Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 9/11 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 22.06.2011r.

Nr ORr. 0012.3.9.2011

PROTOKOŁ Nr 9/11

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 22 czerwca 2011r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapich – Przewodniczącego Komisji


Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Jan Trzciński - Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego w Urzędzie Gminy i Miasta
oraz dwóch dzierżawców gruntu w OW w Skorzęcinie i pracownicy Urzędu Gminy i Miasta p.p.: Krystyna Witczak, Anita Frańczak, Piotr Janowicz, Marcin Pośpiech.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek obrad, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji czerwcowej.
4. Zapoznanie się z realizacją uchwały Rady Miejskiej o Gminnym Programie Ochrony Środowiska.
5. Informacja o realizacji uchwały w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Witkowo.
6. Informacja dotycząca powstawania i tworzenia odnawialnych źródeł energii.
7. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące tematy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 28 czerwca br.:

a/ sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i miasta za 2010r. omówiła, szczególnie w zakresie działalności Komisji i w zakresie inwestycji, p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta.
W tematycznej dyskusji p.Eugeniusz Czaplicki poruszył kwestię niezrealizowanego chodnika w Ruchocinku. Zadanie to zostanie zrealizowane w 2011 roku.
W związku z pytaniem p.Łukasza Grabowskiego o koszt Dożynek Gminnych w 2010r., ustalono, że pani Skarbnik udzieli odpowiedzi na najbliższym posiedzeniu Komisji Finansów.
Komisja większością głosów (5 „za”, 3 wstrzymujące się) pozytywnie zaopiniowała realizację budżetu gminy i miasta za 2010r., informację o stanie mienia komunalnego i sprawozdanie finansowe (bilans).
Jak poinformowała protokolantka, zgodnie ze zmienioną ustawą o finansach publicznych, na sesji Rada Miejska podejmie dwie uchwały: o zatwierdzeniu sprawozdań dotyczących realizacji budżetu za 2010r. i uchwałę dotyczącą absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta;

b/ pani Skarbnik omówiła proponowane zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie;

c/ pani Skarbnik przedstawiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2011r.;

d/ pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały dotyczący zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

e/ w związku z koniecznością powołania przez Radę Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników sądowych, ustalono, że na sesji zostanie zgłoszonych do składu tego Zespołu dwóch członków Komisji;

f/ pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały dotyczący zlecenia Gminie Orchowo zadania, polegającego na korzystaniu przez osoby z naszej gminy z zaburzeniami psychicznymi, z pomocy w Środowiskowym Domu Samopomocy w Słowikowie;

g/ projekt Statutu Gminy i Miasta omówili członkowie Komisji Statutowej: p.Ireneusz Kwapich, p.Łukasz Grabowski i p.Marian Marciniak.
Pan Paweł Skudzawski zgłosił wniosek o zmianę zapisu §39 ust.1 dotyczącego minimalnej liczby radnych wchodzących w skład klubu radnych i proponował liczbę „5” zastąpić liczbą „3”.
Innych uwag nie zgłoszono, projekt Statutu Komisja zaopiniowała pozytywnie (6 głosów„za”, 2 wstrzymujące się);

h/ p.Jan Trzciński przedstawił dwa projekty uchwał, dotyczące przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: dot. terenów między ulicą Warszawską a ul.Kosynierów Miłosławskich (teren po ZSR o pow. 1,06ha, pod ochroną konserwatora zabytków) oraz terenów przy ul.Dębińskiej (pod budownictwo wielorodzinne i usługowe, o pow. ca 4ha). Projekty uchwał sporządzono w związku z wnioskami złożonymi przez pana Sz. z Witkowa.
W tematycznej dyskusji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały dotyczący terenu po Zespole Szkół Rolniczych. Natomiast odnośnie terenu przy ul.Dębińskiej, poruszono kwestię liczby kondygnacji budynków wielorodzinnych.
Jak poinformował p.Trzciński, zasięgnął na ten temat opinii planistów, którzy stwierdzili, że w uchwale o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, nie można określić liczby kondygnacji. Takie zapisy mogą się znaleźć w opracowanym planie. Dodał, że w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy nie ma zapisów o ww. zabudowie, celowe jest by uchwalić nowe Studium, przed podjęciem uchwały o przystąpieniu do opracowania miejscowego planu omawianego terenu.
Komisja negatywnie zaopiniowała projekt uchwały dotyczący terenu przy ul.Dębińskiej (7 głosów„za”, 1 wstrzymujący się);

i/ p.Piotr Janowicz omówił projekt uchwały o zaskarżeniu rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody, wobec uchwały Rady Miejskiej dotyczącej kąpielisk. Zdaniem Wojewody, uchwała winna być opublikowania w Dzienniku Urzędowym Woj. Wlkp., natomiast zdaniem radcy prawnego Urzędu Gminy i Miasta i w opinii prof. Marka Szewczyka z WOKiSS, nie jest to prawo miejscowe, nie podlega więc publikacji i winno wejść w życie z dniem podjęcia.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały o zaskarżeniu rozstrzygnięcia nadzorczego;

j/ p.Marian Gadziński przedstawił: 1/ projekt uchwały dotyczący opłaty za wpis żłobka i klubu dziecięcego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Ustawa z 4 lutego br. o opiece nad dziećmi w wieku do 3 lat nałożyła na gminy obowiązek prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych i określenia przez rady wysokości opłaty z tytułu wpisu do tego rejestru. W projekcie uchwały proponuje się opłatę w wysokości 30% minimalnego wynagrodzenia za pracę tj. ok. 415,-zł (opłata nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia); 2/ projekt uchwały dotyczący obniżek godzin nauczycielom na kierowniczych stanowiskach (jest to uaktualnienie uchwały Rady w tej sprawie, z września 2000r.).
Przedmiotowe projekty uchwał Komisja zaopiniowała pozytywnie;

k/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały o bonifikatach – 90% (zmiana przepisów).
Projekt zaopiniowano pozytywnie.


Ad.4. Pan Piotr Janowicz przedstawił informację o Gminnym Programie Ochrony Środowiska.

W kontekście przedstawionej informacji p.Marian Marciniak poruszył problem folii rolniczych. Wyraził zdanie, że należałoby wyznaczyć na wsiach punkty zbiórki tych folii.

W związku z uwagą p.Grzegorza Kaźmierczaka, że nie wszyscy mają pojemniki na śmieci, p.Janowicz poinformował, że sytuacja w tym zakresie sukcesywnie ulega poprawie.
 

Ad.5. Pan Piotr Janowicz przedstawił wraz z tematycznym komentarzem, informację o realizacji Gminnego Programu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy i miasta.

Członkowie Komisji zgłosili następujące wnioski o wykoszenie traw i krzewów przy drogach: 1/ wyjazd w Wiekowie na Ruchocinek (p.Kaźmierczak); 2/ skrzyżowanie Kołaczkowo/Witkówko/Małachowo (p.Kaźmierczak); 3/ w Ruchocinku skręt w prawo przy drodze powiatowej (p.Czaplicki); 4/ w Mielżynie z tyłu Szkoły i przy Pomniku Powstańców Wlkp. (krzewy i przegląd drzew), wykoszenie rowów gminnych (p.Kowalski).

Pan Grzegorz Kaźmierczak zgłosił wniosek o dokonanie jesienią przeglądu lasów gminnych, pod kątem usunięcia posuszu.


Ad.6. Pan Piotr Janowicz przedstawił informację dotyczącą powstawania i tworzenia odnawialnych źródeł energii.


Ad.7. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

1/ p.Łukasz Grabowski poinformował, że wspólnie z p.P.Janowiczem i p.Eugeniuszem Czaplickim komisyjnie dokonali oględzin zabudowań gospodarskich pana B. w Małachowie, w związku z wnioskiem Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami, w sprawie czasowego odebrania zwierząt. W czasie oględzin stwierdzili, że obora została posprzątana, a właściciel zapewnił odpowiednie warunki utrzymywania zwierząt;
 
2/ p.Henryk Mucha zgłosił wniosek, by nie przedłużać umowy na dzierżawę przez p.Zbigniewa Tylkowskiego gruntu przy ul.Czerniejewskiej (sklep), zobowiązać go do przeniesienia sklepu w inne miejsce. Sklep znajduje się w pobliżu szkół, ponadto przed sklepem zbierają się osoby pijące alkohol i jest bałagan.

3/ p.Łukasz Grabowski zgłosił wniosek o wskazanie instrumentów, dzięki którym mieszkańcy będą mogli wstrzymać planowaną budowę elektrowni wiatrowych w Małachowie;

4/ na prośbę p.Adama Kowalskiego, p.Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza poinformował o wynikach zorganizowanych przez gminę przetargów na place zabaw i boisko sportowe w Ruchocinku oraz remonty świetlic wiejskich. Poinformował również o odbytym w dniu poprzednim przetargu na modernizację dróg i odniósł się do pytania p.Kowalskiego o dodatkowy oddział przedszkolny w Mielżynie (obecnie nie ma takiej możliwości, w przyszłym roku szkolnym sytuacja będzie lepsza);

5/ zapoznano się z wnioskiem OSP Witkowo o zakup i montaż urządzeń zabezpieczenia elektronicznego-technicznego i antywłamaniowego.
Jak wyjaśnił p.Marian Gadziński, zostaną sprawdzone możliwości alarmowania o włamaniach. W związku z pytaniami członków Komisji dodał, że wszyscy strażacy są ubezpieczeni;

6/ ustalono, że projekty uchwał o zmianach w budżecie, będą kserowane dla Radnych tylko w części, tj. uchwała z uzasadnieniem, załącznik inwestycyjny, a pozostałe załączniki tylko ze zmianami;

7/ p.Jan Trzciński przedstawił wniosek p.Patrycji D. i p.Bernarda K.o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z 2003r. dot. terenu przy ul.Jana Pawła II w Witkowie, pod budowę stacji paliw (obecny plan nie dopuszcza budowy stacji paliw).
Komisja negatywnie zaopiniowała powyższy wniosek, z uwagi na to, proponowane usytuowanie byłoby blisko domów, w środku miasta;

8/ przybyły na zaproszenie Komisji p.Mateusz D. poinformował, co następuje: jest mieszkańcem gminy Witkowo, od 2003r. właścicielem domku letniskowego w OW w Skorzęcinie, a od 2008r. rozpoczął jego rozbudowę. W tym roku został zmuszony by dzierżawiony od gminy w OW teren ogrodzić, ponieważ w sąsiedztwie powstał duży pawilon handlowy i ustawiono ławy. Korzystający z pawilonu wchodzą na jego taras, przeszkadzają, hałasują i załatwiają potrzeby fizjologiczne na jego terenie. Aby było bezpieczniej dla jego rodziny, wykonał ogrodzenie z dwóch stron i skalniak na byłym szambie. Ogrodzenie jest wykonane z takich materiałów, że jest mało widoczne, ale gmina nie wyraziła zgody na jego pozostawienie, mimo że inni też mają opłotowania.

Jak wyjaśniła p.Krystyna Witczak, zgodnie z umową na dzierżawę gruntu w OW dozwolone są tylko pergole lub żywopłoty do wysokości 70cm. Gmina sugeruje się zapisami, jakie urbanista zawarł w projekcie planu zagospodarowania przestrzennego terenu Ośrodka Wypoczynkowego.
W związku z uwagą p.Waldemara D. że mieszkańcom gminy „nic nie wolno” a inni nie otrzymali żadnych pism, pani Witczak wyjaśniła, że gmina chce wszystkich traktować równo. Podkreśliła, że wszyscy którzy ustawili ogrodzenie niezgodne z zapisem w umowie dzierżawnej, otrzymali pismo o konieczności jego usunięcia, choć jak przyznała, trudno to wyegzekwować. Chodzi głównie o kwestie bezpieczeństwa, ale również o dostęp do domków, w celu dokonania odczytów zapisów liczników energii elektrycznej.
Podsumowując dyskusję p.Przewodniczący Komisji stwierdził, że trudno byłoby wszystkim pozwolić na ogrodzenie dzierżawionych gruntów i poinformował pana Mateusza D., że gmina rozważy przedstawiony problem w odniesieniu do wszystkich dzierżawców, po okresie wakacyjnym;

9/ zapoznano się z przekazanym przez Starostę Gnieźnieńskiego wnioskiem dotyczącym pomocy w zakresie repatriacji rodziny z Federacji Rosyjskiej.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,20.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz