Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag
Strona główna » Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum » Protokoł 27/12 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z 14.12.2012r.
A A A

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 27/12 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej RM z 14.12.2012r.

Nr ORr.0012.1.14.2012

PROTOKOŁ Nr 27/12

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 14 grudnia 2012r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek   Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński    Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka    Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Marzena Polak    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz    inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Kontrola wykonywania przez Burmistrza obowiązku nadzoru nad rozliczaniem dotacji udzielonych z budżetu gminy i miasta.
4.Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
5.Opracowanie planu pracy Komisji na 2013r.
6.Inne sprawy.

Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3. Zestawienie udzielonych w 2012 roku dotacji celowych z budżetu gminy i miasta przedstawiła z tematycznym komentarzem p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta. Pani Skarbnik poinformowała m.in. że wszystkie dotacje zostały przekazane, ale jeszcze nie wszystkie rozliczono, zgodnie z zawartymi umowami.
Przedmiotowe Zestawienie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Po czym Komisja dokonała kontroli wybranych dotacji, spośród tych, które zostały rozliczone.

1. Dotacja dla Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie w kwocie 23tys.zł na zapewnienie bezpieczeństwa na terenie OW w Skorzęcinie.
Komisja sprawdziła: umowę z dnia 1 czerwca 2012r. na udzielenie dotacji; fakturę Nr FVS 3792/2012 z dnia 31 lipca na kwotę 17.646,-zł; fakturę Nr FVS 4393/2012 z dnia 31 sierpnia 2012r. na kwotę 5.354,-zł.
Zastrzeżeń nie zgłoszono.

2. Dotacja dla Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie w kwocie 10tys.zł na zakup sprzętu komputerowego (dla Komisariatu Policji w Witkowie).
Komisja sprawdziła: fakturę Nr F 1557/1/12 z dnia 6 lipca 2012r. na kwotę 10tys.zł; sprawozdanie merytoryczno-finansowe Komendy Wojewódzkiej z dnia 20 września 2012r. z realizacji zadania.
Komisja stwierdziła, że w przedstawionej przez panią Skarbnik dokumentacji dotyczącej ww. dotacji, brak jest dokumentu, z którego wynikałoby przyjęcie zakupionych 3 komputerów i drukarki przez Komisariat w Witkowie. Stwierdzono również, że na zakupionym sprzęcie winna być nalepiona informacja, że sprzęt zakupiono ze środków budżetu gminy Witkowo. Ponadto Komendant Komisariatu Policji winien na sesjach Rady Miejskiej informować o przekazanych przez gminę środkach.

3. Dotacja dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Skorzęcinie w kwocie 5.306,-zł jako dofinansowanie zakupu sprzętu p.poż. (m.in. mundury).
Komisja sprawdziła: sprawozdanie z dnia 19 listopada 2012r. z wykorzystania dotacji; fakturę Nr FVS/1023/2012/POZ z dnia 30 października 2012r. na kwotę 9.454,-zł (w tym 5.224,-zł dotacji); protokoł zdawczo-odbiorczy dotyczący przekazania sprzętu przez Oddział Wojewódzki Związku OSP w Poznaniu dla OSP Skorzęcin.
Zastrzeżeń nie zgłoszono.

W nawiązaniu do dotacji, jaką z budżetu gminy przekazuje się Przedszkolu Niepublicznemu – Ochronce w Witkowie na każde dziecko, p.Eugeniusz Czaplicki interesował się, czy Komisja Rewizyjna może kontrolować Ochronkę. W związku z tym poproszono na posiedzenie p.Marzenę Polak – inspektora ds. oświaty. Pani Polak wyjaśniła, co następuje: Komisja Rewizyjna nie może kontrolować niepublicznego przedszkola, a jedynie upoważniony przez Burmistrza pracownik Urzędu. Do tej pory takiej kontroli nie przeprowadzano. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku przedszkoli, których organem prowadzącym jest gmina. W kontekście omawianej sprawy pani Polak poinformowała, że w większych gminach jest tendencja likwidacji przedszkoli publicznych, ponieważ taniej jest przekazywać dotacje dla dzieci uczęszczających do przedszkoli niepublicznych. Pani Polak poinformowała również, że obecnie do Ochronki uczęszcza 45 dzieci (2 oddziały).

W związku ze zgłoszonym przez p.Eugeniusza Czaplickiego wnioskiem, by kontroli dotacji udzielonych z budżetu gminy dokonywać na początku roku, gdy wszystkie dotacje są już rozliczone, ustalono zaplanować taką kontrolę w lutym. Komisja dokona wtedy kontroli tych dotacji, które obecnie nie zostały jeszcze rozliczone.

Ad.4. Informację o stanie realizacji wniosków zgłoszony przez Komisję przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta. Odnośnie wniosku dotyczącego automatyki wjazdu na teren OW w Skorzęcinie p.Gadziński poinformował m.in., że obecny rok był testem na wprowadzony system. Były problemy z obsługą urządzeń przez turystów i problem z wyjazdem z kilku przyczyn, m.in. jedna nitka wyjazdu i nie wszyscy kasowali bilety za pobyt w Ośrodku przed wyjazdem. Przed kolejnym sezonem zostaną podjęte działania, dla usprawnienia systemu. Odnośnie Przedszkola w Kołaczkowie – zmieniono system ogrzewania budynku na gazowy. Nie ma bezpośredniego wejścia na salę gdzie odbywają się zajęcia (przed salą jest szatnia), więc należy się zastanowić czy sugerowany przez Komisję wiatrołap jest konieczny. W związku z uwagą Komisji na temat odprowadzania wody opadowej dokonał oględzin budynku Przedszkola i spróbujemy rozwiązać problem. Odnośnie siłowni na hali widowiskowo-sportowej w Witkowie – p.Gadziński poinformował, że podziela stanowisko Komisji, by na siłownię wykorzystać jedną salę. W poniedziałek będą montowane rowery na tej siłowni.
W nawiązaniu do ww. sprawy siłowni p.Przewodniczący stwierdził m.in., że jak sądzi z siłowni będą korzystać głównie panie. W krajach zachodnich z siłowni korzystają wspólnie panie i panowie, ale u nas przyjęło się, że panie ćwiczą osobno i panowie osobno, choć jego zdaniem nie ma racjonalnego wytłumaczenia takiej sytuacji.

Ad.5. Pan Przewodniczący Komisji przedstawił przygotowany przez siebie projekt planu pracy Komisji na 2013r., z tematycznym komentarzem.
W wyniku analizy poszczególnych pozycji ww. projektu i zgłoszonych przez członków Komisji propozycji, wypracowano plan pracy Komisji, który zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej do zatwierdzenia, na sesji w dniu 27 grudnia br.

Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę dalszych losów sklepu spożywczego przy ul.Czerniejewskiej.
Jak wyjaśnił p.Burmistrz, umowa na dzierżawę gruntu przy ww. sklepie kończy się z końcem tego roku. Jeśli dzierżawca wywiązuje się ze swoich obowiązków, to jest podstawa, by zawrzeć umowę na kolejny okres. Nie ma też podstaw (np. pisemnych skarg) by nie wydać zezwolenia na sprzedaż w tym sklepie alkoholu. Proponował zawrzeć z właścicielem sklepu umowę na 1 rok i zobowiązać go do zagrodzenia terenu za sklepem;

- dyskutowano na temat podjęcia przez Radę Miejską uchwał z zakresu obrotu nieruchomościami. Dyskusja dotyczyła głównie wysokości opłat za odbiór odpadów segregowanych i niesegregowanych, które będą obowiązywać od lipca 2013r. Pan Burmistrz poinformował m.in., że koszty wywozu nieczystości będą wyższe niż obecnie, dlatego proponuje na dzień dzisiejszy stawkę za odpady segregowane 8,- lub 9,-zł i sugeruje system workowy na selektywną zbiórkę. Zbiórka w pojemnikach byłaby tańsza, ale nie spełniałaby wymogów Unii Europejskiej. Wiosną zostanie przeprowadzony przetarg, który rozstrzygnie jaka kwota będzie potrzebna dla funkcjonowania nowego systemu.
Pan Eugeniusz Czaplicki zwrócił uwagę na fakt, że dla mieszkańców będzie to aż 100% podwyżki ceny, więc może na początek ustalić niższą opłatę, a dla obniżenia kosztów wywozić plastiki raz na dwa miesiące. Pan Przewodniczący Komisji natomiast sugerował budowę na terenie naszej gminy sortowni, co zdaniem p.Burmistrza nie jest możliwe;

- p.Przewodniczący Komisji zwrócił się do p.Burmistrza z pytaniem dotyczącym terminowości wykonania hali widowisko-sportowej i remontu Szkoły Podstawowej Nr 2, a po udzieleniu przez p.Burmistrza odpowiedzi, p.Roman Popek poruszył sprawę częstego braku odpowiedzialności inspektorów nadzoru;

- p.Eugeniusz Czaplicki interesował się, czy ogrzewanie gazowe jest tańsze niż olejowe.
Pan Burmistrz udzielił twierdzącej odpowiedzi.

Poruszono również sprawę zbyt szybkiej zmiany świateł na skrzyżowaniu z ulicą Dworcową (p.Popek), sprawę urywających się plastikowych „żabek” przy bramkach na boisku w Ruchocinku (p.Czaplicki).

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,45.

        Przewodniczący Komisji
               Henryk  Mucha

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz