Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 9/11 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 21.06.2011r.

Nr ORr. 0012.9.2011

PROTOKOŁ Nr 9/11

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 21 czerwca 2011r. o godz. 11,30 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta w Witkowie, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Jagielska - Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie
- p.Paweł Piniarski - Prezes Szkolnego Związku Sportowego
- p.Jan Trzciński - Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego Urzędu GiM
oraz pracownicy Urzędu Gminy i Miasta p.p.: Anita Frańczak, Stanisław Antoszczyszyn, Piotr Janowicz.


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, ustalono porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji czerwcowej.
4. Podsumowanie działalności Gminno-Miejskiego Szkolnego Związku Sportowego w Witkowie.
5. Zapoznanie się z przydziałem środków finansowych na zabezpieczenie zajęć Uczniowskich Klubów Sportowych w I semestrze roku szkolnego 2011/2012.
6. Zapoznanie się z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za okres 5 miesięcy 2011r.
7. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 28 czerwca br.:

a/ p.Marian Gadziński przedstawił:
 1/ projekt uchwały dotyczący opłaty za wpis żłobka i klubu dziecięcego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Ustawa z 4 lutego br. o opiece nad dziećmi w wieku do 3 lat nałożyła na gminy obowiązek prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych i określenia przez rady wysokości opłaty z tytułu wpisu do tego rejestru. W projekcie uchwały proponuje się opłatę w wysokości 30% minimalnego wynagrodzenia za pracę tj. ok. 415,-zł (opłata nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia);
 2/ projekt uchwały dotyczący obniżek godzin nauczycielom na kierowniczych stanowiskach (jest to uaktualnienie uchwały Rady w tej sprawie, z września 2000r.).
Przedmiotowe projekty uchwał Komisja zaopiniowała pozytywnie;

b/ ustalono, że do składu Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników, zostanie na sesji podana, spośród członków Komisji, 1 kandydatura;

c/ p.Jan Trzciński przedstawił dwa projekty uchwał, dotyczące przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: dot. terenów między ulicą Warszawską a ul.Kosynierów Miłosławskich (teren po ZSR o pow. 1,06ha, pod ochroną konserwatora zabytków) oraz terenów przy ul.Dębińskiej (pod budownictwo wielorodzinne i usługowe).
W tematycznej dyskusji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały dotyczący terenu po ZSR. Natomiast odnośnie terenu przy ul.Dębińskiej, wskazano na celowość określenia liczby kondygnacji budynków wielorodzinnych i rozważano celowość pozostawienia tego terenu pod budownictwo jednorodzinne. Pan Przewodniczący Komisji proponował, by powyższy temat rozważyć kompleksowo na posiedzeniu Komisji Finansów, co zostało przez Komisję zaakceptowane, wobec tego Komisja nie wydała opinii nt. projektu uchwały ;

d/ p.Elżbieta Jagielska przedstawiła projekt uchwały dotyczący zlecenia Gminie Orchowo zadania, polegającego na korzystaniu przez osoby z naszej gminy z zaburzeniami psychicznymi, z pomocy w Środowiskowym Domu Samopomocy w Słowikowie.
Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt;

e/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła następujące projekty uchwał:
 1/ o zaciągnięciu długoterminowego kredytu bankowego;
 2/ o zmianie Wieloletniej Prognozy Finansowej;
 3/ o zmianach w budżecie gminy i miasta na 2011r.
Projekty uchwały dot. WPF i dot. zmian w budżecie Komisja zaopiniowała pozytywnie (przy 1 głosie wstrzymującym się), natomiast z projektem uchwały o kredycie, Komisja się jedynie zapoznała, nie wyrażając opinii.
W kontekście Wieloletniej Prognozy Finansowej, p.Tomasz Radacz poruszył kwestie wielkości nadwyżki na koniec 2010r. i deficytu na koniec kadencji.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że deficyt związany jest z przesunięciem terminu realizacji dwóch inwestycji – budowy basenu i budowy kanalizacji w Dębinie. Ale to Burmistrz i Rada decydują o kształcie ww. Prognozy i o budżecie gminy.
Jak dodał p.Przewodniczący Komisji, do końca kadencji pozostało sporo czasu, a o każdym czasie można te dokumenty zmienić. Ponadto zwrócił się do pani Skarbnik z propozycją, by od kolejnej sesji, przedstawiać projekty uchwał finansowych posługując się rzutnikiem;

f/ pani Skarbnik przedstawiła uchwałę Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej, wyrażającą pozytywną opinię (z zastrzeżeniem) o sprawozdaniu Burmistrza z wykonaniu budżetu gminy i miasta za 2010r. Odniosła się również do zawartego w opinii zastrzeżenia.
Zapoznano się również z uchwałą RIO nt. wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta za 2010r.
Uwag nie zgłoszono, wykonanie budżetu za 2010r. zaopiniowano pozytywnie;

g/ p.Piotr Janowicz przedstawił projekt uchwały dotyczący zaskarżenia rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody Wielkopolskiego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Wyjaśnił, że Wojewoda uchylił uchwałę Rady z kwietnia br., dotyczącą kąpieliska, ponieważ jego zdaniem uchwała stanowi prawo miejscowe i winna być opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Zdaniem radcy prawnego Urzędu Gminy i Miasta i w opinii prof. Marka Szewczyka z WOKiSS, nie jest to prawo miejscowe, nie podlega więc publikacji i winno wejść w życie z dniem podjęcia.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

h/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały dot. bonifikat od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności. Poinformowała m.in., że 9 sierpnia br. utracą moc dotychczasowe przepisy w tym zakresie, stąd konieczność ustalenia wysokości i warunków udzielania bonifikat. Proponuje się podtrzymać poprzednią wysokość bonifikat tj. 90%, z tym że bez kryterium dochodowego.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały;

i/ w niniejszym podpunkcie zgłoszono następujące uwagi i wnioski do projektu Statutu Gminy i Miasta:
1/ Komisja zgłosiła propozycję zmiany brzmienia §22 ust. 2 następująco:
„Zawiadomienia o zwołaniu sesji z porządkiem obrad i projektami uchwał wraz uzasadnieniem doręcza się radnym najpóźniej na 6 dni przed terminem sesji.”
2/ p.Tomasz Radacz:
 a/ stwierdził, że zapis §28 ust.5 wyklucza udzielenie odpowiedzi pisemnej na interpelację, w przypadku udzielenia odpowiedzi ustnej. Jego zdaniem na interpelację pisemną, winna być udzielona odpowiedź pisemna;
 b/ stwierdził, że zapis §28 ust.8 nie dopuszcza składania zapytań na piśmie, a winna być taka możliwość. Ponadto w przypadku złożenia zapytania na piśmie, odpowiedź również powinna być udzielona na piśmie;
 c/ zgłosił wniosek, by w skład klubu radnych wchodziły co najmniej 3 osoby, wobec tego §39 ust.1 winien ulec zmianie.
 d/ zwrócił uwagę na wydłużony czas udzielenia odpowiedzi na interpelacje.


Ad.4. Pan Paweł Piniarski – Prezes Gminno-Miejskiego Szkolnego Związku Sportowego w Witkowie przedstawił działalność sportową w roku szkolnym 2010/2011 w ramach Związku.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W tematycznym komentarzu p.Piniarski stwierdził m.in., że kolejny rok szkolny będzie gorszy, bo młodzież wykazuje mniejsze zainteresowanie lekkoatletyką, ponadto uczniom z terenów wiejskich, udział w zajęciach UKS utrudnia dojeżdżanie do szkół. Dla poprawy sytuacji należy umniejszyć do 15 osób grupy sportowe na lekcjach WF oraz sowicie wynagradzać trenerów.
Pan Przewodniczący Komisji poruszył sprawę małej liczby rozgrywek państwowych (i gminnych). Uczniowie uczestniczą natomiast w wielu turniejach organizowanych np. przez Coca-Colę, posłów, senatorów itd. Wyraził ponadto zdanie, że zgodnie z ustawą o kulturze fizycznej, uczniowie winni mieć możliwość wyboru gry zespołowej. Liczbę grup można zwiększyć, bo nauczycieli jest wystarczają liczba i baza jest bardzo dobra.
Dyskutowano również m.in. o sporządzonej przez Gimnazjum liście potrzeb sportowych na halę sportową.


Ad.5. Informację o przydziale środków finansowych na zabezpieczenie zajęć Uczniowskich Klubów Sportowych w I semestrze roku szkolnego 2011/2012 przedstawił p.Stanisław Antoszczyszyn. Poinformował m.in., że 27 stycznia br. podpisano umowę na realizację zajęć pozalekcyjnych (UKS) na kwotę 35tys.zł i jest to kwota wystarczająca.


Ad.6. Informację o wykonaniu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii za 5 miesięcy br. przedstawił wraz z tematycznym komentarzem p.Stanisław Antoszczyszyn.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W tematycznej dyskusji poruszono sprawę organizacji jednodniowych wyjazdów dla dzieci uczęszczających na zajęcia w Świetlicy Środowiskowej.
Jak wyjaśnił p.Antoszczyszyn, w ostatnim czasie Świetlica Środowiskowa zorganizowała dla swych podopiecznych 1 wyjazd, do kina.
Wskazano na celowość organizowania większej liczby tego typu jednodniowych wyjazdów i w związku z tym ustalono zaprosić na sierpniowe lub wrześniowe posiedzenie Komisji panią Krystynę Żok, by porozmawiać z nią na powyższy temat.


Ad.7. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Jan Trzciński przedstawił wniosek p.Patrycji D. i p.Bernarda K. z Witkowa o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ul.Jana Pawła II, z przeznaczeniem na stację paliw i gastronomię.
Komisja wyraziła negatywną opinię w powyższej sprawie (wnioskowany teren zbyt blisko domów), podtrzymując zapisy obowiązującego planu;

- p.Paweł Skudzawski poruszył kwestię kserowania dla Radnych projektów uchwał o zmianach w budżecie. Projekty te są obszerne, przeznacza się na nie dużo papieru, a dla Radnych wystarczyłaby tylko ich część.
W krótkiej dyskusji pozostali członkowie Komisji podzielili zdaniem p.Skudzawskiego. Ustalono, że począwszy od kolejnej sesji, Radni będą otrzymywać kserokopię tylko uchwały z uzasadnieniem, załącznik o inwestycjach i ewentualnie inne załączniki, w których nastąpiły zmiany (bądź wykaz tych zmian);

- zapoznano się z przekazanym przez Starostwo Powiatowe w Gnieźnie wnioskiem rodziny z Federacji Rosyjskiej, o repatriację;

- zapoznano się z pismem OSP Witkowo o sfinansowanie zakupu i montażu urządzeń zabezpieczenia elektroniczno-technicznego i antywłamaniowego za ok. 4 tys.zł, z uwagi na dużą wartość mienia OSP.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,45.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz