Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 28/12 z posiedzenia Komisji Oświaty...RM w dniu 19.XII.2012r.

Nr ORr. 0012.4.14.2012

PROTOKOŁ Nr 28/12

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 19 grudnia 2012r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika -  Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński  Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Piotr Janowicz  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Stanisław Antoszczyszyn inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Spotkanie z Dyrektorem Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji nt. finansowania sekcji kulturalno-sportowych.
4.Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji grudniowej.
5.Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję.
6.Opracowanie planu pracy Komisji oraz zaopiniowanie projektu planu pracy Rady Miejskiej na 2013r.
7.Inne sprawy.

Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3.Pan Przewodniczący powitał przybyłego na posiedzenie p.Stanisława Rajkowskiego – Dyrektora OKSiR-u i poinformował go, że na poprzednim posiedzeniu Komisji w kontekście omawianego projektu budżetu na 2013r. zastanawiano się czy wystarczy środków na nowe sekcje kulturalno-sportowe. Dlatego poproszono p.Dyrektora, by porozmawiać na ten temat.

Pan Dyrektor poinformował, co następuje: dotacja z budżetu gminy dla OKSiR-u będącego samorządową instytucją kultury, wynosi 700tys.zł i jest niższa o 45tys.zł niż w poprzednim roku. Dotacja winna wystawczyń na ten rok. Według stanu na koniec listopada, na kulturę wydano globalnie 60tys.zł (w tym na organizację imprez środowiskowych – 10,5tys.zł). OKSiR zatrudnia w zakresie zajęć kulturalnych od 12 do 17 osób rocznie i środków na ten cel wystarcza. Jeśli jakaś nowo utworzona sekcja nie cieszy się zainteresowaniem, to z tego rezygnują i tworzą coś innego. Jeśli chodzi o część sportową, w tym roku OKSiR-owi powierzono administrowanie halą widowiskowo-sportową przy SP3. Koszty utrzymania 2 etatów na hali to ok.43tys.zł. Wynagrodzenia instruktorów nie są zbyt wysokie. Jest bum na piłkę nożną, więc trudno znaleźć dobrego instruktora do takich zajęć. Pan Dyrektor poinformował również, że OKSiR zabezpiecza zajęcia ruchowe takie jak rytmika, podstawy baletu czy zajęcia taneczne.

Następnie wywiązała się dyskusja na temat sportu w gminie Witkowo. Stwierdzono m.in., że w klasach 1 - 3 szkół podstawowych nie uczy się sportu, a tymi dziećmi powinien zajmować się wuefista rehabilitant.
Pan Przewodniczący Komisji poinformował, że w styczniu planowane jest spotkanie Komisji z Dyrektorem nt. m.in. finansowania sekcji.
Pan Dyrektor przyznał, że sekcji jest dużo i poinformował, że po okresie promocji przyzwyczaił korzystających z zajęć do opłacania wpisowego, z czego pozyskał 30 % wydatków, a to sporo. Pan Dyrektor dodał, że pełna informacja o działalności OKSiR-u zamieszczona jest na stronie internetowej OKSiR-u, przygotuje też kompendium działalności.

Ad.4. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 27 grudnia br.:

a/ p.Stanisław Antoszczyszyn przedstawił projekt uchwały, zmieniającej uchwałę Nr XIII/116/2012 z 15 lutego br. o opłatach za korzystanie z obiektów sportowych na terenie miasta i gminy. Poinformował, że w projekcie proponuje się dodać dwa punkty: o wynajęciu jednego toru strzeleckiego za kwotę 10,-zł i sali fitness – 3,-zł jednorazowo (zapisy dotyczą nowej hali sportowej przy ul.Czerniejewskiej). Proponuje się również dokonać niewielkiej zmiany zapisu w §2 o ulgach i zwolnieniach.
Powyższy projekt wywołał dyskusję. Pan Bogusław Mołodecki stwierdził, że do zapisu o torze strzeleckim winien być dodany zapis „wraz z instruktorem. Ze stanowiska strzeleckiego mogą korzystać maksymalnie 2 osoby.” Pan Przewodniczący Komisji wyraził zdanie, że takie zapisy można umieścić w regulaminie korzystania z hali widowiskowo-sportowej. Jak zauważył p.Burmistrz, nie każdemu potrzebny jest instruktor, a cennik i regulamin to dwie odrębne sprawy. Kwestię instruktora i liczby korzystających winien określać regulamin.
W podsumowaniu dyskusji projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie, przy czym stwierdzono że pewne kwestie zostaną uszczegółowione w regulaminie korzystania z sal sportowych;

b/ p.St.Antoszczyszyn omówił projekt uchwały o Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013r.
W związku z uwagą p.Przewodniczącego Komisji, że środki na pozalekcyjne zajęcia winny być uszczegółowione, określone że są przeznaczone na szkolenie trampkarzy juniorów (w zakresie piłki nożnej), p.Antoszczyszyn udzielił wyjaśnień w tej kwestii. Poinformował m.in., że takiego uszczegółowienia nie można dokonać, można planować środki tylko na sprzęt i trenerów. Środki na szkolenia są zarezerwowane w budżecie gminy w dziale „Sport”.
Komisja pozytywnie zaopiniowała Gminny Program  Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013r.;

c/ p.Burmistrz poinformował, że na grudniowej sesji przedstawi Radzie Miejskiej do uchwalenia projekt uchwały o środkach niewygasających i omówił przedmiotowy projekt.
Następnie p.Burmistrz omówił z wyjaśniającym komentarzem autopoprawkę do projektu budżetu na 2013 rok, opracowanego 15 listopada br.
Pani Skarbnik poinformowała, że Regionalna Izba Obrachunkowa wyraziła pozytywne opinie na temat projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej, na temat projektu budżetu i na temat możliwości sfinansowania deficytu budżetowego.
W kontekście projektu budżetu na 2013r. p.Przewodniczący Komisji poruszył sprawę zakupu  drugiej części wyposażenia nowej siłowni. Na ten cel potrzebne byłyby środki w wysokości ok. 100tys.zł, ponadto powinna być szatnia z zamykanymi szafkami i dwie szatnie dla indywidualnych osób.
Jak poinformował p.Burmistrz, decyzja w powyższej sprawie zostanie podjęta w marcu lub kwietniu;

d/ pani Skarbnik przedstawiła proponowane zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej i zmiany w budżecie na 2012 rok.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe zmiany;

e/ protokolantka poinformowała, że na grudniową sesję proponuje się uchwalić ostatnie cztery Statuty Sołectw, a mianowicie: Czajki, Dębina, Gaj i Malenin.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty ww. Statutów;

f/ projekt uchwały dotyczący bezprzetargowego zbycia nieruchomości gminnej pod trafostację zaopiniowano pozytywnie;

g/ projekt uchwały dotyczący aktualizacji Strategii zrównoważonego rozwoju Gminy i Miasta zaopiniowano pozytywnie;

h/ p.Piotr Janowicz omówił projekt uchwały dotyczący udzielenia dotacji na prace restauratorskie tj. na remont zabytkowego obrazu w kościele w Mielżynie. Z wnioskiem w tej sprawie wystąpił Ks. Proboszcz tej parafii, prosząc o przyznanie kwoty 8tys.zł (byłby to częściowy udział w kosztach remontu). Pan Burmistrz proponuje kwotę dotacji w wysokości 5tys.zł.
W trakcie krótkiej dyskusji padła propozycja 3tys.zł i 4tys.zł.
Komisja większością głosów (6 „za”, 1 przeciw) proponowała przyznanie dotacji w wysokości 4tys.zł;

i/ w punkcie tym wywiązała się długa dyskusja na temat pięciu projektów uchwał z zakresu gospodarki odpadami. Stwierdzono m.in., że ustawa nakładająca na gminy obowiązek podjęcia uchwał w omawianym zakresie, budzi kontrowersje w gminach całego kraju.
Pan Bogusław Mołodecki poinformował m.in. o opracowanym projekcie uchwały Senatu, zakładającej możliwość stosowania w danej gminie różnych metod naliczania opłaty za odpady komunalne. Jest również projekt by przedłużyć gminom czas na podjęcie omawianych uchwał o 1 miesiąc (obecna ustawa nakłada obowiązek ich podjęcia do końca br.). W związku z powyższym proponował by obecnie nie opiniować przedstawionych przez p.Burmistrza projektów uchwał. Poinformował również, że jeśli w danej gminie nie zostaną podjęte omawiane uchwały, zgodnie z obowiązującą procedurą Wojewoda wyznacza Radzie czas na ich podjęcie. Jeśli uchwały nadal nie zostaną podjęte, Wojewoda wydaje zarządzenie zastępcze w danych sprawach. Pan Piotr Janowicz poinformował, że Burmistrz proponuje ustalenie opłat w wysokości 9,-zł za odpady zbierane selektywnie i 15,-zł za niesegregowane. Poinformował o wysokości opłat uchwalonych w sąsiednich gminach i rodzajach metod naliczania opłat.
Stwierdzono, że wprowadzenie określonych w projektach uchwał opłat stanowiłoby dla mieszkańców duży procent podwyżki.
W podsumowaniu dyskusji Komisja proponowała wstrzymać się z zaopiniowaniem omawianych projektów uchwał, do czasu zmiany ustawy tj. do czasu wprowadzenia możliwości stosowania w danej gminie różnych metod naliczania opłat. Stwierdzono przy tym, że jeśli jednak uchwała o wysokości opłat będzie na sesji grudniowej podejmowana, to Komisja proponuje opłaty w wysokości odpowiednio 7,-zł i 14,-zł.

Ad.5. Informację o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnim czasie, przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.

W nawiązaniu do wniosku dotyczącym szkolenia z zakresu Niebieskiej Karty, p.Mołodecki wskazał na celowość przeszkolenia wychowawców klas.
Jak stwierdził p.Gadziński, uczuli na to dyrektorów szkół.

Ad.6. Projekt planu pracy Rady Miejskiej na 2013 rok przedstawił p.B.Mołodecki – Przewodniczący Rady. Poinformował również o zgłoszonej przez Radnego p.Łukasza Grabowskiego sugestii, by raz na pół roku Przewodniczący Rady składał na sesji sprawozdanie ze swojej działalności. Odnosząc się do tej sugestii p.Przewodniczący stwierdził, że jego zdaniem nie jest to konieczne. Zgodnie bowiem z ustawą o samorządzie gminnym, przewodniczący jest odpowiedzialny tylko za organizację pracy rady. Na każdej sesji informuje w punkcie „Inne sprawy” o ważnych zdarzeniach i pismach, a ponadto Burmistrz w informacji o działalności międzysesyjnej informuje o zdarzeniach czy uroczystościach w których wspólnie uczestniczyli. Raz na 4 lata, na ostatniej sesji każdej kadencji przedstawia Radzie sprawozdanie z działalności Rady.
Uwag nie zgłoszono.
Odnosząc się jeszcze do projektu planu pracy Rady Pan Przewodniczący Rady zgłosił propozycję, by np. do tematyki marcowej sesji dopisać temat o działalności Ochotniczych Straży Pożarnych działających na terenie gminy. Temat jest ważny, a z budżetu gminy OSP otrzymują znaczące środki.
Komisja zaakceptowała powyższą propozycję i pozytywnie zaopiniowała projekt planu pracy Rady Miejskiej.

Ponadto w niniejszym punkcie opracowano plan pracy Komisji na 2013r.

Ad.7. W punkcie tym członkowie Komisji przekazali uczestniczącemu w posiedzeniu Zastępcy Burmistrza następujące sprawy:

- p.Piotr Jóźwik – poinformował, że korona drzew na parkingu przy Szkole Podstawowej Nr 3 utrudnia autobusom szkolnym wyjazd (celowe byłoby wydłużenie zatoczki lub przycięcie korony drzew;

- p.Marek Biadasz – poruszył sprawę niebezpiecznie usytuowanego drzewa na zakręcie ul.Wrzesińskiej (blisko asfaltu).

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,45.

       Przewodniczący Komisji
                Piotr  Jóźwik


Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz