Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 30/13 z posiedzenia Komisji Oświaty...RM z dnia 11.02.2013r.

Nr ORr.0012.4.2.2013

PROTOKOŁ Nr 30/13

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 11 lutego 2013r. o godz. 10,30 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika -  Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Marian Gadziński  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Tomasz Nowak  Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Anita Frańczak  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych i stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum. Po czym zaproponował poszerzenie porządku obrad o punkt dotyczący Sprawozdania z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego, jako punkt „5”.
Powyższa propozycja została przyjęta, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad sesji lutowej.
4.Zapoznanie się z sytuacją finansową w oświacie.
5.Sprawozdanie z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego za 2012 rok.
6.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3.W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 15 lutego br.:

a/p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta omówił projekt uchwały o likwidacji Szkoły Podstawowej Podstawowej w Gorzykowie. Na wstępie przypomniał, że w ubiegłym roku Rada Miejska podjęła uchwałę o zamiarze likwidacji omawianej Szkoły. W związku z tym Burmistrz wystąpił do Kuratorium Oświaty i do Związków Zawodowych Nauczycieli o opinię. W styczniu br. odbyło się spotkanie z mieszkańcami Gorzykowa w którym uczestniczyło ok. 60 osób. Na spotkaniu padały pytania m.in. o Stowarzyszenie „Razem w przyszłość”, ale jak poinformował p.Dyrektor Szkoły, planowane jest odrębne spotkanie członków Stowarzyszenia z mieszkańcami, dla przedstawienia bliższych danych dotyczących m.in. finansów i prowadzenia niepublicznej szkoły. Spotkanie to już się odbyło, w dniu 8 lutego br. Pan Gadziński poinformował również, że ze strony gminy dopięto wszystkie formalności związane z likwidacją omawianej placówki oświatowej. Omówił zestawienia danych dotyczących wszystkich szkół, ze szczególnym uwzględnieniem Szkoły w Gorzykowie (zestawienia – w załączeniu). W związku ze zgłoszonymi na styczniowym spotkaniu uwagami mieszkańców, w najbliższym czasie zostaną przekazane rodzicom uczniów Szkoły Podstawowej Nr 3 anonimowe ankiety dotyczące godzin rozpoczynania zajęć lekcyjnych. Burmistrz zaprosi również rodziców uczniów SP Gorzykowo do zobaczenia obiektów Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie, ponieważ zgodnie z zapisem projektu uchwały, uczniowie z Gorzykowa tam będą kontynuować naukę. Jeśli chodzi o kadrę, gmina w chwili obecnej nie zagwarantuje żadnemu pracownikowi likwidowanej Szkoły zatrudnienie w placówce, dla której jest organem prowadzącym.
Ustalono zaprosić Dyrektora Szkoły w Gorzykowie na posiedzenie Komisji Finansów w najbliższą środę, dla omówienia zamierzeń Stowarzyszenia „Razem w przyszłość” w kwestii prowadzenia szkoły niepublicznej.
Po zakończeniu dyskusji, Komisja większością głosów (5 „za”, 1 wstrzymujący się) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały dotyczący likwidacji Szkoły w Gorzykowie;

b/p.Tomasz Nowak – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej przedstawił sprawę ceny wody i zrzutu ścieków. Przypomniał, że obecnie obowiązują: cena wody – 2,57zł/m3 brutto, cena ścieków – 5,25zł/m3 brutto. ZGK proponuje podwyżkę ceny wody o 10 groszy tj. do kwoty 2,67zł/m3 (o 3,8%) i podwyżkę ceny zrzutu ścieków o 34 grosze tj. do kwoty 5,59 zł/m3 (o 6,6%). Zakłada się zużycie wody na poziomie ubiegłego roku. Pan Kierownik poinformował również o zwiększonych kosztach wynikających głównie ze stopnia inflacji, podwyżki wynagrodzeń pracowników, planowanych remontów. W związku z pytaniem o ściągalność opłat za wodę i zrzut ścieków p.Kierownik poinformował, że ściągalność jest różna, zakłada że w 2013r. nie uda się ściągnąć ok. 40tys.zł.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały dotyczący podwyżki ceny wody i zrzutu ścieków;

c/pani Skarbnik poinformowała o planowanych zmianach w budżecie i w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Poinformowała również o zmianach które wyniknęły już po dostarczeniu Radnym projektów omawianych uchwał oraz o zmienionych przepisach w zakresie m.in. szczegółowości WPF.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawione projekty;

d/p.Piotr Janowicz omówił następujące projekty uchwał:
1/dot. zmiany uchwały Nr XXII/212/2012 o Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Wojewoda Wielkopolski w ramach nadzoru nad uchwałami, zakwestionował pewne zapisy ww. uchwały, dot. np. rejestracji psów i zasad deratyzacji, w związku z tym zapisy te winny być w uchwale wykreślone.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;
2/dot. Programu opieki nad zwierzętami, który Gmina co roku winna uchwalać. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, projekt Programu był opiniowany m.in. przez koła łowieckie i Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;
3/dot. zmiany uchwały z 2010r. o współpracy z Miastem Gniezno w zakresie opieki nad bezdomnymi psami. Zmiana polega na podwyższeniu opłaty za 1 psa dostarczanego do schroniska, z kwoty 1100,-zł na kwotę 1150,-zł.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt;
4/dot.dotacji na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;
 
e/p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący sprzedaży w drodze przetargu dwóch lokali mieszkalnych (pustostany), w Witkowie przy ul.Kosynierów Miłosławskich 2. Dla gminy nie jest korzystne pozostawać we Wspólnocie Mieszkaniowej, dlatego proponuje się sprzedaż.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

f/projekt uchwały o pracach społecznie użytecznych w 2013r. zaopiniowano pozytywnie.


Ad.4.W punkcie tym Komisja zapoznała się z informacją o sytuacji w oświacie.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.5.Komisja zapoznała się ze Sprawozdaniem z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego w 2012r.
Przedmiotowe sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.6.W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- wspólnie z p.Tomaszem Nowakiem – Kierownikiem ZGK omówiono wstępny projekt Regulaminu targowiska miejskiego i zgłoszono uwagi, które należy przemyśleć (np. sprawa liczby stanowisk na sprzedaż ryb).
Jak poinformował p.Przewodniczący Komisji, Regulamin zostanie uchwalony na marcowej sesji;

- p.Bogusław Mołodecki przypomniał Radnym o Turnieju Tenisa Stołowego Burmistrzów i Radnych, który odbędzie się w dniu 23 lutego br. na nowej hali widowiskowo-sportowej w Witkowie;

- p.Roman Popek zgłosił uwagę, że na „starym” boisku sportowym w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie, należałoby ułożyć nawierzchnię akrylową. Pan Paweł Skudzawski wyraził zdanie, że lepiej byłoby wysypać boiska piaskiem;

- w nawiązaniu do ww. uwagi, p.Bogusław Mołodecki zgłosił wniosek o zmodernizowanie starych boisk asfaltowych usytuowanych na terenie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie (np. przy obiektach „Mieszko”).
Pan Przewodniczący Komisji poinformował, że w najbliższym czasie Komisja obejrzy boiska sportowe w OW;
- w kontekście dodatkowych środków z budżetu gminy dla Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia”, p.Paweł Skudzawski poruszył sprawę stosunkowo niedużych środków, jakie przeznaczane są na potrzeby grup sportowych „Młodziki” i „ORLIKI”. Dodał, że rodzice są tym zbulwersowani.
Ustalono zwrócić się do Dyrektora OKSiR-u o przygotowanie informacji na powyższy temat, na środowe posiedzenie Komisji Finansów;

- p.Roman Popek stwierdził, że od 2001r. OKSiR ma w swoim zakresie działalności również kulturę, ale gmina nie ma własnego zespołu, tak jak niektóre inne gminy.
Jak stwierdzili inni członkowie Komisji, prowadzone przez OKSiR zajęcia kulturalne i sportowe mają na celu głównie zagospodarowanie czasu wolnego dzieci i młodzieży.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz.13,05.


       Przewodniczący Komisji
              Piotr  Jóźwik


Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz