Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 31/13 z posiedzenia Komisji Finansów...RM z dnia 13.02.2013r.

Nr ORr.0012.2.2.2013

PROTOKOŁ Nr 31/13

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 13 lutego 2013r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji


Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.


Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Gadziński   Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Zdzisław Bosacki   Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gorzykowie
- p.Justyna Mikołajczak   projektantka Centrum Kultury
- p.Justyna Dzionek-Przybyszewska  Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego
- p.Anita Frańczak   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Łukasz Misiewicz   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym poinformował, że o godz. 12,00 przybędzie na posiedzenie Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gorzykowie, a o godz. 13,00 – projektantka Centrum Kultury.
Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zaopiniowanie tematów mających być przedmiotem obrad sesji lutowej.
4.Informacja o realizacji uchwały Nr XVIII/163/08 w sprawie ustalenia stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych.
5.Informacja nt. przekształcenia wieczystego użytkowania w prawo własności.
6.Informacja o wydanych decyzjach o warunkach zabudowy.
7.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 15 lutego br.:

a/p.Piotr Janowicz omówił projekt uchwały dotyczący zmiany uchwały Nr XXII/212/2012 o Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Wojewoda Wielkopolski w ramach nadzoru nad uchwałami, zakwestionował pewne zapisy ww. uchwały, dot. np. rejestracji psów i zasad deratyzacji, w związku z tym zapisy te winny być w uchwale wykreślone.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

b/p.Janowicz omówił projekt uchwały dotyczący taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, wniosek w tej sprawie złożył Zakład Gospodarki Komunalnej. Proponuje się we wniosku cenę wody w wysokości 2,67zł/m3 brutto (obecnie obowiązuje 2,57zł/m3 brutto) i cenę zrzutu ścieków w wysokości 5,59zł/m3 brutto (obecnie obowiązuje 5,25zł/m3 brutto). Jest to podwyżka odpowiednio o 3,8% i o 6,6%. W związku z pytaniem p.Łukasza Grabowskiego, p.Janowicz poinformował, że koszty wynagrodzeń stanowią w przypadku wody ok. 600tys.zł, a w przypadku ścieków – 480tys.zł.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

c/p.Janowicz przedstawił projekt Programu opieki nad zwierzętami, który Gmina co roku winna uchwalać do końca marca. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, projekt Programu był opiniowany m.in. przez koła łowieckie i Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt.
W kontekście powyższego Programu, p.Marian Walczak wskazał na celowość uwzględnienia w budżecie gminy środków na niszczenie szczurów;

d/p.Janowicz przedstawił zmianę uchwały z 2010r. o współpracy z Miastem Gniezno w zakresie opieki nad bezdomnymi psami. Zmiana polega na podwyższeniu opłaty za 1 psa dostarczanego do schroniska, z kwoty 1100,-zł na kwotę 1150,-zł.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt;

e/p.Janowicz omówił projekt uchwały dot. dotacji na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.
Pan Przewodniczący Komisji poinformował, że na posiedzeniu Komisji Rolnictwa zgłosił propozycję podwyższenia dotacji: z 2.000,-zł do 3.000,-zł w przypadku budynku jednorodzinnego i z 5.000,-zł do 6.000,-zł w przypadku budynku wielorodzinnego i na dzisiejszym posiedzeniu również taką zmianę proponuje.
Pan Marian Walczak poinformował, że jak wynika z pozyskanych przez niego informacji, koszt oczyszczalni na rodzinę 4-osobową wynosi 2.950,-zł, a na rodzinę 6-osobową – 3.350,-zł (bez kosztów robocizny). W dalszej dyskusji stwierdzono konieczność budowy oczyszczalni przydomowych na terenach znacznie oddalonych od centrum gminy, ponieważ jest to dla gminy tańsze niż budowa kanalizacji. 
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały, z przegłosowaną jednogłośnie propozycją poprawki;
f/p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący sprzedaży dwóch lokali mieszkalnych (pustostany) położonych w Witkowie przy ul.Kosynierów Miłosławskich 2, w drodze przetargu. Wyjaśniła m.in., że lokale wymagają remontu i najlepszym rozwiązaniem jest ich sprzedaż, tym bardziej że sytuacja współwłaściciela we Wspólnocie Mieszkaniowej nie jest dla gminy korzystna.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

g/Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały dotyczący prac społecznie-użytecznych w 2013r.;

h/proponowane przez Burmistrza zmiany w budżecie gminy i w Wieloletniej Prognozie Finansowej omówiła p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta. Poinformowała m.in. o nowych zadaniach, o dotacjach dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i zwiększeniu środków o 40tys.zł na opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy.
Komisja pozytywnie zaopiniowała proponowane zmiany;

i/p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza GiM omówił sprawę likwidacji Szkoły Podstawowej w Gorzykowie. Przypomniał, że 15 lutego 2012r. Rada Miejska podjęła pierwszą uchwałę w tym temacie, o zamiarze likwidacji Szkoły, dokonano uzgodnień m.in. z Kuratorem Oświaty. Wszystkie wymagane prawem formalności gmina dopięła, a obecnie przedstawia projekt uchwały o likwidacji omawianej Szkoły, z końcem sierpnia 2013r. W projekcie uchwały przewiduje się możliwość kontynuowania przez uczniów nauki w Szkole Podstawowej Nr 3 w Witkowie i w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Mielżynie. Nie spowoduje to konieczności powstania dodatkowych oddziałów w SP Nr 3, natomiast w Mielżynie można rozważyć utworzenie dodatkowego oddziału przedszkolnego. Pan Gadziński poinformował również, że w styczniu br. odbyło się spotkanie z mieszkańcami Gorzykowa, w którym uczestniczyło ok. 60 mieszkańców. Na spotkaniu sugerowano opóźnienie godziny rozpoczynania zajęć dla najmłodszych, w związku z czym przygotowano anonimową ankietę dla rodziców uczniów Szkoły Podstawowej Nr 3 na temat godzin rozpoczynania zajęć. Ponadto na ww. spotkaniu padały m.in. pytania dotyczące Stowarzyszenia „Razem w przyszłość” , ale jak poinformował Dyrektor Szkoły, planowane jest odrębne spotkanie członków Stowarzyszenia z mieszkańcami. Takie spotkanie już się odbyło, w dniu 8 lutego br. Następnie p.Gadziński omówił zestawienia danych dotyczących wszystkich szkół, ze szczególnym uwzględnieniem Szkoły Podstawowej w Gorzykowie (zestawienia – w załączeniu).
Pan Przewodniczący Komisji powitał przybyłego na posiedzenie p.Zdzisława Bosackiego – Dyrektora Szkoły Podstawowej w Gorzykowie i oddał mu głos.
Pan Dyrektor złożył na ręce Przewodniczącego Komisji kserokopię pisma, którego oryginał otrzymał pan Burmistrz i p.Przewodniczący Rady Miejskiej i odczytał jego treść. Pismo Stowarzyszenia „Razem w przyszłość” dotyczyło użyczenia budynków i wyposażenia na potrzeby prowadzenia niepublicznej placówki oświatowej. Jak skomentował p.Dyrektor, należy dojść z władzami samorządowymi do porozumienia i od 1 września br. rozpocząć działalność. Następnie pan Dyrektor poinformował o podjętych przez Stowarzyszenie działaniach. W dniu 8 lutego odbyło się spotkanie członków Stowarzyszenia z rodzicami. Rodzice zapisali 18 przedszkolaków. Aktualnie członkowie Stowarzyszenia opracowują Statut Przedszkola i Statut Szkoły Podstawowej, które to dokumenty zostaną przekazane do zaopiniowania przez Kuratora Oświaty. W opracowywanym Statucie będzie zapis o zapewnieniu uczniom bezpłatnej nauki, więc rodzice nie muszą się obawiać, że będą dopłacać do kosztów utrzymania placówki. Subwencja będzie większa niż dotychczas, w związku z planowanym utworzeniem przedszkola.
Jak zapewnił p.Przewodniczący Komisji, gmina pomoże Stowarzyszeniu w formie użyczenia majątku, po zlikwidowanej Szkole.
Pan Zastępca Burmistrza poruszył kwestię subwencji i ewentualnych sponsorów.
Pan Dyrektor poinformował, że na finanse będą się składać: subwencja, dofinansowanie na przedszkolaków, dobrowolne wpłaty, wpływy z imprez, kiermaszy itp. Na 2014r. Stowarzyszenie ustali taką siatkę płac, by środków wystarczyło. Następnie poruszył sprawę 3 rodzin, lokatorów mieszkań w budynku szkolnym. Konieczne byłoby ustalenie, czy czynsze (których stawki są bardzo niskie) nadal będą wpływać do budżetu gminy, podzielenie kosztów mediów, z których ci lokatorzy korzystają i porozumienie się z gminą co do remontów.
Jak stwierdził pan Zastępca, czynsz nadal będzie wpływał do budżetu gminy, a koszty mediów to kwestia do wspólnego rozwiązania.   
Odnosząc się do sprawy kadry nauczycielskiej, pan Dyrektor poinformował, że część nauczycieli deklaruje chęć pracy w Szkole Niepublicznej. Po załatwieniu niezbędnych formalności, Stowarzyszenie będzie mogło ogłosić rekrutację. Jednak dotychczasowi pracownicy mogą, ale nie muszą być przyjęci do pracy. Planuje się zatrudnić dwie dodatkowe osoby do pracy w Przedszkolu. Będą następujące grupy przedszkolaków i uczniów: I grupa – 3-4 latki, II grupa 5-6 latki, klasa I osobno, klasy II i III razem, klasy IV i V razem ale tylko na zajęciach artystycznych, klasa VI osobno.
Pan Przewodniczący przypomniał, że Radni dali Dyrektorowi wolną rękę by Stowarzyszenie powstało i tak się stało.
Komentując informację p.Dyrektora na temat grup p.Zastępca Burmistrza poinformował, że na posiedzeniu Komisji Rolnictwa obawiano się, czy nie będą łączone klasy, tak jak do tej pory.
Pan Dyrektor stwierdził, że przy takiej reorganizacji najgorzej „wychodzą” nauczyciele, ponieważ w szkole niepublicznej nie będzie obowiązywać Karta Nauczyciela. Pensum będzie wynosić 22 godziny. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, po pół roku działalności Stowarzyszenie podlega kontroli ze strony Kuratorium Oświaty, ale kontrola nie dotyczy spraw organizacyjnych.
W związku z pytaniem p.Marka Sucholasa, p.Zastępca wyjaśnił kwestię odpraw dla zwalnianych nauczycieli (dla mianowanych odprawa w wysokości 6-cio miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego, dla zatrudnionych na umowę o pracę – w zależności od stażu, ale niw więcej niż za okres 3 miesięcy).
Odnosząc się do sprawy czynszu lokatorów budynku szkolnego stwierdzono, że czynsz powinien być nadal wpłacany do budżetu gminy, natomiast kwestia kosztu mediów wymaga uzgodnień gminy ze Szkołą.
W związku z pytaniem p.Łukasza Grabowskiego o stanowisko w sprawie likwidacji Szkoły, pan Dyrektor stwierdził, że do każdej szkoły gmina dokłada finansowo. Jako Dyrektor jest przeciwny likwidacji, nie jest z niej zadowolony, ale zdaje sobie sprawę z finansowej strony tej decyzji. Gdyby wszyscy mieli pracę, to nie podejmowaliby trudu tworzenia Stowarzyszenia i niepublicznej szkoły.
Pan Łukasz Grabowski wyraził stanowisko, że Szkoła Podstawowa w Gorzykowie jest potrzebna, ma 160 lat tradycji, rodzicom na niej zależy i winna funkcjonować jako szkoła publiczna.
Na tym dyskusję zakończono i p.Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały o likwidacji omawianej Szkoły.
Komisja większością głosów (4 „za”, 1 przeciw, 2 wstrzymujące się) pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt.
Pan Przewodniczący podziękował p.Dyrektorowi za udział w spotkaniu i życzył mu powodzenia. Zapewnił, że sprawa użyczenia Stowarzyszeniu majątku się nie zmieni, natomiast kwestia mieszkań winna być wspólnie rozwiązana.

 

Ad.4.Informację o realizacji uchwały z 2008r. dotyczącej opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych przestawił pŁukasz Misiewicz.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Po udzieleniu przez p.Misiewicza odpowiedzi na pytania członków Komisji, stwierdzono, że w porównaniu z innymi gminami, opłaty w naszej gminie są zbyt niskie i należałoby je podwyższyć.


Ad.5.Informację o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności przedstawiła p.Anita Frańczak. Udzieliła również odpowiedzi na pytania członków Komisji.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6.W punkcie tym zapoznano się z informacją o wydanych w 2012r. decyzjach o warunkach zabudowy i o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Zastępca Burmistrza poinformował przybyłą na posiedzenie p.Justynę Mikołajczak, że została zaproszona na posiedzenie, na prośbę jednego z Radnych, wyrażoną na posiedzeniu Komisji Oświaty.
Po czym pani Mikołajczak, posługując się rzutnikiem  przedstawiła projekt Centrum Kultury w Witkowie, który jak poinformowała, będzie ukończony w marcu.
Następnie obejrzano próbki wykładzin podłogowych do głównej sali. Pani projektant stwierdziła, m.in., że wykładzina jest o wiele tańsza niż drewno, poza tym drewno szybko się niszczy, widać kurz i jest trudne w utrzymaniu. Wykładziny muszą spełniać m.in. wymogi akustyczne. Na schody proponowała nie lastriko, ale granit. Podkreśliła jak ważne jest wyznaczenie osoby, która będzie „pilnować” budowy, a po oddaniu do użytku – zatrudnienie menadżera;

- członkowie Komisji otrzymali projekt Regulaminu targowiska miejskiego, z prośbą by go przeanalizowali. Uchwalenie przedmiotowego Regulaminu planowane jest na sesji marcowej;

- p.Łukasz Grabowski przedstawił przy pomocy rzutnika prezentację pt. „Dlaczego nie warto likwidować Szkoły Podstawowej w Gorzykowie”. Prezentacja dotyczyła m.in. 160-letniej historii Szkoły, integracji społecznej wsi, szacunkowych kosztów utrzymania placówki;

- na prośbę p.Pawła Skudzawskiego – członka Komisji Oświaty, zapoznano się z zestawieniem kosztów poniesionych w 2012r. przez OKSiR na sekcje sportowe „ORLIKI” „Żaki” i „Młodziki”.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,40.


        Przewodniczący Komisji
           Grzegorz Kaźmierczak


Protokołowała:
H.Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz