Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 8/11 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 27.06.2011r.

Nr ORr. 0012.2.8.2011

PROTOKOŁ Nr 8/11

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 27 czerwca 2011r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji


Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p.Elżbieta Kiełpińska - Sekretarz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Jan Trzciński - Kierownik Referatu Rozwoju Lokalnego Urzędu Gminy i Miasta
- p.Piotr Janowicz - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.
Uwag nie zgłoszono, ale w związku z nieobecnością p.Mariana Gadzińskiego – Zastępcy Burmistrza, z porządku wykreślono punkt dotyczący realizacji wniosków zgłoszonych przez Komisję. Informację na ten temat p.Gadziński przedstawi na jednym z kolejnych posiedzeń.

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Sprawdzenie postępu prac inwestycyjnych.
4. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji czerwcowej.
5. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Pan Jan Trzciński zapoznał Komisję z wynikami przetargów w zakresie inwestycji oraz ze stanem realizacji inwestycji. Udzielił również odpowiedzi na pytania członków Komisji.


Ad.4. W punkcie tym zaopiniowano następujące sprawy, mające być przedmiotem obrad sesji, planowanej na dzień 28 czerwca br.:

 a/ p.Jan Trzciński przedstawił dwa projekty uchwał:
 1/ dotyczący opracowania miejscowego planu zagospodarowania terenów między ulicą Warszawską a ul.Kosynierów Miłosławskich m.in. pod usługi zdrowotne i zbiorowego zamieszkania (teren po Zespole Szkół Rolniczych o pow. 1,06ha, pod ochroną konserwatora zabytków);
 2/ dotyczący terenów przy ul.Dębińskiej (pod budownictwo wielorodzinne i usługowe, o pow. ca 4ha).
Projekty uchwał sporządzono w związku z wnioskami złożonymi przez pana Sz. z Witkowa. W związku z drugim projektem uchwały, p.Trzciński przedstawił na mapie Witkowa rozmieszczenie budownictwa wielorodzinnego.
W tematycznej dyskusji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały dotyczący terenu po Zespole Szkół Rolniczych.
Natomiast negatywnie Komisja zaopiniowała projekt uchwały dotyczący terenu przy ul.Dębińskiej;

 b/ pani Skarbnik przedstawiła:
 1/ projekt uchwały dotyczący zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego;
 2/ projekt uchwały dotyczący zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej (wprowadzono dwa nowe zadania);
 3/ projekt uchwały dotyczący zmian w budżecie gminy i miasta (m.in. dotacja celowa na rekultywację dróg rolnych, dotacja celowa dla ZGK, umniejszenie kwoty na rewitalizację OW, wsparcie na remont budynku Komisariatu Policji).
W nawiązaniu do zmian w budżecie dyskutowano na temat rezygnacji gminy z zakupu żywności dla najuboższych, w Banku Gospodarki Żywności oraz na temat dofinansowania Policji. Pan Piotr Jóźwik zgłosił wniosek o rozważenie organizowania transportu żywności z BGŻ dla najuboższych mieszkańców, wspólnie z dwiema lub trzema gminami (na jedną gminę jest to jednorazowo zbyt dużo ton). Pan Tomasz Radacz poruszył kwestię finansowego wspierania Policji w kontekście braku funkcjonariuszy Policji i braku efektów ich pracy. Jego zdaniem potrzebniejszy byłby zakup defibrylatora na potrzeby OW.
Powyższe projekty uchwał zaopiniowano pozytywnie;

 c/ pani Skarbnik poinformowała, że zgodnie ze zmienioną ustawą o finansach publicznych, Burmistrz w 2011r. po raz pierwszy przekazał Radzie Miejskiej sprawozdanie finansowe z wykonania budżetu, tj. bilans. Po jego omówieniu, pani Skarbnik przedstawiła Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej (pozytywną z zastrzeżeniem) nt. sprawozdania z wykonania budżetu i informacji o stanie mienia komunalnego i wyjaśniła czego dotyczy ww. zastrzeżenie.
Treść Opinii RIO nt. wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta z tytułu wykonania budżetu za 2010r. przedstawiła protokolantka.
Pan Łukasz Grabowski interesował się realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, kosztem organizacji Dni Witkowa oraz kosztem modernizacji świetlicy w Małachowie Złych Miejsc.

W podsumowaniu dyskusji Komisja większością głosów (6 „za”, 2 wstrzymujące się), pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu gminy i miasta za 2010r.;

 d/ p.Piotr Janowicz omówił projekt uchwały o zaskarżeniu rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody, wobec uchwały Rady Miejskiej dotyczącej kąpielisk. Zdaniem Wojewody, uchwała winna być opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Wlkp., natomiast zdaniem radcy prawnego Urzędu Gminy i Miasta i w opinii prof. Marka Szewczyka z WOKiSS, nie jest to prawo miejscowe, nie podlega więc publikacji i winno wejść w życie z dniem podjęcia.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały o zaskarżeniu rozstrzygnięcia nadzorczego;

 e/ projekt uchwały o bonifikatach od opłat z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności – 90% (zmiana przepisów), zaopiniowano pozytywnie;

 f/ projekt uchwały dotyczący opłaty za wpis żłobka i klubu dziecięcego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych zaopiniowano pozytywnie.
Ustawa z 4 lutego br. o opiece nad dziećmi w wieku do 3 lat nałożyła na gminy obowiązek prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych i określenia przez rady wysokości opłaty z tytułu wpisu do tego rejestru. W projekcie uchwały proponuje się opłatę w wysokości 30% minimalnego wynagrodzenia za pracę tj. ok. 415,-zł (opłata nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia);

 g/ projekt uchwały dotyczący obniżek godzin nauczycielom na kierowniczych stanowiskach (jest to uaktualnienie uchwały Rady w tej sprawie, z września 2000r.) Komisja zaopiniowała pozytywnie;

 h/ projekt uchwały dotyczący powierzenia Gminie Orchowo zadania, polegającego na korzystaniu przez osoby z naszej gminy z zaburzeniami psychicznymi, z pomocy w Środowiskowym Domu Samopomocy w Słowikowie, Komisja zaopiniowała pozytywnie;

 i/ w związku z koniecznością powołania przez Radę Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników sądowych, ustalono, że na sesji zostanie zgłoszonych do składu tego Zespołu dwóch członków Komisji Finansów;

 j/ wspólnie z p.Elżbietą Kiełpińską – Sekretarzem Gminy i Miasta, analizowano przygotowany przez doraźną Komisję Statutową projekt Statutu Gminy i Miasta, w szczególności zapisy dotyczące terminów przekazywania materiałów na sesje i terminów dotyczących odpowiedzi na interpelacje, zapisy dotyczące komisji.
Jak stwierdził p.Tomasz Radacz, zapis §28 ust.5 wyklucza udzielenie na interpelacje odpowiedzi pisemnej, a jego zdaniem na interpelację pisemną winna być udzielona odpowiedź również pisemna.
W wyniku dyskusji nad powyższą uwagą, Komisja zgłosiła propozycję, by zmienić brzmienie §28 ust. 5 następująco: „Udzielenie odpowiedzi na interpelację ustną podczas sesji, nie wymaga potwierdzenia na piśmie.”
W dalszej dyskusji Komisja zgłosiła wniosek o wykreślenie w §28 ust.6 słów: „na które radny nie uzyskał odpowiedzi ustnej” oraz o skrócenie terminu udzielenia odpowiedzi na interpelacje, tj. zamiast proponowanych „30 dni roboczych”, wpisanie: „21 dni”, tak jak to zapisano w obecnie obowiązującym Statucie.
W związku z poruszoną przez p.Adama Kowalskiego sprawą zmian osobowych w składach komisji w trakcie kadencji, dyskutowano na temat dopuszczalnych zmian oraz związanych z tym obowiązków i praw radnego (praca w minimum jednej komisji, maksymalnie w dwóch komisjach).
Następnie dyskutowano na temat liczby członków klubów radnych. W §39 ust.1 projektu Statutu określono tę liczbę na „co najmniej 5”, natomiast p.Tomasz Radacz zgłosił wniosek, by w skład klubu radnych wchodziły „co najmniej 3 osoby”.
Pani Sekretarz zwróciła uwagę na błąd maszynowy w §36 ust.1 pkt 3, który można wyeliminować, nadając przedmiotowemu zapisowi brzmienie: „nazwę, adres, imię i nazwisko kierownika podmiotu kontrolowanego”.
Do pozostałych zapisów projektu Statutu, nie zgłoszono uwag.


Ad.5. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Jan Trzciński przedstawił wniosek p.Patrycji D. i p.Bernarda K.o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego uchwalonego w 2003r. dot. terenu przy ul.Jana Pawła II w Witkowie, pod budowę stacji paliw (obecny plan nie dopuszcza budowy stacji paliw).
Komisja negatywnie zaopiniowała powyższy wniosek;

- zapoznano się z wnioskiem OSP Witkowo o zakup i montaż urządzeń zabezpieczenia elektroniczno-technicznego i antywłamaniowego za kwotę ok. 4tys.zł.

- zapoznano się z przekazanym przez Starostę Gnieźnieńskiego wnioskiem dotyczącym pomocy w zakresie repatriacji 4-osobowej rodziny z Federacji Rosyjskiej.
Stwierdzono, że obecnie gmina nie ma możliwości, by zapewnić tej rodzinie mieszkanie i pracę;

- w związku z uwagą p.Marka Sucholasa nt. zaniedbywanych zwierząt gospodarskich w Małachowie, p.Łukasz Grabowski poinformował o obecnej sytuacji w tym zakresie.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 13,45.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz