Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Prokokoł 32/13 z posiedzenia Komisji Finansów...RM z dnia 25 marca 2013r.

Nr ORr.0012.2.3.2013

PROTOKOŁ Nr32/13

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 25 marca 2013r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek   Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka        Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Jan Socha     Kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich w Gnieźnie
- p.Jerzy Szczepański    Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Gnieźnie
- p.Stanisław Rajkowski    Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.: Marzena Polak, Anita Frańczak, Edyta Pawlaczyk, Ilona Wasiewicz-Majchrzak, Hanna Rakowska, Barbara Kałużna, Piotr Janowicz, Łukasz Misiewicz


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji.Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku obrad.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zaopiniowanie tematów mających być przedmiotem obrad sesji marcowej.
4.Spotkanie z Kierownikiem Rejonu Dróg Wojewódzkich i Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg nt. stanu dróg i planowanych zadań inwestycyjnych.
5.Analiza stawek czynszowych za mieszkania komunalne i socjalne.
6.Informacja o przygotowanych przetargach.
7.Ocena ściągalności podatków w 2012r.
8.Informacja o wysokości umorzonych podatków w 2012r.
9.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 27 marca br.:

a/p.Łukasz Misiewicz omówił zmiany proponowane w regulaminie, które zostały wniesione przez Kierownika ZGK i handlujących na targowisku. Poinformował również, że projekt Regulaminu zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej do uchwalenia na kwietniowej sesji.
Następnie wywiązała się dyskusja. Dyskutowano m.in. na temat rezerwacji zwolnionego miejsca. Pan Tomasz Radacz proponował przeprowadzać w takich przypadkach losowanie wśród zainteresowanych. Propozycja ta została przez pozostałych Radnych zaakceptowana jaka propozycja Komisji. Pan Radacz poruszył ponadto sprawę płatności za rezerwację wyrażając zdanie, że winna być dopuszczalna płatność elektroniczna. Zaakceptowano tę propozycję i w związku z tym proponowano poszerzyć odpowiednio zapis w projekcie Regulaminu. Następnie p.Radacz stwierdził, że zapis w §7 jest bardzo rygorystyczny i jeśli zostanie przyjęty, nie będzie możliwości handlu np. mięsem, choinkami, wieńcami itd. wzdłuż deptaka. Proponował rozważyć wprowadzenie dodatkowego punktu o dopuszczeniu wyznaczenia w razie potrzeby stanowisk handlowych wzdłuż deptaka. Wywołało to dyskusję nad brzmieniem §7. Pan Piotr Jóźwik zgłosił uwagę do §11. Wyraził zdanie, że godzina 8,00 po której można zaoferować stanowisko handlowe innej osobie niż osoba dysponująca rezerwacją jest zbyt późna. Winna być możliwość wjazdu w takiej sytuacji wcześniej np. od godz.6,00 jeśli ZGK będzie miał informację, że rezerwujący w danym dniu nie przyjedzie. Wypowiedź p.Jóźwika wywołała dyskusję na temat ww. godziny w kontekście zakazu podnajmu miejsc handlowych. Pan Radacz proponował dopisać zdanie na ten temat, o możliwości wcześniejszego wpuszczenia handlującego, tj. przed godz. 8,00;

b/p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor OKSiR-u omówił projekt uchwały dotyczący opłat za korzystanie z Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Opłaty te dotyczą campingu, domu wczasowego, domków campingowych i tzw. biwaków. Pan Dyrektor poinformował, że proponuje podwyżkę cen od 5 do 8%, poinformował o planach zainwestowania w dom wczasowy (m.in. zakup telewizorów) i w sanitariaty na polu namiotowym. Jeśli chodzi o pole namiotowe, p.Dyrektor wyjaśnił, że z uwagi na jego stosunkowo niski standard, opłaty nie były podwyższane od kilku lat. Obecnie oprócz podwyżki tych opłat proponuje m.in. wprowadzenie opłaty za pojazdy typu campobus i bus. Następnie pan Dyrektor udzielił odpowiedzi na pytania dotyczące obłożenia domu wczasowego (90%) i opłat za wjazd na teren OW dla osób wjeżdżających z zamiarem pobytu na polu namiotowym (bilet zerowy i kaucja). W związku z propozycją p.Tomasza Radacza by opłat za pole namiotowe (za osoby) nie podwyższać, p.Dyrektor wyjaśnił, że od kilku lat nie były one podwyższane, proponuje podwyżkę tylko o 1,-zł i będzie to średnia opłata w porównaniu z innymi polami namiotowymi. Pan Dyrektor udzielił również wyjaśnień na pytanie p.Radacza dotyczące cen za pokoje w domu wczasowym (ceny w domu wczasowym i domkach są zróżnicowane w zależności od liczby osób).
Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie;

c/p.Piotr Janowicz przedstawił projekty następujących uchwał: 1/ o zmianie uchwały Nr XXII/216/2012 z zakresu gospodarki odpadami; 2/ o wykazie kąpielisk na 2013r.; 3/ o dopłatach do ceny wody dla odbiorców ze wsi Królewiec; 4/ o dotacji celowej na przydomowe oczyszczalnie ścieków.
Odnośnie zmiany uchwały Nr XXII/216/2012 p.Janowicz wyjaśnił, że zmiana wynika z nowelizacji ustawy o gospodarce odpadami (możliwość bezpłatnego przekazania mieszkańcom pojemników na selektywną zbiórkę). Poinformował również, że Regionalna Izba Obrachunkowa uchyliła uchwałę Rady z dnia 15 lutego br. dotyczącą dotacji na przydomowe oczyszczalnie, z powodu zawężenia kręgu osób i podmiotów którym dotacja może być udzielona. W związku z tym przedstawia się ponownie projekt uchwały z tego zakresu, uwzględniający zastrzeżenia RIO.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe projekty uchwał;

d/p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta poinformowała Radnych o zmianach jakie nastąpiły w budżecie i w Wieloletniej Prognozie Finansowej, od czasu przekazania Radnym projektów uchwał w tym zakresie, po czym omówiła projekty uchwał z uwzględnieniem tych zmian.
Powyższą informację uzupełnił p.Burmistrz, udzielając szczegółowych informacji m.in. o rewitalizacji Parku przy ul.Słowackiego, o Centrum Kultury, o zwiększeniach dochodów i wydatków. Pan Piotr Jóźwik wyjaśnił, jakie urządzenia planowane są na salę fitness.
Członkowie Komisji zaakceptowali proponowane zmiany zarówno w budżecie jak i w WPF, a ponieważ pani Skarbnik przedstawiła zmiany w tych dokumentach według stanu na dzień posiedzenia, wyrażono zgodę by na sesji nie przedstawiać już autopoprawki;

e/projekt uchwały o wyodrębnieniu w budżecie gminy na 2014r. funduszu sołeckiego, Komisja zaopiniowała pozytywnie.

 

Ad.4.Pan Przewodniczący Komisji powitał przybyłych na posiedzenie p.Jana Sochę – Kierownika Rejonu Dróg Wojewódzkich w Gnieźnie i p.Jerzego Szczepańskiego – Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Gnieźnie. Po czym jako pierwszy głos zabrał pan Dyrektor Szczepański. Poinformował o trudnej sytuacji finansowej Zarządu, braku środków nie tylko na inwestycje, ale również na nakładki. Tegoroczny budżet wynosi 4.400tys.zł i jest to znacznie mniej niż budżet na 2012r., wystarczy tylko na bieżące utrzymanie dróg. Wycięto krzewy przy niektórych drogach ( po ustąpieniu śniegu może uda się wyciąć jeszcze więcej), udało się też wyciąć drzewa przy ul.Armii Poznań, dzięki czemu jest estetyczniej i bezpieczniej. Na zimowe utrzymanie dróg wydatkowano 600 tys.zł, nie licząc kosztu mieszkanki soli z piaskiem. Pan Dyrektor wyraził nadzieję, że po majowej sesji Rady Powiatu dowie się o dodatkowych środkach.
Następnie głos zabrał pan Kierownik Socha. Stwierdził, że jak Radnym wiadomo, w ubiegłym roku wykonano nakładkę nawierzchni ulicy Poznańskiej. Koszt tego zadania wyniósł 211tys.zł, z budżetu gminy Witkowo przekazano kwotę 100 tys.zł. Ponadto realizowane są dwa zadania: 1/ ścieżka rowerowo-piesza Witkowo-Mąkownica o długości 2,5 km koszt 1.860tys.zł (pozostało do zrealizowania 980m, ale na razie nie ma wystarczających środków);  2/ ścieżka rowerowo-piesza w Małachowie Złych Miejsc o długości 870 mb, koszt 464 tys.zł (pozostało na 2013r. do zrealizowania 278 tys.zł). Pan Kierownik poinformował ponadto, że sytuacja finansowa Rejonu Dróg nie jest najlepsza, ale gmina Witkowo winna być zadowolona, jeśli porówna się z zadaniami wykonanymi w innych gminach. Jeśli chodzi o zimowe utrzymanie dróg, w 2013r. wydano w województwie 11 mln zł, przekraczając limity w tym zakresie. Fakt ten może spowodować umniejszenie środków na inne cele. Po świętach Rejon przystąpi do pozimowych remontów dróg, o ile warunki pogodowe na to pozwolą.

Pan Burmistrz i członkowie Komisji zgłosili pod adresem pana Dyrektora i pana Kierownika następujące uwagi i wnioski:
- p.Burmistrz stwierdził, że droga wojewódzka była zimą dobrze utrzymana i takie jest również zdanie mieszkańców. Stwierdził ponadto, że dzięki wybudowanemu rondu, nie ma w tym miejscu wypadków, a ruch odbywa się płynnie;

- p.Grzegorz Kaźmierczak: 1/ w imieniu Radnego Czaplickiego zgłosił potrzebę naprawy zarwanego przepustu w Wiekowie przy kaplicy; 2/ poruszył sprawę niedokończonej drogi w Ostrowitym Prymasowskim (w kierunku Raszewa); 3/ wskazał na zaniżenie jezdni w Ćwierdzinie przy przystanku, w stronę posesji p.Plucińskiego (stoi woda deszczowa); 4/ wskazał na potrzebę wycięcia krzewów na drodze powiatowej od Gaju w kierunku Ostrowitego Prymasowskiego;

- p.Adam Kowalski: 1/ poinformował, że w ubiegłym roku zgłaszał sprawę nieoznaczonego słupa na zakręcie w Mielżynie (w kierunku Ruchocinka, przy posesji pana Probola); 2/ prosił o rozważenie możliwości montażu płyt (zapór) przeciwśniegowych i przeciwdeszczowych w Mielżynie przy ul.Gnieźnieńskiej 5 i 6; 3/ stwierdził, że na Rynku w Mielżynie nie ma przejścia dla pieszych;
 
- p.Marian Walczak wskazał na zaniżenie chodnika przy ul.Warszawskiej 31 w Witkowie, naprzeciw wjazdu na ul.Dębińską (lewa strona jadąc w kierunku Powidza);

- p.Piotr Jóźwik: 1/ poruszył sprawę skrzyżowania na ul.Gnieźnieńskiej (w rejonie Urzędu). Znak drogowy jest niewidoczny, informacja jest zbyt późno, co jest problemem dla osób przyjezdnych; 2/ zgłosił   w n i o s e k   o ustawienie znaku STOP na skrzyżowaniu ulic Czerniejewska i Braci Łukowskich w Witkowie, przy Szkole Podstawowej Nr 3. Z powodu niedostatecznej widoczności, często zdarzają się w tym miejscu stłuczki.

Do zgłoszonych przez Radnych uwag i wniosków pan Dyrektor i pan Kierownik ustosunkowali się lub zapisali je do sprawdzenia.

Na tym spotkanie zakończono, p.Przewodniczący Komisji podziękował gościom za przybycie.

 

Ad.5.Pani Edyta Pawlaczyk poinformowała, że obecnie obowiązują następujące stawki czynszu za mieszkania komunalne i socjalne: 3,20zł/m2 na terenie Witkowa, 2,30zł/m2 na terenie wsi, 3,90zł/m2 we Wspólnotach Mieszkaniowych. Został opracowany projekt zarządzenia Burmistrza na temat podwyższenia omawianych stawek o około 10%, tj. odpowiednio: 3,50zł/m2, 2,50zł/m2 i 4,10zł/m2. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, projekt zarządzenia został wysłany do zaopiniowania przez związek zawodowy. Po uzyskaniu opinii, zarządzenie zostanie podjęte, w kwietniu br.

Uwag nie zgłoszono.

 

Ad.6.Pani Hanna Rakowska przedstawiła informację o przygotowanych przetargach i zapytaniach ofertowych.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W nawiązaniu do jednego z ogłoszonych przetargów, p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę zbyt wysoko wycinanych drzew rosnących blisko jezdni.

 

Ad.7.i Ad.8.Pani Ilona Wasiewicz-Majchrzak i p.Barbara Kałużna przedstawiły informacje o ściągalności podatków za 2012r.
Przedmiotowe informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
Następnie p.Barbara Kałużna przedstawiła informację o dokonanych w 2012r. umorzeniach podatkowych.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

 

Ad.9.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Burmistrz przedstawił sprawę użyczenia lub wydzierżawienia budynków i wyposażenia Szkoły Podstawowej w Gorzykowie Stowarzyszeniu, na cele prowadzenia niepublicznej placówki oświatowej.
Komisja odniosła się do powyższej sprawy pozytywnie;

- p.Anita Frańczak przedstawiła sprawę sprzedaży działki nr 538 położonej w Witkowie przy ul.Cmentarnej. Działka jest dzierżawiona przez dwóch dzierżawców i jeden z nich wystąpił z wnioskiem o kupno dzierżawionej przez siebie części. Działka jest duża, więc można rozważyć jej podział na dwie lub cztery części z wydzieleniem drogi wewnętrznej, z tym że przed sprzedażą należałoby załatwić sprawę sieci kanalizacyjnej.
Po krótkiej dyskusji Komisja proponowała podzielić działkę na cztery części i sprzedać;

- p.Marzena Polak, na prośbę wyrażoną na przedsesyjnym spotkaniu Burmistrza z Przewodniczącymi Komisji Rady, przedstawiła sprawę stawek za żywienie pracowników szkół w stołówkach szkolnych. Poinformowała m.in. o liczbie żywionych uczniów i pracowników w poszczególnych placówkach, o stawkach (od 2010r. uczniowie – 3,-zł, pracownicy szkół – 5,50zł w Gimnazjum i ZSP Mielżyn i 5,20zł w SP3). Pani Polak poinformowała również, że stawki żywienia określa dyrektor danej szkoły w Regulaminie korzystania ze stołówki, w porozumieniu z organem prowadzącym. Zgodnie z ustawowymi przepisami, uczniowie ponoszą koszty tzw. wsadu, a inne osoby – koszty wsadu i koszty przygotowania posiłku. Żywieni są wszyscy chętni uczniowie, natomiast liczba nauczycieli zmienia się;

- p.Tomasz Radacz zgłosił wniosek o dokonanie (po ustąpieniu śniegu) oględzin spękanej nawierzchni ulicy Piwnej w Witkowie.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,00.


       Przewodniczący Komisji
        Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H.Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz