Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 8/11 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego RM w Witkowie, odbytego w dniu 31.05.2011r.

Nr ORr. 0012.3.8.2011

PROTOKOŁ Nr 8/11

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 31 maja 2011r. o godz. 11,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Ireneusza Kwapich – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski - Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Jan Rabiej - Komendant Komisariatu Policji
- p.Krystyna Witczak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta


Otwarcia posiedzenia dokonał p.Ireneusz Kwapich – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który przyjęto, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Informacja o realizacji uchwały Nr XXV/253/01 z dnia 31 marca 2001r. w sprawie utworzenia Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego.
3. Zapoznanie się z informacją Komendanta Komisariatu Policji dot. zabezpieczenia porządku publicznego w OW w Skorzęcinie w okresie sezonu letniego.
4. Zapoznanie się z informacją o przygotowaniu OKSiR-u do sezonu letniego.
5. Informacja o realizacji wniosków, zgłoszonych na posiedzeniach Komisji, od początku kadencji.
6. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Pan Piotr Janowicz przedstawił sprawozdanie z działalności Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego za 2010r.
Następnie wywiązała się tematyczna dyskusja.
Członkowie Komisji pytali m.in. o wysokość składek członkowskich (8tys.zł rocznie) i koszty budowy kolektora dla podwyższenia poziomu wód w jeziorach (50% kopalnia, pozostałość – gminy członkowskie). Ponadto dyskutowano nt. celowości podejmowanych działań dla podwyższenia poziomu wód.


Ad.3 i Ad.4. Pan Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji poinformował Komisję o przygotowaniach do sezonu letniego. Poinformował m.in., że przedmiotowe prace rozpoczęto 10 marca. Ośrodek jest do dyspozycji turystów od końca kwietnia br. W okresie sezonu zostanie zwiększona liczba ratowników wodnych (do 7,5 etatu), od 22 czerwca będzie ochrona, szczególnie od piątku do niedzieli oraz pomoc medyczna przez całą dobę. W ostatnim czasie Policja przeprowadziła działania prewencyjne (mandaty za picie alkoholu w miejscach publicznych). W nawiązaniu do pisma, które Dyrektor wystosował do właścicieli lokalu PALOMA, poinformował, że nie otrzymał jeszcze odpowiedzi. Dodał, że miejsce przy fontannie, nie jest dobrym miejscem na imprezy rozrywkowe.
Członkowie Komisji poruszyli następujące sprawy: sprawę koniecznego usunięcia starych, niebezpiecznych pomostów, sprawę boisk, sprawę ewentualnego wcześniejszego poboru opłat za wjazd na teren OW, sprawę dojazdu do OW strażaków i pogotowia ratunkowego w kontekście usytuowanych na terenie OW szlabanów.
Odpowiedzi na powyższe sprawy udzielił p.Dyrektor, po czym zwrócił się do Radnych z wnioskiem o rozważenie zakupu defibrylatora na potrzeby Ośrodka Wypoczynkowego w okresie sezonu letniego.
Komisja poparła powyższy wniosek, przy czym stwierdzono, że ww. defibrylator mógłby służyć Ochotniczej Straży Pożarnej i w sezonie Ośrodkowi Wypoczynkowemu.

Pan Jan Rabiej – Komendant Komisariatu Policji w Witkowie poinformował o przygotowaniach Policji do sezonu letniego. Poinformował m.in., że w tym roku temat Sezonowego Posterunku Policji w OW jest zamknięty, ale okresowo na terenie OW będą policjanci z psami i patrole drogowe. Ogólnie brakuje funkcjonariuszy, ale na okres sezonu będzie ich więcej i będą prowadzone działania typowo prewencyjne. Pan Komendant poruszył również sprawę dobrych kamer przy wjeździe do OW (obecnie trudno zidentyfikować osoby w godzinach nocnych) i muld.
Członkowie Komisji pytali m.in. o następujące sprawy: czy stosowany jest przyspieszony tryb orzekania w sprawach dotyczących bójek, wybryków chuligańskich itp., i czy Policja współpracuje z Żandarmerią.
Pan Komendant wyjaśnił, że przyspieszony tryb orzekania w praktyce nie stosuje się, jest to trudne głównie z uwagi na czas potrzebny do zebrania materiału dowodowego. A odnośnie Żandarmerii – udzielił twierdzącej odpowiedzi.
Po czym pan Komendant zgłosił wniosek o rozważenie zakupu nowoczesnego urządzenia do pomiaru zawartości alkoholu w wydychanym powietrzu. Koszt takiego urządzenia to ok. 2tys.zł.
Komisja poparła zasadność powyższego wniosku.


Ad.5. Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta, poinformował o sposobie realizacji wniosków, zgłoszonych na posiedzeniach Komisji Rolnictwa, od początku kadencji.


Ad.6. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Piotr Janowicz poinformował o kontroli dokonanej na terenie naszej gminy przez członków Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami i o stwierdzonych w jej wyniku nieprawidłowościach w zakresie utrzymania psów i zwierząt hodowlanych. W związku z tym, że Urząd Gminy i Miasta również będzie organizował tego typu kontrole, zwrócił się do Komisji z prośbą o ustalenie, który z członków Komisji mógłby w takich kontrolach uczestniczyć.
Ustalono, że w skład zespołu kontrolnego wejdzie p.Łukasz Grabowski;

- p.Grzegorz Kaźmierczak zwrócił uwagę na zasłonięty przez trawy i chwasty wyjazd z ul.Kosynierów Miłosławskich w lewo na Skorzęcin;

- p.Adam Kowalski zgłosił wniosek o załatanie dużych dziur na drodze z Mielżyna w kierunku miejscowości Rudy oraz wniosek o zgłoszenie do zarządcy drogi wojewódzkiej potrzeby wyczyszczenia w Mielżynie drogi z piasku (zebranie piasku), po okresie zimowym;

- wniosek Spółki WITOWA o sprzedaż gruntów będących w wieczystym użytkowaniu zaopiniowano negatywnie (p.Ł.Grabowski, p.A.Kowalski i p.P.Skudzawski wyrazili odrębne zdanie w tej sprawie);

- p.Krystyna Witczak przedstawiła pismo p.Mateusza D., stanowiące odwołanie od pisma Burmistrza o usunięcie ogrodzenia przy domku letniskowym w OW w Skorzęcinie. Pani Witczak wyjaśniła, że na terenie Ośrodka dozwolone są tylko żywopłoty do wysokości 70cm, a pan D. nie tylko że wykonał ogrodzenie (ogrodził teren większy niż przez niego dzierżawiony), ale zagrodził też drogę bezpieczeństwa.
Ustalono, że Komisja zaopiniuje ww. sprawę, po dokonaniu oględzin ww. ogrodzenia, podczas wizji lokalnej w OW w Skorzęcinie.


O godz. 13,10 Komisja udała się do Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, w celu dokonania oględzin Ośrodka.

Wyniki wizji:
1.
Wskazano na konieczność dokonania oprysku przeciw chwastom na parkingu zapasowym.
2. Wskazano na konieczne ustawienie blokad zamykających aleję handlową, by pojazdy nie mogły tam wjeżdżać.
3. Po dokonaniu oględzin terenu dzierżawionego przez p.Mateusza D. stwierdzono, że ogrodzenie jest niezgodne z umownym korzystaniem z gruntu, a ponadto zagrodzono teren poza teren dzierżawiony.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 14,50.

Przewodniczący Komisji
Ireneusz Kwapich

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz