Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 29/13 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z dnia 26.02.2013r.

Nr ORr.0012.1.2.2013

PROTOKOŁ Nr 29/13

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 lutego 2013r. o godz. 9,30 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Anna Pawluk    Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia.

Do projektu porządku uwag nie zgłoszono, ustalono go w brzmieniu:

Porządek posiedzenia.
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Kontrola działalności Szkoły Podstawowej Nr 3 w zakresie:
a/organizacji czasu wolnego w okresie minionych ferii zimowych;
b/wykorzystania obiektów sportowych na terenie Szkoły;
c/dożywiania uczniów i personelu.
4.Kontrola wykonywania przez Burmistrza obowiązku nadzoru nad rozliczaniem dotacji celowych udzielonych z budżetu gminy w 2012r.
5.Inne sprawy.


Ad.1.Jak wyżej.


Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

O godz.9,45 Komisja udała się do Szkoły Podstawowej Nr 3 im.Lotnictwa Polskiego w Witkowie, w celu dokonania zaplanowanej kontroli.


Ad.3. W kontroli uczestniczyła p.Anna Pawluk – Dyrektor Szkoły oraz p.Tomasz Deskowski – Zastępca Dyrektora.


I.Kontrola w zakresie organizacji czasu wolnego w okresie minionych ferii zimowych.
Jak poinformowała pani Dyrektor, organizatorami czasu wolnego w okresie ferii zimowych na terenie gminy byli: OKSiR, 3. Baza Lotnictwa Transportowego, Towarzystwo Turystyczne, Szkoły, w tym Szkoła Podstawowa Nr 3 w Witkowie. Zajęcia dla uczniów SP 3 odbywały się na głównej hali sportowej oraz w małej sali. Były to takie zajęcia jak: tenis stołowy, unihokej, piłka halowa nożna, piłka siatkowa. Odnosząc się do frekwencji uczniów na omawianych zajęciach, p.Tomasz Deskowski stwierdził, że zajęcia te przegrywają z komputerami i grami telewizyjnymi.
Powyższa uwaga wywołała dyskusję na temat konieczności podjęcia działań, dla zwiększenia zainteresowania dzieci zajęciami sportowymi i rekreacją oraz na temat zbyt małego zainteresowania rodziców rozwojem fizycznym dzieci. Zainteresowanie rodziców spada wraz z wiekiem dzieci.

I.Kontrola w zakresie wykorzystania obiektów sportowych na terenie Szkoły.
W 2012r.gmina powierzyła OKSiR-owi administrowanie hali widowiskowo-sportowej wybudowanej przy SP 3. Na mocy porozumienia zawartego między OKSiR a Szkołą, uczniowie SP 3 korzystają z hali do godz. 14,00.
W kontekście omawianej sprawy rozwoju fizycznego dzieci, Komisja dokonała kontroli zwolnień uczniów z zajęć wychowania fizycznego. Pani Dyrektor poinformowała, że na około 700 uczniów, w ciągu roku szkolnego jest około 10 przypadków zwolnień. Zwolnienia spowodowane są głównie złamaniami lub poważniejszymi chorobami.
Następnie omawiano sprawę zajęć prowadzonych w ramach Uczniowskich Klubów Sportowych. Komisja zapoznała się z przedstawionymi przez p.Deskowskiego dziennikami zajęć i „Planem zajęć UKS i zajęć rekreacyjno-sportowych”, który stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pani Dyrektor poinformowała, że przeprowadza wyrywkowe kontrole zajęć UKS i lekcji wf. Proponowała zorganizowanie spotkania Radnych z nauczycielami wf, na temat organizacji zajęć i oceny zaangażowania uczniów na lekcjach wf.
 
II.Kontrola w zakresie dożywiania uczniów i personelu.
Komisja wysłuchała informacji pani Dyrektor na temat dożywiania uczniów i pracowników Szkoły. Obiady są jednakowe dla uczniów i pracowników Szkoły. Menu układa intendentka, pełniąca jednocześnie obowiązki dietetyka. W związku z pytaniem p.Przewodniczącego Komisji, pani Dyrektor zapewniła, że jest możliwość korzystania z obiadów przez wszystkich chętnych uczniów. 
…..
Korzystając z obecności Komisji, pan Zastępca Dyrektora poruszył kwestię finansowania wyjazdów uczniów na basen. Komisja stwierdziła, że ze względu na brak basenu na terenie gminy Witkowo, z budżetu gminy celowe byłoby dofinansowywanie wyjazdów na basen np. w Gnieźnie (obecnie koszty te ponoszą rodzice). Pan Deskowski poruszył również sprawę dofinansowania Programu „Szkoła dla rodziców”. Jak stwierdził, Szkoła zatrudnia dwóch pedagogów, którzy mogliby prowadzić zajęcia w ramach tego Programu. W poprzednich latach realizację Programu finansowała gmina, ale zaprzestano jego realizacji.

Podsumowując kontrolę, Komisja pozytywnie oceniła organizację czasu wolnego dla uczniów kontrolowanej Szkoły oraz wykorzystywanie hali sportowej. Nie wniesiono również zastrzeżeń do dożywiania uczniów.
Kontrolę zakończono – o godz. 11,45.

 
Ad.4. Pani Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła dotacje udzielone w 2012r. z budżetu gminy na realizację zadań bieżących i zadań majątkowych.
Wykaz przedmiotowych dotacji stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Dotacje na wydatki bieżące planowane na ogólną kwotę 1.758.252,-zł, wykonano w wysokości 1.734.966,-zł, tj.  98,7%. Natomiast dotacje na wydatki majątkowe planowane na ogólną kwotę 116.807,-zł, wykonano w 100%. Wszystkie podmioty rozliczyły się z udzielonych dotacji.

W tematycznej dyskusji członkowie Komisji nawiązali do kontroli dokonanej przez Komisję w dniu 14 grudnia 2012r. W ramach kontroli dotacji, omawiano wtedy m.in. dotację dla Komendy Powiatowej Policji w wysokości 10tys.zł, na zakup sprzętu komputerowego.
Jak wyjaśniła pani Skarbnik, nie jest to dotacja, ale wpłata na Fundusz Wsparcia Policji. Na mocy trójstronnego porozumienia 3 komputery umieszczono w Komendzie Policji w Gnieźnie.
Następnie zapoznano się z dokumentacją finansową, związaną z udzieleniem omawianych dotacji.
W kontekście dotacji udzielonej Sekcji Modelarzy, poruszono kwestię sfinansowania kosztów szkolenia osoby, która pomaga obecnemu instruktorowi – p.Maciejowi Barszczowi, a w przyszłości może go zastąpić.
Jak wyjaśniła pani Skarbnik, w tej sprawie można zwrócić się do OKSiR-u.
Zwrócono uwagę na niskie wykorzystanie dotacji dla Powiatu, na pokrycie kosztów związanych z likwidacją wyrobów budowlanych zawierających azbest. Planowano w budżecie na ten cel kwotę 10tys.zł, a wykonano tylko 2.695,-zł (małe zainteresowanie mieszkańców gminy Witkowo).

W podsumowaniu kontroli nie stwierdzono zastrzeżeń do wykonywania przez Burmistrza nadzoru nad rozliczaniem dotacji celowych udzielonych z budżetu gminy w 2012r.
 
 
Ad.5.W punkcie tym m.in. p.Roman Popek poruszył sprawę niewykonanego w ramach rewitalizacji Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie boiska do piłki ręcznej.
Jak wyjaśniła pani Skarbnik, rewitalizacja została finansowo wykonana w całości.
W tematycznej dyskusji ustalono poprosić na kolejne posiedzenie o wyjaśnienie przyczyn niewykonania ww. boiska i czy w zamian wykonano inne zadanie.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,10.
     
         Przewodniczący Komisji
                Henryk  Mucha

Protokołowali:
Edyta Pawlaczyk
Marek Biadasz (pkt 3)

drukuj pobierz pdf    

wstecz