Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 33/13 z posiedzenia Komisji Oświaty...RM z dnia 22.IV.2013r.

Nr ORr.0012.4.5.2013

PROTOKOŁ Nr33/13

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 kwietnia 2013r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika -  Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński   Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Tomasz Nowak   Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.: Anita Frańczak, Marzena Polak, Sylwia Mietlicka, Stanisław Antoszczyszyn, Marcin Pośpiech, Łukasz Misiewicz  


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zapoznanie się z wykonaniem Gminnego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami za 2012r.
4.Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji kwietniowej.
5.Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych na posiedzeniach Komisji.
6.Inne sprawy.
7.Wizja lokalna placów zabaw przy Przedszkolu Miejskim i boisk sportowych „ORLIK”.


Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu. 


Ad.3.Pan Stanisław Antoszczyszyn omówił realizację Gminnego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami za 2012 rok, z tematycznym komentarzem.
Realizację programu oceniono pozytywnie.
Sprawozdanie z wykonania ww. programu, stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.4.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 26 kwietnia br.:

a/p.Marian Gadziński przypomniał, że projekt Regulaminu targowiska miejskiego poddano konsultacjom z handlującymi, poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń na targowisku. Zgłoszone uwagi zostały rozpatrzone (o czym była mowa na marcowych posiedzeniach Komisji). Również Radni zgłosili uwagi na marcowych posiedzeniach.
Po omówieniu przez p.Tomasza Nowaka - Kierownika ZGK i p.Łukasza Misiewicza wprowadzonych zmian, Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt Regulaminu, proponując doprecyzowanie zapisu w §14 pkt 10, poprzez dopisanie zdań: „Losowanie odbędzie się w ostatnią sobotę miesiąca, na targowisku. W skład komisji wchodzi dwóch przedstawicieli Administratora i jeden przedstawiciel handlujących.” 
Korzystając z obecności na posiedzeniu, pan Kierownik poinformował, że handlujący za jego pośrednictwem proszą Radnych, by nie musieli opłacać opłaty targowej za miejsca zajęte przez samochody oraz by nie płacili za korzystanie z ubikacji znajdujących się przy targowisku. Handlujący wyrazili też obawy w kwestii handlujących obcokrajowców, którzy nie muszą mieć zezwoleń na handel i stwierdzili przy tym, że gmina im w tym zakresie nie pomaga.
Komisja przyjęła powyższe uwagi handlujących, do wiadomości;

b/p.Łukasz Misiewicz omówił projekt uchwały dotyczący stawek opłat z zajęcie pasa drogowego dróg gminnych. Poinformował m.in., że stawki te nie były zmieniane od 2008r.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt;

c/p.Marzena Polak przedstawiła dwa projekty uchwał:
1/o zmianie nazwy Szkoły Podstawowej Nr 3 im.Lotnictwa Polskiego (proponuje się wykreślić „Nr 3”);
2/o regulaminie nagród dla nauczycieli.
Obydwa projekty zaopiniowano pozytywnie;

d/p.Sylwia Mietlicka omówiła projekt uchwały dot. Planu Odnowy Miejscowości Kamionka oraz projekt uchwały dotyczący pomocy rzeczowej dla Powiatu Gnieźnieńskiego.
Przedmiotowe projekty zaopiniowano pozytywnie;

e/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w budżecie i zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Poinformowała również, że wpłynęło pismo Wojewody o dotacji na stypendia socjalne, co rodzi konieczność poszukania środków własnych na ten cel w wysokości 46tys.zł.
Proponowano pozyskać ww. środki, poprzez rezygnację z planowanej rewitalizacji Parku przy ul.Słowackiego.
Jak wyjaśniła pani Skarbnik, p.Burmistrz rozważy jeszcze tę sprawę i w autopoprawce wskaże na sesji środki na ten cel.
Do proponowanych zmian w budżecie i w WPF uwag nie zgłoszono.


Ad.5.Informację o realizacji wniosków, zgłoszonych na posiedzeniach Komisji Oświaty w ostatnich miesiącach, przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

 

Ad.6.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:
- p.Marcin Pośpiech przedstawił wniosek pana W., o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu przy ul.Jana Pawła II. Wnioskodawca chciałby wybudować budynek handlowy jednokondygnacyjny z płaskim, ewentualnie dwuspadowym dachem, ale byłoby to niezgodne z obowiązującym obecnie planem.
W wyniku krótkiej dyskusji Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek, w tym fragmencie planu gdzie teren zaznaczono literą „M”, między targowiskiem a posesją pana B., należy zaplanować płaskie dachy;

- p.Anita Frańczak poinformowała, że gmina otrzymała od Agencji Nieruchomości Rolnych pismo, z pytaniem czy gmina jest zainteresowana przejęciem lokali mieszkalnych. Na terenie gminy jest ok. 20 mieszkań Agencji, m.in. 8 lokali w Jaworowie, 2 lokale w Królewcu, lokale w blokach w Kołaczkowie i Skorzęcinie.
Komisja negatywnie odniosła się do ww. propozycji przejęcia mieszkań przez gminę;

- p.Paweł Skudzawski zgłosił następujące wnioski:
1/ wniosek o zamontowanie koszy (lub chociaż jednego kosza) do gry w koszykówkę na boisku przy ul.Łąkowej (kosze zdemontowane ze Stadionu) oraz   w n i o s e k    o utwardzenie miejsca pod koszem kostką poz-bruk (ok. 50m2).
2/ wniosek o zamontowanie piłkochwytu z tyłu za bramką od ul.Dębińskiej;

- p.Marek Sucholas poruszył sprawę gazyfikacji ul.Witosa i ul.Rzemieślniczej, kiedy planuje się tę inwestycję.
Pan Burmistrz poinformował, że inwestycję prowadzi Wielkopolska Spółka Gazownictwa w Gnieźnie.

 

Ad.7.O godz. 13,10 Komisja udała się w teren, dla dokonania zaplanowanych wizji lokalnych.
W wyniku ww. wizji, Komisja zapoznała się ze stanem nowo zakupionych urządzeń zabawowych na placu zabaw przy Przedszkolu Miejskim przy ul. Powstańców Wlkp.
Dokonano również wizji boisk sportowych „ORLIK” przy ul.Wrzesińskiej.
Uwag nie zgłoszono.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,00.


        Przewodniczący Komisji
                 Piotr  Jóźwik

Protokołowała:
Anna Kwapich

drukuj pobierz pdf    

wstecz