Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł Nr 29/12 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 listopada 2012r.

Nr ORr. 0012.3.13.2012

PROTOKOŁ Nr 29/12

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 26 listopada 2012r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapicha – Przewodniczącego Komisji.

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Krzysztof Szkudlarek Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Marian Gadziński Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Kiełpińska Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Bogusław Mołodecki Przewodniczący Rady Miejskiej
- p.Ewa Sz. i p.Mariusz K. przedstawiciele wnioskodawców o nadanie nazwy ulicy

oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.: Sylwia Mietlicka, Marzena Polak, Stanisław Antoszczyszyn, Marcin Pośpiech, Piotr Janowicz

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku obrad.

Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek obrad w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:

Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Zaopiniowanie tematów, mających być przedmiotem obrad sesji listopadowej.
Zaopiniowanie projektu budżetu gminy i miasta na 2013r. i projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013-2024.
Inne sprawy.
 
Ad.1. Jak wyżej.

Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 30 listopada br.:

a/ protokolantka poinformowała, że na listopadowej sesji zostaną przedstawione do uchwalenia kolejne Statuty, następujących Sołectw: Chłądowo, Folwark, Gorzykowo, Kamionka, Ostrowite Prymasowskie i Strzyżewo Witkowskie. Pozostaną do uchwalenia na grudniowej sesji Statuty Sołectw Czajki, Dębina i Gaj. W związku z tym, że Wojewoda w ramach nadzoru zakwestionował zapis §22 ust.3 i §37, w przygotowanych projektach zostało to uwzględnione.

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty Statutów ww. Sołectw;

b/ pozytywnie zaopiniowano projekty uchwał dotyczące: Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej, Programu Wspierania Rodziny i Programu Przeciwdziałania Przemocy oraz Ochrony Ofiar Przemocy;

c/ p.Stanisław Antoszczyszyn przedstawił projekt Programu współdziałania z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na 2013r. Poinformował, że w ramach konsultacji społecznych, przedmiotowy projekt umieszczono na stronie internetowej Urzędu, zorganizowano również w dniu 12 listopada br. spotkanie z organizacjami pozarządowymi. Następnie p.Antoszczyszyn przedstawił zgłoszone w trakcie ww. konsultacji uwagi i propozycje i poinformował, które z nich zostały przez p.Burmistrza uwzględnione. Zgłoszono m.in. propozycję sfinansowania w ramach omawianego Programu szczepień przeciw grypie, dla starszych mieszkańców gminy (koszt. 35tys.zł) i propozycję oznakowania drogi do „Gajówki” w Gaju. W związku z pytaniem członków Komisji p.Antoszczyszyn poinformował, że na realizację określonych w Programie zadań przewidziano tyle samo środków co w bieżącym roku, tj. 10tys.zł.

Pan Łukasz Grabowski poruszył sprawę dofinansowania organizacji półkolonii profilaktycznych i zgłosił w n i o s e k o zwiększenie środków na ten cel w Programie Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013r. (do kwoty 20tys.zł), który to Program zostanie przedstawiony Radzie do uchwalenia na grudniowej sesji.

Pan Paweł Skudzawski stwierdził, że trampkarze juniorzy otrzymali w br. 5.700,-zł w ramach Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, co w porównaniu ze środkami jakie otrzymuje Gminny Klub Sportowy „Vitcovia”, jest zbyt małą kwotą. Zgłosił wniosek o zwiększenie tych środków.

Nawiązując do powyższych wypowiedzi, p.Eugeniusz Czaplicki poruszył sprawę braku finansowania młodzieży, korzystającej z boiska w Ruchocinku, co wywołało dyskusję na temat finansowania „Vitcovii” i zajęć na „ORLIKU”.

Do projektu Programu współdziałania z organizacjami pozarządowymi nie wniesiono uwag;

d/ p.Marcin Pośpiech przedstawił projekt uchwały o miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego działki nr 364 w Mąkownicy, z przeznaczeniem m.in. pod stację gazową.

Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt i proponowała ustalenie jednorazowej opłaty planistycznej w wysokości 25%;

e/ p.Bogusław Mołodecki – Przewodniczący Rady przypomniał, że przed kilkoma laty p.Franciszek Popek zgłosił propozycję nadania jednej z ulic w Witkowie nazwę „Stanisława Gaworzewskiego”. Jednak wcześniej nazywane ulice były krótkie i oddalone od centrum. W późniejszym czasie propozycję taką zgłosił Dyrektor Banku Spółdzielczego, ponieważ p.Gaworzewski pełnił przez pewien czas obowiązki dyrektora Banku Ludowego. W ostatnim czasie dwóch mieszkańców Witkowa wystąpiło z wnioskiem o nazwanie imieniem Stanisława Gaworzewskiego wschodniej części skweru, usytuowanego przy ul.Park Kościuszki. Pan Przewodniczący poinformował w dalszej wypowiedzi, że p.Gaworzewski pełnił obowiązki wiceburmistrza, był ostatnim przedwojennym społecznym burmistrzem Witkowa, dyrektorem Banku Ludowego, Prezesem Bractwa Kurkowego. Był lokalnym politykiem zaangażowanym w sprawy Witkowa. W 1939r. został aresztowany z synami, zamordowany przez Niemców w obozie koncentracyjnym. W Witkowie żyje jego chrześniak, p.Mikołajewski. W związku z tym, że p.Gaworzewski był również członkiem Bractwa Kurkowego, p.Przewodniczący już wcześniej prowadził rozmowy z Burmistrzem i Dyrektorem Banku na temat jego uhonorowania. Sprawa nadania imienia skwerowi była ostatnio omawiana na przedsesyjnym spotkaniu Burmistrza z Przewodniczącymi Komisji. Ponieważ omawiany skwer znajduje się w centrum miasta, uznano że nadanie imienia byłoby właściwym uhonorowaniem naszego lokalnego działacza. Proponowano jednak, by nazwą objąć cały skwer, tzn. zarówno wschodnią jak i zachodnią jego część. Pan Przewodniczący stwierdził również, że uchwała zostanie podjęta przez samorząd jako wynik wcześniejszych sugestii zgłaszanych przez mieszkańców. Realizując uchwałę, p.Burmistrz powoła Komitet Honorowy i Komitet Organizacyjny Budowy Pomnika (obelisku), odsłonięcie pomnika może nastąpić w ramach „Dni Witkowa” i jubileuszu 125-lecia Banku Spółdzielczego.

Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

f/ p.Sylwia Mietlicka poinformowała, że współwłaściciele drogi wewnętrznej w rejonie ul.Osiedlowej w Witkowie, wystąpili z wnioskiem o nadanie tej ulicy nazwy „Szampańska”. Aby dać Radzie Miejskiej możliwość wyboru, na jej prośbę, wnioskodawcy podali jeszcze inne nazwy m.in. „Ustronna”, „Złota”, „Zacisze”.

Pan Mariusz K. wyjaśnił, że wszyscy współwłaściciele jednomyślnie optują za nazwą „Szampańska”, ale aby dać Radnym możliwość wyboru, podali jeszcze inne propozycje.

Komisja pozytywnie zaopiniowała nazwę „Szampańska”;

g/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy na 2012r. Poinformowała również, że dziś rano, a więc już po wydrukowaniu projektu uchwały, otrzymała pismo Przedszkola Miejskiego o zabezpieczenie w budżecie środków na wypłatę m.in. odprawy rentowej dla pracownika Przedszkola. W związku z tym przedstawi na sesji projekt uchwały zmieniającej budżet, z uwzględnieniem autopoprawki.

Radni zaakceptowali powyższe zmiany i autopoprawkę.

Następnie pani Skarbnik przedstawiła proponowane zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej.

Członkowie Komisji interesowali się m.in. kosztami zimowego utrzymania dróg, obowiązującymi w budżecie wskaźnikami, wpływami z udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych. Wyjaśnień udzieliła pani Skarbnik;

h/ projekt uchwały dotyczący wsparcia finansowego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Słupcy (na uczęszczające tam dziecko z naszej gminy) oraz projekt uchwały o współpracy z gminą Lądek Zdrój Komisja zaopiniowała pozytywnie.

Ad.4. Projekt budżetu gminy i miasta na 2013r. omówił p.Burmistrz Gminy i Miasta, ze szczególnym uwzględnieniem planowanych wydatków majątkowych. Pan Burmistrz poinformował m.in., że już w grudniu planowane w projekcie budżetu kwoty ulegną zmianie m.in. z uwagi na to, że planowana wpłata gminy na rzecz budowy Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Lulkowie, znacznie się umniejszy (pismo w tej sprawie wpłynęło już po wydrukowaniu projektu). Stworzy to możliwość doszacowania inwestycji. W związku z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami, które zaczną obowiązywać od lipca 2013r., w projekcie budżetu zaplanowano kwotę 780tys.zł na finansowanie wydatków z tego zakresu.

W tematycznej dyskusji członkowie Komisji zwrócili się do p.Burmistrza z pytaniami m.in. o kanalizację sanitarną i oświetlenie w Ruchocinku (p.Czaplicki), o dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków (p.Kaźmierczak) oraz o chodnik na ul.Topolowej w Witkowie (p.Sucholas). Pan Paweł Skudzawski wskazał na konieczność rozważenia możliwości budowy chodnika od jezdni na wysokości TESCO do targowiska (ok. 200m), co ułatwiłoby komunikację, a p.Grzegorz Kaźmierczak wskazał na konieczność opracowania projektu kanalizacji terenu Rybakówki.

W związku z pytaniem p.Pawła Skudzawskiego czy w projekcie uwzględniono zgłoszony przez niego wniosek o ogrodzenie drugiego boiska, pani Skarbnik poinformowała, że wszystkie propozycje były analizowane, ale na inwestycje w 2013r. przeznaczono mniej środków niż w bieżącym roku.

W podsumowaniu dyskusji nad projektem budżetu gminy i miasta na 2013r. Komisja wypracowała jednogłośnie pozytywną opinię na ten temat, z następującymi wnioskami:

1/ wniosek o budowę chodnika (ok. 200m) od jezdni na wysokości TESCO do targowiska;

2/ wniosek o zwiększenie środków planowanych na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków.

Ponadto wnioski zgłoszone przez członków Komisji:

1/ p.Grzegorz Kaźmierczak - wniosek o opracowanie dokumentacji projektowej na kanalizację sanitarną terenu Rybakówki;

2/ p.Eugeniusz Czaplicki - wniosek o częściowe ogrodzenie boiska sportowego w Ruchocinku.

Zgodnie z obowiązującą procedurą uchwalania budżetu, Opinia Komisji zostanie przekazana Komisji Finansów.

Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Piotr Janowicz:

1/ przedstawił ofertę Ośrodka Szkolenia Psów i Czasowej Opieki nad Zwierzętami „ISKRA”. Stwierdzono że oferta jest dla gminy niekorzystna w porównaniu z ofertą z jakiej obecnie korzystamy;

2/ poinformował, że od 1 lipca 2013r. obowiązywać będą nowe przepisy w zakresie gospodarki odpadami. Wiąże się z tym konieczność podjęcia przez Radę Miejską uchwał. Po czym p.Janowicz przedstawił projekty 5 uchwał z powyższego zakresu.

Pan Grzegorz Kaźmierczak poruszył sprawę odpadów z terenu działek letniskowych.

Dyskutowano również na temat wysokości opłat, ich kalkulacji, segregacji odpadów cmentarnych, sortowni;


- p.Elżbieta Kiełpińska – Sekretarz Gminy i Miasta przedstawiła wstępny projekt uchwały dotyczący utworzenia na terenie gminy obwodów głosowania. Poinformowała m.in., że proponuje się utworzenie dodatkowego obwodu, z siedzibą w Przedszkolu Miejskim.

Pan Marian Marciniak poruszył sprawę siedziby obwodu w Gorzykowie, w związku z planowaną likwidacją Szkoły Podstawowej w Gorzykowie.

Jak wyjaśniła pani Sekretarz, zmiana siedziby obwodowej komisji wyborczej może nastąpić najpóźniej na 45 dni przed datą wyborów.

Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. Po zaakceptowaniu projektu przez wszystkie Komisje Rady, zostanie on przekazany do zaopiniowania przez Komisarza Wyborczego w Poznaniu;

- p.Marzena Polak przedstawiła pismo Związku Nauczycielstwa Polskiego o podwyższenie (o ok. 100%) stawek dodatku funkcyjnego dla dyrektorów szkół, wicedyrektorów i kierowników świetlic szkolnych;

- zapoznano się z pismem prof. Krzysztofa Borowskiego dotyczącym rozważenia przez gminę możliwości zorganizowania studenckiego konkursu urbanistycznego. Pan Profesor przeprasza również w piśmie, że nie mógł uczestniczyć w posiedzeniu Komisji w dniu 11 października br. , na którym miał przedstawić prezentację w tym temacie.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,15.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz