Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 35/13 z posiedzenia Komisji Finansów..RM z dnia 25.06.2013r.

Nr ORr.0012.2.6.2013


PROTOKOŁ Nr 35/13

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 25 czerwca 2013r. o godz. 10,00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  Burmistrz Gminy i Miasta
- p. Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Marcin Pośpiech   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji czerwcowej.
4.Sprawdzenie postępu prac inwestycyjnych.
5.Inne sprawy.

Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 27 czerwca br.:

a/zapoznano się z pozytywnymi Opiniami Regionalnej Izby Obrachunkowej nt. sprawozdania z wykonania budżetu za 2012r. i na temat wniosku (uchwały) Komisji Rewizyjnej o udzielenie Burmistrzowi absolutorium.
Na prośbę p.Przewodniczącego Komisji, pani Skarbnik wyjaśniła kwestie rozbieżności w sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2012 rok, a które RIO wykazała w ww. Opinii. Po tych wyjaśnieniach, pani Skarbnik podkreśliła, że wykazane rozbieżności nie były istotne, skoro RIO pozytywnie oceniła ww. sprawozdanie. Wprawdzie nie podziela zdania RIO we wszystkich podniesionych w Opinii sprawach, ale odwoływanie się od pozytywnej Opinii byłoby niecelowe.
Do sprawozdania z wykonania budżetu, do informacji o stanie mienia komunalnego i do bilansu członkowie Komisji pytań nie zgłosili. Komisja jednogłośnie pozytywnie oceniła zarówno ww. dokumenty, jak i samo wykonanie budżetu za 2012 rok;

b/pani Skarbnik omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy na 2013r., wskazała na błędy pisarskie (które zauważyła już po przekazaniu projektu uchwały Radnym) i konieczność zmiany w podstawie prawnej, ponieważ ukazał się niedawno tekst jednolity ustawy o samorządzie gminnym. Następnie pani Skarbnik poinformowała, że jeśli na dzisiejszej sesji Rada Powiatu podejmie uchwałę o przyznaniu dotacji dla gminy Witkowo (na realizację m.in. ścieżki rowerowej), przedmiotowa dotacja zostanie wprowadzona do budżetu gminy Autopoprawką Burmistrza, na czwartkowej sesji.
W odpowiedzi na pytanie p.Tomasza Radacza dotyczące środków na Fundusz Wsparcia Policji, pani Skarbnik wyjaśniła m.in., że nie jest to obowiązek, ale nasza wola wsparcia, z tym że przekazane środki „wrócą” na nasz teren.
Innych uwag i pytań nie zgłoszono;

c/pani Skarbnik omówiła zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Poinformowała również, że zgodnie z nowymi przepisami, „Objaśnienia” do WPF nie będą już stanowić załącznika do uchwały, chociaż jej zdaniem są celowe, by ułatwiać Radnym analizę zmian w WPF.
Pytań nie zgłoszono.
Następnie pani Skarbnik wyjaśniła treść pism Regionalnej Izby Obrachunkowej, dotyczących uchwał podjętych w marcu i kwietniu br., o Wieloletniej Prognozie Finansowej. Podkreśliła, że uchwały te zostały podjęte zgodnie z przepisami, więc RIO nie wszczęło postępowania nadzorczego, a pisma mają charakter jedynie informacyjno-instruktażowy;

d/Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały o nadaniu nazwy ulicy w Witkowie („Zacisze”);

e/p.Ireneusz Kwapich jako Przewodniczący Komisji Rolnictwa poinformował, że Komisja Rolnictwa analizowała skargę p.Stanisława Starczewskiego na działania Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej. Po wysłuchaniu wyjaśnień zarówno skarżącego jak i Kierownika, Komisja wyraziła opinię, że skarga jest niezasadna, stała się bezprzedmiotowa, skarżący otrzymał bowiem na czerwiec rezerwację miejsca handlowego nr 72.
Pan Grzegorz Kaźmierczak wyraził zdanie, że w przypadku wolnych miejsc handlowych, lepszym rozwiązaniem byłoby losowanie. Poruszył ponadto kwestie handlu np. przy „Biedronce”, powinna być na to zgoda i pobierana opłata targowa. ZGK winien się tą sprawą zainteresować;

f/p.Marcin Pośpiech przedstawił projekt uchwały dotyczący Programu Rewitalizacji terenów w Witkowie. Poinformował m.in., że przedmiotowy Program pozwoli pozyskać środki strukturalne przez inwestora.
Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie;

g/p.Marcin Pośpiech przedstawił projekt uchwały dotyczący zmiany uchwały z 2003r. o miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów w Witkowie, w rejonie ul.Jana Pawła II.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt;

h/p.Piotr Janowicz poinformował, że w przetargu na odbiór odpadów komunalnych złożono ofertę na kwotę 108tys.zł. Szacunkowa kwota wynikająca z deklaracji mieszkańców jest niewystarczająca, więc przygotowano projekt uchwały o podwyższeniu uchwalonych w grudniu 2012r. stawek opłat.
W związku z pytaniem p.Piotra Jóźwika, p.Burmistrz poinformował, że jeśli przyjąć liczbę mieszkańców – 12.600, to średni koszt wywozu odpadów przypadający na jednego mieszkańca to kwota 8,50zł (bez kosztów administracyjnych). Następnie p.Burmistrz poinformował, że znaczna liczba osób zadeklarowała segregowanie odpadów. Deklaracje jeszcze wpływają, ale na obecną chwilę należy przyjąć, że ok. 1.100 osób deklaracji nie złożyło. Aby pokryć koszty związane z gospodarką odpadami, p.Burmistrz proponował opłaty w wysokości 8,-zł za odpady segregowane i 11,-zł za odpady niesegregowane. Następnie p.Burmistrz poruszył sprawę wspólnot mieszkaniowych. Przy stawce 10,-zł zadeklarowały nieselektywną zbiórkę odpadów. Możliwe jest, że po zmianie stawki, wspólnoty te zmienią decyzję w kwestii sposobu zbierania odpadów.
W dalszej dyskusji p.Marian Walczak stwierdził, że w grudniu 2012r. Rada przyjęła zbyt małą stawkę za odpady segregowane (5,-zł), p.Grzegorz Kaźmierczak wskazał, że między stawką 8,-zł i 10,-zł jest zbyt mała różnica, realne stawki to 8,-zł i 11,-zł; p.Piotr Jóźwik proponował stawki 8,-zł i 10,-zł, p.Tomasz Radacz – proponował jedną stawkę dla wszystkich - 8,50zł.
Po czym p.Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie zgłoszoną przez p.Burmistrza propozycję stawek w wysokości 8,-zł i 11,-zł.
Powyższe stawki przyjęto większością głosów (2 Radnych „za”,  5 wstrzymujących się od głosu).
Po czym dyskutowano na temat wprowadzenia ulg lub zwolnień z opłat, dla rodzin wielodzietnych;

i/p.Piotr Janowicz przedstawił projekt uchwały dotyczący m.in. terminu płatności opłaty za odbiór odpadów komunalnych. W projekcie uchwały proponuje się ustalenie terminu zapłaty do 15 dnia każdego miesiąca (w poprzedniej uchwale określono – do 10 dnia każdego miesiąca) oraz zmienia się numer konta, na który tych opłat należy dokonywać (specjalnie wydzielone konto).
Przedmiotowy projekt zaopiniowano pozytywnie.
W kontekście powyższego projektu uchwały, p.Tomasz Radacz stwierdził, że zbyt mało jest informacji dla mieszkańców, jakie odpady w jaki kontener wrzucać, nie ma też jeszcze harmonogramu wywozu odpadów.
Jak wyjaśnił p.Janowicz, jeśli dany odpad nie jest wymieniony w odpadach selektywnych, to należy go wrzucać do odpadów zmieszanych. Jeśli chodzi o harmonogram, nie został on ustalony, jest w trakcie opracowania;

j/protokolantka omówiła projekt uchwały dotyczący odpłatności za usługi opiekuńcze świadczone przez opiekunki Ośrodka Pomocy Społecznej. Poinformowała, że Komisja Rolnictwa i Komisja Oświaty pozytywnie zaopiniowały ten projekt, proponują jednak zmienić zapis §2 w ten sposób, by z nieodpłatnych usług opiekuńczych mogły korzystać osoby które ukończyły 90. rok życia (w projekcie jest mowa o osobach które ukończyły 100 lat).
Komisja pozytywnie zaopiniowała omawiany projekt uchwały, z powyższą zmianą;

k/p.Marzena Polak poinformowała, że Stowarzyszenie „Razem w przyszłość” z Gorzykowa złożyło do Urzędu wniosek o wpisanie oddziału przedszkolnego i szkoły do rejestru placówek niepublicznych. Ponieważ do tej pory na terenie gminy nie funkcjonowała żadna szkoła niepubliczna, konieczne jest podjęcie uchwały o dotacji dla tego typu placówek. W 2008r. Rada Miejska podjęła uchwałę o dotacjach dla placówek niepublicznych, ale dotyczy ona tylko przedszkoli. W związku z powyższym na czerwcową sesję zostanie przygotowany projekt uchwały o dotacjach dla niepublicznych zarówno przedszkoli jak i szkół.
Następnie pani Polak udzieliła odpowiedzi na pytania członków Komisji dotyczące m.in. liczby dzieci chętnych do uczęszczania do ww. niepublicznych placówek w Gorzykowie i przekazania Stowarzyszeniu majątku likwidowanej szkoły.


Ad.4.Pan Burmistrz poinformował Komisję o realizacji prac inwestycyjnych w poszczególnych działach budżetu. Podsumowując informację p.Burmistrz stwierdził, że sytuacja jest korzystna, znaczna część inwestycji została już zrealizowana. W najbliższym czasie zostaną ogłoszone cztery przetargi.


Ad.5.W punkcie tym zgłoszono następujące sprawy:

- nawiązując do przedstawionych przez panią Skarbnik zmian w budżecie, p.Burmistrz poinformował, że wpływa do Urzędu dużo wniosków o dotacje na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków, dlatego w projekcie uchwały proponuje zwiększenie środków na ten cel.
Stwierdzono, że w pierwszej kolejności winny być rozpatrywane wnioski o dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na działkach mieszkaniowych, natomiast na działkach rekreacyjnych - w dalszej kolejności;

- p.Burmistrz poinformował, że gmina stała się właścicielem kamienicy przy ul.Park Kościuszki (nie było spadkobierców). Ponieważ dach na tej nieruchomości jest w złym stanie, w autopoprawce do zmian w budżecie zaproponuje dotację na ten cel. Jeśli konserwator zabytków wyrazi zgodę na blachę, modernizacja byłaby tańsza;

- p.Przewodniczący Komisji poinformował, że na ostatnim posiedzeniu Komisji Rolnictwa zgłosił wniosek o zakup testera do badania obecności narkotyków we krwi;

- p.Łukasz Grabowski zgłosił  następujące wnioski:
1/wniosek by wystąpić do zarządcy drogi powiatowej o wyczyszczenie przepustów w Małachowie Z.M., naprzeciw świetlicy wiejskiej;
2/wniosek o przełożenie licznika wody sprzed budynku świetlicy wiejskiej w Małachowie Z.M.  do budynku świetlicy.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,50.

         Przewodniczący Komisji
             Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz