Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 33/13 z posiedzenia Komisji Rolnictwa...RM z dnia 22.III.2013r.

Nr ORr.0012.3.3.2012

PROTOKOŁ Nr33/13

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 marca 2013r. o godz. 10,00 w sali  narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Tomasz Nowak   Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p. Wioletta Mecler pracownik biura Powiatowego Izby Rolniczej
w Gnieźnie
- p.Stanisław Janas   przedstawiciel Wielkopolskiej Izby Rolniczej
- p.Jerzy Kubasiak   przedstawiciel  Wielkopolskiej Izby Rolniczej
- p.Krzysztof Tamioła  pracownik Wojewódzkiego Ośrodka Doradztwa
     Rolniczego – biuro w Witkowie
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.: Anna Kwapich, Anita Frańczak, Piotr Janowicz, Łukasz Misiewicz


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Informacja nt. przyłączeń do kanalizacji sanitarnej.
4.Spotkanie z pracownikiem Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Witkowie na temat środków strukturalnych dla rolników oraz z przedstawicielami Izby Rolniczej i z pracownikiem Izby Rolniczej w Gnieźnie.
5.Zaopiniowanie spraw mających być przedmiotem obrad sesji marcowej.
6.Informacja dot. odnawialnych źródeł energii na terenie Gminy Witkowo
7.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3.Informację na temat przyłączeń do kanalizacji sanitarnej przedstawił p.Tomasz Nowak – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie. Poinformował m.in., że obecnie na terenie gminy jest 99 km sieci kanalizacyjnej, w tym 63 km na wsiach. Procent skanalizowania wynosi: w mieście 97%, na wsiach 52%. Ogółem jest 1548 podłączeń, z tego 966 w mieście (nie podłączono jeszcze 32), na wsiach 582 (42 nie podłączono). W związku z pytaniem p.Eugeniusza Czaplickiego, pan Kierownik wyjaśnił sprawę wykonania studzienek w Dębinie.
Pan Kierownik udzielił również odpowiedzi na pytania członków Komisji dotyczące m.in. procedury związanej z podłączaniem posesji do kanalizacji, nadzoru ZGK nad sprawami wywozu szamb i podłączeniami do kanalizacji.

 

Ad.4.Pan Przewodniczący powitał zaproszonych gości tj. przedstawicieli Izb Rolniczych i Ośrodka Doradztwa Rolniczego, po czym oddał głos p.Krzysztofowi Tamiole – pracownikowi biura ODR w Witkowie.
Przedstawiona przez pana Tamiołę informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Grzegorz Kaźmierczak poruszył sprawę terenów objętych obszarem NATURA 2000, a p.Eugeniusz Czaplicki – sprawę programu dot. ograniczenia stosowania nawozów.
Udzielając odpowiedzi na powyższe pytania, pan Tamioła poinformował m.in., że zmieniły się granice obszaru NATURA 2000. Program dotyczący ograniczenia stosowania nawozów obowiązuje od 2013r., wystosowano na wsie kurendy informując rolników o tej sprawie. Niektóre zadania w ramach tego programu wchodzą w życie sukcesywnie.
W wyniku krótkiej dyskusji Komisja zgłosiła    w n i o s e k    o zorganizowanie przez ODR w Gnieźnie zebrań informacyjnych dla rolników, na temat bieżących spraw rolniczych, m.in. ograniczenia stosowania nawozów.
Następnie głos zabrała p.Wioletta  Mecler - pracownik biura Powiatowego Izby Rolniczej
w Gnieźnie. Przedstawiona przez nią informacja o działalności Powiatowej Izby Rolniczej stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pani Mecler zaprosiła również Radnych do udziału w debacie z Ministrem Rolnictwa, w dniu 25 marca br.
Następnie dyskutowano na temat sprzedaży gruntów Agencji Nieruchomości Rolnych, na temat bobrów i danieli, powodujących szkody w uprawach rolnych.

 

Ad.5.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 27 marca br.:
 
a/projekt uchwały o wyodrębnieniu w budżecie gminy na 2014r. funduszu sołeckiego, Komisja zaopiniowała pozytywnie.
Pani Anna Kwapich poinformowała członków Komisji o procedurach związanych z tym funduszem i ze stopniem realizacji funduszu w roku bieżącym;

b/p.Łukasz Misiewicz, w obecności p.Tomasza Nowaka – Kierownika ZGK, przedstawił projekt Regulaminu targowiska miejskiego. Poinformował m.in. o sugestiach zgłoszonych przez handlujących w ramach konsultacji społecznych. Pan Kierownik ZGK poinformował, że w projekcie uwzględniono fakt, że zapotrzebowanie na sprzedaż artykułów rolno-spożywczych jest mniejsze niż na przemysłowe. Odniósł się również do kwestii sprzedaży ryb. Poinformował, że w okresie zimowym np. w grudniu przed świętami jest większa sprzedaż ryb, ale w tym okresie są wolne stanowiska spożywcze, więc nie ma potrzeby tworzyć więcej niż dwa stanowiska handlowe na sprzedaż ryb. W związku z pytaniami p.Grzegorza Kaźmierczaka pan Kierownik przypomniał powody nieporozumień z panem K. który swego czasu handlował na stanowisku nr 72, a obecnie nie jest tym zainteresowany i poinformował o uporządkowaniu sprawy korzystania z energii przez handlujących. Następnie p.Przewodniczący Komisji zgłosił propozycję organizowania przetargów na wolne stanowiska handlowe, co wywołało dyskusję na ten temat. Jak przypomniał pan Kierownik, opłata rezerwacyjna jest stała i stwierdził, że trudno byłoby co rusz organizować przetargi na zwolnione stanowiska.
Dyskutowano również na temat elektronicznego zgłaszania się osób zainteresowanych zarezerwowaniem miejsca handlowego.
Pan Misiewicz poinformował, że projekt Regulaminu targowiska zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej do uchwalenia na sesji kwietniowej;

c/protokolantka omówiła projekt uchwały o opłatach za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Projekt przygotował Dyrektor OKSiR-u, ale nie może go dziś przedstawić, ponieważ przebywa na zwolnieniu lekarskim.
Pan Łukasz Grabowski zgłosił wniosek o niepodwyższanie opłaty dla młodzieży szkolnej i studiującej, za pobyt na campingu. W projekcie uchwały proponuje się podwyższenie tej opłaty z 4,-zł na 5,-zł.
Powyższy wniosek nie uzyskał większości głosów.
Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie;

d/p.Piotr Janowicz przedstawił projekty następujących uchwał:
1/ o zmianie uchwały Nr XXII/216/2012 z zakresu gospodarki odpadami;
2/ o wykazie kąpielisk na 2013r.;
3/ o dopłatach do ceny wody dla odbiorców ze wsi Królewiec;
4/ o dotacji celowej na przydomowe oczyszczalnie ścieków.
Odnośnie zmiany uchwały Nr XXII/216/2012 p.Janowicz wyjaśnił, że zmiana wynika z nowelizacji ustawy o gospodarce odpadami (możliwość bezpłatnego przekazania przez gminę pojemników na selektywną zbiórkę). Poinformował również, że Regionalna Izba Obrachunkowa uchyliła uchwałę Rady z dnia 15 lutego br. dotyczącą dotacji na przydomowe oczyszczalnie, z powodu zawężenia kręgu osób i podmiotów którym dotacja może być udzielona. W związku z tym przedstawia się ponownie projekt uchwały z tego zakresu, uwzględniający zastrzeżenia RIO.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe projekty uchwał;

e/p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła proponowane zmiany w budżecie gminy i w Wieloletniej Prognozy Finansowej, z uwzględnieniem poprawek, zgłoszonych już po przekazaniu Radnym projektów uchwał w tym zakresie. Radni wyrazili zgodę, że wobec tak przedstawionych zmian, nie będzie już potrzeby przedstawiania autopoprawki na sesji. Pani Skarbnik poinformowała również o zmianach w ustawie o finansach publicznych.

 

Ad.7.Informację o odnawialnych źródłach energii przedstawił p.Piotr Janowicz. Udzielił również na pytania członków Komisji.

Ad.8.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Piotr Janowicz przedstawił pismo p.p.Zdzisławy i Edwarda W. z Witkowa o pomoc w naprawie przerwanej sieci drenarskiej.
Przedmiotowe pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Po wyjaśnieniu powyższej sprawy, p.Janowicz poinformował, że wniosek zostanie skierowany do rozpatrzenia przez Spółkę Wodną;

- p.Janowicz przedstawił wniosek p.p.Justyny i Zbigniewa N. z Folwarku oraz wniosek p.Romana R. z Czajek o wyrażenie zgody na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.
Komisja pozytywnie zaopiniowała obydwa wnioski;

- p.Grzegorz Kaźmierczak poruszył sprawę planowanego przekształcenia Zakładu Gospodarki Komunalnej.
Jak wyjaśnił p.Kierownik ZGK, na prośbę p.Burmistrza opracował warianty przekształcenia i oczekuje decyzji p.Burmistrza.
Korzystając z obecności p.Kierownika, dyskutowano na temat nowych przepisów z zakresu gospodarki odpadami i trudności w realizacji nowych zasad;

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek pana W. o sprzedaż dzierżawionego przez niego gruntu o pow. 2900m2, będącego własnością gminy, a usytuowanego przy ul.Cmentarnej w Witkowie. Wyjaśniła, że cała działka nr 538 ma pow. 5760m2, jest dzierżawiona przez dwóch dzierżawców. W przypadku decyzji o sprzedaży (jako teren budowlany) zostałby zorganizowany przetarg nieograniczony, ale z uwagi na dużą powierzchnię można rozważyć podział omawianego terenu na 4 działki.
Po krótkiej dyskusji Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek, z sugestią podziału terenu na 4 działki;

- p.Anita Frańczak przestawiła sprawę użyczenia budynków i wyposażenia Szkoły Podstawowej w Gorzykowie na potrzeby prowadzenia niepublicznej placówki oświatowej informując, że p.Burmistrz proponuje również rozważenie dzierżawy obiektu. Pisemny wniosek w tej sprawie Stowarzyszenie „Razem w przyszłość” złożyło na ręce Burmistrza i Przewodniczącego Rady Miejskiej, w lutym br. W budynku znajdują się mieszkania i tę sprawę również trzeba będzie rozwiązać.
Następnie wywiązała się krótka dyskusja, w której Komisja pozytywnie odniosła się do powyższej sprawy, użyczenie lub dzierżawa, za stosunkowo niedużą opłatę;

- p.Łukasz Misiewicz przedstawił wniosek p.Grzegorza U. z Witkowa, o wyznaczenie przy bloku na ul.Płk Hynka drugiego miejsca dla niepełnosprawnych, ponieważ jedno miejsce to zdaniem wnioskodawcy zbyt mało.
Proponowano wyznaczyć drugie miejsce dla niepełnosprawnych, obok tego które już jest wyznaczone;

- p.Adam Kowalski zgłosił  w n i o s e k    o wyrównanie drogi w Mielżynie od cmentarza w kierunku posesji pana Patrzek i dalej (chodzi o przywrócenie stanu poprzedniego, przed zaoraniem) oraz  w n i o s e k    o montaż płyt przeciwśniegowych (przeciwdeszczowych) w Mielżynie przy ul.Gnieźnieńskiej 5 i 6 (elewacje obłocone i ośnieżone przez przejeżdżające samochody). Pan Kowalski zgłosił również uwagę na temat źle odśnieżonej drogi w Mielżynie (pozostał wał śniegu);

- p.Eugeniusz Czaplicki zwrócił się do Radnych będących członkami Komisji Finansów, by na spotkaniu z Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg przekazali Dyrektorowi jego wniosek o naprawę przepustu w Wiekowie na drodze powiatowej (zarwana jedna strona, przy kaplicy);

- p.Marian Marciniak zgłosił  w n i o s e k   o dokonanie przeglądu gwarancyjnego dróg, po wykonaniu kanalizacji w Gorzykowie;

- p.Łukasz Grabowski zgłosił  w n i o s e k  o wygospodarowanie w budżecie gminy środków na ułożenie kostki brukowej wokół świetlicy wiejskiej w Małachowie Złych Miejsc (w terminie przed Dożynkami);

- Komisja zgłosiła  w n i o s e k  o zwiększenie o 10tys.zł środków na organizację półkolonii w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w związku ze zwiększonymi wpływami z tytułu zezwoleń na sprzedaż alkoholu;

- p.Łukasz Grabowski zaprosił członków Komisji na spotkanie z byłym Wojewodą Wielkopolskim p.Tadeuszem Dziubą, które odbędzie się dniu 8 kwietnia br. w sali OSP w Witkowie.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,10.


        Przewodniczący Komisji
            Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H.Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz