Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 8/11 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej RM w Witkowie, odbytego w dniu 23.05.2011r.

PROTOKOŁ Nr 8/11

z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 23 maja 2011r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Piotra Jóźwika – Przewodniczącego Komisji

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Marian Gadziński - Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta
- p.Stanisław Rajkowski - Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Wiesława Gąsiorowska - Dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy
- p.Małgorzata Łączna - wychowawca Świetlicy Środowiskowej
- p.Małgorzata Rybacka - Ośrodek dla dzieci „TABOR” w Witkowie
- p.Agnieszka Rybacka - Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży z Rodzin Dysfunkcyjnych „LIDER” z siedzibą w Uzarzewie - biuro w Witkowie
- p.Marzena Polak - inspektor w Urzędzie Gminy i Miasta.

Otwarcia posiedzenia dokonał p.Piotr Jóźwik – Przewodniczący Komisji. Powitał zebranych, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym przedstawił projekt porządku posiedzenia, który zaakceptowano bez zmian, w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Zapoznanie się z wydatkami w oświacie za I kwartał 2011r.
4. Informacja o realizacji „Programu Rozwoju Turystyki i Rekreacji na terenie Gminy Witkowo” uchwalonego uchwałą Nr XIX/183/05 z dnia 18 lutego 2005r.
5. Spotkanie z dyrektorem OKSiR-u nt. stanu obiektów sportowych na terenie gminy i miasta.
6. Zapoznanie się z informacją o funkcjonowaniu Bibliotek w Gminie Witkowo.
7. Spotkanie z wychowawcami Świetlicy Środowiskowej w Witkowie.
8. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych na posiedzeniach Komisji od początku kadencji.
9. Inne sprawy.
10. Wizja lokalna boisk o sztucznej nawierzchni.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoł z poprzedniego posiedzenia przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. Pani Marzena Polak przedstawiła informację o wydatkach w oświacie za I kwartał br. z tematycznym komentarzem.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Członkowie Komisji pytali m.in. o zabezpieczenie środków na wynagrodzenia nauczycieli, o różnice w wysokości środków własnych dla Szkoły Nr 2 i Szkoły Nr 3, o dożywianie uczniów w stołówce szkolnej Szkoły Nr 3, o niskie środki na szkolenia nauczycieli w Szkole Nr 3, o konkursy na dyrektorów placówek oświatowych (składy komisji konkursowych). Poruszono również sprawę negatywnych uwag rodziców na temat przyjęć dzieci do przedszkoli.
Wyjaśnień na powyższe sprawy udzieliła pani Polak. Odnośnie przyjęć do przedszkoli p.Polak poinformowała, że w br. zgłoszono większą liczbę dzieci (m.in. z uwagi na to, że obecnie 5 godzin zajęć jest bezpłatnych), a liczba oddziałów pozostała bez zmian. Wnioski rozpatruje specjalna Komisja, nie przyjęto ok. 60 dzieci, w tym większość 3-latków.


Ad.4. Realizację „Programu Rozwoju Turystyki i Rekreacji na terenie Gminy Witkowo” uchwalonego w 2005r. omówił p.Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie. Na wstępie poinformował, że Program jest obszernym dokumentem, wiele zadań wykonano, ale pozostało jeszcze wiele założeń do zrealizowania. Po czym pan Dyrektor poinformował o stopniu realizacji ważniejszych zadań: usprawnienie dojazdu do Ośrodka Wypoczynkowego, bezpieczeństwo, komunikacja, system oznakowania, ujednolicenie reklam. Poruszył ponadto sprawę kąpieliska (OKSiR usunie stare pomosty) i poinformował o wczorajszym Walnym Zgromadzeniu Stowarzyszenia Użytkowników Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie, w którym uczestniczył wspólnie z Wiceprzewodniczącym Rady – p.Marianem Walczakiem.
Po czym wywiązała się tematyczna dyskusja.
Wskazano na celowość wykonania dwupasmowej drogi wjazdowej do OW (np. przez ułożenie płyt typu jumb) i drugiego wyjazdu (droga ewakuacyjna), podkreślono sprawę potrzebnych parkingów.
W kontekście spraw związanych z Ośrodkiem Wypoczynkowym w Skorzęcinie, zapoznano się z pismem Dyrektora OKSiR-u skierowanym do właścicieli lokalu PALOMA. Pismo dotyczyło łamania postanowień Regulaminu Ośrodka i wywołało długą dyskusję na temat bezpieczeństwa, nieprzestrzegania porządku publicznego przez niektórych właścicieli lokali gastronomicznych w OW, niedoskonałości monitoringu, likwidacji sezonowego posterunku Policji.

Pan Roman Popek zgłosił wniosek o uruchomienie sezonowego Posterunku Policji w OW w Skorzęcinie.

Pan Tomasz Radacz zgłosił wniosek o zakup profesjonalnego sprzętu nagłaśniającego na imprezy w plenerze, np. ze środków zaplanowanych na budowę Centrum Kultury.


Ad.5. Pan Stanisław Rajkowski – Dyrektor OKSiR-u, stwierdził, że stan obiektów sportowych jest zadowalający, obiekty te utrzymane są w czystości. Po czym poruszył sprawę niszczenia się paneli, na boisku w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Panele zostaną wymienione, a piłkochwyt naprężony.
W związku z uwagą p.Przewodniczącego Komisji nt. konieczności dosypania na boisko granulatu, pan Dyrektor zapewnił, że będzie to wykonane w ramach gwarancji.


Ad.6. Pani Wiesława Gąsiorowska – Dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy przedstawiła informację o funkcjonowaniu Biblioteki.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pani Dyrektor poinformowała m.in. o wynikach czytelniczych, wypożyczeniach, planowanych spotkaniach autorskich. W odpowiedzi na pytanie p.Przewodniczącego o potrzeby Biblioteki, p.Dyrektor stwierdziła, że na spotkania autorskie przydałaby się większa czytelnia, ponadto komputery wymagają wymiany.
 

Ad.7. Sprawozdanie z działalności Świetlicy Środowiskowej przedstawiła w imieniu swoim i pozostałych trzech wychowawców Świetlicy, p.Małgorzata Łączna.
Przedmiotowe sprawozdanie stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
W związku z tym, że w okresie letnim Świetlica nie funkcjonuje, p.Przewodniczący proponował rozważenie zorganizowania dla podopiecznych Świetlicy, półkolonii.
Jak wyjaśniła pani Łączna, część podopiecznych uczestniczy w półkoloniach organizowanych przez inne podmioty. W okresie funkcjonowania Świetlicy, organizowane są dla dzieci wyjazdy np. do kina bądź na weekendy do Ośrodka pani Rybackiej. Wystąpiły do Burmistrza z wnioskiem o wydzielenie pomieszczenia na zajęcia indywidualne z dziećmi. Przydałoby się ponadto ksero i nowe krzesła.
Stwierdzono, że po wybudowaniu Centrum Kultury, prawdopodobnie zostaną zwolnione pomieszczenia zajmowane obecnie przez OKSiR i wtedy będzie można rozważyć kwestię pomieszczeń dla Świetlicy.

W niniejszym punkcie zapoznano się również z pisemną informacją dotyczącą środków jakie wydano na funkcjonowanie Świetlicy, w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2010r. (48tys.zł). Na 2011r. zaplanowana jest kwota 50tys.zł.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.8. Pan Marian Gadziński – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta poinformował o stanie realizacji wniosków, zgłoszonych na posiedzeniach Komisji, od początku kadencji.


Ad.9. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Tomasz Radacz prosił o przygotowanie dla wszystkich Radnych kserokopii szkicu budowy Centrum Kultury, który p.Burmistrz przedstawił Radnym na wspólnym posiedzeniu Komisji w dniu 27 kwietnia br.;

- przekazano p.Marianowi Gadzińskiemu – Zastępcy Burmistrza, uwagi członków Komisji związane z potrzebami Świetlicy Środowiskowej (zakup drzwi do pomieszczenia na indywidualne zajęcia, naprawa krzeseł, ewentualnie zakup ksera lub urządzenia wielofunkcyjnego);

- p.Małgorzata Rybacka prowadząca Ośrodek dla Dzieci „TABOR” w Witkowie i p.Agnieszka Rybacka reprezentująca Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży z Rodzin Dysfunkcyjnych „LIDER” z siedzibą w Uzarzewie – biuro w Witkowie, przedstawiły propozycję zorganizowania Festynu Rodzinnego „Mamo, tato, co ty na to”, dla dzieci z gminy Witkowo, w Ośrodku „TABOR” przy ul.Strzałkowskiej w Witkowie, w dniu 12 czerwca br. Pani Agnieszka Rybacka poinformowała o zrealizowanych do tej pory projektach dla dzieci z terenu gminy Witkowo i planowanych działaniach, na które konieczne są środki własne. Środki finansowe, które przekazałaby gmina na realizację Festynu, Ośrodek „TABOR” przekaże na rzecz Stowarzyszenia „LIDER”. W przypadku uzyskania akceptacji projektu przez Fundację Orange, która ogłosiła nabór wniosków na projekt pod hasłem: Kulturalna Fizyka, na teren naszej gminy wpłynie kwota powiększona dziesięciokrotnie do kwoty wydanej na dofinansowanie Festynu Rodzinnego „Mamo, tato, co ty na to”. Pani Rybacka dodała, że są duże szanse na wygranie omawianego projektu i pozyskanie środków unijnych. Pani Małgorzata Rybacka przedstawiła członkom Komisji planowany program festynu.
Komisja zaakceptowała propozycję dofinansowania powyższego festynu, którego gmina może być współorganizatorem. Stwierdzono, że wysokość kwoty na organizację festynu zostanie ustalona w najbliższych dniach, a pochodzić ona może ze środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

- zapoznano się z ponownym wnioskiem Spółki WITOWA o przekształcenie gruntów będących obecnie w wieczystym użytkowaniu, we własność.


Ad.10. W wyniku dokonanej przez członków Komisji wizji lokalnej stwierdzono, że boiska o sztucznej nawierzchni utrzymane są w idealnym stanie.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,30.

Przewodniczący Komisji
Piotr Jóźwik

Protokołowała:
H.Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz