Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 7/11 z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 27.05.2011r.

Nr ORr. 0012.2.7.2011

PROTOKOŁ Nr 7/11

z posiedzenia Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 27 maja 2011r. o godz. 10,00 w sali narad Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji i p.Marka Sucholasa – Zastępcy Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Elżbieta Jagielska - Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społ.
- p.Urszula Potaś - Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie
- p.Marian Łukowski - Dyrektor Gimnazjum w Witkowie
- p.Stanisław Tomaszewski - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w W-wie
- p.Zamiar - Prezes Spółki WITOWA
oraz inspektorzy w Urzędzie Gminy i Miasta p.p.: Krystyna Witczak, Anita Frańczak, Marzena Polak, Hanna Rakowska.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Grzegorz Kaźmierczak – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Informacja o sytuacji finansowej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i nt. bezrobocia.
4. Informacja o zaplanowanych pracach remontowych w obiektach oświatowych.
5. Ocena sytuacji finansowej Gimnazjum w Witkowie i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie.
6. Informacja o zaplanowanych pracach modernizacyjnych w budynkach gminnych, administrowanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej.
7. Informacja o przygotowanych i odbytych przetargach.
8. Informacja o realizacji wniosków, zgłoszonych na posiedzeniach Komisji od początku kadencji.
9. Informacja dotycząca OW w Skorzęcinie: wyniki przetargów, dzierżawy, stawki czynszów, umowy itp.
10. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Informację o sytuacji finansowej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, działalności Ośrodka i na temat bezrobocia przedstawiła p.Elżbieta Jagielska – Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witkowie.
W tematycznym komentarzu pani Kierownik poinformowała m.in., że sytuacja finansowa Ośrodka jest stabilna. Dofinansowanie z budżetu państwa do zasiłków celowych wynosi obecnie 50%. Zmniejszono liczbę zasiłków dla osób, których dochody przekraczają wysokość dochodów określonych w ustawie o pomocy społecznej. Poinformowała o wypłaconych zasiłkach, o dożywianiu uczniów w stołówkach szkolnych i o bezrobotnych na terenie gminy (ogółem zarejestrowanych jest 621 bezrobotnych, tym 367 kobiet).
Członkowie Komisji pytali m.in. o koszty pobytu osób w Domach Opieki Społecznej, o świadczenia alimentacyjne, o zatrudnienie w Ośrodku, o dożywianie i czy Ośrodek udzielił pomocy rodzinie, która w ostatnich dniach straciła dobytek w pożarze.
Jak wyjaśniła pani Kierownik, obecnie 10 osób z terenu naszej gminy przebywa w Domach Opieki Społecznej. Koszty pobytu w tych placówkach są duże, niedużą część kosztów pobytu ponoszą podopieczni, a pozostałą część dopłaca Ośrodek (o ile rodzina nie ma obowiązku alimentacji). Przepisy określają normę zatrudnienia – 1 pracownik socjalny na 2tys. mieszkańców. Zgodnie z tą normą w Ośrodku winno być 7 etatów pracowników socjalnych, a jest 5,5 etatu. Średnio 1 pracownik socjalny ma pod opieką ok. 85 rodzin potrzebujących pomocy, tzw. środowisk. Od 2015r. planowane są zmiany w ustawie w tym zakresie. Jeśli chodzi o dożywianie, Ośrodek refunduje koszty obiadów w stołówkach szkolnych tylko dla uczniów, z rodzin najuboższych (zrezygnowano z dożywiania osób dorosłych, z uwagi na zmianę przepisów). W związku z informacją p.Przewodniczącego Komisji o woli Radnych, by udzielić pomocy finansowej pogorzelcom, wywiązała się dyskusja na temat możliwości i form pomocy. Pani Jagielska poinformowała o przyznaniu przez Ośrodek zasiłku celowego poszkodowanej rodzinie oraz o braku obecnie możliwości prawnej, by zbierać środki na specjalnym koncie, na zdarzenia losowe.


O godz. 11,00 p.Przewodniczący Komisji powierzył prowadzenie dalszych obrad swemu Zastępcy p.Markowi Sucholasowi, na czas spotkania na temat budowanej hali widowiskowo-sportowej, na które udał się wspólnie z p.Piotrem Jóźwikiem i p.Marianem Walczakiem.


Ad.4. Informację o zaplanowanych pracach remontowych w placówkach oświatowych przedstawiła p.Marzena Polak.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu (informacja nie zawiera danych o remontach w Gimnazjum w Witkowie i ZSP w Mielżynie).


Ad.5. Informację o sytuacji finansowej Gimnazjum w Witkowie i planowanych remontach (malowanie kuchni), przedstawił p.Marian Łukowski – Dyrektor Gimnazjum.
Pan Dyrektor poinformował m.in., że ogólnie środków wystarcza. Największą część w wydatkach stanowią wynagrodzenia i zakup materiałów, w tym zakup oleju napędowego. Obecnie trwają prace nad modernizacją ogrzewania, na gazowe. W związku z pytaniem p.Łukasza Grabowskiego, p.Dyrektor poinformował, że liczba etatów pedagogicznych nie zmieni się, w bieżącym roku żaden z pracowników nie przejdzie na emeryturę.
Korzystając z obecności Dyrektora na posiedzeniu, p.Łukasz Grabowski poruszył sprawę prowadzenia agitacji politycznej wśród uczniów, przez jednego z nauczycieli Gimnazjum.
Jak stwierdził p.Dyrektor, szkoła jest apolityczna i taka winna pozostać. Jeśli są jakieś zastrzeżenia bądź uwagi do pracy nauczycieli, to winny być przekazane oficjalnie, na piśmie. Dodał, że nauczycieli ocenia się za pracę pedagogiczną i jej wyniki, a czas po godzinach pracy w szkole, jest czasem prywatnym.

Informację o sytuacji finansowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mielżynie oraz o planowanych pracach remontowych przedstawiła p. Urszula Potaś – Dyrektor Zespołu.
Poinformowała m.in., że sytuacja finansowa Zespołu jest dobra, subwencja wpływa regularnie. Do chwili obecnej wykorzystano 40% budżetu szkoły, rachunki regulowane są na bieżąco. Jeśli chodzi o potrzeby remontowe, to głównie planuje naprawę dachu, a jeśli starczy środków, to chciałaby zamontować 2 kamery monitoringu. W związku z pytaniem p.Marka Sucholasa, pani Dyrektor poinformowała, że hala sportowa została oddana do użytku w 2005r. i do listopada 2010r. dokonywano poprawek w ramach gwarancji. Obecnie zacieka ściana na niższej części budynku, pęka elewacja, ale przyczyną tego może być ruch na drodze i ruch ziemi.


Ad.6. Pan Stanisław Tomaszewski – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej omówił realizację zaplanowanych remontów w budynkach gminnych, administrowanych przez ZGK.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Kierownik poinformował m.in., że wykonano wszystkie planowane zadania, z wyjątkiem jednego – w Ruchocinku. Środków na remonty jest niewystarczająco, potrzebne byłyby jeszcze środki w wysokości ok. 15tys.zł, wobec czego wnioskował o zwiększenie dotacji.
Komisja pozytywnie ustosunkowała się do powyższego wniosku.
Korzystając z obecności na posiedzeniu Komisji, p.Kierownik poruszył sprawę regulaminu targowiska, którego niektóre zapisy wymagają jego zdaniem zmiany lub doprecyzowania. Dotyczy to m.in. sprawy rezerwacji miejsc i umieszczania na stanowiskach targowych danych o firmie wystawiającej towar. Pan Kierownik poinformował ponadto o problemie związanym z faktem, że na druku kontokwitariusza nie przewidziano miejsca na numer stanowiska targowego, a jest to istotne przy kontroli regulowania opłaty targowej.
Następnie dyskutowano na temat nieprzestrzegania przez handlujących na targowisku zapisów regulaminowych o utrzymaniu porządku i na temat punktu zlewnego przy ul.Nowej. ZGK nie ma wystarczających środków na przeniesienie tego punktu, inwestycje może prowadzić gmina. Sugerowano, by w miarę możliwości ograniczyć nieprzyjemny zapach z ww. punktu zlewnego, ponadto wybudować punkt zlewny w innej miejscowości, np. w Gorzykowie.
Odnośnie regulaminu targowiska Komisja sugerowała, by p.Kierownik przekazał na piśmie propozycje zmian.


Ad.7. Informacje o przygotowanych i odbytych przetargach przedstawiły p.Anita Frańczak – z zakresu obrotu nieruchomościami i p.Hanna Rakowska z pozostałego zakresu (głównie inwestycje).
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad. 8. Ustalono, że z realizacją wniosków zgłoszonych od początku kadencji, Komisja zapozna się na czerwcowym posiedzeniu.


Ad.9. Pani Krystyna Witczak przekazała Komisji informacje dotyczące Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, m.in. wyniki przetargów, stawki dzierżaw, sprawy umów. Udzieliła również odpowiedzi na pytania członków Komisji.


Ad.10. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- zapoznano się z pismem OKSiR-u skierowanym do właścicieli lokalu gastronomicznego PALOMA w OW w Skorzęcinie dot. nie przestrzegania porządku publicznego;

- p.Zamiar – Prezes Spółki WITOWA w Witkowie przedstawił ponowny wniosek o wyrażenie przez Radę Miejską zgody na sprzedaż gruntów, użytkowanych przez Spółkę wieczyście (przekształcenie we własność).
Przedstawione pismo stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Komentując przedstawione pismo, p.Prezes poinformował m.in., że projekt ustawy o przekształceniu wieczystego użytkowania, najprawdopodobniej nie będzie zatwierdzony przez Sejm w planowanym terminie. Jeśli więc ustawy nie będzie, prosi o przekształcenie uchwałą Rady gruntów w tych przypadkach, gdzie występuje wieczyste użytkowanie i własność. A w takiej sytuacji jest Spółka WITOWA.
Pan Przewodniczący Komisji poinformował Prezesa Spółki, że w przypadku sprzedaży nie ma możliwości zastosowania upustu i podziękował mu za przedstawienie sprawy.
Następnie wywiązała się dyskusja, w której wyrażano różne zdania. Opinii nie wypracowano;

- p.Anita Frańczak przedstawiła na prośbę p.Burmistrza, sprawę dalszej umowy na użyczenie sali usytuowanej przy strażnicy OSP w Witkowie. Kończy się okres na jaki umowa została z OSP Witkowo zawarta, w związku z tym OSP wystąpiło z wnioskiem o zawarcie umowy na kolejny czas. Pani Frańczak poinformowała m.in., że do tej pory OSP miało w użyczeniu zarówno strażnicę jak i świetlicę. Poprosiła o zaopiniowanie kwestii czy gmina odda w użyczenie całą nieruchomość jak dotychczas, czy tylko strażnicę. Może należy rozważyć pozostawienie świetlicy przy gminie bądź oddanie jej w administrowanie jednostce kultury, która ma prawo prowadzić działalność i wystawiać faktury.
W wyniku dyskusji zdecydowano, że w związku z tym, iż ostateczną decyzję w powyższej sprawie podejmuje Burmistrz, chcieliby wysłuchać jego stanowisko;

- p.Tomasz Radacz w imieniu mieszkańców ulicy Witosa zgłosił problem szczurów, wychodzących z kanalizacji sanitarnej.
Pan Marian Walczak zapewnił, że jako pracownik ZGK podejmie działania w powyższej sprawie;

- p.Przewodniczący Komisji zgłosił propozycję udzielenia przez Radnych pomocy rodzinie, której dom w ostatnim czasie ucierpiał w pożarze.
W krótkiej dyskusji ustalono, że dobrowolna zbiórka pieniędzy dla ww. rodziny, zostanie przeprowadzona na czerwcowej sesji;

- p.Burmistrz poinformował o dzisiejszym spotkaniu z projektantem hali sportowej przy Szkole Nr 2 i Szkole Nr 3, wykonawcą i trzema Radnymi Rady Miejskiej. Po czym omówił proponowane zmiany: m.in. rezygnacja z ruchomej przegrody między salami ćwiczeń i 1 węzła sanitarnego (pozostałyby 3 sale i 3 węzły), wykonanie zadaszenia nad wejściem do Szkoły Nr 3 od strony ul.Braci Łukowskich. Do rozważenia pozostaje kwestia dodatkowej warstwy papy, kwestia czujek p.poż. między stropem a podwieszanymi sufitami, kwestia zmiany trybun na składane i zamiany nawierzchni z drewnianym rusztem, sprawę nagłośnienia hali.

- p.Burmistrz Gminy i Miasta korzystając z rzutnika, przedstawił koncepcję planowanej budowy Centrum Kultury w Witkowie, z szerokim tematycznym komentarzem, w którym poinformował m.in., że sala główna będzie o powierzchni 400 m2 z dodatkową sceną. Będzie zaplecze kuchenne, będą magazyny, sanitariaty. Na piętrze będą m.in. sale-pracownie tematyczne, sala narad, sala baletowa. W piwnicy będą sala śpiewacza, sala muzyczna, studio nagrań. Zadaszenie nad sceną zewnętrzną może być o 1m dłuższe. Scena wewnętrzna będzie z modułów, można będzie ją zwiększać lub zmniejszać. Planuje się klimatyzację we wszystkich pomieszczeniach, z wyjątkiem piwnicy. Powierzchnia użytkowa obiektu będzie ok. 1900 m2.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,10.

Przewodniczący Komisji
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz