Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Gminy i Miasta Witkowo
Bip - Strona główna

Urząd Gminy i Miasta

Organy

Protokoły z sesji RM »

Protokoły z sesji RM - archiwum »

Sprawozdania z pracy Rady Miejskiej »

Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie

Prawo lokalne

Zbiór prawa miejscowego... »

Finanse gminy

Opinie RIO... »

Projekty aktów normatywnych »

Strategia rozwoju

Plany i zamierzenia »

Ogłoszenia Burmistrza GiM Witkowo »

Informacje

Przetargi aktualne »

Przetargi zakończone »

Nabór pracowników »

Nabór kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych »

Dane o stanie jednostek »

Nabór pracowników - jednostki podległe »

Sprawozdania z pracy jednostek »

Sprawozdania i informacje Burmistrza »

Sprawozdania z wykonania budżetu »

Spółki z udziałem gminy »

Protokoły z kontroli »

Raport o stanie gminy »

Co mogę załatwić w UGiM ? »

Rejestry i ewidencje »

Petycje »

Petycje do Rady Miejskiej »

Lobbing »

Ponowne wykorzystywanie »

Edukacja - dotacje »

Wzory dokumentów »

KARTY USŁUG »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi »

Program Ochrony Środowiska i raporty »

Współpraca z organizacjami pozarządowymi »

Wyniki badań wody »

Interpelacje i zapytania radnych »

Plan polowań zbiorowych »

Obwieszczenia »

Preferencyjna sprzedaż węgla »

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Protokoły z posiedzeń komisji RM - archiwum: Protokoł 6/11 ze wspólnego posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska... oraz Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego RM w Witkowie, odbytego w dniu 27.04.2011r.

PROTOKOŁ Nr 6/11

ze wspólnego posiedzenia Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego oraz Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie, odbytego w dniu 27 kwietnia 2011r. o godz. 10,00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta, pod przewodnictwem p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji Finansów

Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji – zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p.Krzysztof Szkudlarek - Burmistrz Gminy i Miasta
- p.Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta
- p.Jan Socha - Kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich
- p.Jerzy Szczepański - Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Gnieźnie
- p.Stanisław Rajkowski - Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji
- p.Zdzisław Bosacki - Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gorzykowie
- pracownicy Urzędu Gminy i Miasta

Przewodniczenie wspólnemu posiedzeniu powierzono p.Grzegorzowi Kaźmierczakowi – Przewodniczącemu Komisji Finansów.

Pan Kaźmierczak dokonał otwarcia posiedzenia, stwierdził na podstawie listy obecności, że w posiedzeniu uczestniczy wymagane quorum, po czym spytał o ewentualne uwagi do projektu porządku posiedzenia.

Uwag nie zgłoszono, przyjęto porządek posiedzenia w brzmieniu:

Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie quorum, ustalenie porządku posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń.
3. Zaopiniowanie spraw, mających być przedmiotem obrad sesji kwietniowej.
4. Zapoznanie się z sytuacją finansową Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie.
5. Spotkanie z Kierownikiem Rejonu Dróg Wojewódzkich w Gnieźnie i Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg w Gnieźnie.
6. Informacja dotycząca zimowego utrzymania dróg na terenie miasta i gminy.
7. Informacja o stanie rowów gminnych.
8. Spotkanie z Dyrektorem Szkoły Podstawowej w Gorzykowie nt. koncepcji dalszego funkcjonowania Szkoły.
9. Inne sprawy.


Ad.1. Jak wyżej.


Ad.2. Protokoły z poprzednich posiedzeń przyjęto jednomyślnie, po indywidualnym odczytaniu.


Ad.3. W punkcie tym zaopiniowano następujące projekty uchwał, mające być przedmiotem obrad sesji Rady Miejskiej, planowanej na dzień 29 kwietnia br.:
 
a/ p.Piotr Janowicz przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę z 2005r. o zakazie biwakowania. Wyjaśnił, że przedmiotowy projekt został przygotowany w związku z wnioskiem właścicieli (i współwłaścicieli) dwóch działek położonych w Wiekowie, o zniesienie zakazu biwakowania na ich terenach. Każda z działek ma powierzchnię ok. 3tys.m2. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jest to teren rolniczy. Wnioskodawcy mają podpisane umowy na wywóz nieczystości.
Następnie wywiązała się dyskusja, w której padały argumenty zarówno za pozytywnym rozpatrzeniem ww. wniosku, jak i argumenty przeciw zniesieniu zakazu biwakowania. Stwierdzono m.in., że wnioskodawcy byli świadomi że nabywają grunt rolny w pasie ochronnym jeziora i bez prawa zabudowy, nawet jeśli Rada wyrazi zgodę na zniesienie zakazu biwakowania, użytkownicy tych terenów nie będą płacić podatku od nieruchomości jak od terenów letniskowych, ponieważ nadal będzie to teren rolny. Wyrażano obawy, że po podjęciu uchwały właściciele działek odetną innym osobom dojście do jeziora i ustawią duże holenderskie przyczepy. Członkowie Komisji opowiadający się za pozytywnym rozpatrzeniem wniosku, proponowali określić, ile metrów od linii brzegowej można przyczepy i namioty ustawiać i w jakiej części działek.
Komisje większością głosów (5 „za”, 3 przeciw, 1 wstrzymujący się), pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały. W dalszej dyskusji większością głosów (4 „za”, 3 przeciw, 1 wstrzymujący) ustalono w projekcie uchwały określić, że teren zajęty pod biwak nie może przekroczyć 2% powierzchni działki;

b/ p.Piotr Janowicz przedstawił projekt uchwały dotyczący dopłaty do ceny wody na rzecz odbiorców ze wsi Królewiec oraz projekt uchwały dotyczący wykazu kąpielisk na terenie gminy.
Komisje pozytywnie zaopiniowały przedmiotowe projekty;

c/ p.Jolanta Barańska przedstawiła projekt uchwały o planie prac społecznie użytecznych w 2011r. Poinformowała m.in., że Powiatowy Urząd Pracy wyraził zgodę na zatrudnienie 4 osób, po 10 godzin tygodniowo, przez okres pół roku. Koszt 1 godziny omawianej pracy to 7,10zł, część tej kwoty pokrywa Urząd Pracy, a część z budżetu gminy. 2 osoby zostały skierowane do prac porządkowych w Przedszkolu, 2 do prac porządkowych w OKSiR.
Komisje pozytywnie zaopiniowały powyższy projekt;

d/ p.Anita Frańczak przedstawiła projekt uchwały o zasadach umieszczania reklam na obiektach i terenach będących własnością gminy.
W kontekście powyższego tematu, p.Henryk Mucha wskazał na celowe jego zdaniem wybudowanie słupów lub tablic ogłoszeniowych, by przedsiębiorcy mogli wywieszać ogłoszenia i reklamy.
Projekt uchwały Komisje zaopiniowały pozytywnie;

e/ p.Sylwia Mietlicka przedstawiła projekt uchwały dotyczący zgłoszenia sołectw do Programu „Wielkopolska Odnowa Wsi” oraz 4 projekty dotyczące Planów Odnowy Miejscowości Folwark, Kamionka, Ruchocin, Witkówko.
Pani Mietlicka wyjaśniła, że Program „Wielkopolska Odnowa Wsi” ma na celu pobudzenie aktywności społecznej, natomiast Plany Odnowy Miejscowości dotyczą głównie remontów świetlic wiejskich.
Powyższe projekty zaopiniowano pozytywnie;

f/ p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła proponowane zmiany w uchwale o Wieloletniej Prognozie Finansowej i w uchwale o budżecie gminy i miasta na 2011r. Poinformowała ponadto, że ZGK wystąpił z wnioskiem o zmianę kwalifikacji dotacji przedmiotowej przeznaczonej na remont budynków komunalnych, na dotację celową (na zadania majątkowe) na modernizację budynków komunalnych (rezygnacja z dotacji przedmiotowej). W związku z tym konieczne jest uchylenie przez Radę uchwały Nr XXXVIII/337/10 z 2010r. o ustaleniu stawek dotacji przedmiotowej, przed uchwaleniem zmian w WPF i zmian w budżecie.
Komisje pozytywnie zaopiniowały powyższe projekty;

g/ projekt uchwały dotyczący powołania doraźnej Komisji do opracowania Statutu Gminy i Miasta zaopiniowano pozytywnie, ustalając przy tym, że skład Komisji zostanie określony na sesji.


Ad.4. Pan Stanisław Rajkowski – Dyrektor Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Witkowie przedstawił informację o sytuacji finansowej i o działalności OKSiR-u. Poinformował m.in. że budżet Ośrodka składa się z dwóch części tj. dotacji z budżetu gminy (645tys.zł) i dochodów z prowadzonej działalności (450-470tys.zł). Ponadto środki w wys. ok. 1mln zł związane z energią elektryczną w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie. Kondycja finansowa OKSiR-u jest dobra, Ośrodek na bieżąco reguluje podatki i inne zobowiązania. Zakres zadań realizowanych przez Ośrodek jest bardzo szeroki. Na zadania kulturalne planuje się w bieżącym roku przeznaczyć ok. 120-140tys.zł. Pan Dyrektor wyraził zadowolenie w związku z przygotowaniami do budowy w Witkowie Centrum Kultury.

Członkowie Komisji poruszyli następujące sprawy: sprawę prowadzenia robót w OW w czasie trwania sezonu, sprawę zajęć na wsiach (m.in. w Ruchocinku), sprawę rozwiązań komunikacyjnych na terenie OW, sprawę utrzymania porządku na obiektach sportowych w OW, sprawę bałaganu na obiekcie sportowym przy ul.Czerniejewskiej.

Pan Dyrektor udzielił wyjaśnień na powyższe sprawy, a na zakończenie spotkania zaprosił Radnych na I Festiwal Nauki i Sztuki, który odbędzie się w dniach od 9 do 14 maja br.


Ad.5. Przewodniczący posiedzeniu p.Grzegorz Kaźmierczak powitał przybyłych na spotkanie z Radnymi p.Jerzego Szczepańskiego – Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg i p.Jana Sochę – Kierownika Rejonu Dróg Wojewódzkich, po czym oddał głos p.Szczepańskiemu.

Pan Dyrektor Szczepański poinformował m.in., że po zmianach, budżet Powiatu na drogi na 2011r. jest o 50% mniejszy niż budżet na 2010r. PZD nie ma na to wpływu, nie może zaciągać kredytów, a Powiat realizuje wiele inwestycji takich jak np. szpital. Po okresie zimy dużo dróg jest zniszczonych, np. droga Folwark-Witkowo, droga Witkowo-Dębina, 6 dróg w Gminie Trzemeszno. Ponieważ na inwestycje przeznaczone jest tylko 114tys.zł, Zarząd Dróg wykonywać będzie jedynie drogi najbardziej zniszczone. W Gminie Witkowo będzie to odcinek drogi przez Folwark (poszerzenie i nowy dywanik), a pozostały odcinek będzie remontowany oraz łatanie drogi w kierunku Dębiny. Zostanie ponadto wykonane badanie nośności drogi Witkowo-Trzemeszno. PZD wystąpił do gminy o wydanie zezwolenia na usunięcie 12 drzew przy ul.Armii Poznań.
Pan Dyrektor poruszył również problem przekraczania tonażu przez pojazdy wywożące żwir, z czym wiąże się niszczenie dróg.

Członkowie Komisji poruszyli sprawę drogi w Ostrowitym Prymasowskim (gałęzie wchodzą w obszar jezdni), sprawę zniszczonej drogi w kierunku Dębiny i zniszczonej ulicy Cmentarnej (celowe byłoby jej poszerzenie za cmentarzem), sprawę niedostatecznego nadzoru PZD nad łataniem dróg. Poinformowali o zniszczonych, niedrożnych przepustach drogowych (droga Ruchocinek – Mielżyn za szkołą, w Gorzykowie na zakręcie) i zaniżeniu drogi w Ćwierdzinie przy przystanku. Wskazano na celowość zmiany organizacji ruchu: droga z Witkowa na Ostrowite P. winna być z pierwszeństwem przejazdu (a ze Skorzęcina – podporządkowana) i celowość budowy chodnika w Małachowie Złych Miejsc (w kierunku Kołaczkowa). Poruszono również sprawę zmiany kategorii dróg: ulicy Jana Pawła II i ulicy Poznańskiej.

Udzielając odpowiedzi na pytania członków Komisji, pan Dyrektor poinformował m.in., co następuje: sprawdzi w terenie ww. przepusty, ale jego zdaniem przepust w Ruchocinku należy do Spółek Wodnych. Zarówno on jak i jego zastępcy sprawdzają w terenie wykonywane prace, ale nie są w stanie codziennie każdego wykonawcę nadzorować, a prowadzonych jest dużo prac na terenie kilku gmin. Można telefonicznie zgłaszać zauważone nieprawidłowości.

Następnie głos zabrał p.Jan Socha – Kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich w Gnieźnie. Nawiązując do poruszonej przez Radnych sprawy zmiany kategorii dróg, poinformował, że pierwszym krokiem w tym kierunku była przebudowa skrzyżowania na ul.Gnieźnieńskiej i rozpoczęto na wniosek PZD procedurę związaną z zezwoleniem na wycinkę drzew na ul.Armii Poznań. Opowiada się za tą zmianą kategorii dróg, ale zima zniszczyła nawierzchnię, więc winien być przeprowadzony remont. Następnie poruszył sprawę drogi wojewódzkiej – ul.Poznańskiej. Ulica została zniszczona przez pojazdy ciężkie, podczas objazdu do Wrześni, przez Witkowo. Ulica została wyremontowana, ale niektóre miejsca trzeba będzie poprawić. Rejon Dróg Wojewódzkich dysponuje opracowaną dokumentacją na budowę chodnika w Małachowie Złych Miejsc (realizacja w 2012r.), opracowywana jest dokumentacja na chodnik w Mąkownicy.

Członkowie Komisji poruszyli następujące sprawy: sprawę koniecznego spowolnienia ruchu w Mielżynie np. poprzez budowę wysepki, sprawę braku dostatecznej liczby ścieżek rowerowych (rowerzyści nie mają szansy i możliwości jeździć chodnikami), sprawę złego stanu chodnika i studzienek na ul.Cmentarnej, sprawę pogłosu na ul.Poznańskiej, wywołanego prawdopodobnie przez studzienkę usytuowaną w chodniku po lewej stronie (na wysokości posesji p.Deskowskiego).

Udzielając odpowiedzi na powyższe sprawy, p.Kierownik poinformował m.in., co następuje: przebudowa centrum Mielżyna wiązałaby się z dużymi kosztami. Jest sygnalizacja świetlna i ograniczenia prędkości, ewentualnie można zamontować detektor prędkości (koszt. ok.30tys.zł). Jeśli przekraczanie prędkości jest w Mielżynie problemem, mieszkańcy mogą wystąpić w tej sprawie z pismem. Rejon Dróg nie ma możliwości kupna gruntu przy ul.Armii Poznań, by zgodnie z sugestią Radnego wykonać trzeci pas jezdny. Sprawdzi sprawę pogłosu na ul.Poznańskiej.

Na tym spotkanie z Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg i Kierownikiem Rejonu Dróg Wojewódzkich zakończono.


Ad.6. Zapoznano się z informacją dotyczącą zimowego utrzymania dróg na terenie miasta i gminy.

Uwag nie zgłoszono, przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.


Ad.7. Informację o stanie rowów gminnych przedstawił p.Piotr Janowicz.
Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

W związku z uwagą p.Henryka Muchy na temat zaniedbanego rowu z Witkowa w kierunku Małachowa (przy garażach), p.Janowicz obiecał sprawdzić, kto jest jego właścicielem.


Ad.8. Przewodniczący posiedzenia powitał przybyłego na posiedzenie p.Zdzisława Bosackiego – Dyrektora Szkoły Podstawowej w Gorzykowie i poprosił o przedstawienie koncepcji dalszego funkcjonowania Szkoły.
 
Pan Dyrektor poinformował m.in., co następuje: Szkoła zatrudnia 11 nauczycieli, w tym 5 jest pełnozatrudnionych. Kadra jest wykształcona, nauczyciele mają po kilka specjalizacji. Do Szkoły uczęszcza 42 uczniów. Zgodnie z danymi z ewidencji ludności, w najbliższych latach liczba ta będzie następująca: 42, 41, 41 i 41, a więc nie będzie spadku. Od kilku lat Szkoła wprowadza proces oszczędnościowy, od roku szkolnego 2011/2012 w Szkole będą 3 osoby pełnozatrudnione i 8 niepełnozatrudnionych. Planuje ponadto prowadzenie zajęć w inny sposób niż obecnie (m.in. częściowe łączenie zajęć klasy IV z klasą V). Te działania dadzą w 2012r. oszczędności w wysokości 40tys.zł, bez szkody dla uczniów. Rada Pedagogiczna Szkoły oraz Burmistrz i Zastępca Burmistrza zaakceptowali zaproponowane przez niego posunięcia, Burmistrz zatwierdził przygotowany pod tym kątem projekt organizacyjny Szkoły. Pan Dyrektor podkreślił, że mimo niedużej liczby uczniów, proces dydaktyczny jest taki sam jak w innych szkołach na terenie gminy. Wyraził również zdanie, że szkoła w środowisku wiejskim stanowi ośrodek kulturalny, likwidacja Szkoły byłaby więc ze szkodą dla wszystkich mieszkańców wsi. Pan Dyrektor zapewnił ponadto, że przedstawiony przez niego program oszczędnościowy, nie będzie miał negatywnego wpływu na uczniów.

Pan Przewodniczący posiedzenia podziękował p.Dyrektorowi za spotkanie i obszerne przedstawienie koncepcji dalszego funkcjonowania Szkoły.


Ad.9. W punkcie tym poruszono następujące sprawy:

- p.Burmistrz Gminy i Miasta:
1/
na mapie gminy przedstawił propozycje dróg, które będą budowane w ciągu najbliższych czterech lat: m.in. Małachowo Kępe, Ruchocinek, Folwark-Trzuskołoń (za figurą), Wierzchowiska (do końca), Kamionka, Żeleźnica, Wiekowo (za Strzyżewem w lewo).
Członkowie Komisji podali do rozważenia jeszcze inne propozycje dróg, m.in. w Gorzykowie, Ruchocinku, Witkowo-Skorzęcin;

2/ przedstawił szkice i wstępną koncepcję budowy Miejsko-Gminnego Centrum Kultury i zagospodarowania terenu wokół tego obiektu. Pan Burmistrz poinformował, że po zatwierdzeniu koncepcji, projektant będzie opracowywał dokumentację. Prosił Radnych o zgłoszenie w najbliższych dniach ewentualnych uwag i propozycji;

3/ poinformował, że dysponuje projektem i kosztorysem na dwie drogi w Ruchocinie, drogę w Wiekowie i drogę w Wierzchowiskach (1700m), na ogólną kwotę blisko 1mln zł. Ponieważ w budżecie zaplanowano jedynie 500tys.zł, gmina nie może ogłosić przetargu. W tej sytuacji należy zastanowić się, z jakiej drogi zrezygnować.
W dyskusji ustalono jednogłośnie, by drogę w Wierzchowiskach realizować w dwóch etapach, przy czym I etap wynosiłby 700m;

4/ p.Burmistrz poinformował, że budowana w kompleksie Szkół Nr 2 i 3 hala sportowa będzie oddana do użytku w zakładanym terminie. Następnie poinformował o proponowanych zmianach: ułożenie wykładziny takiej jak w Gimnazjum, inny ruszt, wykonanie trzech sal zamiast planowanych czterech, rezygnacja z czwartych sanitariatów. Pan Burmistrz poruszył również kwestię nagłośnienia (rezygnacja) i widowni, która nie powinna być stała, ale z możliwością jej złożenia. Przedstawione sprawy wymagają ustalenia w najbliższym czasie.
Pan Piotr Jóźwik zwrócił uwagę na konieczność zaplanowania w budżecie środków na wyposażenie hali;

- p.Grzegorz Kaźmierczak odczytał wniosek Gimnazjum w Witkowie o zakup sprzętu sportowego na halę sportową przy Gimnazjum.
Zgodnie z ustaleniem dokonanym na poprzednim posiedzeniu Komisji Finansów, poproszono p.Stanisława Antoszczyszyna o przedstawienie danych dotyczących wpływów za wynajem przedmiotowej hali.
Pan Antoszczyszyn poinformował, że wpływy z hali co roku ulegają obniżeniu, w 2010r. była to kwota 21.340,-zł. Komisja Oświaty proponuje zakupić sprzęt określony w trzech pozycjach. Pan Antoszczyszyn poinformował również, że Gimnazjum otrzymało 8tys.zł na zakup tablicy wyników, ale potrzebne jest również malowanie linii.
Pan Marek Sucholas wyraził zdanie, że Dyrektor winien co roku dysponować określonym procentem kwoty wpływów za halę.
Pan Kaźmierczak proponował zakupić siatki do piłki i inne podstawowe sprzęty, tak jak proponuje Komisja Oświaty.
Komisje zaaprobowały powyższą propozycję;

- p. Marek Sucholas poruszył sprawę wypożyczania rowerków w centrum OW (niebezpiecznie dla pieszych).
W kontekście powyższej sprawy p.Tomasz Radacz prosił o przygotowanie na kolejne posiedzenie Komisji Finansów, informacji o wynikach przetargów w OW (stoły handlowe, grunt, obiekty itd.), wpływach z dzierżaw gruntu oraz przedstawienie treści umów zawartych z właścicielami karuzeli i ww. rowerków.


Na tym posiedzenie zakończono – o godz. 15,00.

Przewodniczący posiedzenia
Grzegorz Kaźmierczak

Protokołowała:
H. Koźniewska

drukuj pobierz pdf    

wstecz