Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł ze wspólnego posiedzenia Komisji Rolnictwa, Komisji Oświaty i Komisji Finansów 17.01.2013r.

Nr ORr. 0012.3.1.2013
Nr ORr. 0012.4.1.2013
Nr ORr. 0012.2.1.2013

PROTOKOŁ Nr…/13

ze wspólnego posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej oraz Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 17 stycznia 2013r. o godz. 12,30 w sali Nr 1 Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński   Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski   Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Włodzimierz Walczak   Prezes Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia”
- p.Zenon Burchardt   Skarbnik Klubu Sportowego „Vitcovia”
- p.Tomasz Nowak   Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej
- p.Anita Frańczak   inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Stanisław Antoszczyszyn  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Przewodniczący wspólnie obradujących Komisji wskazali p.Grzegorza Kaźmierczaka jako przewodniczącego obrad. Pan Grzegorz Kaźmierczak otworzył posiedzenie, stwierdził na podstawie list obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia. Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek obrad, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń.
3.Sprawa dofinansowania działalności Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia”.
4.Spotkanie z Dyrektorem Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji:
a/ funkcjonowanie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie;
b/ analiza środków finansowych na dofinansowanie zadań z zakresu działalności sportowej i kulturalnej gminnych klubów sportowych i kół zainteresowań w 2013r., wydatki osobowe w 2012r.;
c/ zapoznanie się z programem zajęć sportowo-rekreacyjnych i kulturalnych dla dzieci w czasie ferii zimowych.
5.Sprawa przekształcenia ZGK w Spółkę.
6.Inne sprawy.

Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2. Protokoły z poprzednich posiedzeń Komisji przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3. Prowadzący obrady powitał przybyłych na posiedzenie przedstawicieli Gminnego Klubu Sportowego „Vitcovia” i oddał im głos.
Pan Walczak – Prezes Klubu podziękował za powstanie na ORLIKU dwóch młodych drużyn i za inwestycje na Stadionie. Poinformował, że planuje się z budżetu gminy kwotę dofinansowania działalności Klubu w wysokości 60tys.zł, ale środków zabraknie.
Jak wyjaśnił p.Burchardt – Skarbnik Klubu, obecnie Klub jest zobowiązany rejestrować instruktorów i gospodarza Klubu i w związku z tym opłacać składki ZUS. Budżet Klubu za 2012 rok zamknięto wynikiem minusowym. Aby móc spiąć budżet, Klub potrzebowałby minimum 95tys.zł.
Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza odczytał ważniejsze pozycje z propozycji wydatków Klubu na 2013r. (ogólna kwota – ok. 100tys.zł, w tym 42tys.zł – drużyny młodzieżowe). Po czym poinformował, że w budżecie gminy zaplanowano dla Klubu kwotę 60tys.zł i 20tys.zł z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Ponieważ jednak te 20tys.zł zostanie rozplanowane w wyniku konkursu ofert, nie ma gwarancji, że Klub „Vitcovia” otrzyma całą kwotę.
Pan Henryk Mucha pytał o liczbę drużyn młodzieżowych, liczbę trenerów, poruszył sprawę braku postępów w grze, sprawę organizacji zawodów, sprawę zawodników spoza gminy i sprawę wulgaryzmów wśród zawodników.
Do powyższych spraw odniósł się p.Burchardt. Poinformował m.in., że jest 3 instruktorów, Klub jest na 3.miejscu w grupie okręgowej. Podkreślił, że pracują społecznie, kosztem swojej pracy.
Pan Prezes poinformował, że 24 lata grał w „Vitcovii”, a dziś jest tendencja powrotu do Klubu „starych” zawodników z Witkowa. Obecnie jest 8 zawodników z gminy Witkowo, ale będą kolejni.
Odnosząc się do przedstawionych przez p.Gadzińskiego kosztów funkcjonowania 3 sekcji Klubu p.Bogusław Mołodecki stwierdził, że nie da się tu nic zaoszczędzić, wszystkie koszty trzeba zapłacić, np. narzucone opłaty stałe. Można jedynie zastanowić się czy utrzymać 3 sekcje, czy też z czegoś zrezygnować.
Jak stwierdził p.Piotr Jóźwik, ORLIK spowodował, że powstała drużyna młodzików, którymi opiekuje się OKSiR. Młodzików szkolimy, rośnie więc nam zaplecze, ale mogłaby też działać drużyna juniorów starszych. Pan Jóźwik stwierdził również, że powinniśmy pomóc Klubowi.
Jak stwierdził p.Mołodecki, gdyby w ubiegłym roku Szkoła Podstawowa w Gorzykowie została zlikwidowana, byłyby środki finansowe na sport. Jak stwierdził p.Łukasz Grabowski, równie dobrze mogłoby nie być wiatraka.
Pan Marek Biadasz i p.Marek Sucholas opowiedzieli się za dofinansowaniem Klubu w wyższej niż planowana kwocie, bo cyt. „skoro coś się dzieje w dobrym kierunku, to trzeba dofinansować”, tym bardziej że w wyższej lidze są wyższe koszty.
Następnie p.Przewodniczący obrad podziękował przedstawicielom Klubu za udział w posiedzeniu.
W dalszej dyskusji poruszono m.in. koszty funkcjonowania i dofinansowania klubów sportowych w sąsiednich gminach, sprawę sponsoringu klubów, sprawę kosztów które ponosi OKSiR udostępniając „Vitcovii” nieodpłatnie płytę Stadionu i pomieszczenia (ok. 17tys.zł rocznie). Pan Łukasz Grabowski proponował zwiększenie dofinansowania o kwotę 8tys.zł, p.Bogusław Mołodecki – o kwotę 15tys.zł, natomiast p.Kaźmierczak – proponował wstrzymać się jeszcze z podjęciem decyzji. W związku z pytaniami członków Komisji p.Burmistrz zapewnił, że poszuka środków w budżecie.

W podsumowaniu dyskusji Radni większością głosów (6 „za, 4 przeciw, 2 wstrzymujących się) proponowali zwiększyć dofinansowanie dla Klubu „Vitcovia” o kwotę 15 tys.zł.


Ad.4. W punkcie tym p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji przedstawił następujące tematy:

a/ funkcjonowanie Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie.
Pan Dyrektor poinformował o zadaniach, które winny być wykonane, najlepiej w ramach przygotowania do kolejnego sezonu letniego, w terminie do końca kwietnia br. (wykaz zadań – w załączeniu). Wśród tych zadań p.Dyrektor wymienił m.in. zwiększenie przepustowości poprzez zainstalowanie dodatkowej bramki wyjazdowej, dokończenie prac remontowych na placu postojowym, wyrównanie płyt na al.Okrężnej, likwidacja betonowego pomostu po byłym PBR, likwidacja zjeżdżalni wodnej, przystosowanie miejsc publicznych dla osób niepełnosprawnych, pielęgnacja drzewostanu. Pan Dyrektor podkreślił, że przedstawione zadania wiążą się z bezpieczeństwem turystów. Ośrodek podoba się turystom, jest na skalę kraju i powyższe zdania są konieczne.
Pan Grzegorz Kaźmierczak poruszył problem energii elektrycznej w OW.
Jak poinformował p.Dyrektor, miesiąc temu złożył do Zakładu Energetycznego wniosek o urządzenie o większej mocy, co pozwoli lepiej zabezpieczyć sprawy energii; 

b/ analiza środków finansowych na zadania z zakresu sportu i kultury, na koła zainteresowań w 2013r. Koszty osobowe i koszty imprez sportowo-rekreacyjnych w 2012r.
Pan Piotr Jóźwik przypomniał, że w zasadzie o środkach finansowych na 2013r. była mowa na grudniowym posiedzeniu Komisji Oświaty, więc może p.Dyrektor przedstawi jedynie informację o środkach wydanych w 2012r. tj. wydatki osobowe i wydatki na imprezy sportowo-rekreacyjne.
Wobec powyższego p.Dyrektor poinformował, co następuje: w 2012r. OKSiR zatrudniał 11 instruktorów z różnych dziedzin sztuki, na umowę zlecenie, w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Wynagrodzenia tych osób stanowiły więc wydatki bezosobowe i wyniosły ogółem 42tys.zł. Natomiast wydatki osobowe to koszty zatrudnienia 1 instruktora na ½ etatu i wynosiły one 14.200,-zł. Jeśli chodzi o działalność sportowo-rekreacyjną, prowadzone są zajęcia cykliczne całoroczne, takie jak np. fitness, tenis ziemny, piłka nożna, koszykówka dziewcząt. Pan Dyrektor poinformował również o kosztach obsługi obiektów sportowych (ok. 20tys.zł, w tym m.in. wynagrodzenia, media, materiały) i hali sportowej przy ul.Czerniejewskiej (ok. 190tys.zł, w tym m.in. gaz, prąd, wynagrodzenia, ubezpieczenie).
W związku z pytaniem p.Łukasza Grabowskiego p.Dyrektor poinformował, że na hali panuje temperatura 18° C.
Pan Grabowski wyraził uznanie dla p.Dyrektora za prowadzone przez OKSiR na wsiach zajęcia np. w Małachowie Złych Miejsc i Ruchocinku oraz za dobrą współpracę z Sołtysami.
Jak zapewnił p.Dyrektor, stara się jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki;

c/ zapoznanie się z programem zajęć sportowo-rekreacyjnych i kulturalnych w czasie ferii zimowych.
Pan Dyrektor OKSiR-u poinformował, że z programem zajęć sportowo-rekreacyjnych i sportowych można się zapoznać na stronie internetowej
www.oksir.witkowo.pl. Każdego dnia jest propozycja dla dzieci i młodzieży, np. w poniedziałek zorganizowano wyjazd na kręgielnię, który cieszył się dużym zainteresowaniem.

Ad.5. Pan Przewodniczący obrad powitał przybyłego na posiedzenie p.Tomasza Nowaka – Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej w Witkowie i oddał mu głos.
Pan Kierownik poinformował na wstępie, że celem spotkania jest wypracowanie wspólnego stanowiska w sprawie przekształcenia ZGK w spółkę prawa handlowego. Jest w ZGK dopiero 2 miesiące, ale widzi, że jedyną słuszną decyzją jest przekształcenie Zakładu w spółkę. Po powyższym tematycznym wprowadzeniu, pan Kierownik posługując się rzutnikiem przedstawił przygotowaną przez siebie prezentację. Prezentacja zawierała m.in.: stan obecny Zakładu (liczba pracowników, rodzaje działów, wykonywane zadania, budżet ZGK, potencjał), doświadczenie zawodowe Kierownika, podjęte działania m.in. w odniesieniu do składowiska odpadów, korzyści wynikające z przekształcenia (m.in. możliwość uczestniczenia w przetargach publicznych, rozszerzenie zakresu działalności, możliwość prowadzenia działalności inwestycyjnej), sytuacja ZGK w przypadku nie dokonania przekształcenia (m.in. wyeliminowanie z przetargów na odbiór i zagospodarowanie odpadów, uszczuplenie budżetu, likwidacja etatów, brak możliwości administrowania składowiskiem), koszty przekształcenia. Prezentację zakończył wniosek pana Kierownika o wyrażenie zgody na przekształcenie.
Po czym wywiązała się dyskusja.
Pan Grzegorz Kaźmierczak pytał, ile czasu potrzeba na dokonanie przekształcenia.
Jak poinformował pan Kierownik – kilka miesięcy.
Pan Henryk Mucha pytał, czy ZGK byłaby w stanie przejąć odbieranie i zagospodarowanie odpadów na terenie, który obecnie obsługuje ALKOM, ponadto interesowało go co skłoniło p.Kierownika do zmiany pracy.
Na pierwsze pytanie p.Kierownik udzielił twierdzącej odpowiedzi, po czym wyjaśnił powody zmiany pracy.
Jak stwierdził p.Burmistrz, warto jest podjąć temat. Radni podjęli uchwałę ustalającą 5,-zł za wywóz nieczystości segregowanych, więc należy się zastanowić czy Spółka byłaby w stanie za tę cenę śmieci wywozić.
Pan Kierownik poinformował, że ceny zweryfikuje przetarg, ale uważa, że nie jest możliwe by 5,-zł wystarczyło, nie może tego zagwarantować. Wyraził również zdanie, że ceny za śmieci niesegregowane winny być mniejsze niż za śmieci segregowane.
W związku z uwagą p.Bogusława Mołodeckiego, że zgodnie z ustawą Spółka nie mogłaby przystąpić do przetargu na wywóz odpadów (kwestia mocy przerobowych), pan Kierownik stwierdził, że Spółka mogłaby wystąpić w konsorcjum lub być podwykonawcą. Dodał, że jego zamiarem jest wyjście z usługami poza teren gminy.
Pan Burmistrz stwierdził, że jednym z wariantów jest Spółka kilkuosobowa, to najbardziej ekonomiczny sposób funkcjonowania Spółki, a wszystkie prace zlecane podmiotom np. założonym przez obecnych pracowników.
Pan Kierownik przyznał, że taka Spółka też jest możliwa. Dodał, że skoro jedynym właścicielem Spółki jest gmina, Spółka nie zrobi nic, co by się gminie nie spodobało.
Pana Łukasza Grabowskiego interesowało, czy w budżecie zaplanowano środki na omawiane przekształcenie.
Pan Burmistrz poinformował, że środków na taki cel nie zaplanowano. Pan Kierownik zapewnił, że ZGK jest w stanie te koszty ponieść we własnym zakresie.
Pan Marian Walczak wyraził zdanie, że to wymagałoby podwyższenia np. ceny wody.
Pan Grzegorz Kaźmierczak przypomniał, że o przekształceniu ZGK mowa jest od kilku lat.
Pan Bogusław Mołodecki stwierdził, że wniosek p.Kierownika popiera, nie widzi innego rozwiązania.
Na tym dyskusję zakończono i p.Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek o przekształcenie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Spółkę.
Radni jednogłośnie poparli ww. wniosek.

W związku z powyższym p.Burmistrz zwrócił się do Radnych z pytaniem, czy chcieliby przyspieszyć procedurę, podejmując uchwałę na sesji nadzwyczajnej.

Pan Bogusław Mołodecki stwierdził, że nie ma potrzeby zwoływania sesji nadzwyczajnej. Do czasu lutowej sesji p.Kierownik może przygotować szczegółowy harmonogram wartościowo-kosztowo-czasowy.

Wobec wyczerpania się tematu spotkania, p.Przewodniczący obrad podziękował p.Kierownikowi za udział w posiedzeniu.

Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Anita Frańczak przedstawiła sprawę dalszej dzierżawy gruntu pod sklepem pana T. w Witkowie. Poinformowała m.in., że umowa na dzierżawę ww. gruntu wygasła 31 grudnia br., dzierżawca ma zadłużenie z tytułu dzierżawy, są też ustne skargi na hałas przy tym obiekcie.
Jak stwierdził p.Burmistrz, Radni swego czasu zastanawiali się czy dzierżawę przedłużyć, dlatego oczekuje opinii w tej kwestii. Jednak dopóki dzierżawca nie ureguluje zaległości, kolejna umowa nie zostanie zawarta. W przypadku zawarcia umowy, można w niej określić inną częstotliwość np. comiesięczną płatność czynszu.
W dalszej dyskusji p.Henryk Mucha potwierdził, że są ustne zarzuty mieszkańców z powodu hałasów w godzinach nocnych, ale z drugiej strony mieszkańcy są zadowoleni z funkcjonującego w omawianym sklepie punktu pocztowego.
Radni zaakceptowali sugestię p.Burmistrza co do zmiany częstotliwości płatności czynszu dzierżawnego, poruszyli też kwestię koniecznej poprawy estetyki sklepu.
Większością głosów (9 „za”, 2 przeciw, 1 wstrzymujący się) Radni opowiedzieli się za przedłużeniem okresu dzierżawy, z tym że umowa winna być zawarta po uregulowaniu zaległości finansowych wobec gminy;

- p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poruszył sprawę przedstawianego na jednym z wcześniejszych posiedzeń Komisji Finansów wniosku pana F. z Witkowa o wyrażenie zgody na pobudowanie wyciągu narciarskiego w OW w Skorzęcinie (część Komisji Finansów dokonała wizji lokalnej w terenie). Chciałby znać stanowisko Radnych w tej sprawie, by udzielić wnioskodawcy odpowiedzi.
W wyniku krótkiej dyskusji, Radni pozytywnie zaopiniowali przedmiotowy wniosek;

- p.Piotr Janowicz przedstawił wnioski p.Wojciecha A. z Wiekowa i p.Krystiana R. z Małachowa Z.M. o wyrażenie zgody na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.
Odnosząc się do wniosku pana R. p.Burmistrz stwierdził, że jeśli Radni pozytywnie zaopiniują ww. wniosek, w decyzji zostanie określone funkcjonowanie przydomowej oczyszczalni do czasu wybudowania kanalizacji.
Radni pozytywnie zaopiniowali powyższe wnioski;

- p.Bogusław Mołodecki:
1/ poinformował o piśmie Spółki BMB Promotion z Warszawy dotyczącym nawiązania współpracy w dziedzinie rozwoju fotowoltaicznych źródeł energii odnawialnej;

2/ poinformował o pisemnym zaproszeniu Radnych do udziału w Halowym Turnieju Piłki Nożnej Radnych i Pracowników Samorządowych w Kostrzynie w dniu 16 lutego br. i prosił p.Piotra Jóźwika o zajęcie się tym tematem;

3/ poinformował o pisemnym zaproszeniu Radnych do udziału w XIV Regionalnych Zawodach Radnych, Wójtów, Burmistrzów w Tenisie Stołowym w dniu 23 lutego br. w Witkowie;

4/ poinformował o organizowanym po raz pierwszy turnieju strzeleckim;

- p.Henryk Mucha poinformował o możliwości ćwiczeń przez osoby niepełnosprawne;

- p.Burmistrz poinformował o zajętym przez p.Piotra Jóźwika I miejscu w strzelaniu;

- p.Adam Kowalski proponował, by planowaną przez Urząd Gminy i Miasta na dzień 26 stycznia zbiórkę zużytego sprzętu agd, poszerzyć o Mielżyn.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,30.

        Przewodniczący posiedzenia:
              Grzegorz   Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz