzenia Komisji Oświaty należałoby podjąć decyzje co do pola namiotowego i kwestii zrzutu nieczystości płynnych.
Stwierdzono, że modernizacja omawianego pola wymaga znacznych środków finansowych, dlatego celowe byłoby podzielenie zadania na etapy.
Pan Przewodniczący poruszył ponadto sprawę zabezpieczenia przed nadmiernym hałasem, sprawę zagłuszania organizowanych przez OKSiR imprez przez właściciela lokalu znajdującego się w centrum OW, konieczności karania mandatami turystów w miejscach publicznych ze szklanymi butelkami piwa, sprawę pomostów w kontekście sprzętu wodnego (byłby porządek gdyby pomosty wybudowała gmina). Pytał również o ofertę kulturalną OKSiR-u na sezon letni w OW.
Pan Roman Popek wyraził zdanie, że likwidacja Sezonowego Posterunku Policji w Ośrodku w Skorzęcinie była złą decyzją ówczesnego Komendanta Powiatowego Policji.
Ustosunkowując się do poruszonych wyżej spraw, pan Dyrektor stwierdził m.in., że oficjalnych skarg na funkcjonowanie Ośrodka nie ma, a opisywane ostatnio w lokalnej prasie przypadki nt. kradzieży które miały miejsce w majowy weekend, nie są zawinione przez organizatora Ośrodka. Nie świadczą też one o złym funkcjonowaniu OW, co sugerował tytuł artykułu. Miejsce organizowania imprez kulturalnych w OW nie jest „najszczęśliwszy”, bo to skrzyżowanie ruchliwych alei. Zastanawiał się nad organizacją większej liczby imprez dla rodzin, w amfiteatrze. OKSiR nie ma instrumentów do walki z hałasem w lokalach gastronomicznych. Pan Dyrektor poinformował również o problemach z montowanymi nielegalnie pomostami. Za pomosty na wodzie ich właściciele nie płacą, płacą jedynie ci którzy zajmują grunt (woda i część plaży jest „własnością” Urzędu Marszałkowskiego). Pan Dyrektor stwierdził również, że jeśli otrzyma takie upoważnienie, to może usunąć wszystkie obiekty od zjeżdżalni wodnej, która już została zlikwidowana.


Ad.4.Pan Przewodniczący powitał przybyłe na posiedzenie wychowawczynie Świetlicy Środowiskowej tj. panie: Krystynę Żok, Agnieszkę Kozińską i Małgorzatę Łączną.
Jako pierwsza głos zabrała p.Krystyna Żok. Poinformowała, że w obecnym roku szkolnym Świetlica zaczęła działalność nieco później niż zwykle, bo praktycznie od połowy listopada, po remoncie pomieszczeń Świetlicy. Fakt ten miał wpływ na mniejszą frekwencję dzieci.
Jak dodała p.Łączna, powyższa sytuacja spowodowała, że część dzieci zapisało się na inne zajęcia, których jest duży wybór. Ponadto zmiana wychowawczyń, do których dzieci się przyzwyczaiły, również miała wpływ na zaistniałą sytuację. O tym, że będzie zatrudniona jako wychowawczyni, dowiedziała się dopiero w połowie września, wcześniej nie umiała odpowiedzieć na pytania dzieci, czy i kiedy Świetlica będzie czynna.
Następnie pani Żok poinformowała, że od połowy kwietnia br. z uwagi na zmniejszoną frekwencję dzieci, zmieniły się godziny i dni funkcjonowania Świetlicy. Od tego czasu Świetlica jest czynna dwa razy w tygodniu we wtorki i czwartki (przedtem od poniedziałku do piątku włącznie). Jeśli chodzi o godziny pracy wychowawców, to ich liczba zmniejszyła się z dziesięciu do czterech tygodniowo. Najbardziej na tych zmianach utraciły dzieci, które wymagają rozmów, pomocy w odrabianiu lekcji i pomocy z zakresu profilaktyki.
Panie wychowawczynie poruszyły również sprawę paczek świątecznych dla podopiecznych Świetlicy. W poprzednich latach gdy dzieci było więcej, wartość paczek wynosiła ok. 12,-zł, ale w 2012r. wartość ta była znacznie mniejsza.
Pan Przewodniczący Komisji przypomniał, że na ubiegłorocznym spotkaniu Komisji z wychowawcami Świetlicy sugerowano, by rozważyć funkcjonowanie Świetlicy w okresie letnim i ewentualnie w soboty.
Odnosząc się do powyższego, pani Żok stwierdziła, że można rozważyć organizację półkolonii dla dzieci (choć organizowane są różne półkolonie), chodzi jednak o zagospodarowanie dzieciom czasu całych wakacji. Pani Żok poinformowała również o dobrej współpracy Świetlicy z  nauczycielami.
W związku z pytaniem p.Przewodniczącego o potrzeby Świetlicy, pani Łączna poinformowała, że nie dysponują kserokopiarką, a często jest potrzeba skserowania materiałów na zajęcia, czy materiałów dla dzieci na lekcje. Jak dodała pani Kozińska, nie wszystkie dzieci mają w domu Internet, słowniki czy inne opracowania, nie wszystkie też potrafią potrzebne informacje poszukać, więc wychowawczynie służą im pomocą.
Pan Przewodniczący poinformował, że do niego nie zgłoszono żadnych potrzeb Świetlicy. Jeśli takie są,  prosi by panie wychowawczynie zgłosiły to Komisji Oświaty. Jeśli chodzi o kserokopiarkę, to jego zdaniem panie mogą korzystać z tego urządzenia w Bibliotece bądź w OKSiR.
W dalszej dyskusji pani Żok poinformowała o różnych formach działania Świetlicy (zajęcia, wyjazdy do kina itp.). W kontekście tych działań, pani Żok zwróciła się do Radnych z prośbą o pomoc w zorganizowaniu z okazji Dnia Dziecka spotkania wyjazdowego do Gospodarstwa Agroturystycznego w Maleninie. Zadanie to jest zaplanowane w planie merytorycznym Świetlicy.
Z pomocą zaoferował się Radny p.Marian Walczak.
Pan Przewodniczący Komisji proponował, by sprawy organizacji tego rodzaju imprez, panie wychowawczynie ustalały z Zastępcą Burmistrza, a w razie problemów zgłaszały to Komisji.
Komisja wyraziła opinię, że Świetlica winna być czynna od poniedziałku do piątku, a umowy  z wychowawcami na kolejny rok szkolny były podejmowane wcześniej, tj. w czerwcu, a nie we wrześniu. W związku z tym Komisja zgłosiła  w n i o s e k    by umowy z wychowawcami Świetlicy na kolejny rok szkolny podpisywać w czerwcu oraz by Świetlica funkcjonowała od września br. pięć razy w tygodniu.
Odnośnie ww. wniosku panie wychowawczynie wskazały na potrzebę przywrócenia od nowego roku szkolnego poprzedniego systemu tj. grup wiekowych, bo to się sprawdziło. Początek może być trudny, bo jak stwierdziły, zostało to zaburzone.       


Ad.5.Informację o funkcjonowaniu Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy przedstawiła p.Wiesława Gąsiorowska – Dyrektor Biblioteki. Poinformowała m.in. o zwiększonej liczbie wypożyczeń, o organizowanych ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych różnego rodzaju spotkaniach autorskich i spektaklach teatralnych. W dniu dzisiejszym odbyły się dwa spotkania autorskie, a na jutro zaplanowano spotkanie autorskie dla gimnazjalistów. Organizowane są również spotkania autorskie ze środków budżetu Biblioteki i tak np. 24 maja br. o godz. 17,00 odbędzie się spotkanie autorskie dla dorosłych o krioterapii, a 6 czerwca spotkanie z Jarosławem Gugałą. Biblioteka organizuje również szereg konkursów i lekcji bibliotecznych. Budynek Biblioteki jest wspaniały, w ubiegłym roku odnowiono wszystkie pomieszczenia. Problemem są pokrzywione drzwi wejściowe przez które „ucieka” ciepło oraz zimą śliskie schody wejściowe. W Filii Biblioteki w Kołaczkowie, młodzież korzystająca z pomieszczenia do gry w tenisa wybiła szkło w drzwiach balkonowych i szyby w oknach, zniszczono też drzwi do toalety.
W podsumowaniu tematu, Komisja zgłosiła wniosek by w przyszłorocznym budżecie gminy zaplanować ułożenie kostki brukowej na schodach Biblioteki w Witkowie i wymianę drzwi.
Odnosząc się do poruszonej przez panią Dyrektor sprawy zniszczeń w Filii w Kołaczkowie, p.Przewodniczący Komisji poinformował, że zostanie to przeanalizowane z Sołtysem Sołectwa Kołaczkowo.


Ad.6.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- zapoznano się z pismem Spółdzielni Mieszkaniowej w Kołaczkowie dotyczącym spraw z zakresu nowych zasad gospodarki odpadami;

- zapoznano się z pismem Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącym uwag do treści uchwały Nr XXIV/243/2013;

- zapoznano się z ofertą Wydawnictwa Samorządowego dot. szkoleń dla Radnych.

 

Ad.7.O godz. 14,10  Komisja udała się do Szkoły Podstawowej Nr 3 im.Lotnictwa Polskiego, dla dokonania  zaplanowanej   wizji     lokalnej.

Wizji dokonano w obecności p.Anny Pawluk – Dyrektora Szkoły.
Komisja dokonała oględzin kompleksu sportowego i dwóch  budynków Szkoły, pod kątem przygotowania bazy dydaktycznej szkoły do nowych wymogów programowych. Zapoznano się również z wykonanymi oraz planowanymi remontami.

Z uwagi na ważne obowiązki służbowe Dyrektora Gimnazjum poza siedzibą Szkoły, zrezygnowano z dokonania wizji lokalnej hali sportowej przy Gimnazjum.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,10.


         Przewodniczący Komisji
                Piotr  Jóźwik


Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz