Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 28/13 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z dnia 10.1.2013r.

Nr ORr.0012.1.1.2013

PROTOKOŁ Nr 28/13

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 10 stycznia 2013r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Zdzisław Bosacki  Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gorzykowie
- p.Jadwiga Walerczyk  Sołtys Sołectwa Malenin
- p.Barbara Jaskólska  członek Rady Sołeckiej w Maleninie

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym odczytał projekt porządku posiedzenia, który przyjęto bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Kontrola Szkoły Podstawowej w Gorzykowie w zakresie:
a/ sytuacji szkoły w kontekście planowanej likwidacji;
b/ organizacji czasu wolnego w okresie ferii zimowych.
4.Kontrola funkcjonowania świetlicy wiejskiej w Maleninie, jej stanu technicznego, utrzymania i wyposażenia.
5.Inne sprawy.

Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3.O godz. 10,00 Komisja udała się do Szkoły Podstawowej w Gorzykowie, w celu dokonania zaplanowanej kontroli.

W kontroli uczestniczył p.Zdzisław Bosacki – Dyrektor Szkoły.
Pan Przewodniczący przypomniał, że zgodnie z obowiązującą ustawą, uchwały o likwidacji szkół rady gmin mogą podjąć najpóźniej do końca lutego.
Pan Dyrektor poinformował, że planowane w listopadzie 2012r. zebranie z mieszkańcami Gorzykowa z ważnych przyczyn nie odbyło się, odbędzie się 16 stycznia br. Następnie pan Dyrektor poinformował, że w planie finansowym szkoły na 2013r. zaplanował wydatki na 12 miesięcy, ale w budżecie gminy na 2013r. zaplanowano środki na wynagrodzenia dla pracowników szkoły tylko na 8 miesięcy. To tak jakby już podjęto decyzję o likwidacji. W przypadku złożenia przez Stowarzyszenie wniosku o prowadzenie szkoły niepublicznej, nie byłoby zagwarantowanych środków na okres 4 miesięcy. W październiku ubr. przeprowadził wśród mieszkańców Gorzykowa sondaż (w formie kartek), w którym 99,5% osób opowiedziała się za istnieniem szkoły, należy więc wypracować jakiś kompromis. Jak stwierdził dalej pan Dyrektor, wszyscy pracownicy znają obecną sytuację szkoły i wiedzą, że nie jest możliwe, by w przypadku utworzenia szkoły niepublicznej wszystkim zapewnić pracę. Obecnie szkoła zatrudnia 4 pracowników pełnozatrudnionych z terenu gminy Witkowo i 6 niepełnoetatowców spoza terenu gminy, natomiast uczniów jest 42. 
Następnie dyskutowano na temat ewentualnych odpraw finansowych w przypadku zwolnień, finansowania szkoły niepublicznej, kwestii wysokości subwencji, warunków nauczania. W związku z pytaniami członków Komisji pan Dyrektor wyjaśnił w jaki sposób odbywają się zajęcia lekcyjne (tylko część zajęć jest łączonych). Uwaga p.Przewodniczącego Komisji że może lepiej gdyby dzieci miały lepsze warunki np. w Szkole Podstawowej Nr 3 w Witkowie i Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Mielżynie, wywołała dyskusję. Jak stwierdził p.Dyrektor, w przypadku likwidacji szkoły, wieś „ginie”. Warto spróbować utworzenie szkoły niepublicznej. Następnie p.Dyrektor zwrócił się do członków Komisji z pytaniem, czy Radni rozważali przekształcenie Szkoły w Gorzykowie w filię Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie. Może dobrym rozwiązaniem byłoby utworzenie oddziałów 0 – 3, tym bardziej że z sąsiednich obwodów szkolnych nie wszystkie dzieci zostały przyjęte do przedszkoli. W takiej sytuacji wystarczyłby jeden budynek szkolny, a więc byłyby mniejsze koszty. Szkoła otrzymuje obecnie 338 tys.zł subwencji z budżetu Państwa, w tym podwyższone kwoty subwencji na troje uczniów niepełnosprawnych.
Pan Przewodniczący Komisji poinformował, że Radni nie rozważali utworzenia filii. Na spotkaniu z mieszkańcami 16 stycznia br. należy wypracować rozwiązanie, z odpowiednim uzasadnieniem, a następnie przekonać do tego rozwiązania radnych.
W związku z uwagą p.Marka Biadasza, że ważny jest liczny udział mieszkańców w ww. zebraniu, p.Dyrektor poinformował że jest 25 rodzin z których dzieci uczęszczają do Szkoły w Gorzykowie, ale informacje przekazał w różny sposób wszystkim mieszkańcom.

Następnie p.Dyrektor poinformował, że w okresie ferii zimowych odbywać się będą zajęcia kółka artystycznego, ponadto wyjazdy uczniów na halę sportową w Witkowie.
Uwag nie zgłoszono.

Na tym kontrolę w Szkole Podstawowej w Gorzykowie zakończono – o godz. 11,15.

Ad.4. O godz. 11,25 Komisja rozpoczęła kontrolę świetlicy wiejskiej w Maleninie, w obecności p.Jadwigi Walerczyk – Sołtysa Sołectwa i p.Barbary Jaskólskiej – członka Rady Sołeckiej.

Po dokonaniu oględzin świetlicy, pani Sołtys poinformowała o jej wykorzystaniu. W ciągu roku odbywa się 5 do 6 imprez oraz zebrania wiejskie. W okresie letnim wspólnie z innymi Sołectwami organizowane są imprezy dla dzieci. Ponieważ w Maleninie jest tylko czworo dzieci w wieku szkolnym, Sołectwo nie organizuje zajęć w czasie ferii zimowych. W ramach środków wiejskich zamontowano na świetlicy dodatkowe grzejniki ponieważ pomieszczenie nie było wystarczająco dogrzane, a w ramach środków funduszu sołeckiego, wykonano ogrodzenie wokół świetlicy.  W okresie zimowym Sołectwo ma jednak problem z zamarzaniem wody na świetlicy, dlatego obecnie dopływ wody jest zakręcony, a krany zabezpieczone. Należy więc podjąć starania, by zlikwidować ten problem. Jeśli chodzi o wyposażenie w naczynia, jest ono wystarczające, jedynie  zostaną dokupione garnki.
Następnie Komisja zapoznała się z prowadzoną przez panią Sołtys dokumentacją związaną z działalnością Sołectwa. Wspólnie z przedstawicielkami Rady Sołeckiej zastanawiano się jak organizować imprezy by lepiej wykorzystywać obiekt świetlicy. Okres zimy nie pozwala na organizację wielu imprez ze względu na duże koszty (np. ogrzewanie), jednak panie zapewniły że w okresie wiosenno-letnim będą organizować różnego rodzaju spotkania czy zabawy dla miejscowej społeczności.
Podsumowując wyniki kontroli Komisja stwierdziła, że dokumentacja prowadzona jest wzorowo, a pomieszczenia świetlicy są zadbane i czyste. Wyposażenie jest bardzo dobre, jak na potrzeby wsi.

Korzystając z obecności Radnych, pani Sołtys poinformowała, że zgłosiła do p.Burmistrza wniosek o budowę chodnika od przystanku PKS do skrętu w prawo w kierunku lasu (na drodze powiatowej) i wyrównanie drogi w kierunku Mąkownicy.

Kontrolę zakończono o godz. 11,45.

Ad.5. Od godz. 12,00 Komisja kontynuowała obrady na sali narad Urzędu Gminy i Miasta.

Zapoznano się z pisemnym zaproszeniem na Zawody Radnych i Burmistrzów w Tenisie Stołowym w dniu 23 lutego br.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,15.

         Przewodniczący Komisji
               Henryk  Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz