Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł Nr 26/12 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 października 2012r.

Nr ORr. 0012.4.12.2012

PROTOKOŁ Nr 26/12

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 października 2012r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika -  Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Halina Rzepecka  Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Anna Pawluk   Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 w Witkowie
- p.Urszula Potaś  Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie
- p.Marian Łukowski  Dyrektor Gimnazjum w Witkowie
- p.Zdzisław Bosacki  Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gorzykowie
- p.Agata Prusak  Przewodnicząca Zespołu Interdyscyplinarnego w Witkowie
- p.Barbara Kałużna  inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku obrad.
Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek w brzmieniu:

Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołów z dwóch poprzednich posiedzeń.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji październikowej.
4. Zapoznanie się z informacją o pracy Zespołu Interdyscyplinarnego.
5. Spotkanie z Dyrektorami szkół podstawowych i gimnazjów dot. funkcjonowania UKS-ów w szkołach. Propozycje szkół do budżetu gminy i miasta na 2013r. (w tym potrzeby remontowe placówek oświatowych w 2013r.).
6. Inne sprawy.
7. Wizja lokalna inwestycji oświatowych.

Ad.1.Jak wyżej.

Ad.2. Protokoły z wrześniowego posiedzenia Komisji oraz ze wspólnego posiedzenia trzech Komisji w dniu 11 października br. przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.

Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 25 października br.:

a/ członkowie Komisji posługując się przygotowanym przez p.Barbarę Kałużną materiałem pomocniczym w formie zestawienia stawek podatkowych obowiązujących w 2012r., stawek maksymalnych na 2013r. oraz propozycji Burmistrza na 2013r. – wypracowali propozycje stawek podatkowych i opłat lokalnych na 2013r.: podatek rolny (45,-zł), podatek od nieruchomości i opłata targowa.
Przedmiotowe zestawienie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie p.Kałużna poinformowała o propozycji Burmistrza, by opłatę klimatyczną (1,zł i 0,50zł), opłatę od posiadania psów  (50,-zł) i podatek od środków transportowych pozostawić bez zmian. Jeśli Rada wyrazi na to zgodę, obowiązywać będą w tym zakresie uchwały podjęte w poprzednich latach.
Powyższa propozycja wywołała dyskusję. Komisja zaakceptowała ww. propozycję Burmistrza, by pozostawić stawki podatku od środków transportowych i stawkę opłaty od posiadania psów w dotychczasowej wysokości. Natomiast w odniesieniu do opłaty klimatycznej, większością głosów (5 „za”, 1 wstrzymujący się) proponowano podwyższyć stawkę opłaty dla osób dorosłych, z obecnie obowiązującej 1,-zł do 1,50zł;

b/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta omówiła proponowane zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej i zmiany w budżecie gminy.
Komisja interesowała się sprawą dotacji na dziecko niepełnosprawne z naszej gminy, uczęszczające do Przedszkola prywatnego w Gnieźnie.
Ustalono wyjaśnić tę sprawę na posiedzeniu Komisji Finansów.
Do proponowanych zmian w WPF i zmian w budżecie, uwag nie zgłoszono;

c/ protokolantka poinformowała, że na październikowej sesji proponuje się uchwalić Statuty Sołectw: Piaski, Witkówko, Odrowąż, Wiekowo, Ruchocin i Mąkownica. Na zebraniach konsultacyjnych we wrześniu br., mieszkańcy tych Sołectw zaopiniowali projekty Statutów pozytywnie, bez uwag.
Komisja również nie zgłosiła uwag;

d/ projekt uchwały dotyczący przeznaczenia środków finansowych z umorzonej pożyczki zaopiniowano pozytywnie;

e/ protokolantka przypomniała członkom Komisji, że w punkcie „8” porządku sesji, rozpatrując trzy skargi na działania Kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej, Rada winna podjąć dwie uchwały: 1/ o rozpatrzeniu skargi zbiorowej osób handlujących na targowisku; 2/ o rozpatrzeniu dwóch pozostałych skarg, złożonych przez trzech ogrodników handlujących na targowisku.
Pan Przewodniczący Komisji stwierdził, że w zebranych materiałach znajduje się m.in. obowiązujący od 2003r. regulamin targowiska, złożony przez Kierownika ZGK projekt nowego regulaminu i zestawienie nieprawidłowości na targowisku, a Radni zajęli się tylko sprawą stanowiska handlowego nr 72.
Jak stwierdził p.Paweł Skudzawski, Radni zajmowali się sprawą stanowiska nr 72, ponieważ tego skarga dotyczy. Dodał, że chodzi mu to, że Komisja Rolnictwa wypracowuje określoną opinię, a na sesji Przewodniczący Komisji Rolnictwa tę opinię zmienia.
Odnosząc się do projektu nowego regulaminu targowiska, p.Bogusław Mołodecki stwierdził, że niektóre zapisy proponowane przez Kierownika ZGK, jego zdaniem są nie do zaakceptowania.

Ad.4. Informację o działalności Zespołu Interdyscyplinarnego oraz o obowiązujących procedurach w przypadkach przemocy w rodzinie, przedstawiła z szerokim tematycznym komentarzem p.Agata Prusak – Przewodnicząca Zespołu Interdyscyplinarnego.
Omówiony przez panią Prusak wzór Niebieskiej Karty stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Następnie wywiązała się dyskusja.
W związku z pytaniami p.Bogusława Mołodeckiego m.in. o sprawę podpisu części Niebieskiej Karty przez sprawcę przemocy i czy ze szkół wpłynęły Niebieskie Karty, pani Prusak wyjaśniła, co następuje: sprawca przemocy nie musi podpisać druku „Pouczenia dla osób wobec których istnieje podejrzenie, że stosuje przemoc domową”, nie musi również stawić się na wezwanie Zespołu. Jednak do tej pory był tylko jeden przypadek, gdy wezwany się nie stawił. Po wypełnieniu Niebieskiej Karty, zakłada się teczkę dla danej rodziny, powołuje się zespół roboczy i podejmuje działania. W większości przypadków następuje zgłoszenie do prokuratury. Ze szkół nie wpłynęła żadna wypełniona Niebieska Karta, ale współpraca z pedagogami szkolnymi jest dobra. W związku z uwagą p.Przewodniczącego Komisji o celowości zorganizowania spotkania dyrektorów szkół z panią Prusak, pani Prusak poinformowała o szkoleniu w którym uczestniczyli m.in. członkowie Zespołu i przedstawiciele szkół (ogółem 20 osób). Zespół będzie kładł nacisk na edukację w szkołach i na edukację społeczeństwa, myślą również o uruchomieniu telefonu interwencyjnego.

Pan Bogusław Mołodecki proponował, by informacje o działalności Zespołu umieszczać na łamach „Witkowskich Wiadomości Samorządowych” i w gazetach lokalnych, z danymi kontaktowymi.
Pani Prusak poinformowała, że przekazuje p.Burmistrzowi półroczne informacje o pracy Zespołu, również w „WWS” i gazetach lokalnych umieszcza okresowe informacje.

Podsumowując spotkanie, p.Przewodniczący Komisji przypomniał, że Zespół istnieje dopiero od roku i podziękował pani Prusak za przedstawienie informacji o jego działalności.

Ad.5. Pan Przewodniczący Komisji powitał przybyłych na spotkanie dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjów.

Po czym dyrektorzy szkół kolejno przedstawili informacje o funkcjonowaniu Uczniowskich Klubów Sportowych w prowadzonych przez nich placówkach.

Gimnazjum im. Adama Borysa w Witkowie.
Zajęcia UKS są przydzielone zgodnie z pismem Urzędu Gminy i Miasta. Gimnazjum nie jest szkołą  sportową, a mimo to są osiągnięcia, choć nie takie jak w latach poprzednich. To wymaga czasu i pracy. Zgodnie z sugestią nauczycieli wf, odbywają się m.in. siatkówka i lekkoatletyka. Baza sportowa jest wykorzystywana przez uczniów codziennie. Ostatnio co tydzień młodzież wyjeżdżała na zawody sportowe, z sukcesami.

Szkoła Podstawowa w Gorzykowie.
Od kilku lat Szkoła ma przydzielone 2 godziny na zajęcia UKS i są to godziny na piłkę nożną chłopców. Chłopcy bardzo chętnie w tych zajęciach uczestniczą (prawie w 100%), uczestniczą też w turniejach i zawodach. Ale UKS to zajęcia przede wszystkim rekreacyjno-ruchowe.

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Mielżynie.
Szkoła ma przydzielone 4 godziny zajęć UKS tygodniowo (2 razy w tygodniu). Z zajęć tych korzysta 43 uczniów Szkoły Podstawowej i 30 uczniów Gimnazjum. Generalnie – jest to sekcja piłki siatkowej, ale Szkoła próbuje też innych dyscyplin sportowych, uczniowie biorą udział w zawodach organizowanych w gminie, z sukcesami. Pani Dyrektor podkreśliła, że uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w omawianych zajęciach, uprawianie sportu sprawia im dużą radość. Od niedawna Szkoła ma do dyspozycji ładne, nowe boisko ze sztuczną nawierzchnią, wykorzystywane również w godzinach popołudniowych. Pani Dyrektor zaprosiła Radnych do obejrzenia tego obiektu.

Szkoła Podstawowa Nr 3 w Witkowie.
Z zajęć UKS korzysta: piłka nożna – 17 uczniów, koszykówka dziewcząt – 27 uczennic, zajęcia rytmiczno-taneczne – 15 uczniów. Na terenie połączonych od września szkół Nr 2 i Nr 3 działają dwa UKS-y i konieczne będzie zastanowienie się, czy funkcjonowanie dwóch UKS jest celowe. Na omawianych zajęciach prowadzone są również przygotowania do zawodów sportowych, lekcje nauki pływania, organizowane jest zimowisko z nauką jazdy na nartach. Planuje się indywidualne mistrzostwa m.in. w koszykówce, rzucance, rajdy rowerowe, biwak sportowy przy udziale OKSiR-u. Odnośnie nowej hali sportowej, pani Dyrektor poinformowała, że Szkoła podpisała z OKSiR-em porozumienie dotyczące korzystania z tego obiektu.
Jak podkreślił p.Przewodniczący Komisji, SP3 ma obecnie takie warunki sportowe, jak mało która szkoła w województwie.
Odnosząc się do liczby UKS p.Bogusław Mołodecki wyraził zdanie, że na terenie szkoły może działać kilka UKS. Są to Stowarzyszenia zarejestrowane w Krajowym rejestrze Sądowym, poza tym każdy UKS może prowadzić inną działalność sportową. UKS są stowarzyszeniami i mogą pozyskiwać środki finansowe jako organizacje pożytku publicznego.
Pan Przewodniczący Komisji stwierdził, że koordynatorem wszystkich UKS jest z ramienia Urzędu Gminy i Miasta p.Stanisław Antoszczyszyn. UKS-y winny prowadzić dzienniki zajęć, które OKSiR jako płatnik winien kontrolować. Ale dyrektorzy szkół winni współpracować. Pan Przewodniczący dodał, że UKS nie są związane tyle z daną szkołą, co z OKSiR-em.
Jak stwierdził p.Mołodecki, lepiej byłoby, aby Komisja pytała o działalność UKS i wykorzystanie środków finansowych ich Prezesów, a Dyrektorów szkół - pytać tylko o ogólne informacje. Dodał, że dyrektorzy szkół nie mają podstaw by kontrolować UKS i dokonywać wpisów w dziennikach zajęć.
Pan Roman Popek wyraził zdanie, że to Dyrektor OKSiR-u winien UKS-y kontrolować. Odnośnie SP3 stwierdził, że jego zdaniem celowe byłoby funkcjonowanie jednego UKS.

Następnie dyrektorzy przedstawili kolejno potrzeby remontowe prowadzonych placówek, zgłoszone do projektu budżetu na 2013 rok.
Gimnazjum im.Adama Borysa w Witkowie.
Planuje się wymalowanie klatki (przy mieszkaniach) i malowanie piwnicy. W tym miesiącu m.in. zostaną wstawione nowe drzwi do mieszkań. Konieczne będzie przeprowadzenie remontu w kuchni (w części piwnicznej budynku), należy też zastanowić się nad zaplanowaniem remontu dachu (spoina się kruszy i zacieki przy kominie). Pozostały dwie sale lekcyjne gdzie trzeba będzie przemalować parkiety. Dachy na budynku oświatowym naprawiono, ale prawdopodobnie jest zła jakość papy, bo są zacieki. Szkoła oczekuje na wymianę kotłowni, w związku z tym, że będzie ogrzewanie gazowe.

Szkoła Podstawowa w Gorzykowie.
Pan Dyrektor poinformował, że w bieżącym roku wykonano mały remont – smołowanie dachu na wysokim budynku. Na 2013r. żadnych remontów nie planuje się, ale nadal (od 2007r.) nie zrealizowano ułożenia kostki brukowej przy budynku szkoły.
Odnosząc się do ostatniej sprawy p.Przewodniczący Komisji przypomniał, że Komisja Oświaty swego czasu pozytywnie zaopiniowała ułożenie ww. kostki, ale Burmistrz ma inną wizję tej sprawy, prawdopodobnie dlatego, że szkoła publiczna wkrótce przestanie istnieć.
W związku z uwagą p.Mołodeckiego, że działające w Gorzykowie Stowarzyszenie winno zgłosić propozycje do projektu budżetu gminy na 2013r., pan Dyrektor poinformował, że złożył takie propozycje. Pan Dyrektor poinformował również, że rozprowadził wśród mieszkańców Gorzykowa ankiety i większość osób opowiedziała się utrzymaniem szkoły (tj. utworzeniem szkoły niepublicznej). W listopadzie odbędzie się spotkanie na ten temat.

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Mielżynie.
Na remonty w bieżącym roku szkoła przeznaczyła 20tys.zł, ale otrzymano dodatkowe środki w wysokości 30tys.zł. co pozwoliło m.in. dokończyć remont połowy dachu na budynku socjalnym. Wymalowano również zaplecze socjalne i pozostała kwota 2tys.zł na drobne remonty. Nawiązując do powstałego boiska wielofunkcyjnego pani Dyrektor poinformowała o wkładzie społecznym szkoły i mieszkańców, w ramach którego wykonano prace porządkowe przy boisku (m.in. wywóz gruzu, posianie trawy, ułożenie chodnika), a ponadto dzięki pomocy finansowej darczyńcy i rodzica, wyremontowano część płotu przy boisku. Na 2013r. planuje założenie monitoringu na boisku, potrzebna też nowa opaska odwadniająca budynek szkoły. Ponieważ źle jej zdaniem wykonano odpływ wody przy sali sportowej, zaplanowała sprawdzenie całego systemu odwadniania wokół szkoły i sali. Ponadto – łapacze do piłki, zakup kosiarki, wymiana mebli w biurze księgowej, zakup zestawów multimedialnych. Pani Dyrektor poinformowała również, że w ramach programu „Radosna szkoła”, złożyła wniosek o dofinansowanie placu zabaw z kolorową nawierzchnią, dla młodszych dzieci. Istnieje możliwość dofinansowania tego zadania w wysokości 63tys.zł (plus 63tys.zł z budżetu gminy). Pani Dyrektor zwróciła się również do członków Komisji o poparcie jej starań o zatrudnienie w szkole psychologa.

Szkoła Podstawowa Nr 3 w Witkowie.
Na remonty w 2013r. szkoła planuje kwotę 40tys.zł. Nie ma jednak w tej kwocie środków na zaadaptowanie piwnicy na świetlicę szkolną. Obecnie w świetlicy jest ok. 300 uczniów, w 3 salach. W związku z połączeniem szkół, organizacja świetlicy jest teraz inna niż przed połączeniem, konieczne jest przemyślenie jak to inaczej zorganizować. W okresie ferii zimowych planuje się adaptację pomieszczeń, zajętych obecnie na biuro księgowej. W budynku B planuje się m.in. wymalowanie 2 sal, wymianę instalacji elektrycznej, wymianę paneli podłogowych, malowanie lamperii. Pani Dyrektor zgłosiła też potrzebę urządzenia pomieszczenia na składnicę akt i poinformowała, że dobrym rozwiązaniem dla szkoły byłoby przeniesienie lokatora z mieszkania służbowego, a zwolnione pomieszczenie wykorzystać na potrzeby oddziału przedszkolnego. Poruszyła też sprawę utrzymywania się wody opadowej przy placu szkolnym i poinformowała o planowanych pod koniec listopada br. obchodach Święta Patrona, na które Radnych wstępnie zaprosiła.
Pan Przewodniczący Komisji poinformował, że Komisja Oświaty planuje odwiedzić szkołę.

Korzystając z obecności na posiedzeniu wszystkich Dyrektorów szkół, p.Bogusław Mołodecki poruszył sprawę niebieskich kart, w związku z działalnością Zespołu Interdyscyplinarnego. Ponieważ żadna ze szkół nie wypełniła niebieskiej karty, zwrócił się do dyrektorów z pytaniem, czy nauczyciele wiedzą o takich kartach i czy są przeszkoleni w zakresie związanych z  tym procedur.

Jak stwierdziły p.Anna Pawluk i p.Urszula Potaś, nauczyciele wiedzą o powyższych sprawach, ale z pewnością szkolenie by się przydało.

W związku z powyższym Komisja zgłosiła w n i o s e k o przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli (przede wszystkim dla wychowawców klas).

Ad.6. W punkcie tym zapoznano się z pismem Starosty Słupeckiego o zapewnienie możliwości uregulowania kosztów zajęć wczesnego wspomagania dla zamieszkałej w Witkowie Weroniki N. Uczennica korzysta z zajęć w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Słupcy. Zgodnie z załączonym do pisma wyliczeniem, koszty tych zajęć za okres od 1 września do 31 grudnia br. wynoszą 1.400,-zł. Od stycznia 2013r. dziecko będzie objęte subwencją oświatową, więc gmina nie będzie ponosić kosztów.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższe pismo, które zostanie przedstawione również na najbliższym posiedzeniu Komisji Finansów.

Ad.7. W związku z tym, że realizacja poprzednich punktów porządku obrad zajęła stosunkowo dużo czasu, u s t a l o n o, że wizja lokalna inwestycji oświatowych odbędzie się w późniejszym terminie.

Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,00.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz