Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł Nr 25/12 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 16 października 2012r.

Nr ORr.0012.1.12.2012

PROTOKOŁ Nr 25/12

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 16 października 2012r. o godz. 9,30 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Henryka Muchy – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Stanisław Rajkowski  Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Marian Łukowski  Dyrektor Gimnazjum im.Adama Borysa

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Henryk Mucha – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia i spytał o ewentualne uwagi.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek posiedzenia, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Kontrola funkcjonowania hali sportowej w Witkowie. Kontrola kosztów utrzymania hal sportowych w Witkowie za I półrocze.
4. Inne sprawy.
5. Kontrola świetlicy wiejskiej w Jaworowie pod kątem stanu technicznego, utrzymania i wyposażenia.

Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2.Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.
 
Ad.3.Informację o funkcjonowaniu oddanej w tym roku do użytku hali sportowej przy ul.Czerniejewskiej i kosztach jej funkcjonowania przedstawił p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie. Poinformował m.in., że zgodnie z decyzją Burmistrza, halą zarządza OKSiR. Na chwilę obecną koszty funkcjonowania hali  wynoszą nieco ponad 70tys.zł, a w skali roku będzie to najprawdopodobniej ok. 90tys.zł. Jeśli do tych kosztów doliczyć koszty zatrudnienia dwóch pracowników, koszty w skali roku wyniosą ok. 170tys.zł. Do godziny 14,00 z hali korzystają uczniowie, a od godz. 14,00 do godz.22,00 inne podmioty. OKSiR zawarł w tym przedmiocie porozumienie ze Szkołą, współpraca układa się dobrze. Hala funkcjonuje od poniedziałku do piątku, obłożenie wszystkich sal jest bardzo duże. Na razie nie ma podmiotów zainteresowanych korzystaniem z hali w soboty, ale sądzi, że to się w okresie zimowym zmieni.

W związku z pytaniami członków Komisji o zakres obowiązków pracowników, sposób ogrzewania hali i planowane urządzenie siłowni, pan Dyrektor poinformował, co następuje: OKSiR zatrudnia na hali 2 pracowników (wybranych spośród ponad 30 chętnych), którzy pracują od godz. 14,00 do godz. 22,00. Stan obiektu jest dobry, media podłączone są do hali osobno (odrębny rozrachunek). Są przymiarki, by urządzić siłownię, ale najprawdopodobniej ze środków budżetu gminy, bo OKSiR nie ma na to środków. Jego zdaniem jedną z sal można przeznaczyć na siłownię, ale dwie to byłoby za dużo.
Następnie p.Dyrektor poinformował o proponowanej przez OKSiR ofercie programowej, która jest, jak stwierdził, jedną z najlepszych w okolicy. Poinformował m.in. o ogłoszonym naborze dla dzieci na zajęcia baletowe (zgłosili się chętni), o cieszących się dużym powodzeniem zajęciach np. muzycznych, czy zajęciach sztuki walki. Jedynie nabór na zajęcia wokalno-taneczne nie spotkał się z dużym odzewem, więc ponownie rozpropaguje te zajęcia w szkołach.

Pan Przewodniczący Komisji pozytywnie ocenił pracę zatrudnionych przez OKSiR pracowników hali, po czym stwierdził, że w czasie imprez gminnych przydałyby się występy muzyczne czy taneczne dzieci i młodzieży z naszej gminy. Wprawdzie mamy działający z powodzeniem i sukcesami Chór, ale brakuje zespołu dziecięcego czy młodzieżowego.

Jak stwierdził p.Marek Biadasz, najlepszym rozwiązaniem ww. sprawy byłoby, aby utworzenie zespołu zainicjowała dana grupa osób, a OKSiR by im tylko pomógł.

Ustosunkowując się do powyższej sprawy p.Dyrektor stwierdził, że nie wystarczy stworzyć odpowiednich warunków, musi być ze strony dzieci i młodzieży chęć uczestniczenia w zajęciach. A specyfika naszych czasów jest taka, że młodzi ludzie mają wiele innych zainteresowań, często trudno ich zachęcić do udziału w proponowanych przez OKSiR zajęciach. Zależy mu, by efekty pracy OKSiR były widoczne. Około 200 dzieci uczęszcza na oferowane przez OKSiR formy stałe, ale jeśli jakaś forma nie spotyka się z zainteresowaniem, to tę formę wygasza i proponuje coś innego. Pracuje też nad tym, by rozwinęły się formy rozrywkowe, ma zamysł by na hali organizować koncerty i tym podobne imprezy kulturalne. 1 grudnia planowany jest mecz pierwszoligowy (piłka halowa), planuje również mecze z udziałem telewizji. W związku z pytaniem p.Eugeniusza Czaplickiego p.Dyrektor poinformował, że niewiele dzieci ze wsi uczestniczy w oferowanych przez OKSiR zajęciach. Poinformował również, że w Ruchocinku utworzył dwie grupy taneczne (25 dzieci i 20 pań – aerobik).

Następnie wywiązała się dyskusja na temat planowanej siłowni.
 
W związku z uwagą p.Marka Biadasza i p.Romana Popka, że jedna sala z tego typu urządzeniami by wystarczyła, p.Dyrektor wskazał na celowość wysondowania, jakie byłoby zainteresowanie tymi ćwiczeniami.

Pan Przewodniczący Komisji poinformował, że na hali przy Gimnazjum są dwie siłownie, ale zainteresowanie ćwiczeniami jest niestety małe.

Pan Roman Popek poruszył sprawę oświetlenia budynku hali od ul.Żwirki i Wigury. Są trzy lampy uliczne i cztery lampy od tyłu budynku, ale część lamp okresowo nie świeci.
Jak wyjaśnił p.Dyrektor, indywidualne lampy uliczne wokół obiektu zostały wyłączone na jego polecenie, ponieważ pozostałe lampy są wystarczające.

Komisja pozytywnie oceniła funkcjonowanie zarządzanej przez OKSiR hali sportowej, nie wniesiono zastrzeżeń zarówno do funkcjonowania jak i do związanych z tym kosztów.

Następnie p.Marian Łukowski – Dyrektor Gimnazjum im.Adama Borysa w Witkowie przedstawił następujące informacje: o wykorzystaniu hali sportowej przy Gimnazjum; 2/ o kosztach utrzymania tej hali sportowej od 1 stycznia br. do 30 września br.
Przedmiotowe informacje stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
W tematycznym komentarzu p.Dyrektor poinformował m.in., co następuje: do godz. 16,00 z hali korzystają uczniowie, a od godz.16,00 do godz. 22,00 inne osoby. W omawianym okresie z hali korzystało 18 podmiotów. Wpływy finansowe za korzystanie z hali wyniosły ogółem 10tys.zł, odbywają się też imprezy nieodpłatne jak np. WOŚP czy turnieje młodzieżowe w ramach UKS. Również niedopłatnie (za wiedzą i zgodą p.Burmistrza), dwa razy w okresie wakacji hala była wykorzystana na nocleg dla uczestników pielgrzymki i dwa razy na zajęcia sportowe dla młodzieży. W okresie letnim nie było zainteresowania płytą główną. Koszt utrzymania hali sportowej do końca września br. wyniósł 62.598,-zł (w kwocie tej nie ma wynagrodzeń). Największe pozycje stanowią zakup oleju opałowego (44tys.zł) i energia elektryczna (12tys.zł). Ponadto w ramach bieżących remontów zamontowano na hali daszki, naprawiono również tablicę wyników. Pracownicy hali w okresie letnim m.in. dbają o otoczenie hali (np. podlewanie trawy). Obecnie na hali są wolne miejsca, w związku z tym przygotuje na ten temat stosowne ogłoszenie.

Członkowie Komisji pytali m.in. o zainteresowanie siłownią, o ulgi finansowe w korzystaniu z hali przez grupę osób z Ruchocinka, o ogrzewanie hali, o mieszkania służbowe mieszczące się w budynku Gimnazjum, o zajęcia wychowania fizycznego.

Udzielając odpowiedzi na powyższe, pan Dyrektor stwierdził, co następuje: w lipcu i sierpniu sprzedano na siłownię 100 jednorazowych wejściówek. Wiosną korzystało z fitness 10 pań, zainteresowanie zależy od pogody. Starają się na bieżąco naprawiać sprzęt. Jeśli w grupie osób zainteresowanych korzystaniem z hali jest większość młodzieży uczącej się, to przysługuje określona w regulaminie finansowa ulga. Urząd Gminy i Miasta ogłosił przetarg na wymianę pieca w Gimnazjum, na gazowy. Za korzystanie z gazu w kuchni usytuowanej w budynku oświatowym, Przedszkole obciążą szkołę kwotą ok. 23tys.zł miesięcznie. Są to mniejsze koszty, niż wtedy gdy korzystano w kuchni z energii elektrycznej. Odnośnie lokatorów zajmujących mieszkania w budynku Gimnazjum, pan Dyrektor wyjaśnił, że mieszkania te przysługują nauczycielom (również emerytowanym), w oparciu o Kartę Nauczyciela, dożywotnio. Nie ma przepisów określających maksymalny metraż tego rodzaju mieszkań na osobę. Obowiązuje czynsz określony przez Radę Miejską dla mieszkań komunalnych. Lokatorzy płacą za zużytą energię w oparciu o wskazania podliczników. Obowiązujące ich opłaty regulują terminowo. Lokatorzy mogą zameldować w zajmowanym mieszkaniu osoby trzecie, ale tylko za zgodą administratora tj. Szkoły. Wkrótce zostaną wymienione drzwi do mieszkań, ponieważ są w złym stanie technicznym. Odnośnie dachu na budynku Gimnazjum p.Dyrektor poinformował, że zgłaszał p.Burmistrzowi tę sprawę, bo czas  pomyśleć o wymianie (najgorsza sytuacja z wieżą). Jeśli chodzi o dofinansowanie dodatkowych zajęć dla uczniów, p.Dyrektor wyjaśnił, że lekcje wychowania fizycznego nie są obecnie priorytetem i nie zależy to od niego. W bieżącym roku szkolnym z powodu połączenia grup umniejszyły się o jeden, etaty nauczycieli wf. Grupy liczą teraz od 24 uczniów. Przepisy określają, że grupy na lekcjach wf winny mieć od 12 do 26 osób. Nauczyciele wf  między sobą ustalają miejsce odbycia zajęć wf w danym dniu.

Do funkcjonowania hali sportowej przy Gimnazjum Komisja nie wniosła uwag.

Odnośnie planowanego urządzenia siłowni na hali przy ul.Czerniejewskiej Komisja zgłosiła w n i o s e k  by urządzić jedną siłownię. Stwierdzono przy tym, że celowe byłoby wysondowanie jak duże byłoby zainteresowanie tego typu ćwiczeniami.

Ad.4. W punkcie tym nikt głosu nie zabrał.

Ad.5. O godz. 11,50  Komisja udała się do świetlicy wiejskiej w Jaworowie, gdzie w obecności Sołtysa p.Krzysztofa Bykowskiego dokonano kontroli tego nowo wybudowanego obiektu.

W wyniku kontroli stwierdzono, że nie wykonano do końca opaski wokół budynku, chroniącej fundamenty przed opadami, remontu wymaga również obok stojący budynek (magazyn), do wykonania pozostał wjazd na teren przy świetlicy. Z relacji p.Sołtysa wynika bardzo małe zainteresowanie mieszkańców Jaworowa, szczególnie młodzieży, długo oczekiwaną świetlicą. Wnętrze świetlicy jest utrzymane w należytym porządku, kuchnia wyposażona dostatecznie, sala również robi miłe wrażenie.
Komisja po dokonaniu kontroli, w rozmowie z p.Sołtysem sugerowała, by Rada Sołecka wspólnie z Kołem Gospodyń Wiejskich wypracowała system (który będzie do zaakceptowania przez społeczeństwo, a w szczególności młodzież), dotyczący korzystania z ww. obiektu do zabawy, rozrywki, sportu i nauki.
  
Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,15.

Przewodniczący Komisji
              Henryk  Mucha

Protokołowała: 
H. Koźniewska
Henryk Mucha – punkt 5

drukuj pobierz pdf    

wstecz