Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 30/13 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z dnia 15.III.2013r.

Nr ORr.0012.1.3.2013

PROTOKOŁ Nr30/13

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 15 marca 2013r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Elżbieta Kiełpińska   Sekretarz Gminy i Miasta
- p. Justyna Dzionek-Przybyszewska Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego UGiM
- p.Ilona Wasiewicz-Majchrzak  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Stanisław Antoszczyszyn  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia.

Do projektu porządku uwag nie zgłoszono, ustalono go w brzmieniu:

Porządek posiedzenia.
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Kontrola wydanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
4.Kontrola sposobu rozpatrywania skarg wpływających do Urzędu Gminy i Miasta.
5.Kontrola ściągalności podatków i opłat lokalnych za 2012r.
6.Inne sprawy.
7.Kontrola funkcjonowania świetlicy wiejskiej w Strzyżewie Witkowskim i świetlicy wiejskiej w Mielżynie.  

Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednogłośnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.W punkcie tym dokonano kontroli zezwoleń na sprzedaż alkoholu. Pan Stanisław Antoszczyszyn przedstawił informację dotyczącą m.in. obowiązujących procedur i wysokości opłat za omawiane zezwolenia, liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych i liczby wydanych zezwoleń.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Jak ustalono, za 2012r. wpłynęła z tytułu omawianych zezwoleń kwota 268.513,-zł, a na 2013r. planuje się kwotę ok. 290tys.zł. Komisja Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przeprowadziła w 2012r. dwie kontrole punktów sprzedaży alkoholu, w wyniku których nałożono 1 mandat za brak wywieszek o szkodliwości spożywania alkoholu i o niesprzedawaniu alkoholu osobom niepełnoletnim.
Do wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu zastrzeżeń nie zgłoszono.

Ad.4.Pani Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta poinformowała, że w 2012r. wpłynęły dwie skargi, które dotyczyły targowiska miejskiego w Witkowie i są Radnym znane, ponieważ zostały rozpatrzone przez Radę Miejską. Autorami skarg byli handlujący na targowisku, którzy wskazywali na złe ich zdaniem decyzje, podejmowane przez Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej, administratora targowiska. Rada Miejska skargi uwzględniła, a finałem całej sprawy będzie uchwalenie przez Radę nowego regulaminu targowiska. Oprócz ww. skarg wpłynęły do Urzędu dwa wnioski od Posła Tadeusza Tomaszewskiego, dotyczące spraw mieszkaniowych. Potraktowano je jako skargi i załatwiono zgodnie z przepisami.

Do sposobu rozpatrzenia skarg Komisja nie wniosła zastrzeżeń.

Ad.5.W punkcie tym Komisja dokonała analizy ściągalności podatków i opłat lokalnych, w oparciu o przedstawioną przez p.Ilonę Wasiewicz-Majchrzak informację, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Wasiewicz-Majchrzak udzieliła również odpowiedzi na pytania członków Komisji dot. m.in. zaległości podatkowych, opłaty miejscowej, odpisów.
 
Do ściągalności podatków zastrzeżeń nie zgłoszono.

Ad.6.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Henryk Mucha nawiązując do dokonanej w lutym br. przez Komisję kontroli dożywiania uczniów w Szkole Podstawowej Nr 3, poruszył sprawę ceny obiadów dla pracowników Szkoły. Ustalono wrócić do tematu na kolejnym posiedzeniu Komisji;

- w związku z ustaleniem dokonanym na lutowym posiedzeniu, poproszono p.Justynę Dzionek-Przybyszewską – Kierownika Referatu Rozwoju Lokalnego w Urzędzie Gminy i Miasta, o wyjaśnienie sprawy poruszonej przez p.Romana Popka. Jak wyjaśniła pani Kierownik, w ramach rewitalizacji Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, nie planowano wykonania boiska do piłki ręcznej. Wykonano natomiast mini boisko do piłki nożnej, o wymiarach boiska do piłki ręcznej;

- p.Eugeniusz Czaplicki poinformował, że na boisku w Ruchocinku urwane są uchwyty od zakładania siatek przy bramkach, które należy wymienić.

Jak wyjaśniła pani Kierownik, za miesiąc będzie przegląd pogwarancyjny. Dodała, że prace wykonano według projektu;

- p.Marian Marciniak poruszył sprawę koniecznego przeglądu pogwarancyjnego po budowie kanalizacji sanitarnej w Gorzykowie (obrywa się droga);

- p.Roman Popek wskazał na konieczność nagłośnienia hali widowiskowo- sportowej.

 

Ad.7.O godz. 10,45  Komisja udała się w teren, dla dokonania zaplanowanej kontroli świetlic wiejskich.

I.Kontrola świetlicy wiejskiej w Strzyżewie Witkowskim.
W kontroli uczestniczyły: p.Urszula Dolata w zastępstwie Sołtysa p.Karoliny Dolata oraz p.Sylwia Wentland członek Rady Sołeckiej.
Po dokonaniu oględzin świetlicy, Komisja stwierdziła, że zarówno w pomieszczeniach jak i wokół budynku i na placu zabaw panuje porządek i czystość. Po czym dyskutowano na temat wykorzystania świetlicy. Uczestniczące w kontroli panie poinformowały, że organizowane są spotkania z mieszkańcami Sołectwa oraz różnego rodzaju okolicznościowe imprezy, takie jak obchody Dnia Kobiet i Dnia Dziecka, Andrzejki, Sylwester, impreza karnawałowa, zabawy integracyjne dla mieszkańców. W świetlicy spotykają się również panie w ramach Klubu Hafciarskiego. Świetlica wiejska jest też udostępniana mieszkańcom. W okresach sprzyjających warunków atmosferycznych, dzieci korzystają z przyległego do świetlicy placu zabaw. Dokumentację dotyczącą działalności Sołectwa, prowadzi pani Sołtys.
Komisja pozytywnie oceniła utrzymanie świetlicy wiejskiej i jej wykorzystywanie.

II.Kontrola świetlicy wiejskiej w Mielżynie.
W kontroli uczestniczyli: p.Stanisław Przybylski – Sołtys Sołectwa, p.Zofia Bociek – członek Rady Sołeckiej oraz p.Kamila Sikorska – Przewodnicząca Koła Gospodyń Wiejskich.
Komisja dokonała oględzin świetlicy wraz z zapleczem i stwierdziła, że wszędzie panuje czystość i porządek. Po czym dyskutowano na temat wykorzystania świetlicy. Sołectwo organizuje dla mieszkańców różnego rodzaju spotkania i imprezy okolicznościowe takie jak np. Dzień Dziecka, Dzień Kobiet, Dzień Strażaka, Dożynki Wiejskie, zabawa Andrzejkowa, zabawa Sylwestrowa, zabawa karnawałowa. Dokumentację dotyczącą działalności Sołectwa prowadzi pan Sołtys.
Komisja pozytywnie oceniła utrzymanie świetlicy wiejskiej i jej wykorzystywanie.

 
Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,30.


         Przewodniczący Komisji
               Henryk  Mucha


Protokołowała:
Anna Kwapich

drukuj pobierz pdf    

wstecz