Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 32/13 z posiedzenia Komisji Oświaty...RM z dnia 21.III.2013r.


Nr ORr.0012.4.4.2013

PROTOKOŁ Nr32/13

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 21 marca 2013r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika -  Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Anita Frańczak   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Stanisław Antoszczyszyn  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Łukasz Misiewicz   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
W związku z tym, że protokoł z posiedzenia Komisji odbytego w dniu 14 marca br. został już sporządzony, ustalono poszerzyć porządek o punkt dotyczący przyjęcia tego protokołu.
Innych uwag nie zgłoszono, ustalono porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zapoznanie się z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2012r. oraz realizacją Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
4.Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji marcowej.
5.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.Informację o realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i realizacji Programu Przeciwdziałania Narkomanii za 2012r. przedstawił p.Stanisław Antoszczyszyn.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Antoszczyszyn poinformował m.in., że w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych planowano środki w wysokości ok. 290.500,-zł, a wydano ok. 280.600,-zł. Niewykorzystane środki w wysokości 15tys.zł „przechodzą” do wykorzystania w 2013r. Na realizację Programu Przeciwdziałania Narkomanii planowano środki w wysokości 9.500,-zł, a wydano – 8.750,-zł.


Ad.4.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 27 marca br.:

a/p.Przewodniczący Komisji poinformował, że uchwalenie regulaminu targowiska miejskiego planowane jest na kolejną sesję, ale projekt tego regulaminu zostanie omówiony już na marcowych posiedzeniach. Po czym p.Łukasz Misiewicz omówił zmiany proponowane w regulaminie, które zostały wniesione przez Kierownika ZGK i handlujących na targowisku.
Następnie wywiązała się dyskusja. Dyskutowano m.in. na temat liczby miejsc do handlu rybami. Jak stwierdził p.Piotr Jóźwik, w okresie zimowym winna być możliwość ustawienia więcej niż dwóch stanowisk na sprzedaż ryb i wnioskował, by taki dopisek w projekcie regulaminu ująć. Wyraził również zdanie, że godzina 8,00 po której można zaoferować stanowisko handlowe innej osobie niż osoba dysponująca rezerwacją, jest zbyt późna. Pan Roman Popek podkreślił, że w przypadku przesunięć stanowisk handlowych, nie wszyscy byliby zadowoleni, ponieważ są przyzwyczajeni do miejsc, na których handlują od wielu lat. Odnosząc się do zapisu dotyczącego elektronicznego zgłaszania rezerwacji w przypadku wolnego miejsca, p.Bogusław Mołodecki wyraził wątpliwość, czy z prawnego punktu widzenia określenie tylko jednej formy zgłoszenia, jest dopuszczalne. Należy to rozważyć z radcą prawnym.
Ponieważ temat Regulaminu targowiska został przesunięty do uchwalenia na sesji kwietniowej, Komisja nie wyraziła opinii;

b/p.Piotr Janowicz przedstawił projekty następujących uchwał:
1/o zmianie uchwały Nr XXII/216/2012 z zakresu gospodarki odpadami;
2/o wykazie kąpielisk na 2013r.;
3/o dopłatach do ceny wody dla odbiorców ze wsi Królewiec;
4/o dotacji celowej na przydomowe oczyszczalnie ścieków.
Odnośnie zmiany uchwały Nr XXII/216/2012 p.Janowicz wyjaśnił, że zmiana wynika z nowelizacji ustawy o gospodarce odpadami (możliwość bezpłatnego przekazania przez gminę pojemników na selektywną zbiórkę). Poinformował również, że Regionalna Izba Obrachunkowa uchyliła uchwałę Rady z dnia 15 lutego br. dotyczącą dotacji na przydomowe oczyszczalnie, z powodu zawężenia kręgu osób i podmiotów którym dotacja może być udzielona. W związku z tym przedstawia się ponownie projekt uchwały z tego zakresu, uwzględniający zastrzeżenia RIO.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe projekty uchwał;

c/p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy i w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Poinformowała również o zmianach, które wyniknęły już po przesłaniu Radnym projektu ww. uchwał, m.in. darowizna na realizację miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zmiany proponowane przez Ośrodek Pomocy Społecznej i ZGK. Pani Skarbnik poinformowała również, że dużo zmian w WPF związanych jest ze zmianą ustawy o finansach publicznych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała proponowane zmiany w budżecie i w WPF;
d/projekt uchwały o wyodrębnieniu w budżecie gminy na 2014r. środków funduszu sołeckiego, Komisja zaopiniowała pozytywnie;

e/omówiono projekt uchwały dotyczący opłat za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Wskazano na celowość dookreślenia w poszczególnych paragrafach projektu uchwały (począwszy od paragrafu „2”), że stawki są dobowe. Ponieważ Dyrektor OKSiR-u który projekt przygotował nie mógł w posiedzeniu uczestniczyć, ustalono że na kolejnych posiedzeniach Komisji zostaną wyjaśnione interesujące członków Komisji sprawy (m.in. sprawa opłaty za campobus, bus i samochód osobowy) i projektu nie zaopiniowano, uznano że Komisja z projektem się zapoznała.

 
Ad.5.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Roman Popek zgłosił wniosek o zaplanowanie w budżecie gminy środków na nagłośnienie nowej hali widowiskowo-sportowej w Witkowie;
- p.Paweł Skudzawski nawiązując do wyposażenia ww. hali poinformował, że na sali fitness brak jest żaluzji, co przeszkadza ćwiczącym.
Po krótkiej dyskusji w której poruszono m.in. sprawę finansowania zakupu wyposażenia do ww. hali (np. szafek), ustalono zwrócić się do p.Burmistrza   w n i o s k i e m   o zamontowanie żaluzji na sali fitness;

- p.Anita Frańczak przedstawiła wniosek pana W. o sprzedaż dzierżawionego przez niego gruntu, będącego własnością gminy, a usytuowanego przy ul.Cmentarnej w Witkowie. Wyjaśniła, że cała działka nr 538 ma pow. 5760m2, jest dzierżawiona przez dwóch dzierżawców. W przypadku decyzji o sprzedaży (jako teren budowlany) zostałby zorganizowany przetarg nieograniczony, ale z uwagi na dużą powierzchnię można rozważyć podział omawianego terenu na 4 działki.
Po krótkiej dyskusji Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek, z sugestią podziału terenu na 4 działki;

- p.Anita Frańczak przestawiła sprawę użyczenia budynków i wyposażenia Szkoły Podstawowej w Gorzykowie na potrzeby prowadzenia niepublicznej placówki oświatowej informując, że p.Burmistrz proponuje również rozważenie dzierżawy obiektu. Pisemny wniosek w tej sprawie Stowarzyszenie „Razem w przyszłość” złożyło na ręce Burmistrza i Przewodniczącego Rady Miejskiej, w lutym br.
Następnie wywiązała się krótka dyskusja, w której Komisja pozytywnie odniosła się do powyższej sprawy.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,00.

        Przewodniczący Komisji
               Piotr  Jóźwik

Protokołowała:
H.Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz