Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 34/13 z posiedzenia Komisji Rolnictwa...RM z dnia 23.IV.2013r.

Nr ORr.0012.3.4.2012

PROTOKOŁ Nr34/13

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 23 kwietnia 2013r. o godz. 10,00 w sali  narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński   Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.:Anita Frańczak, Sylwia Mietlicka, Piotr Janowicz, Marcin Pośpiech, Łukasz Misiewicz


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku obrad.
Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Informacja o realizacji uchwały Nr XIV/125/2012 w sprawie bezdomnych zwierząt z terenu miasta i gminy Witkowo oraz zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom.
4.Zapoznanie się z informacją dotyczącą zimowego utrzymania dróg na terenie gminy i miasta.
5.Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji kwietniowej.
6.Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych na posiedzeniach Komisji.
7.Inne sprawy.

 

Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Informację o realizacji uchwały z 2012r. dotyczącej zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami przedstawił p.Piotr Janowicz.

W kontekście powyższej uchwały, p.Henryk Mucha poruszył sprawę osób, które nie płacą podatku od swoich psów i po nich nie sprzątają.

 

Ad.4.Informację o zimowym utrzymaniu dróg (w okresie od listopada 2012r.do połowy kwietnia 2013r.) przedstawił z tematycznym komentarzem p.Łukasz Misiewicz.

 

Ad.5.W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 26 kwietnia br.:

a/p.Łukasz Misiewicz przedstawił projekt uchwały o opłatach za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych. Poinformował m.in., że omawiane opłaty nie były zmieniane od 2008r. więc celowe jest ich podwyższenie. Pan Misiewicz udzielił również odpowiedzi na pytania członków Komisji i poinformował, jakie opłaty obowiązują w sąsiednich gminach.
Projekt uchwały Komisja zaopiniowała pozytywnie;

b/p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekt uchwały o Planie Odnowy Miejscowości Kamionka. Wyjaśniła m.in., że Plan dotyczy zagospodarowania terenu przy odnowionym wiatraku w Kamionce.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

c/p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekt uchwały o udzieleniu pomocy rzeczowej dla Powiatu Gnieźnieńskiego.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

d/p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy i zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Poinformowała również o decyzji Wojewody o przyznaniu dotacji w wysokości 184tys.zł na stypendia socjalne, z czym wiąże się konieczność udziału 20% środków własnych gminy, tj. 46tys.zł. Obecnie takich środków w budżecie nie ma.
Poproszony na posiedzenie p.Burmistrz poinformował o sugestii Komisji Oświaty, by zrezygnować z realizacji planowanej rewitalizacji Parku przy ul. Słowackiego i w ten sposób uzyskać środki na ww. stypendia. Ze swej strony proponował inne rozwiązanie, tj. umniejszenie środków planowanych na kanalizację ul.Chrobrego i dodał, że źródło omawianych środków wskaże w autopoprawce na sesji.
Uwag nie zgłoszono;

e/projekt uchwały o zmianie nazwy Szkoły Podstawowej Nr 3 im.Lotnictwa Polskiego w Witkowie, zaopiniowano pozytywnie;

f/projekt uchwały dotyczący regulaminu nagród dla nauczycieli zaopiniowano pozytywnie;

g/omówiono projekt regulaminu targowiska miejskiego i nie wniesiono do niego uwag, opiniując go pozytywnie.

 

Ad.6.Informację o sposobie realizacji wniosków zgłoszonych na posiedzeniach Komisji Rolnictwa w ostatnich miesiącach, przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

W kontekście ww. wniosków, p.Grzegorz Kaźmierczak zgłosił   w n i o s e k   o wystosowanie pisma do Nadleśnictwa, by uczestniczyli w kosztach równania nawierzchni dróg na terenie gminy Witkowo, które zostały „rozjechane” przez samochody wywożące drewno z lasu.

Pan Eugeniusz Czaplicki przypomniał o zgłoszonym przez siebie wniosku o zniszczonej drodze biegnącej wzdłuż rzeki Bawół. Poinformował również, że złoży wniosek o przyznanie żużlu na utwardzenie pewnej drogi.

 

Ad.7.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Piotr Janowicz przedstawił do zaopiniowania wnioski o wyrażenie zgody na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków: wniosek p.Józefa M. z Czajek, wniosek p.Lilianny z Folwarku, wniosek p.Kamilli M. z Ruchocinka, wniosek p.p.Magdaleny i Marcina K. z Ćwierdzina.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe wnioski, z wyjątkiem wniosku dotyczącego Ruchocinka. Ustalono, że na kolejne posiedzenie, p.Janowicz wyjaśni, czy istnieje możliwość poszerzenia sieci kanalizacyjnej bliżej terenu określonego we wniosku;

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek Agencji Nieruchomości Rolnych o przejęcie przez gminę około 20 lokali mieszkalnych, znajdujących się na terenie gminy Witkowo. Lokale są w nie najlepszym stanie technicznym, choć po remoncie.
Po krótkiej dyskusji Komisja negatywnie zaopiniowała ww. wniosek;

- p.Marcin Pośpiech przedstawił wniosek pana W. z Witkowa, o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu przy ul.Jana Pawła II. Wyjaśnił, że w oparciu o obecny plan, właściciel mógłby wybudować budynek wysoki, ale chciałby niższy, jednokondygnacyjny, z płaskim dachem.
W dyskusji poruszono kwestie kosztów zmiany plany i celowości tej zmiany.
Komisja większością głosów negatywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek;

- p.Zastępca Burmistrza poinformował, że znane już są wyniki ankiet wśród rodziców uczniów Szkoły Podstawowej Nr 3, na temat godziny rozpoczynania zajęć. Zdecydowana większość rodziców wypowiedziała się za pozostawieniem godziny 8,00;

- p.Eugeniusz Czaplicki poruszył sprawę obcinania krzewów przy drogach gminnych (np. przy drodze na Głożyny). Jego zdaniem prace te winny być lepiej wykonane.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, w tym roku gmina nie wykonywała takich prac, wykonywano je jesienią 2012r. i jesienią br. zostaną one zakończone;

- p.Henryk Mucha poruszył sprawę pozostawionego bałaganu przy drodze powiatowej w kierunku Wrześni i sprawę koniecznej wymiany piasku w piaskownicach.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, w pierwszej sprawie już interweniował. Natomiast co do piaskownic, kupiono jedną nową. Dodał, że utrzymanie czystości w piaskownicach publicznych jest trudne, należy rozważyć ten temat;

- p.Adam Kowalski zgłosił   w n i o s e k   o połatanie dwóch dziur na ul.Polnej w Mielżynie;

- zapoznano się z ofertą firmy „Elarm” z Łodzi dot. elektronicznego systemu sprawowania kontroli nad gospodarką odpadami (oferta w załączeniu).

 

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,20.


       Przewodniczący Komisji
            Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H.Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz