Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 29/12 z posiedzenia Komisji Finansów...RM z dnia 21.XII.2012r.

Nr ORr.0012.2.15.2012

PROTOKOŁ Nr 29/12

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej   w Witkowie, odbytego w dniu 21 grudnia 2012r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka - Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek  Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński   Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka   Skarbnik Gminy i Miasta
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.: Anita Frańczak, Marzena Polak, Piotr Janowicz, Stanisław Antoszczyszyn

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku obrad.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3.Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad sesji grudniowej.
4.Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych na posiedzeniach Komisji.
5.Opracowanie planu pracy Komisji na 2013r. i zaopiniowanie projektu planu pracy Rady Miejskiej na 2013r.
6.Inne sprawy.

Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 27 grudnia br.:

a/ p.Stanisław Antoszczyszyn przedstawił projekt uchwały, zmieniającej uchwałę Nr XIII/116/2012 z 15 lutego br. o opłatach za korzystanie z obiektów sportowych na terenie miasta i gminy. Poinformował, że w projekcie proponuje się dodać dwa punkty: o wynajęciu jednego toru strzeleckiego za kwotę 10,-zł i sali fitness – 3,-zł jednorazowo (zapisy dotyczą nowej hali sportowej przy ul.Czerniejewskiej). Proponuje się również dokonać niewielkiej zmiany zapisu w §2 o ulgach i zwolnieniach.
Projekt uchwały zaopiniowano pozytywnie;

b/ p.St.Antoszczyszyn omówił projekt uchwały o Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013r. Poinformował m.in., że przyjęto szacunkowo kwotę 191tys.zł i 9tys.zł na przeciwdziałanie narkomanii. W styczniu będzie wiadomo, ile faktycznie wpłynie środków za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu, więc później będzie można Program zweryfikować.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy Program;

c/ protokolantka poinformowała, że na grudniową sesję proponuje się uchwalić ostatnie cztery Statuty Sołectw, a mianowicie: Czajki, Dębina, Gaj i Malenin.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty ww. Statutów;

d/ p.Piotr Janowicz omówił projekt uchwały dotyczący udzielenia dotacji na prace restauratorskie tj. na remont zabytkowego obrazu w kościele w Mielżynie. Z wnioskiem w tej sprawie wystąpił Ks. Proboszcz tej parafii, prosząc o przyznanie kwoty 8tys.zł (byłby to częściowy udział w kosztach remontu). Pan Burmistrz proponuje kwotę dotacji w wysokości 5tys.zł, natomiast Komisja Oświaty i Komisja Rolnictwa – 4tys.zł.
Komisja proponowała przyznanie dotacji w wysokości 4tys.zł;

e/  p.Janowicz poinformował o ustawowym obowiązku uchwalenia do końca roku uchwał z zakresu gospodarki odpadami i omówił przygotowane na grudniową sesję pięć uchwał. Pan Piotr Janowicz poinformował, że Burmistrz proponuje ustalenie opłat w wysokości 9,-zł za odpady zbierane selektywnie i 15,-zł za niesegregowane. Poinformował również o planowanej zmianie ustawy, z możliwością stosowania różnych metod naliczania opłat.
W dyskusji nad projektami uchwał interesowano się sprawami segregacji odpadów, wskazano na znaczną podwyżkę opłat dla mieszkańców i wyrażano obawy co do ściągalności tych opłat.
W podsumowaniu dyskusji Komisja większością głosów (7 „za”, 1 wstrzymujący się), proponowała opłaty w wysokości 6,-zł za odpady niesegregowane i 10,-zł za niesegregowane;

f/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dotyczący sprzedaży gruntu pod trafostację.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

g/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekt uchwały dotyczący aktualizacji Strategii zrównoważonego rozwoju Gminy i Miasta.
Przedmiotowy projekt zaopiniowano pozytywnie;

h/ p.Burmistrz Gminy i Miasta omówił Autopoprawkę do projektu budżetu gminy i miasta, opracowanego 15 listopada br. Poinformował również o konieczności podjęcia uchwały o środkach niewygasających.
Nawiązując do proponowanego przez p.Burmistrza nowego zadania budżetowego, p.Marek Sucholas zwrócił się do p.Burmistrza z pytaniem, na czym polegać będzie rekultywacja kwatery składowiska odpadów.
Po udzieleniu przez p.Burmistrza wyjaśnień, dyskutowano na temat wniosków, które Radni zgłosili w ramach procedury opiniowania projektu budżetu na 2013r;

i/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła zmiany proponowane w Wieloletniej Prognozie Finansowej i zmiany w budżecie gminy i miasta na 2012 rok. Poinformowała również, że w dniu dzisiejszym Dyrektor Gimnazjum złożył wniosek o zwiększenie środków, w związku z tym konieczne będzie sporządzenie kolejnego załącznika do uchwały zmieniającej budżet.
Pani Skarbnik udzieliła również wyjaśnień na pytanie p.Grzegorza Kaźmierczaka o stan zadłużenia gminy.
Komisja pozytywnie zaopiniowała zmiany w WPF i zmiany w budżecie na 2012 rok.

Ad.4. Informację o realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję w ostatnich miesiącach przedstawił p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta. Realizując wniosek zgłoszony przez p.Grabowskiego na grudniowym posiedzeniu, p.Gadziński poinformował o nagrodach przyznanych dyrektorom placówek oświatowych od 2009r.

Ad.5. Pan Przewodniczący Komisji przedstawił projekt planu pracy Komisji na 2013r. po czym w wyniku dyskusji dokonano w projekcie uzupełnień i zmian.
Opracowany plan pracy Komisji stanowić będzie załącznik do uchwały Rady Miejskiej o planach pracy Rady i Komisji.
Po czym protokolantka poinformowała, że do projektu planu pracy Rady na 2013r. p.Grabowski zgłosił sugestię, by Przewodniczący Rady co pół roku składał na sesji sprawozdanie ze swojej działalności, ale p.Przewodniczący nie widzi celu składania takiego sprawozdania.
Uwag nie zgłoszono.

Ad.6. Pani Marzena Polak przypomniała, że na listopadowych posiedzeniach Komisji przedstawiała wniosek Związku Nauczycielstwa Polskiego o zmianę uchwały o regulaminie wynagrodzenia nauczycieli, w zakresie podwyższenia dodatków funkcyjnych. Radni proponowali wtedy podwyżkę tych dodatków o ok. 20%. Następnie p.Polak poinformowała, że w dniu dzisiejszym wpłynęło pismo od ZNP, stanowiące uzgodnienie zmiany uchwały w zakresie dodatków funkcyjnych dla dyrektorów i innych osób na stanowiskach kierowniczych w placówkach oświatowych. Wobec powyższego celowe byłoby podjęcie tej uchwały jeszcze na grudniowej sesji.
Komisja zaakceptowała podjęcie ww. uchwały.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 12,20.


       Przewodniczący Komisji
        Grzegorz  Kaźmierczak
 


Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz